زاویه سازی صورت

زاویه سازی صورت و فک |با انواع روش ها و قیمت مناسب در کلینیک زیبایی آفتاب تهران

یکی از مواردی که در افراد مختلف هم در بانوان و هم در آقایان این روزها از مسائل مهم و اساسی شده است، زیبایی و میل به زیباتر شدن می باشد. یکی از روش های درمانی که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده و در زیبایی افراد تاثیر بسزایی گذاشته است، انجام زاویه سازی صورت می باشد.

زاویه سازی صورت و فک یا کانتورینگ یکی از انواع عمل های زیبایی بوده که با تزریق ژل و فیلر، بوتاکس و نخ در نواحی صورت و فک با بهترین مواد و با قیمت مناسب در کلینیک زیبایی آفتاب تهران انجام می شود.

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ چیست؟

ممکن است بسیاری از افراد را دیده باشید که از صورتی متقارن و به اصلاح V شکلی برخوردار باشند. همچنین چانه آنها تقارن بسیار زیبا و باریکی وجود داشته باشد. این باریک بودن فک موجب شده تا چهره جذاب تر و جوان تر به نظر برسد. اما سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید این است که چگونه و با چه روشی صورت به این شکل در می آید؟

امروزه عمل های جراحی بسیاری برای ایجاد زیبایی در افراد به وجود آمده است. یکی از این روش ها زاویه سازی فک و صورت و یا به اصطلاح کانتورینگ می باشد.

زاویه سازی فک (Orthognathic) از واژه های یونانی Orthos به معنای «مستقیم» و gnathic به معنای «فک» منشأ می گیرد. اصطلاح کانتورینگ نیز از مفهوم سایه روشن در نقاشی و تصویرنگاری وام گرفته شده است. بنابراین ارتوگناتیک یا زاویه سازی فک و صورت عبارت است از مجموعه اقداماتی که به منظور بهبود ناهنجاری های موجود در صورت و فک انجام گرفته و زیبایی و تناسب را به حالات چهره افراد بازمی گرداند.

تاثیر زاویه سازی بر زیبایی صورت

تکنیک زاویه سازی و یا کانتورینگ صورت همانند یک نوع سفالگری عمل کرده و فرم صورت و فک را به شکل دلخواه افراد تبدیل خواهد کرد. در عمل زاویه سازی صورت هر یک از موارد جز اقدامات زیبایی می باشد:

  • کشیدن و V شکل ساختن فک
  • کوچک کردن فک و صورت
  • لاغری صورت
  • برجسته سازی گونه و چانه

انواع روش های زاویه سازی صورت و فک

عمل زاویه سازی صورت با روش های مختلف انجام میشود. بعد از مراجعه به پزشک متخصص و بعد از معاینه توسط ایشان، مشخص می شود کدام روش برای زاویه سازی صورتتان مناسب می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا شما عزیزان را با هر یک از انواع روش های زاویه سازی صورت آشنا کنیم:

زاویه سازی صورت و فک با ژل و فیلر

زاویه سازی صورت با ژل یکی از انواع روش های زاویه سازی بوده که با انجام بی حسی و با استفاده از فیلرهایی که دارای اسیدهیالورونیک و کلسیم هستند انجام خواهد شد. ژل‌ های حاوی مادّه طبیعی اسید هیالورونیک به مرور جذب بدن می‌شوند. به همین دلیل ژلی که در فک و چانه تزریق می شود بین 1 تا 2 سال باقی در این نواحی با توجه به بدن هر فرد باقی می ماند. در نتیجه حتماً باید برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه نمایید.

از مراقبت های بعد از زاویه سازی صورت با ژل می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • بعد از تزریق تا 48 ساعت نباید به صرت آب بخورد
  • نباید به صورت دست زده شود و یا حرکت داده شود زیرا این کار باعث حرکت ژل و تغییر شکل ناحیه تزریق شده می شود.
  • از قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد تا 2 هفته بعد از تزریق خودداری کنید.

زاویه سازی صورت و فک با تزریق ژل و فیلرزاویه سازی صورت و فک با تزریق ژل و فیلر

زاویه سازی صورت و فک با بوتاکس

از دیگر روش های زاویه سازی صورت و فک، تزریق بوتاکس می باشد. انجام این روش به این ترتیب بوده که پزشک متخصص پوست و زیبایی بخش های عضلات فک و صورت را فلج کرده و این عضلات در نهایت کوچک می شوند. به این ترتیب صورت و فکر به خوبی زاویه سازی می شود.

خطوط و چین و چروک پوستی نیز با این روش از بین می رود و چهره جوانتر به نظر می رسد. در این روش نیز با بی حسی موضعی تزریق انجام می شود و هیچ گونه درد، خونریزی، خارش و قرمزی به همراه ندارد. نتیجه این روش زاویه سازی 3 تا 5 روز بعد از تزریق قابل مشاهده است و نتیجه آن نیز 3 تا 4 ماه باقی می ماند.

زاویه سازی صورت با تزریق بوتاکسزاویه سازی صورت با تزریق بوتاکس

زاویه سازی فک و صورت با نخ

نخ های قابل جذبی که برای لیفت صورت استفاده می شوند، یکی دیگر از روش های زاویه سازی صورت و فک هستند. این نخ در لایه زیرین پوست قرار می گیرند و پزشک زیبایی به کمک آن ها زاویه سازی را انجام می دهد. یکی از نخ هایی که از نظر کارایی و کیفیت بهتر از سایر نخ های دیگر هستند، نخ سیلوئت بوده که این نخ ها با قرار گرفتن در زیر پوست کلاژن سازی را افزایش می دهند و علاوه بر آن به سنتز الاستین و اسید هیالورونیک نیز کمک می کنند که جوانسازی پوست را نیز به همراه دارند. ماندگاری زاویه سازی با نخ بستگی به پوست فرد دارد و معمولاً تا 2 سال باقی می ماند. خود نخ ها 6 تا 8 ماه بعد جذب بدن می شوند.

زاویه سازی صورت و فک با چربی

یکی دیگر از روش های زاویه سازی صورت از طریق تزریق چربی می باشد. در این روش از بافت چربی خود فرد استفاده می شود. در واقع از قسمت هایی از بدن که چربی های مناسب و ماندگارتری دارد استفاده می شود. از جمله قسمت های مختلف بدن که از چربی آنها برا زاویه سازی می توان استفاده کرد هر یک از موارد زیر می باشد:

  • کنار ران
  • دور ناف
  • پهلو
  • قسمت داخلی کشاله ران
  • دور زانوها

با مراجعه به پزشک متخصص و معاینه شما، تشخیص داده می شود که کدام یک از قسمت های بدن شما مناسب برای گرفتن چربی می باشد.

طبیعتاً این عمل در اتاق جراحی و در شرایط کاملاً استریل انجام می شود. اگر چه در این روش جراحی به صورت بی حسی موضعی انجام می شود اما کلیه شرایط یک عمل جراحی در آن باید رعایت شود.

بعد از استخراج چربی از قسمت مورد نظر، چربی برای انتقال به فک و صورت آماده می شود. سپس این چربی ها را به کمک میل های کوچکی که کانول نامیده می شود، به صورت تزریق می کند. معمولاً در این روش زاویه سازی فک و صورت، تا چند روز کبودی و تورم وجود دارد و سپس برطرف خواهد شد.

زاویه سازی صورت و فک با تزریق چربیزاویه سازی صورت و فک با تزریق چربی

زاویه سازی فک و صورت با جراحی

جراحی زیبایی فک، یکی دیگر از روش های زاویه سازی صورت بوده که با بیهوشی عمومی باید انجام شود و یک روش دائمی می باشد. در این روش جراح زیبایی مقداری از استخوان و یا ماهیچه فک و چانه بیمار را برمی دارد. از میان عوارض جانبی این روش می توان به بی حسی، عدم تقارن زوایا، التهاب و یا عفونت اشاره کرد.

مزایای انجام زاویه سازی صورت

از مزایای انجام زاویه سازی صورت باید به زیبایی صورت و همچنین کوچک کردن فک و در واقع V شکل کردن آن اشاره کنیم. زاویه سازی موجب شده تا در صورتتان تقارن زیبایی به وجود آید. علاوه بر هر یک از مزایایی که در بالا به آنها اشاره کردیم. با زاویه سازی صورت می توانید جوانسازی پوست، بهبود ظاهر و ظریف تر شدن بینی، و همچنین درشت به نظر آمدن چشم ها اشاره کنیم.

زاویه سازی صورت برای کسانیکه به صورت مادرزادی دچار مشکل در ناحیه صورت خود هستند و یا در اثر حوادث مختلفی برای صورت آنها مشکلی به وجود آمده است، بسیار مناسب بوده و موجب افزایش اعتماد به نفس آنها خواهد شد.

از دیگر مزایای زاویه سازی فک و صورت می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • جوان تر به نظر رسیدن چهره
  • باریک تر به نظر رسیدن خط گونه
  • زاویه دار شدن چانه و چهره و متقارن شدن آن
  • برجسته تر به نظر رسیدن استخوان گونه
  • ظریف تر به نظر رسیدن بینی
  • گرد شدن چشم ها
  • کانتور کردن چهره
  • بهبود خطوطی از فک که بر اثر بالارفتن سن از کار افتاده اند
  • متناسب شدن فک با اجزای صورت
  • بهبود تقارن فک
  • پوشاندن ناهنجاری هایی مثل: کوتاهی فک
  • برجسته تر شدن اجزای صورت، منظور اجزایی که برجستگی آنها باعث جذابیت چهره میشود مثل :گونه ها
  • رفع گردی صورت و حالت دایره ای بودن صورت
  • رفع لاغری بیش از حد صورت
  • جذابیت بیشتر چهره در نمای نیم رخ

معایب زاویه سازی صورت

در حالت کلی باید بگوییم که عوارض زاویه سازی صورت در روش های مختلف با هم متفاوت خواهد بود. اما در حالت کلی تورم و درد پس از عمل بین تمام روش های زاویه سازی مشترک می باشد که بعد از مدت کوتاهی برطرف می شود. اما عوارض دیگری مانند عفونت، خون مردگی و عدم تقارن در روش تزریق با ژل ممکن است بوجود آید.

زاویه سازی صورت با تزریق ژل یا فیلر تنها ممکن است یک تا دو سال ماندگاری داشته باشدو برای حفظ نتایج باید جلسات ترمیمی با پزشک متخصص خود داشته باشید. این نکته را هم بادی مد نظر داشته باشید که ژل ها با برندهای جدیدتر ماندگاری بیشتری داشته و در برخی نواحی مانند زیر چشم تا 10 سال هم دوام می آورند.

تزریق چربی همانند روش های جراحی دائمی بوده و برگشت ناپذیر است. همچنین برای پیش از تزریق باید به کمک لیپوساکشن کمی چربی از ناحیه‌ی شکم برداشت کنیم. این یعنی تزریق چربی یک روش تهاجمی است. البته میزان تهاجم بسیار کمتر از روش‌های جراحی است.

زاویه سازی فک با تزریق چربی و ژل ممکن است به اندازه‌ای که شما می‌خواهید چشمگیر نباشد. در واقع هدف ما از روش‌های تزریقی بیشتر از ایجاد تغییرات چشمگیر، جوانسازی نچرال و طبیعی است. اگر بخواهیم تغییرات وسیع و چشمگیر در صورت شما ایجاد کنیم، به مقدار زیادی ژل نیاز داریم و ممکن است هزینه یک جلسه درمانی به بیش از ۱۰ میلیون تومان برسد. در این موارد تزریق چربی روش به‌صرفه‌تر و موثرتری است.

ممکن است در بلند مدت و طی چند سال، هزینه‌ی روش‌های تزریقی به اندازه‌ی روش‌های جراحی یا حتی بیشتر از آن‌ها بشود. قابلیت انعطاف یا به اصطلاح چکش خواری (Malleability) ژل‌ها به ما این امکان را می‌دهد که با یک تزریق دقیق و شکل دهی مناسب، به شکل و حجم مورد نظر دست پیدا کنیم. منتها همین ویژگی باعث می‌شود که نتوانیم برجستگی مشابه استخوان چانه یا یک ایمپلنت مستحکم را ایجاد کنیم.

نحوه انجام زاویه سازی صورت و فکنحوه انجام زاویه سازی صورت و فک

مراحل زاویه سازی صورت و فک

برای انجام زاویه سازی صورت بهتر است تحت نظر پزشک متخصص باشید تا به بهترین نتایج از عمل جراحی خود برسید. نحوه انجام هر یک از روش ها با فیلر، نخ و یا چربی بسیار مهم بوده و بهتر است بدانید تمامی این روش های غیر تهاجمی بوده و دارای دوره نقاهت کوتاهی می باشد.

مراحل کلی انجام عمل زاویه سازی صورت شامل موارد زیر می باشد:

  • در ابتدای کار به دلیل استفاده از سرنگ جهت تزریق، محل مورد نظر توسط کرم‌های بی حسی موضعی که دارای مقادیری لیدوکائین هستند، بی حس خواهد شد.
  • قبل از انجام زاویه سازی ، پزشک معالج تمام صورت را کانتور خواهد کرد.
  • در زاویه سازی صورت، کانتور به این معنی است که تمامی قسمت های صورت مورد بررسی قرار می‌گیرد، به طوری که عیوب شناسایی شده و در نهایت توسط زاویه سازی رفع خواهند شد.

مراقبت های لازم قبل از زاویه سازی صورت و فک

هر یک از موار زیر از جمله مراقبت هایی که قبل از زاویه سازی صورت باید به آنها توجه داشته باشید:

  • از روز قبل از پروسیجر از مصرف نوشیدنی‌های الکی خودداری نمایید.
  • در صورت مصرف داروهای ضد انعقادی مانند آسپرین و وارفارین با مشورت پزشک معالج خود ترجیحاً آنها را قطع کنید، هر چند مصرف این داروها منع مطلق برای تزریق نیست و مصرف آنها فقط ریسک کبودی و هماتوم را بالا می‌برد.

مراقبت های لازم بعد از زاویه سازی صورت و فک

برای اینکه از انجام عمل زیبایی زاویه سازی صورت خود نتایج قابل قبولی را بگیرید، باید هر یک از موارد زیر را در نظر داشته و حتما رعایت کنید. هر یک از این موارد جهت مراقبت های زاویه سازی با تزریق ژل می باشد:

  • باید نحوه خوابیدن صحیح و درستی داشته باشید
  • حمل وزنه های سنگین ممنوع می باشد.
  • از دویدن، شنا و سونا رفتن خودداری کنید.
  • اگر احساس درد داشتید نباید محل تزریق را گرم کنید.
  • به مدت یک هفته مایعات زیادی بنوشید.
  • پماد و کرم های موضعی تجویز شده را به طور منظم استفاده نمایید.
  • به مدت 24 ساعت از دوش گرفتن و دستکاری موضع تزریق پرهیز نمایید.
  • به هنگام درد از مصرف داروهایی همچون آسپرین، ایبوپروفن یا ژلوفن خودداری نمایید، زیرا ممکن است باعث افزایش خونریزی شود.
  • اگر با علائمی همچون تب و لرز، کبودی و قرمزی و یا درد شدید در محل تزریق شدید، حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

مزایای انجام عمل زاویه سازی صورت و فکمزایای انجام عمل زاویه سازی صورت و فک

انجام زاویه سازی صورت برای چه کسانی مناسب می باشد؟

از جمله افراد مناسب برای انجام عمل زاویه سازی می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • افرادی با صورت بزرگ و فکی مربع شکل
  • افرادی که دارای صورتی کوتاه و فکی بزرگ دارند
  • برای صورت هایی که شکل هندسی گرد دارند و یا چاق هستند و یا دارای صورتی لاغر میباشند مناسب است.

این نکته راه هم باید اضافه کنیم که تنها این افراد متقاضی زاویه سازی صورت نخواهند بود و تمامی افرادی که در ناحیه صورت و فک خود دارای مشکلات و ناهنجارهایی هستند می توانند عمل زاویه سازی صورت انجام دهند. در برخی افراد نیز مشاهده میشود که با بالا رفتن سن دارای چهره هایی به مراتب افتاده شده اند اینگونه افراد با زاویه سازی میتوانند چهره ای جوانتر را تجربه کنند.

هزینه عمل زاویه سازی صورت

عوامل مختلفی هستند که بر قیمت عمل زاویه سازی صورت تاثیرگذار هستند. هر یک از موارد زیر در قیمت زاویه سازی صورت تاثیرگذار هستند:

  • نوع آناتومی صورت هر فردی
  • نوع تکنیک و روش به کار رفته برای انجام زاویه سازی
  • تعداد مورد نیاز تزریق، در صورتی که از روش تزریق ژل و یا تزریق بوتاکس استفاده میکنید.
  • نوع کلینیکی که انتخاب میکنید و تجهیزات موجود در کلینیک

هر یک از موارد نام برده شده، از جمله مواردی است که در قیمت و هزینه زاویه سازی صورت تاثیرگذار است. برای انجام عمل زاویه سازی به شما پیشنهاد می دهیم که حتما به پزشک حاذق و متخصص که دارای تجربه کافی در این زمینه می باشد مراجعه کنید.

یکی از کلینیک های زیبایی که از تجهیزات کافی و به روزی برای انجام روش های درمانی و زیبایی مختلفی برخوردار است، کلینیک زیبایی آفتاب می باشد. در این کلینیک تمام نکات بهداشتی و پروتکل های کرونایی رعایت شده و از پزشکان متخصص و باتجربه ای برخوردار می باشد.

در کلینیک زیبایی آفتاب علاوه بر انجام زاویه سازی صورت، می توانید از دیگر خدمات این مجموعه مانند بوتاکس، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و فیلر، پلاسما جت، مزوتراپی، آر اف تراپی و دیگر خدمات این مجموعه با بهترین و به روزترین مواد و دستگاه ها بهره مند شوید.

سوالات متداول با زاویه سازی صورت
برای انجام عمل زاویه سازی صورت محدودیت خاصی از نظر فرم چهره وجود ندارد. اما بیشتر الویت برای کسانی است که به صورت مادرزادی یا بر اثر حوادث مختلف صورت انها دچار مشکل شده.
برای انجام زاویه سازی فک و ثورت نیز محدودیت سنی وجود نداشته و همه افرادی که بالای 18 سال بوده و دارای مشکل زمینه ای یا باردار نباشند می توانید از هر یک از روش های زاویه سازی صورت با توجه به دستوران پزشک معالج خود استفاده کنند.
در این جلسه در حضور پزشک متخصص آناتومی صورت شما به صورت کامل بررسی خواهد شد و هر یک از روش های انجام زاویه سازی به فرد بیمار توضیح داده شده و مشخص می شود از چه شیوه ای می توانید برای زاویه سازی استفاده کنید. همچنین در این جلسه هر فرد می تواند انتظارات خود را از عمل و نتایج آن با پزشک خود به اشتراک بگذارد.
هر یک از روش های تزریق ژل یا فیلر، بوتاکس و چربی از روش های عمل زیبایی زاویه سازی می باشند.
هر یک از مناطق گونهريال زیر گونهريال زاویه فک، خط فک، چانه و ... از نواحی مختلف جهت زاویه سازی بوده که بسته به نیاز فرد یک یا چند منطقه در معرض تزریق قرار خواهد گرفت.
به عمل زاویه سازی صورت مادلینگ چهره نیز گفته میشود.
خیر، معمولا کمی تورم و یا به ندرت کبودی اتفاق می‌افتد که خود به خود برطرف می‌شود.
هر دو روش، از روش های بسیار مناسب و خوبی بوده که متناسب با به شرایط و نیاز بیمار، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. معمولا برای کسانی که نیاز به تزریق در مناطق زیاد دارند و نیز کسانی که نیاز به جوانسازی همزمان دارند، تزریق چربی گزینه مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تری است.
در اکثر موارد، نتایج بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده خواهند بود. با این حال برای مشاهده بیشترین تغییرات بهتر است تا یک هفته بعد از تزریق صبر کنید.
خیر، قبل از انجام تزریق ژل برای زاویه سازی از کرم های بی حسی موضعی استفاده شده و شما در حین انجام زاویه سازی با ژل دردی را احساس نخواهید کرد.
دوز فیلر به کار رفته برای عمل زاویه سازی بسته به نیاز هر فرد و وضعیت آناتومیک چهره وی متغیر بوده و توسط پزشک متخصص تعیین می گردد.
این میزان در افراد مختلف متفاوت و معمولا بین ۵ الی ۱۵ سی‌سی است.
فیلرهای تزریقی معمولاً نتایج موقت و زودگذری را بر روی ظاهر و چهره شما از خود بر جای می گذارند. ماندگاری این فیلرها عموماً بین ۶ ماه تا ۱-۲ سال، بسته به کیفیت مواد استفاده شده متفاوت می باشد. شما می توانید برای ماندگاری بیش تر، جلسات درمانی را تمدید نمایید.
اگر می خواهید یک بار برای همیشه از شر چین و چروک های صورت خود خلاص شوید و حجم از دست رفته بافت  پوست و عضلات خود را بازیابی کنید، استفاده از ژل ها یا فیلرها به شما پیشنهاد می شود.
افراد با صورت کوچک و گرد و کسانی که در زوایای صورت خود دارای نقایص یا دفورمیتی هستند از این روش بیشترین سود را خواهند برد.
منظور از صورت پهن این است که ارتفاع صورت نسبت به عرض آن کمتر می باشد. برای این نوع چهره نیز دو راه حل وجود دارد: افزایش دادن طول صورت که از طریق زاویه سازی با روش تزریق امکان پذیر است و روش دوم کمتر کردن عرض صورت با تکنیک زاویه سازی به روش جراحی.

بیشتر افراد تمایل دارند بجای صورت های مربعی و یا گرد چهره ای زاویه دار داشته باشند برخی افراد نیز هستند که حس میکنند فکشان دارای گردی بیش از حد است و ظاهر خوشایندی ندارد همین علت آنها را به فکر چاره می اندازد که زاویه سازی صورت راه چاره ایست که میتواند کارساز باشد.

در این مورد با نظر پزشک بررسی های دقیقی انجام میشود و زوایای صورت بررسی شده و تعیین میشود که کدام روش از زاویه سازی انتخاب شود گاهی ممکن است فرد تمایل به زاویه سازی دائم داشته باشد در صورتیکه صلاحدید پزشک تکنیک زاویه سازی موقت باشد.

بله، در اکثر موارد درمان های زیبایی برای به حداکثر رساندن رضایت افراد و رسیدن به بهترین نتیج می توان از چند روش به صورت همزمان و تلفیقی استفاده کرد. برای مثال استفاده همزمان از چربی و ژل و یا بوتاکس می تواند نتایج مثبت این روش ها را دوچندان سازد.
  • در صورتی که توسط پزشک مجرب و با رعایت اصول علمی و مواد مصرفی استاندارد انجام شود بدون عارضه است.
  • عوارض شامل تورم که ظرف ۳ الی ۷ روز برطرف می‌شود. کمپرس سرد این مدت را کاهش می‌دهد.
  • کبودی که ۵ تا ۷ روز برطرف می‌گردد.
  • آلرژی که در افراد کمی اتفاق می‌افتد و خوشبختانه قابل کنترل و درمان است و عفونت که با رعایت دستورات بعد از تزریق و تکنیک صحیح و ژل استاندارد، ریسک آن بسیار پایین است و در صورت اتفاق، قابل درمان است.

هزینه زاویه سازی با توجه به مواردی همچون آناتومی صورت هر فرد، نوع روش جراحی، کلینیک و تجهیزات آن متفاوت می باشد.

اما به طور کلی هزینه تزریق چربی بین 3.5 الی 6 میلیون تومان و هزینه ژل بسته به نوع برند از 3 میلیون تا 30 میلیون تومان می باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر از قیمت زاویه سازی با روش های مختلف می توانید به پزشکان متخصص در کلینیک زیبایی غرب مراجعه نمایید.

6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB