فیشیال صورت در منزل برای انواع پوست

08 اسفند ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

فیشیال صورت در منزل دریچه‌ای به سوی دنیای زیبایی و شادابی پوست است. روشی ساده و درعین‌حال مؤثر که با مراحل آسان، پوست شما را از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده رها می‌کند و موجب شادابی قابل توجه آن خواهد شد. فیشیال خانگی، مزایای بی‌شماری دارد که آن را به انتخابی ایده‌آل تبدیل می‌کند. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با فیشیال صورت در خانه و مراحل صحبت کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، با ما تا انتهای این مقاله در کلینیک تخصصی پوست و موی آفتاب همراه شوید.

فیشیال صورت چیست؟

فیشیال پوست نوعی روش مراقبتی محبوب برای پاکسازی، تغذیه و جوانسازی پوست است. این روش در کلینیک‌های زیبایی توسط متخصصان انجام می‌شود، اما می‌توان آن را در منزل نیز به‌سادگی و با استفاده از مواد طبیعی و در دسترس انجام داد.

فواید فیشیال صورت در خانه

  • صرفه‌جویی در هزینه

با فیشیال در منزل، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف برای مراجعه به کلینیک‌های زیبایی نیست.

  • صرفه‌جویی در زمان

فیشیال خانگی در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و نیاز به رفت و آمد به مراکز زیبایی را از بین می‌برد.

  • استفاده از مواد طبیعی

در فیشیال خانگی، شما می‌توانید از مواد طبیعی و ارگانیک موجود در منزل استفاده کنید که برای پوستتان مفیدتر و سازگارتر هستند.

  • حس آرامش

انجام فیشیال در فضایی آرامش‌بخش در منزل، به شما حس آرامش و رهایی از استرس خواهد داد.

وسایل مورد نیاز فیشیال صورت

برای انجام فیشیال صورت در منزل به چند وسیله ساده نیاز دارید. البته قبل از آن باید بدانید که کاندیدای مناسب فیشال صورت چیست. موارد زیر مهم‌ترین لوازم فیشیال صورت هستند:

  • شوینده ملایم برای پاکسازی عمیق پوست از آلودگی‌ها و چربی‌ها.
  • دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش و آلودگی‌های سطحی پوست.
  • بخور صورت برای باز کردن منافذ پوست و آماده‌سازی آن برای پاکسازی.
  • اسکراب برای لایه‌برداری ملایم و از بین بردن سلول‌های مرده.
  • ماسک صورت متناسب با نوع پوست، برای تغذیه و آبرسانی.
  • تونر برای بستن منافذ پوست و تنظیم PH.
  • مرطوب‌کننده برای حفظ رطوبت و شادابی پوست.
  • حوله نرم برای خشک کردن پوست.
  • کاسه برای مخلوط کردن مواد ماسک.
  • قلم‌مو برای ماساژ مواد ماسک به پوست.
  • سنگ یشم برای ماساژ صورت و افزایش گردش خون.

مهم‌ترین لوازم فیشیال صورت

لوازم فیشال صورت

مراحل فیشیال صورت در خانه

پس از آشنایی با مواد فیشیال صورت در منزل، بیایید بررسی کنیم که برای فیشیال صورت چه باید کرد. طی کردن مراحل زیر از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای انجام فیشیال صورت در خانه انجام دهید.

1. آماده‌سازی برای فیشال صورت

لباس راحت بپوشید و در محیطی راحت قرار بگیرید. موهایتان را با حوله یا هدبند جمع کنید تا حین کار روی صورت نباشد.

2. پاکسازی پوست صورت

در این مرحله از انجام فیشیال صورت در خانه، با شوینده ملایم و آب ولرم، پوست خود را از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک کنید. برای پاک کردن آرایش، از دستمال مرطوب یا شیر پاک‌کن کمک بگیرید. برخی از افراد پاکسازی را با فیشال اشتباه می‌گیرند. مقاله تفاوت فیشال صورت با پاکسازی پوست چیست به شما در این زمینه کمک می‌کند.

3. بخور دادن پوست صورت

به مدت 5 تا 10 دقیقه از بخور صورت استفاده کنید تا منافذ پوستتان باز شوند. البته می‌توانید از یک حوله گرم و مرطوب نیز به جای بخور استفاده کنید.

4. لایه‌برداری صورت

لایه‌برداری یکی از مراحل مهم در فیشیال پوست صورت محسوب می‌شود. با اسکراب مناسب نوع پوستتان، به آرامی آن را لایه‌برداری کنید. یادتان باشد که از اسکراب‌های زبر و خشن استفاده نکنید؛ این کار به پوستتان آسیب خواهد رساند. 

5. ماسک صورت مناسب

ماسک مناسب نوع پوستتان را تهیه کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید. می‌توانید از ماسک‌های آماده یا ماسک‌های خانگی با مواد طبیعی مانند ماست، عسل، خیار و... استفاده کنید.

مراحل فیشیال صورت در خانه

استفاده از ماسک مناسب پوست

 6. تونر مخصوص پوست

بعد از شستشوی ماسک، از تونر برای بستن منافذ پوستتان استفاده کنید. تونر را با پد پنبه‌ای به آرامی روی پوستتان بمالید. این کار به تنظیم PH پوست هم کمک می‌کند.

7. مرطوب‌کننده مناسب صورت

در نهایت، مرطوب‌کننده مناسب نوع پوستتان را به آن بزنید. در مرحله انتهایی فیشیال صورت در منزل، مرطوب‌کننده را به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید تا جذب شود.

فیشیال صورت برای پوست خشک

پوست خشک به مراقبت حساس‌تر و ظریف‌تری نیاز دارد. پوست‌های خشک نسبت به سایر انواع پوست، آسیب‌پذیرتر هستند و امکان دارد در صورت اجرای فیشیال صورت در خانه به شکل غیر اصولی، به آن آسیب جدی برسانید. برای فیشیال پوست خشک مراحل زیر را طی کنید:

1. پاکسازی پوست خشک

از یک شوینده ملایم و کرمی برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. از آب ولرم کمک بگیرید، زیرا آب داغ می‌تواند پوست را خشک کند. صورت خود را به آرامی با حوله تمیز خشک کنید.

2. بخور پوست خشک

بخور دادن، منافذ پوست را باز و به پاکسازی عمیق‌تر پوست کمک می‌کند. می‌توانید از گیاهان دارویی مانند بابونه، اسطوخودوس یا رزماری برای بخور استفاده کنید. اگر دستگاه بخور ندارید، می‌توانید یک حوله تمیز را در آب گرم خیس کنید و آب اضافی آن را بگیرید. حوله را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود قرار دهید.

3. لایه برداری از پوست خشک

برای لایه‌برداری پوست خشک، از اسکرابی ملایم و مناسب برای پوست‌های خشک استفاده کنید. اسکراب را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید.  از اسکراب بیش از حد خودداری کنید، زیرا می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.

4. ماسک مخصوص پوست خشک

در این مرحله از فیشیال صورت در منزل برای پوست خشک، از ماسک و مواد مغذی استفاده کنید. برای این کار، ماسک را به‌طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و از تماس آن با چشم و لب خودداری کنید. بعد از 15 تا 20 دقیقه، ماسک را با آب ولرم بشویید.

ماسک‌های زیر بهترین گزینه برای تغذیه پوست خشک محسوب می‌شوند:

  • ماسک عسل
  • ماسک خیار
  • ماسک آووکادو

5. تونر مخصوص پوست خشک

از تونر بدون الکل و آبرسان برای پوست خود استفاده کنید. تونر را با یک پد پنبه‌ای روی پوست خود بمالید. صبر کنید تا تونر به طور کامل جذب پوست شود.

6. مرطوب کننده

در این مرحله، از مرطوب‌کننده‌های قوی و مناسب برای پوست‌های خشک استفاده کنید. مرطوب‌کننده را به‌طور کامل روی صورت و گردن خود بمالید.

فیشیال صورت برای پوست خشک

استفاده از مرطوب‌کننده مناسب پوست خشک

فیشیال صورت در منزل برای پوست چرب

مراقبت اصولی از پوست چرب، به پاکسازی آن و جلوگیری از بروز آکنه کمک می‌کند. برای اجرای فیشیال پوست چرب به روش زیر عمل کنید:

1. پاکسازی پوست چرب

پاکسازی یکی از مهم‌ترین مراحل فیشیال پوست چرب است. برای این کار از شوینده‌ای ملایم و بدون چربی برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. صورتتان را دوبار در روز، صبح و شب بشویید. دقت داشته باشید که از آب ولرم استفاده کنید، آب داغ می‌تواند چربی پوست را افزایش دهد. درنهایت، صورت خود را به آرامی با حوله تمیز خشک کنید.

2. بخور پوست چرب

بخور دادن به باز شدن منافذ پوست و پاکسازی عمیق‌تر آن کمک می‌کند. می‌توانید از گیاهان دارویی مانند بابونه، اسطوخودوس یا رزماری برای بخور کمک بگیرید.

3. لایه برداری از پوست چرب

برای اسکراب پوست چرب هم مانند پوست خشک عمل کنید. در نظر داشته باشید که باید از اسکراب بیش از حد خودداری کنید؛ این کار می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. می‌توانید از اسکراب‌های خانگی مانند شکر قهوه‌ای و عسل یا جوش شیرین و آبلیمو کمک بگیرید.

4. ماسک پوست چرب

ماسک‌های مغذی می‌توانند پوستتان را تغذیه کنند و کیفیت آن را افزایش دهند. گزیه‌های زیر از بهترین ماسک‌های مخصوص پوست چرب محسوب می‌شوند:

  • ماسک خاک رس
  • ماسک زغال فعال
  • ماسک خیار

5. تونر مخصوص پوست چرب

برای استفاده از تونر و تنظیم PH پوست، از نوعی تونر بدون الکل و مناسب برای پوست‌های چرب استفاده کنید. تونر را با یک پد پنبه‌ای روی پوست خود بمالید و صبر کنید تا تونر به‌طور کامل جذب پوست شود.

6. مرطوب کننده مخصوص پوست چرب

برای استفاده از مرطوب‌کننده برای پوست، از نوعی از یک مرطوب کننده بدون چربی و مخصوص پوست‌های چرب استفاده کنید. مرطوب‌کننده را به‌طور کامل روی صورت و گردن خود بمالید.

فیشیال صورت در منزل برای پوست مختلط

طریقه فیشیال پوست در منزل برای پوست مختلط، کمی از سایر انواع پوست پیچیده‌تر است. شما برای اجرای این نوع فیشیال به مواد مخصوص پوست چرب و پوست خشک یا معمولی، نیاز دارید. برای اجرای فیشیال پوست مختلط طبق قواعد زیر پیش بروید:

1. پاکسازی پوست مختلط

 از دو شوینده مختلف برای شستشوی صورت خود استفاده کنید: برای قسمت‌های چرب (پیشانی، بینی و چانه) از یک شوینده ملایم و بدون چربی و برای قسمت‌های خشک (گونه‌ها) از یک شوینده کرمی و مرطوب کننده استفاده کنید. صورت خود را دو بار در روز، صبح و شب بشویید.

2. بخور پوست مختلط

بخور دادن به باز شدن منافذ پوست و پاکسازی عمیق‌تر آن کمک می‌کند. برای اجرای این مرحله می‌توانید از گیاهان دارویی مانند بابونه، اسطوخودوس یا رزماری برای بخور استفاده کنید.

3. لایه برداری از پوست مختلط

برای لایه‌برداری پوست مختلط باید از دو اسکراب مختلف استفاده کنید: برای قسمت‌های چرب (پیشانی، بینی و چانه) از اسکراب ملایم و مناسب برای پوست‌های چرب استفاده کنید. همچنین برای قسمت‌های خشک (گونه‌ها) از اسکراب ملایم و مناسب برای پوست‌های خشک کمک بگیرید. اسکراب را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. از اسکراب بیش از حد خودداری کنید، زیرا می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.

فیشیال صورت در منزل برای پوست مختلط

لایه‌برداری پوست مختلط

4. ماسک مخصوص پوست مختلط

 در این مرحله از فیشیال صورت در منزل هم باید از دو ماسک مختلف برای صورت خود استفاده کنید؛ طبق مراحل قبل، برای قسمت‌های چرب (پیشانی، بینی و چانه) از ماسک مناسب برای پوست‌های چرب و برای قسمت‌های خشک (گونه‌ها) از یک ماسک آبرسان و مغذی استفاده کنید. ماسک را به‌طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و از تماس آن با چشم و لب خودداری کنید و بعد از 15 تا 20 دقیقه، ماسک را با آب ولرم بشویید.

5. تونر پوست خشک

همچنین برای تونر زدن به پوست، از دو تونر مختلف برای صورت خود استفاده کنید. برای قسمت‌های چرب (پیشانی، بینی و چانه) از یک تونر بدون الکل و مناسب برای پوست‌های چرب و برای قسمت‌های خشک (گونه‌ها) از یک تونر بدون الکل و آبرسان استفاده کنید.

6. مرطوب کننده پوست مختلط

برای مرطوب کردن پوست هم از مرطوب کننده مخصوص پوست مختلط کمک بگیرید یا اینکه به قسمت‌های چرب، مرطوب‌کننده پوست چرب بزنید و به قسمت‌های خشک، مرطوب‌کننده پوست خشک.

مراقبت‌های بعد  فیشیال صورت

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید؛ اشعه UV خورشید می‌تواند پوست شما را تحریک کند و قرمزی و التهاب را افزایش دهد. از کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر و از کلاه و عینک آفتابی برای محافظت بیشتر استفاده کنید.
  • از دست زدن به صورت خود خودداری کنید؛ دست‌های شما ممکن است حاوی باکتری باشند که می‌توانند باعث تحریک پوست شما شوند.
  • از محصولات مراقبتی پوست ملایم استفاده کنید؛ از محصولات مراقبتی پوست که حاوی مواد شیمیایی خشن یا عطر هستند استفاده نکنید.
  • آرایش نکنید؛ تا 24 ساعت بعد از فیشیال از آرایش کردن خودداری کنید.
  • آب بنوشید؛ نوشیدن آب به حفظ رطوبت پوست شما کمک می‌کند.
  • استراحت کنید؛ استراحت کافی به پوست شما فرصت می‌دهد تا خود را ترمیم کند.

در ادامه خوب است که با عوامل مؤثر در قیمت فیشال پوست نیز آشنا شوید که بتوانید راحت‌تر برای اقدام کردن به این کار تصمیم بگیرید.

دریافت فیشیال تخصصی در کلینیک آفتاب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با فیشیال صورت در منزل برای انواع پوست آشنا کنیم. شما می‌توانید برای دوری از عوارض فیشیال صورت بدون تجربه و تخصص و دریافت فیشیال تخصصی با کمک مواد برتر و تکنولوژی پیشرفته‌تر، با ما در کلینیک تخصصی پوست و مو آفتاب همراه شوید. ما به شما کمک می‌کنیم تا مراقبت‌های تخصصی مربوط به پوست و مو را دریافت کنید. همچنین در درمان کک و مک با جدیدترین متد نیز می‌توانید روی ما حساب کنید.

سؤالات متداول:

1. فیشال صورت چیست؟
فیشیال پوست نوعی روش مراقبتی محبوب برای پاکسازی، لایه‌برداری، تغذیه و جوانسازی پوست است.

2. فیشیال صورت در منزل چه مراحلی دارد؟
استفاده از شوینده مناسب برای پاکسازی، بخور دادن به صورت یا قرار دادن حوله مرطوب روی پوست، لایه‌برداری، استفاده از ماسک، استفاده از تونر و درنهایت استفاده از مرطوب‌کننده جزو مراحل فیشال صورت هستند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB