همه چیز درباره لیزر موهای زائد

17 فروردین ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

لیزر موهای زائد این روز ها از مهم ترین اقدامات پزشکی و سلامتی می باشد که مورد توجه متقاضیان زیبایی و مراجعه کنندگان بسیاری قرار گرفته است. با انجام این لیزر در هر ناحیه از بدن می توانید مو های زائد را از بین برده و تمیز ترین و لطیف ترین پوست را برای خود داشته باشید.

این روش سال هاست که در تمام دنیا مورد انتخاب بوده است. شما نیز می توانید با اندکی تحقیق و بررسی بهترین دستگاه را برای پوست خود در معتبر ترین کلینیک پوستی پیدا کرده و برای رفع مو های زائد خود اقدام نمایید.

در این مقاله با کلینیک زیبایی در غرب تهران همراه باشید تا مهم ترین اطلاعات از جمله مزایای لیزر، کاربرد های لیزر، عوارض رفع موهای زائد با دستگاه های متفاوت و ... را بدست آورید. پس از آن می توانید بهترین انتخاب را داشته و از مشاهده نتیجه با رضایت خاطر کافی لذت ببرید. با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد

همه ما در عمده قسمت های بدن، بر روی پوست خود از داشتن موهای زائد رنج می بریم. بانوان در هنگام قرار گیری در مراسم ها ترجیح می دهند با دست ها و پاهایی آراسته و زیبا حاضر شوند. آقایان نیز ترجیح می دهند لیزر خط ریش را برای خود تجربه کنند و از ماندگاری آن لذت ببرند.

در این میان ناحیه خصوصی هر فرد نیز اذیت کننده ترین بخش با داشتن موهای زائد است. این روز ها با پیشرفت تکنولوژی افراد بسیاری برای رفع موهای زائد بدن خود با لیزر اقدام می کنند و از داشتن بدنی زیبا و تمیز برای همیشه لذت می برند. شما نیز می توانید با انجام عملکرد لیزر درمانی برای رفع موهای زائد، بهترین نتیجه ها را برای خود کسب نمایید.

هر انچه که در خصوص لیزر موهای زائد باید بدانیدهر انچه که در خصوص لیزر موهای زائد باید بدانید

عملکرد لیزر موهای زائد

اکنون که با تعریف لیزر درمانی برای رفع موهای زائد خود آشنا شدید، وقت آن است تا با چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد نیز آشنا شوید. و بدانید چگونه نور یا همان اشعه دستگاه مورد نظر امکان حذف موهای زائد هر قسمت از بدن شما را دارا می باشد. در حقیقت فولیکول های مو در هر قسمت دارای دو فاز استراحت و رشد می باشند.

زمانی که اشعه نور با حرارت به فولیکول ها تابانده می شود،ریشه آن قسمت آسیب دیده و از بین می رود. در عین حال با توجه به فاز رشد و استراحت ضرورت دارد تا مو در فاز رشد بوده تا رفع موهای زائد به خوبی انجام شود.

در غیر این صورت اگر فولیکول ها در فاز استراحت باشند، لیزر رفع موهای زائد شما هیچ تاثیری نداشته و بی کاربرد خواهد بود. به همین دلیل است که عملکرد لیزر درمانی موهای زائد به صورت پیوسته هر ماه یک بار ادامه داشته تا بهترین نتیجه برای شما کسب شود.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد به همراه طول موج هایشان

برای آن که لیزر موهای بدن خود را انجام دهید ضرورت دارد تا با انواع طول موج های این عملکرد زیبایی نیز آشنا شوید. زیرا بر اساس تشخیص پزشک شما با طول موج و دستگاه مشخصی رفع موهای زائد خود را توسط لیزر انجام می دهید. در ذیل به معرفی هر دستگاه بر اساس رنگ پوست با طول موج مشخصش اشاره شده است. همچون؛

  • دستگاه الکساندرایت: این دستگاه با دارا بودن طول موج 755 نانومتر مناسب افراد با رنگ پوست های روشن و معمولی می باشد.
  • دستگاه دایود: این دستگاه با بهره مندی از طول موج 800 نانومتر مناسب رفع موهای زائد برای پوست های معمولی و رو به سمت تیره رنگ است.
  • دستگاه ND_YAG: این دستگاه که طول موجی حدود 1064 نانومتر دارد، بهترین انتخاب برای افرادی است که پوست هایی تیره رنگ و برنزه دارند. زیرا که دو دستگاه دیگر تاثیر چندانی برای این دسته از افراد در حذف موهای زائد ندارد.

آستانه درد لیزر موهای زائد

همیشه مراجعه کنندگان از اپراتور ها سوال می کنند: چه میزان درد را باید تحمل کرد؟ لازم است در پاسخ به این سوال بدانید، لیزر موهای بدن درد چندانی برای متقاضیان زیبایی ندارد. چرا که قبل از انجام لیزر، ناحیه تحت درمان توسط پزشک با کرم های موضعی بی حس می شود.

پس از آن در حین انجام لیزر درمانی شما دردی را تحمل نخواهید کرد. البته که لازم است مرکز پوستی معتبری را انتخاب کنید که کاربر دستگاه باعث ایجاد سوختگی شما نشود. پس در انتخاب خود کمال دقت را به خرج دهید.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

دلایل برگشت موهای زائد بعد از لیزر

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت چیست؟

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطر دارد؟

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

کدام قسمت های بدن را می توان لیزر نمود؟

تقریبا برای رفع موهای زائد بدن خود در تمام قسمت های بدن می توانید از لیزر بهره مند شوید. اما اگر بخواهیم به صورت جامع برای شما شرح دهیم، لازم است بدانید، می توانید از لیزر درمانی برای رفع موهای زائد صورت، دست ها، پا ها، بیکینی، خط ریش، گردن و کمر، تناسلی، نقاط خصوصی، شرم گاهی و ... بهره مند شوید.

مزایای لیزر موهای زائد

تا به این جا اطلاعات جامع و کاملی از لیزر درمانی موهای زائد بدن بدست آوردید. اکنون وقت آن است تا از مزیت های این عملکرد زیبایی نیز بیشتر بدانید. با انجام لیزر موهای زائد صورت، بدن، نواحی خصوصی و ... از مزایایی که در ذیل به آن اشاره شده است بهره مند می شوید. همچون:

  • بدون درد و عارضه های ملتهب کننده
  • عدم نیاز به بستری، بیهوشی و با اثر بخشی سریع
  • تایید شده از طرف سازمان غذا و دارو جهانی
  • عدم بروز تغییرات در رنگ دانه های پوستی
  • بهره مندی از سیستم های خنک کننده در دستگاه های مجهز (جلوگیری از سوختگی و التهاب)

مزایای انجام لیزر موهای زائدمزایای انجام لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد

با توجه مطالبی که در بالاتر ذکر شد این روش زیبایی برای رفع موهای اضافی بدن، عمدتا عوارضی نداشته و مشکلات خاصی را برای مراجعه کنندگان به وجود نمی آورد. اما ممکن است در برخی از افراد تنها چند ساعت پس از لیزر التهاب، قرمزی، تورم و ... مشهود باشد.

خوشبختانه ماندگاری زیادی نداشته و قابل برطرف شدن می باشد. اما اگر از پوست حساسی بهره مند هستید، می توانید قبل از انجام لیزر درمانی، از تست لیزر نیز بهره مند شوید. در حقیقت در تست لیزر یک قسمت از بدن شما تحت لیزر قرار می گیرد. اگر مشکلی پس از یک هفته در آن قسمت مشهود نبود، می توانید به آسانی لیزر موهای زائد بدن خود را انجام دهید.

کاندید مناسب و نامناسب لیزر درمانی

با توجه به آن که لیزر درمانی را عده بسیار زیادی می توانند انجام دهند، لازم است بدانید عده ای از افراد کاندیدهای مناسبی برای انجام عملکرد لیزر درمانی به حساب نمی آیند. در حقیقت هر چه فرد پوستی تیره تر داشته باشد، لیزر برای او موثر تر واقع خواهد شد.

اما لازم است بدانید برخی از افراد گزینه مناسبی برای انجام لیزر درمانی رفع موهای زائد بدن خود نیستند. از جمله این افراد می توان به مواردی که در ذیل گفته شده است اشاره نمود. همچون:

  • افراد زیر 12 سال
  • کیس های دارای اختلالات هورمونی
  • افراد دارای بیماری های خاص
  • دارای سابقه تب خال های مکرر
  • دارای گوشت اضافی در محل انجام لیزر درمانی
  • سابقه بیماری های زمینه ای و لوپوس
  • مصرف کنندگان داروهای حاوی طلا، ایزوتروتینویین
  • افراد باردار
  • دارای تاتو، خال، کک و ... در محل انجام عملکرد لیزر درمانی
  • سابقه جوش های چرکی در ناحیه لیزر

اقدامات ضروری قبل از انجام لیزر موهای زائد دست و بدن

برای آن که نتیجه لیزر شما با بهترین حالت ممکن مواجه شود، ضرورت دارد تا اقدامات مهمی را قبل از انجام لیزر درمانی به خوبی انجام دهید تا با رضایت خاطر کامل نتیجه را به تماشا بنشینید. قبل از شروع جلسه لیزر موهای بدن خود حتما مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است را رعایت فرمایید. این اقدامات عبارتند از؛

  • در صورت مصرف دارویی خاص حتما قبل از آغاز لیزر موهای بدن خود حتما با پزشک مربوطه ارتباط برقرار نموده و طبق دستور ایشان پیش بروید.
  • اگر در ناحیه ای که قرار است لیزر کنید قبلا تزریق ژل و بوتاکس انجام داده اید، ضرورت دارد به متصدی اعلام نمایید.
  • اگر در مدت زمانی که جلسات لیزر خود را سپری می کنید، دارویی خاص را شروع به مصرف نمودید، در اولین جلسه پیش رو به اپراتور و پزشک مربوطه اطلاع دهید.
  • 24 ساعت قبل از شروع جلسه لیزر خود، موهای ناحیه مورد نظر را با ژیلت اصلاح نمایید. به طوری که هیچ ساقه ای از مو قابل رویت نباشد.
  • یک ماه قبل از انجام لیزر نه از کرم های لایه بردار استفاده کنید و نه به هیچ روشی آن قسم مورد نظر را اصلاح کنید.
  • سی روز قبل از اقدام برای لیزر، از انجام آفتاب گرفتگی، سولاریوم و ... دوری کنید.
  • نیم ساعت الی یک ساعت قبل از انجام لیزر از پماد های بی حسی استفاده نموده سپس محل را با دقت کافی با آب و شامپو مخصوص بشویید.
  • و ...

مراقبت های لازم پس از انجام لیزر درمانی

بعد از آن که جلسه لیزر درمانی موهای زائد ناحیه مشخص را به خوبی پشت سر گذاشتید، وقت آن است تا با انجام مراقبت ها و اقدامات لازم مانع از بروز عوارض و حساسیت ها شوید. همچنین می توانید با رضایت کامل از دیدن نتیجه لیزر خود مشعوف شوید. این اقدامات شامل موارد ذیل می باشند. همچون:

  • تا صرف مدت زمان 24 ساعت از استحمام کردن، شنا، سونا، جکوزی و ... دوری کنید.
  • تا 3 روز بعد از کرم های تجویز شده استفاده نموده و داروهای گفته شده را راس ساعت مقرر مصرف کنید تا التهابات به سرعت خوب شود.
  • از قرار گرفتن در برابر آفتاب، سولاریوم و ... پرهیز کنید.
  • از کرم ضد آفتاب به صورت مداوم استفاده نمایید.
  • با استفاده از یک لیف کوچک و نازک از ناحیه مشخص به آرامی لایه برداری کنید.
  • هرگز ناحیه لیزر شده را موم یا بند نیاندازید.
  • و ...

مراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائدمراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر موهای زائد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

با توجه به آن که رنگ دانه های پوست شما از چه نوعی می باشد، و دستگاهی که قرار است لیزر موهای بدن خود را انجام دهید کدام مدل است نتیجه کار و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت خواهد بود. عمدتا به طور میانیگن بین 6 تا 8 جلسه برای همه افراد نیاز خواهد بود.

فاصله بین جلسات می تواند بین 4 تا 6 هفته نیز متغیر باشد. پس از انجام دوره لیزر درمانی جلسات هر 6 ماه یک بار و نهایت هر سال یک بار تکرار خواهد شد. تعداد جلسات مورد نیاز بدن شما و دستگاه مورد استفاده برای ناحیه مشخص اعلام شده توسط شما، توسط پزشک تعیین خواهد شد. در جلسه مشاوره ای که برای شما آماده می شود، ضرورت دارد تا به همه سوال های خود پاسخ جامع و کاملی بدست آورید. سپس اقدام به انجام لیزر درمانی به جهت رفع موهای زائد خود نمایید.

رفع موهای زائد در کلینیک زیبایی آفتابتهران

در این مقاله سعی شد به معرفی کاملی از لیزر موهای زائد برای شما ارائه شود. اکنون شما می توانید با دانستن تمام نکات گفته شده و رعایت قوانین حاضر به خوبی برای لیزر قسمت مورد نظر خود اقدام نمایید. کلینیک زیبایی آفتابواقع در تهران مفتخر است با ارائه بهترین متد ها و دستگاه های جهانی این خدمت را برای شما ارائه دهد.

شما می توانید در ساعات مشخص از طریق راه های ارتباطی ذکر شده، با کارشناسان ما ارتباط برقرار نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید. همچنین این کلینیک زیبایی مفتخر است خدماتی دیگر همچون؛ میکرونیدلینگ، هایفو تراپی، مزوتراپی، تزریق ژل و بوتاکس، فیلر، پلاسما جت، زاویه سازی صورت و فک، آر اف فرکشنال و ... را به شما مراجعه کنندگان عزیز با بهترین کیفیت ارائه دهد. خرسندیم که در راه کسب زیبایی و سلامتی بیشتر در کنار شما همراهان همیشگی هستیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB