مزوبوتاکس چیست

31 فروردین ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

مزوبوتاکس که یکی از روش های جدید است به تازگی در تمام جوامع بشری جایگاه خوبی بدست آورده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در حقیقت برخی از افراد که از نتیجه کار خود پس از تزریق بوتاکس رضایت کاملی ندارند به این اقدام جدید روی آورده اند.

در این مقاله با کلینیک زیبایی آفتاب در تهران همراه باشید تا با این روش جدید که برای درمان چین و چروک ها، از بین بردن خطوط روی پیشانی، جای آکنه و ... استفاده می شود بیشتر آشنا شوید. زیرا که این روش زیبایی برای تمام نواحی صورت از جمله پیشانی، نواحی دور چشم و ... مورد استفاده قرار می گیرد. با ما همراه باشید...

مزوبوتاکس چیست؟

میکروبوتاکس که نام دیگر این نوآوری جدید در صنعت زیبایی می  باشد، در حقیقت همان بوتاکس سابق است که تغییرات مفیدی بر روی آن انجام شده است. در واقع مواد بوتاکس رقیق تر شده و در واحد های بسیار کوچکی بر روی پوست و نواحی تحت درمان در فاصله های بسیار نزدیک تزریق می شود.

در این تزریق سم بوتولینوم حاضر در آن سبب کاهش تولید سبوم در ناحیه تزریق شده می گردد و می تواند آکنه را درمان کند. علاوه بر آن برای تمام مصارفی که بوتاکس استفاده می شده این روش نیز تاثیر دارد و بعد از آن رد و جایگاه مصنوعی برای مخاطب خود ایجاد نمی کند.

این روش که به عنوان جدیدترین اقدام زیبایی در حال معرفی به متقاضیان زیبایی می باشد، می تواند تاثیر موثری بر رفع چین و چروک ها داشته و جوانی از دست رفته با ایجاد یک پوست شفاف به شما بازگرداند.

مزوبوتاکس چیستمزوبوتاکس چیست

مواد تشکیل دهنده میکروبوتاکس

مزوبوتاکس که در حقیقت پیش مقدم تر از تمام روش ها از جمله، لیزر، لایه برداری، تزریق ژل و چربی عمل می کند. این روش جادویی تازه خلق شده از هیالورونیک اسید، ویتامین ها، عناصر کوچک و بسیار ریز، اسید آمینه ها، عصاره مواد گیاهی و ... همه به همراه کمی سم بوتولینوم تشکیل شده است. معمولا از این روش زیبایی برای بهبودی نواحی میانی پوست، گردن، دهان و لب به جهت بهبود بافت پوست و جوانسازی بیشتر استفاده می گردد.

کاربردهای مزوبوتاکس

این روش جادویی خلق شده با توجه به پیشرفت روز افزون و دستیابی به شهرت میان مراجعه کنندگان توانسته کاربرد های خود را به نحو احسن به همگان معرفی نماید. از مزو بوتاکس برای درمان موارد مشخص شده ای که بوتاکس نیز کاربرد داشت استفاده می گردد. در ذیل به برخی از کاربرد های آن اشاره شده است. همچون؛

  • کمک به درمان پوست سبورئیک
  • درمان آکنه و جای آن در بزرگسالان و جوانان
  • کاهش خط لبخند
  • بهبود جای چین و چروک
  • ایجاد پوستی شفاف و صاف
  • بهبودی خطوط ایجاد شده در فک پایین و گردن
  • جلوگیری از افتادگی پوست
  • بهبود کیفیت پوست
  • رفع چروک های ایجاد شده بر روی گونه ها
  • تاثیر در بهبودی جای اخم و خطوط پیشانی
  • لیفتینگ موثر برای گردن و پایین صورت
  • کمک به کم شدن منافذ گشاد شده
  • بهبود مشکل هیپرهیدروز زیر بغل
  • درمان کلوئید ها
  • و ...

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

بالا بردن ابروها با انجام بوتاکس

نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر

نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس چگونه است؟

روش انجام مزوبوتاکس

تا به این جا آشنایی مناسبی با این روش پیدا کردید. برای تزریق مزوبوتاکس از سوزن های میکرونیدل استفاده می شود. قبل از آن که قرار باشد تزریق توسط پزشک برای شما انجام شود ابتدا صورت شما به طور کامل بررسی می شود. مشکل ایجاد شده به خوبی بازرسی می شود. سپس کرم های بی حس کننده موضعی برای شما استفاده می گردد.

لازم به ذکر است این روش بر خلاف بوتاکس ممکن است درد بسیار کمی داشته باشد. به همین دلیل از کرم های بی حسی برای مراجعه کنندگان استفاده می شود. این روش نیاز به بیهوشی و بستری شدن ندارد و می توانید پس از جلسه تزریق به زندگی روتین خود بازگشته و امورات خود را از سر گیرید. فقط ضرورت دارد به گفته های پزشک و اقدامات ضروری قبل و بعد از تزریق به خوبی عمل کنید.

پوست مناسب برای تزریق میکروبوتاکس

مزوبوتاکس تقریبا برای تمامی پوست ها قابل تزریق می باشد اما در پوست های چرب که پوست های مستعد تولید سبوم هستند نیز بر خلاف روش های دیگر زیبایی و درمانی تاثیر بیشتری داشته و مشکلات این دسته از مراجعه کنندگان را نیز رفع می کنند.

خبر خوشحال کننده اینجاست که سم حاضر در این بوتاکس جادویی امکان بهبودی پوست های پیر را نیز دارا می باشد. در حقیقت عملکرد کلی در این روش با کاهش میزان کشش در عضله های منقبض شده بدست می آید. به همین علت تاثیر بسزایی در بازیابی پوست های کهن سال که کلاژن خود را از دست داده اند نیز می شود. پس از آن جوانسازی به طور قابل لمسی شکل می گیرد.

تفاوت بوتاکس و مزوبوتاکس

اکنون ممکن است برای شما سوال شده باشد که این دو روش چه تفاوت هایی با هم دارند؟ همانطور که در بالاتر برای شما گفته شد، این روش نسخه جدید شده همان بوتاکس است که در واحد های کوچک تر به صورت رقیق شده برای بیمار در محل مورد نظر تزریق می شود.

اما علاوه بر آن لازم است بدانید، سم حاضر در مزوبوتاکس در حجم بالاتر با غلظت کمتری می باشد. و بر خلاف بوتاکس به لایه های میانی تزریق می شود. در حقیقت این تزریق درست در ناحیه غدد تولید چربی و عرق انجام می شود. در مزو از مواد احیا کننده پوست نیز استفاده می شود که سبب جوانسازی و بهبود ناحیه مورد نظر می شود. به همین دلایل میکروبوتاکس پیشانی، دور چشم، گردن و ... این روز ها استقبال بیشتری به نسب روش دیگر پیدا کرده است.

تفاوت بوتاکس و مزوبوتاکستفاوت بوتاکس و مزوبوتاکس

اقدامات ضروری قبل از تزریق مزوبوتاکس

قبل از آن که تزریق میکروبوتاکس خود را انجام دهید ضرورت دارد تا از چند نکته مهم اطلاع داشته باشید و با رعایت آن ها تاثیرات موفقی را پس از تزریق بر زیبایی خود مشاهده نمایید. این اقدامات شامل موارد ذیل می باشند. از جمله:

  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون یک هفته قبل از تزریق جلوگیری نمایید. این داروها ممکن است سبب کبودی، ورم و ... پس از تزریق برای شما گردد.
  • مصرف دخانیات و الکل را 24 ساعت قبل از تزریق کنار بگذارید. الکل نیز سبب رقیق شدن خون می شود.
  • از کرم ها و لوازم بهداشتی آرایشی، ضد پیری قبل از تزریق استفاده نکنید.
  • در روز تزریق هرگز آرایش نکنید.
  • در صورت تجویز آزمایش مشخص از سمت پزشک حتما آن را انجام دهید.
  • اگر دارای بیماری مشخصی هستید و در حال مصرف دارویی می باشید، ضرورت دارد تا قبل از اقدام برای تزریق با پزشک معالج خود ارتباط برقرار نموده و طبق دستورات او پیش بروید.

اقدامات مهم پس از تزریق مزوبوتاکس

پس از آن که جلسه تزریق خود را به خوبی به پایان رساندید ضرورت دارد تا چند نکته را برای دریافت نتیجه بهتر به خوبی رعایت کنید. 2 ساعت بعد از تزریق هرگز دراز نکشید، به صورت ایستاده تمامی کارهای خود را انجام دهید. تا صرف مدت زمان 24 ساعت پس از درمان از مصرف لوازم های آرایشی به طور جد دوری کنید.

این مواد با توجه به تزریق فعلی شما می تواند سبب عفونت و عوارض متفاوتی شود. لازم است حداقل تا سپری نشدن یک روز کامل پس از تزریق مزوبوتاکس از انجام فعالیت های ورزشی به طور کامل دوری کنید. از مصرف داروهای رقیق کننده خون، روغن ماهی، ویتامین E همچنان تا 24 ساعت پرهیز نمایید. در صورتی که این چند نکته کوتاه را به خوبی رعایت کنید نتیجه شایانی را مشاهده خواهید نمود.

مزایا و تاثیرات مزوبوتاکس

از مزوبوتاکس برای زیر چشم، پیشانی، دور چشم، ناحیه T صورت استفاده بسیار خوبی می شود. این روش زیبایی نوظهور با توجه به کاربرد موفق خود از تاثیرات زیادی نیز بهره مند شده است. به برخی از این تاثیرات می توان از: کاهش چین و چروک های ثابت و غیر متحرک، کاهش تعریق در لب بالا و بینی، کم شدن زیاد غدد تعرق بیش از حد چربی، کم شدن بسیار زیاد جوش های پوستی، از بین رفتن قرمزی و آکنه پوست و ... یاد نمود. با دارا بودن این مزایا روزانه مشتریان بسیار زیبادی برای رفع مشکل خود به جای بوتاکس این روش را انتخاب می کنند و پس از آن از رضایت خاطر کاملی برخوردار می شوند.

عوارض تزریق مزوبوتاکس

در حقیقت این درمان زیبایی با توجه به مواد تشکیل دهنده اش عوارض خاصی ندارد. مگر این که بدن فرد مراجعه کننده به مواد ساخته شده حساسیت نشان دهد. در این صورت از عوارض این تزریق می توان به تورم، قرمزی، کبودی و خارش اشاره نمود. معمولا این عوارض با سپری شدن دوره نقاهت به خوبی از بین می رود، اما در صورت ماندگار شدن مشکل حتما با پزشک خود ارتباط برقرار نموده و طبق دستور ایشان پیش بروید.

مدت زمان ماندگاری

ماندگاری مزوبوتاکس عمدتا به برخورد صحیح شما و رعایت نکات گفته شده برای قبل و بعد از تزریق بستگی دارد. این روش جدید در ابتدا پس از سپری شدن تقریبا 14 روز کامل نتیجه نهایی خود را به شما نشان می دهد. پس از آن تقریبا دو برابر ماندگاری روش بوتاکس عمر می کند.

بعد از آن لازم است تا جلسه یادآور خود را به خوبی انجام داده تا مجدد از نتیجه خوب آن بهره ببرید. البته از یاد نبرید رفته رفته تعداد جلسات یادآور شما کمتر می شود چرا که مواد تشکیل دهنده حاضر در ماده تزریق شده سبب ایجاد کلاژن سازی و جوانسازی پوست می شود.

قیمت مزوبوتاکس

یکی از مهم ترین سوالاتی که شما از کارشناسان و مشاوران حاضر در مجموعه می پرسید، هزینه تزریق مزوبوتاکس است. لازم به ذکر است شما ابتدا توسط پزشک متخصص و کارشناس مربوطه ویزیت شده و طبق بررسی آن ها میزان تزریق، تعداد جلسات، تعداد ناحیه ها مورد نیاز و ... مشخص می شود. بعد از آن هزینه شما به خوبی برآورد شده و امکان تصمیم گیری برایتان به خوبی فراهم می شود.

از یاد نبرید کلینیکی که در آن تزریق را انجام می دهید، محل زندگی شما، نوع برند و ... می تواند تاثیر بسزایی بر افزایش یا کاهش هزینه ها داشته باشد. البته که اقدامات زیبایی این چنین که قرار است تزریق انجام دهید، ضرورت دارد تا به یک مرکز معتبر و کارآزموده مراجعه نمایید و مانع از بروز حوادث تلخ و عوارض های ناگوار شوید.

هزینه انجام مزوبوتاکسهزینه انجام مزوبوتاکس

مزوبوتاکس برای چه کسانی ضرر دارد؟

تقریبا همه افراد می توانند از این روش جدید استفاده نمایند. البته برخی از مراجعه کنندگان که دچار بیماری هایی همچون؛ اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، آتروفی عضلانی نخاع و بیماران عصبی عضلانی نمی توانند از مزوبوتاکس بهره ببرند.

علاوه بر آن اگر به مصرف لیدوکائین حساسیت دارید، نباید از میکروبوتاکس استفاده نمایید. در آخر افرادی که واکنش های آلرژیک به تزریق بوتاکس نشان داده اند نیز نباید از این روش جدید استفاده نمایند. در غیر این صورت شما کاندید خوبی برای تزریق خواهید بود.

کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب

در این مقاله سعی شد به طور کاملی از مزوبوتاکس، کاربرد، مزایا، معایب و ... برای شما مراجعه کننده محترم توضیح داده شود. اکنون شما می توانید با توجه به اطلاعات گفته شده و رعایت تمام نکات حاضر به کلینیک زیبایی آفتابواقع در تهران مراجعه نموده و از این اقدام زیبایی بهره مند شوید.

در این مجموعه می توانید از خدمات دیگری همچون؛ هایفوتراپی، لیزر موهای زائد، آر اف تراپی، زاویه سازی صورت و فک، تزریق ژل و چربی، میکرونیدلینگ و ... با بهترین دستگاه ها و جدیدترین متد روز بهره مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB