زاویه سازی صورت چگونه انجام می شود؟

27 دی ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

آشنایی با نحوه انجام زاویه سازی صورت 

زاویه سازی صورت یا همان مدلینگ چهره در واقع یک نوع از انواع عمل های زیبایی پرطرفدار در بین زنان و مردان است که به روش های مختلف انجام می گیرد. نحوه انجام زاویه سازی صورت در هر یک از این روش ها با یکدیگر متفاوت بوده و در این مقاله قصد داریم که خیلی مفصل به این موضوع بپردازیم؛ همراه ما باشید.

زوایه دار کردن صورت به روش های جراحی و غیرجراحیزوایه دار کردن صورت به روش های جراحی و غیرجراحی 

منظور از زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی صورت به عمل زیبایی گفته می شود که با استفاده از روش های مختلف پزشکان سعی دارند که فرم و حالت صورت، فک و چانه فرد را تغییر داده و این کار باعث زیبایی، اصلاح زاویه بینی، رفع غبغب و در نهایت جوانسازی چهره او خواهد شد. زاویه سازی صورت یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین عمل های زیبایی در بین خانم ها و آقایان بوده و ایجاد تناسب میان اجزای صورت و برجسته سازی برخی از نقاط آن نظیر زاویه فک، خطوط فک، گونه و چانه احساس اعتماد به نفس بیشتری به فرد برای حضور در جامعه خواهد داد. البته که این عمل علاوه بر جنبه زیبایی خود، برای افرادی که صورت آنها تحت یک حادثه یا به طور مادرزادی در ناحیه فک دچار مشکل شده نیز جنبه درمانی خواهد داشت.

انواع روش ها و نحوه انجام زاویه سازی صورت

همانطور که اشاره شد؛ نحوه انجام زاویه سازی صورت در هر یک از روش های متعددی که بنابر تشخیص پزشک معالج و انتخاب خود فرد صورت می گیرد با دیگری متمایز می باشد. در واقع پزشک لازم است که قبل از انجام عمل، یک بررسی و معاینه کلی از حالت ساختار اجزای چهره و صورت فرد نظیر فک و یا بینی او داشته باشد و با انجام یک سری از تست ها تشخیص دهد که آیا پوست فرد در برابر استفاده از برخی مواد ژل، چربی و یا نخ از خود واکنش نشان می دهد یا خیر. به طور کلی نحوه انجام زاویه سازی صورت در هر یک از روش هایی که برای این عمل بکار برده می شود به صورت زیر است:

نحوه انجام زاویه سازی صورت با تزریق ژل

نحوه انجام زاویه سازی صورت با تزریق ژل نیاز به هیچگونه جراحی نداشته و پزشک بعد از بررسی آناتومی صورت فرد، قسمت هایی را که نیاز به تزریق ژل دارد را تشخیص می دهد. نوع و کیفیت ماندگاری ژلی که برای تزریق استفاده می شود بسیار حائز اهمیت بوده و معمولا در این روش از ژل های اسید هیالورونیک با ماندگاری 6 تا 36 ماه استفاده می کنند.
بهتر است که قبل از هر اقدامی درباره تخصص و سابقه پزشک خود در زمینه تزریق ژل تحقیق کرده و حتما مطمئن شوید که ژل های نامرغوب بازار برای مدلینگ چهره شما استفاده نشود؛ چرا که در غیر این صورت عوارض جبران ناپذیری نظیر عفونت، کبودی و ورم و همچنین عدم تقارن اجزا بعد از تزریق ژل گریبانگیر شما خواهد بود.

مهم ترین روش های زاویه سازی صورت
مهم ترین روش های زاویه سازی صورت 

نحوه انجام مدلینگ چهره با تزریق چربی

تزریق چربی یکی از بهترین روش هایی است که به منظور انجام مدلینگ چهره انجام می گیرد و نحوه انجام زاویه سازی صورت در این روش به صورت سرپایی و همراه با بی حسی موضعی صورت فرد است. در واقع پزشک با گرفتن چربی های اضافی قسمتی از بدن فرد، این چربی را به نواحی مشخصی از صورت او تزریق خواهد کرد. این روش به دلیل سازگاری چربی تزریق شده با بدن خود فرد، هیچگونه عارضه و مشکلی نداشته و تا سال ها بر روی چهره فرد ماندگار خواهد ماند.

نحوه انجام مدلینگ صورت با نخ

از دیگر روش های محبوبی که به منظور زاویه سازی چهره فرد استفاده می شود؛ مدلینگ چهره با کمک نخ است. نحوه انجام زاویه سازی صورت در این روش بدین گونه است که پزشک در ابتدا نقاط ورود و خروج نخ را برای لیفتینگ و بالا کشیدن پوست صورت فرد تشخیص داده و سپس با کمک سوزن هایی نازک نخ را از نقاط مشخص شده وارد و خارج می کند. البته که نخ بعد از خروج بلافاصله توسط پزشک گره زده می شود و بدون هیچگونه عارضه ای نظیر زخم و ....  آن را در زیر پوست صورت فرد پنهان می کند.

زاویه سازی صورت با بوتاکس

نحوه انجام زاویه سازی صورت با روش تزریق بوتاکس به هیچگونه جراحی نیاز نداشته و با ایجاد بی حسی موضعی فرد متوجه درد بوتاکس تزریق شده به قسمت هایی از فک و چانه خود نخواهد شد. این کار باعث کوچکتر شدن چانه فرد بیمار شده و معمولا  انجام آن برای افراد علاقمند به صورت های کشیده یا فک مربعی توصیه می شود.

زاویه سازی صورت با تزریق فیلر

نحوه انجام زاویه سازی صورت با فیلر بدین صورت است که برای خوش تراش شدن فک، پزشک به صورت سرپایی مقداری از این ماده را به بخش هایی از پایین صورت یا گردن فرد تزریق کرده و فرد  بدون داشتن هیچگونه مشکل و عارضه ای بعد از انجام این کار می تواند به کارهای شخصی روزمره خود ادامه داده و اثرات تزریق فیلر را بر روی چهره خود مشاهده کند. 

نحوه انجام زاویه سازی صورت با روش جراحی 

یکی دیگر از روش هایی که به منظور مدلینگ چهره بکار گرفته می شود؛ جراحی بخش های مشخصی از صورت فرد نظیر فک است که باید در این روش فرد بیهوش شود. در این روش پزشک با استفاده از وسایلی نظیر اره و مته، بخش هایی از استخوان فک را برش داده و یا با بیرون کشیدن بخش های عضلانی و حجیم صورت فرد باعث کوچکتر شدن چهره او می شود. فرد بیمار بعد از انجام این عمل زیبایی و درمانی لازم است که بنابر تشخیص و تجویز پزشک معالج خود تا مدتی معین از انجام هرگونه آرایش، جویدن غذاهای سفت، خوابیدن بر روی شکم و همچنین انجام ورزش های سنگین که باعث ایجاد فشار در ناحیه صورت او می شود، خودداری نماید. کلینیک زیبایی و درمانی غرب با ارائه بهترین خدمات همراه شما عزیزان می باشد.

زاويه دار كردن فک و صورتزاويه دار كردن فک و صورت 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB