بالا بردن ابروها با انجام بوتاکس

27 دی ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

نکات مهم برای تزریق بوتاکس ابرو 

بوتاکس ابرو روشی زیبایی برای رفع چین و چروک قسمت ابرو و پیشانی است که با تزریق ماده ای به همین نام قابل انجام می باشد. این ماده باعث فلج شدن عضلات در ناحیه مورد تزریق شده و می تواند چین و چروک ها را برطرف نماید. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد چگونگی تزریق بوتاکس ابرو ها و این عمل زیبایی، توضیحاتی را بیان کنیم.

نحوه لیفت ابرو با بوتاکسنحوه لیفت ابرو با بوتاکس 

بوتاکس چیست؟

یکی از مشکلاتی که با ممکن است با زیاد شدن سن برای افراد به تدریج ایجاد شود، چین و چروک ها و خطوط ریز و درشتی است که بیشتر در قسمت های ابرو، پیشانی و چشم ایجاد می شود. برای رفع این مشکل، بوتاکس به عنوان یک راه حل موقت شناخته می شود. بوتاکس در واقع سمی به نام بوتولینیوم می باشد که از آن برای بوتاکس مو، پوست، زیربغل و کف دست استفاده می گردد. عملکرد بوتاکس با فلج کردن ناحیه مورد نظر و رفع چین و چروک قابل انجام است و می تواند برای مدت 4 تا 6 ماه مناسب باشد.  قابل ذکر است که عمل بوتاکس برای افراد زیر 18 سال، بیماران قلبی و عضلانی و همچنین زنان باردار توصیه نمی شود.

بوتاکس ابرو

همانطور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم عملیات بوتاکس می تواند برای بخش های مختلفی از بدن انجام شود که یکی از آنها، قسمت ابروها است. بوتاکس ابرو می تواند چین و چروک های دور چشم، خط اخم و گوشه های خارجی را برطرف نماید. این عمل همچنین می تواند افتادگی پلک ها و ابرو ها را در سنین بالا به تاخیر بیندازد. در کنار رفع مشکل چین و چروک، جنبه دیگر استفاده از بوتاکس، ایجاد یک ابرو کمانی است که می تواند در جذاب و زیباتر شدن ظاهر افراد بسیار موثر باشد. این روش بیشتر در دوران میانسالی و کهنسالی استفاده می شود. زیرا در این دوره، کلاژن در لایه های عمیق پوستی کم شده و با انقباض و انبساط عضلات پیشانی مانند اخم کردن، محدود ابرو و پیشانی افراد دچار حالت افتادگی می شود.

چگونگی بوتاکس ابرو

در مورد چگونگی بوتاکس ابرو ابتدا باید گفت عمل غالبا بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود ولی پزشک می تواند از یا از یک پک یخ یا کرم هایی که ایجاد بی حسی موضعی می کنند نیز استفاده نماید. عملیات تزریق به کمک سوزن های بسیار ریزی که قابلیت انتقال بوتاکس را به محدوده مورد نظر دارند، انجام شده و می توان گفت کل عمل ممکن است تا 15 دقیقه به طول بینجامد. در کنار این موارد همچنین باید گفت عمل باید به صورت سرپایی، نزد یک متخصص زیبائی انجام شود تا بتوان انتظار نتایج قابل قبول را داشت. برای بررسی واکنش بدن به بوتاکس نیز ممکن است مقداری از این ماده به بدن شما تزریق شود تا واکنش بدن نسبت به آن تعیین گردد.

بالا بردن ابرو با تزریق بوتاکسبالا بردن ابرو با تزریق بوتاکس 

مراحل تزریق بوتاکس ابرو

پیش از انجام عمل، باید طی یک جلسه نزد متخصص مربوطه رفته و اطلاعات کاملی در مورد این روش، عوارض، مراقبت ها و شرایط پس از ان برای شما شرح داده شود. اگر قصد انجام عمل را داشتید، پزشک به شما را از نظر شرایطی دارید بررسی می کند. همانطور که گفتیم، افراد زیر 18 سال، باردار و افرادی که فشار خون دارند، کاندید مناسب نیستند. همچنین پزشک به شما توصیه خواهد کرد که قبل از عمل، مصرف داروهایی که می تواند باعث خونریزی آسان شود را برای یک دوره زمانی متوقف کنید. با بررسی این شرایط، عملیات انجام تزریق بوتاکس انجام می شود و پزشک، با استفاده از تجهیزات لازم، مقادیری از ماده بوتاکس را در محدوده های مختلف ابرو تزریق می کند. معمولا این عمل بدون درد انجام شده و مدت زمان آن 15 دقیقه می باشد. لازم به ذکر است که نحوه بوتاکس برای لیفت ابرو ها می تواند متفاوت بوده و روی عضلات مخالف نیز، 5 تا 8 واحد بوتاکس در هر طرف از صورت تزریق انجام می شود.

نکاتی در مورد بوتاکس

در مورد این عمل، ذکر نکات زیر نیز می تواند مفید باشد:

  • اثرات تزریق بوتاکس ابرو می تواند در حذف خطوط اخم، اصلاح شکل ابرو و لیفت ابرو باشد. 

  • برای انجام هر کدام از موارد بالا، قسمت های مختلفی از ابرو مورد تزریق بوتاکس قرار می گیرند.

  • درمان عدم تقارن ابرو ها نیز مشکلی است که می توان با تزریق بوتاکس ابرو آن را برطرف نمود.

  • عوارض این عمل می تواند شامل مواردی از جمله ورم و کبودی، قرمزی و التهاب، سردرد و بی حسی و درد که معمولا بعد از یک هفته باید برطرف شود.

  • دوره نقاهت بعد از انجام این عمل یک دوره کوتاه مدت بوده و فرایند فلج شدن و برطرف شدن عضلات می تواند تا مدت یک هفته به طول بیانجامد.

  • این روش درمانی همانطور که در بالا نیز ذکر شد، می تواند تا 3 الی 4 ماه دوام داشته باشد.

  • هزینه تزریق بوتاکس ابرو، با توجه به دو فاکتور مهم برند و جنس ماده بوتاکس و مقدار آن در کنار تخصص متخصص تعیین می شود.

جمع بندی

در یک جمع بندی می توان گفت با افزایش سن و پیری، چین و چروک بر روی پوست می تواند به علت کاهش کلاژن و افزایش تحرکات عضلات، ایجاد شود که برای رفع این مشکل، می توانید از بوتاکس استفاده کنید. بوتاکس ماده ای سمی است که می تواند سبب فلج شدن عضلات شده و چین و چروک ها را برطرف نماید. عمل تزریق بوتاکس کمتر از 15 دقیقه انجام خواهد شد و بدون نیاز به بی حسی، به صورت سرپایی قابل انجام است. دوره نقاهت می تواند تا 1 هفته به طول بیانجامد و طول دوره درمان 3 تا 4 ماه در نظر گرفته می شود. کلینیک زیبایی آفتاب با ارائه بهترین خدمات زیبایی و درمانی در خدمت شما عزیزان می باشد. 

لیفت ابرو با تزریق بوتاکسلیفت ابرو با تزریق بوتاکس 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB