نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر

11 اسفند ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

نکات مهم نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر

در صورتی که علاقه و تمایل به انجام تغییرات در صورت خود هستیم و دوست داریم چهره زیباتری داشته باشیم حتما باید به نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر اهمیت داده و آنها را انجام دهیم. که یکی از اصلی ترین نکاتی که باید به شکل درست انجام شود نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر است. چرا که انجام غلط شست وشو باعث بروز عوارض مهم و جدی در صورت شما می شود پس در ادامه به نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر در قسمت های مختلف صورت اشاره می کنیم. در ابتدا شاید به نظر برسد که نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر امری ساده و بدون اهمیت است در حالی که انجام ندادن صحیح نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر باعث عوارض و از بین بردن حالت اصلی ژل و فیلر می شود.  

راهنمای شستن صورت بعد از تزریق ژلراهنمای شستن صورت بعد از تزریق ژل 

دمای آب فیلتری مهم در نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر

دمای آب یکی از مهمترین نکاتی هست که پزشکان بعد از انجام کار در قسمت های مختلف صورت به بیمار خود توضیح می دهند. سرد بودن زیاد آب باعث گلوله شدن ژل می شود و شکل زیبای خود را از دست می دهد همچنین گرم بودن آب نیز باعث از دست دادن ساختار ژل می شود و مشکل ایجاد می کند بهترین دمای آب برای شستشو آبی ولرم است.

اندازه فشار دست و شوینده مناسب در نحوه شستن صورت

از نظر پزشکان بهترین شوینده بعد از تزریق بهتر است استفاده شود شامپو بچه است چرا که ملایم بوده و ایجاد حساسیت نمی کند. بهترین نکته ای که هنگام نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر باید انجام دهید فشار نیاوردن روی صورت و قسمتی است که فیلر انجام شده است چرا که فشار زیاد باعث حرکت ژل شده ظاهر خود را از دست می دهد. اگر تزریق در لب داشته باشید فشار باعث می شود لب ترک بخورد و مواد تزریق شده خارج شود.

شستشوی صورت بعد از تزریق لب

بهتر است چند ساعت بعد از تزریق ژل، صورت خود را نشوییم و اجازه دهیم حداقل 8 ساعت بگذرد و اما هنگام شستشو دمای آب ولرم به سمت سردی باشد و از شوینده ای آنتی باکتریال ملایم استفاده کنیم چرا که احتمال دارد آلودگی های روی پوست هنگام شست و شو وارد محل تزریق فیلر شود همچنین خیلی آرام با دو انگشت به صورت همزمان و فشار یکسان اطراف لب را تمیز کنید.

نحوه شستشو صورت بعد از تزریق ژل و فیلرنحوه شستشو صورت بعد از تزریق ژل و فیلر 

شستشوی صورت بعد از تزریق بینی

در شستشوی بینی بعد از تزریق ژل مانند دیگر قسمت های صورت باید از شوینده ای مناسب و ملایم استفاده کرد. اما نکات دیگری برای مراقبت از بینی بعد از انجام تزریق وجود دارد که یکی از آنها استحمام نکردن (شستشو ندادن) تا یک روز است که بعد از این یک روز هم هنگام شستشو به هیچ وجه از آب داغ و بخار استفاده نشود و هنگام شستن از هیچ فشاری روی بینی به کار نرود. در مورد فشار نیاوردن روی بینی بهتر است به مدت یک هفته رعایت شود.

شستشوی صورت بعد از تزریق در خط لبخند

بعد از تزریق در خط لبخند بهتر است به مدت 2 تا 3 هفته استحمام طولانی مدت نداشته باشیم. هنگام شستشو از آب گرم استفاده نکنیم چرا که باعث می شود تاثیر ژل و فیلر شما از بین برود. از نظر فشار شستشو مانند نقاط دیگر صورت باید از فشار و مالیدن صورت و دور لب خودداری بکنید چرا که باعث جابجایی ژل می شود. نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر در ماندگاری و سلامت پوست بسیار مهم است.

شست و شوی صورت بعد از تزریق زیر چشم

نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر در تمام نقاط تزریق شده صورت یکسان بود اما زیر چشم به دلیل اینکه حالتی اسفنجی دارد و بسیار نازک است متفاوت است که باید دقت فراوانی داشته باشیم. بعد از انجام تزریق در زیر چشم به هیچ عنوان تا 6 ساعت نباید با آب تماس داشته باشد و بعد از گذشت این زمان قبل از اینکه صورت خود را بشوییم اول باید دست ها را تمیز شسته تا آلودگی نداشته باشد بعد با آب ولرم رو به سردی به آرامی شستشوی صورت و دور چشم را انجام دهیم. همینطور بهتر است تا 6 ساعت از هیچگونه کرمی برای دور چشم استفاده نکنیم. تمام نکاتی که در مقاله به آن اشاره شده برای ارتقاء اطلاعات شما جمع آوری شده که با انجام دقیق آنها می توانید به نحو احسن مراقبت های بعد از تزریق ژل و فیلر را انجام دهید تا نتیجه هر چه بهتری گرفته و زیبایی دو چندانی به چهره خود بدهید. این را در نظر داشته باشید که نحوه شستشوی صحیح صورت بعد از تزریق می تواند تاثیرات زیادی روی صورت شما داشته باشد برای مثال انجام صحیح شستشو می تواند مدت زمان ماندگاری ژل تزریقی را افزایش دهد و بالعکس مدت ماندگاری را پایین بیاورد.
بهتر است به خاطر داشته باشید که شستشوی صورت بعد از تزریق را به صورت دقیق و حیاتی انجام دهید و همانطور که در مقاله اشاره شد مدت زمان شستشو بعد از تزریق را رعایت کرده و حتما تا 24 ساعت آب به صورت خود نزنید چرا که میتواند باعث عفونت محل تزریق شده (جای سوزن) شود. امروزه تزریق ژل طرفداران بسیاری از بین زن و مرد و تمامی قشر های جامعه در رده های سنی متفاوت را به سوی خود جلب کرده است چراکه انجام تزریق هم جنبه جوانسازی و هم جنبه ی زیبایی دارد. امیدواریم در کنار علاقه مندی که به انجام تزریق ژل و فیلر داری اطلاعات مفیدی هم برای قبل و بعد از انجام آن داشته باشیم تا در نهایت از انجام کار انجام شده رضایت روحی و جسمی کاملی داشته باشیم. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به خاطر بسپارید، تزریق ژل و فیلر در مراکز درمانی و کلینیک زیبایی معتبر است. 

آموزش شستن صورت بعد از تزریق فیلرآموزش شستن صورت بعد از تزریق فیلر 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB