مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد

02 بهمن ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

مزوتراپی یا درمان از طریق لایه میانی پوست از محبوب ترین روش های تغییرات زیبایی و درمانی می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از مردم جهان قرار گرفته است. این روش درمانی که ریشه در فرانسه باستان در قرن 12 میلادی داشته است می تواند تاثیرات بسزایی در جوانسازی صورت، درمان ریزش مو، چاقی و رفع غبغب  داشته باشد.

در این مقاله سعی شده است اطلاعات جامع و کاملی از مزوتراپی صورت، غبغب، ابرو، مو و زیر چشم به همراه نکات ارزنده ای برای شما ارائه شود. پس با کلینیک زیبایی آفتاب تهران همراه باشید تا شما عزیزان را با عمل زیبایی مزوتراپی و انواع کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم.

مزوتراپی و کاربردهای آنمزوتراپی و کاربردهای آن

مزوتراپی چیست؟

با تزریق مقدار مشخصی از داروها، ویتامین ها، اسید هیالورونیک، عصاره طبیعی گیاهان و آنتی اکسیدان های ضد پیری در داخل لایه میانی پوست باعث جوانسازی پوست و رفع مشکلات و نقص های به وجود آمده ظاهری می شود. با این روش می توانید می توانید درمان های بسیاری از مشکلات را برطرف نمایید و مانع از گسترش مشکل گردید. زیرا که این درمان موثر بر رفع کم آبی پوست، چین و چروک ها، ریزش مو می باشد.

عملکرد کلی مزوتراپی

مواد تزریق شده تحت عنوان کوکتل ها توسط سوزن های باریک به لایه میانی پوست تزریق می شوند. ماهیت این کوکتل ها با توجه به محل درمان شما و مشکل ایجاد شده متفاوت می باشد. برای مثال اگر قرار باشد برای رفع ریزش مو از آن بهره مند شوید دارویی که در کوکتل ها وجود دارد سبب افزایش رشد مو و تقویت فولیکول های مو می شود.

وابسته به درمان ناحیه مشخص که قرار است تحت درمان قرار بگیرد، تعداد جلسات متفاوت است. در کل تعداد جلسات از 5 تا 15 جلسه می باشد. و فاصله هر جلسه در ابتدا هر هفته سپس هفته در میان و نهایت ماهی یک بار صورت می گیرد تا درمان به صورت کامل برای بیمار انجام شود.

نحوه عملکرد مزوتراپینحوه عملکرد مزوتراپی

انواع مزوتراپی و کاربرد های آن

با توجه به آن که هر کسی برای درمان قسمت مشخصی مزوتراپی را انجام می دهد بهتر است با انواع آن و چگونگی رفع مشکل توسط آن روش آشنایی مختصری داشته باشید. در ادامه به توضیح مختصر هر یک از انواع مزو می پردازیم.

مزوتراپی صورت

برای آن که مشکلات صورت، رفع پیری و خستگی، حجم دهی های نامشخص و غیر قرینه توسط تزریق های چربی قبلی و ... حل شود از مزوتراپی صورت می توانید بهره مند شوید. در این روش با تزریق کوکتل هایی که شامل کلسی تونین جهت بهبود خون رسانی، تغذیه فولیکولی  و پوستی قرار دارد تعبیه شده است.

همچنین ویتامین B5 و A  نیز وجود دارد که باعث تقسیم سلولی می گردد. همچنین داروها و ویتامین های دیگری که با توجه به مشکل در کوکتل تزریقی شما جای خواهد گرفت نیز برای این درمان موثر است.

مزوتراپی مو

اگر از ریزش شدید موهای خود در سختی به سر می برید و زیبایی کاملی که انتظارش را دارید در اختیار شما نیست می توانید از روش درمانی مزوتراپی مو بهره مند شوید. چرا که در این روش با تزریق داروهای هورمونی، ویتامین هایی همچون بیوتین می توانند تنظیم ترشح غدد چربی را برای شما افزایش داده و باعث رشد مقاوم تر موها شود. پس از این روش برای درمان غافل نشوید. همچنین از یاد نبرید علاوه بر موهای صورت می توانید کم پشت بودن موهای ابرو خود را جبران کرده و دیگر نیاز به انجام کاشت ابرو نداشته باشید.

مزوتراپی لاغری

امروزه متد های بسیاری برای لاغری ارائه شده است که مزوتراپی لاغری نیز یکی از همان ها می باشد. برای مثال با تزریق ال کارنتین در کوکتل شما می توانند باعث تجزیه چربی ها شده و به رفع سلولیت  نیز کمک شایانی کند. همچنین مواد مغذی دیگری که تاثیر بسزایی بر درمان چاقی شما می گذارد نیز از تاثیرات این تزریق می باشد.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

مقایسه مزوتراپی و پی آر پی

آموزش انواع تراپی های پوست و مو

زاویه سازی صورت چگونه انجام می شود؟

مزوتراپی مو چیست ؟

مزوتراپی لکه ها و اسکارها

برای آن که تاثیرات بسیار زیادی بر لکه های پوست خود بگذارید یکی از روش های فوق العاده می تواند استفاده از مزوتراپی لک صورت و اسکار ها باشد. ملانوسیت ها که همان سلول های پوستی هستند باعث بروز لکه های پوستی شده که این روش می تواند فعالیت آن ها را کنترل کرده و مانع از ایجاد لک های بیشتر شوند.

همچنین در این تزریق ها می توان لکه هایی که بر اثر نور خورشید بر صورت شما نقش بسته است را درمان نمود. در کوکتل های مزوتراپی پوست هیالورونیک اسید ها وجود دارند که می تواند باعث حجم دهی شده و مواد دیگر از جمله آنتی اکسیدان های داخل کوکتل ها پوست شما را مجبور به ترمیم خود می کنند.

مزوتراپی غبغب

با انجام این روش درمانی می توانید از داشتن غبغب خود که مانع از زیبایی صورت و گردن شما شده است رها شوید. در این درمان با تزریق کوکتل هایی که ویتامین های مفید و داروهای مرتبط با درمان هستند به شما کمک می شود تا از داشتن گردن و صورت زیبا بدون داشتن غبغب بهره مند شوید.

مزوتراپی زیر چشم

در این روش موادی را به محل مشخص وارد می کنیم که سلول های آن قسمت را وادار به فعالیت مجدد می کنند. در این حالت می توانید از گودی، سیاهی و پف زیر چشم خلاص شده و آن را با چند جلسه مداوم درمان کنید.

مزایای مزوتراپی

تا به این جا با انواع مزوتراپی و کاربرد های آن آشنایی مناسبی بدست آوردید. اکنون وقت آن است تا با مزایای این عملکرد زیبایی بیشتر آشنا شوید. از مزایای آن می توان به هزینه های کمتر نسبت به عمل های دیگر زیبایی، عوارض جانبی و خطرات کمتر، عدم نیاز به بیهوشی، بازدهی و نتایج سریع و ... اشاره کرد.

انواع مزوتراپی و کاربردهای آنانواع مزوتراپی و کاربردهای آن

میزان درد و آستانه تحمل

همیشه لازم است که قبل از انجام هر اقدام زیبایی به میزان درد توجه بسیاری داشته باشیم. در این شرایط خواهیم دانست آیا آن عمل به صلاح است و یا خیر؟ همچنین با آگاهی کامل از آستانه تحمل درد خود می توانیم انتخاب بهینه و خوبی داشته باشیم.

مزوگان همان دستگاهی است که مزوتراپی با آن انجام می شود و دارای سوزن های باریک و نازک است و باعث درد نمی شود ضمن آن که محل مورد نظر با داروهای بی حسی نیز آغشته می شود. خبر خوب آن است که اگر از وجود سوزن مشکل داشته باشید می توانید آن را بدون سوزن انجام دهید اما به مراتب اثر ضعیف تری به نسبت گونه دیگر خواهد داشت.

عوارض احتمالی پس از عمل

هر عمل زیبایی ممکن است با خطرات متفاوت و عوارض خاص خود رو به رو باشد. این روش نیز همچون بقیه می تواند باعث بروز خطراتی همچون؛ کبودی  و بروز لکه های تیره و روشن خون در محل مربوطه، بروز حساسیت های آلرژیک به کوکتل ها و مواد تشکیل دهنده، ایجاد زخم و یا التهاب بافت چربی،  ورم موضعی، عفونت های پوستی و ... شود.

هزینه انجام مزوتراپی

با توجه به آن که مزوتراپی را در هر کلینیک پوستی و مرکز درمانی مشخصی انجام دهید قیمت ها متفاوت است. اما بعضی شرایط یکسان وجود دارد که می تواند برای شما کاهش قیمت و یا افزایش هزینه ها را در بر داشته باشد.

در این روش درمانی با توجه به محل درمان، کوکتل مورد استفاده و تعداد جلسات درمان می تواند تغییرات چشمگیری در هزینه ها داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک مورد نظر، مورد مشاوره قرار گرفته و اطلاع کاملی از هزینه های این اقدام زیبایی بدست آورید.

مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی

قبل از آن که برای مزوتراپی مراجعه کنید از خوردن داروهایی همچون آسپرین، رقیق کننده های خون، ایبوپروفن ها و ... استفاده نمایید. در روز مراجعه استحمام کاملی قبل از عمل انجام دهید با توجه به تشخیص پزشک ممکن است گفته شود تا 2 روز آب به محل درمان نرسد. قبل و بعد از درمان از استفاده لوازم آرایشی و ... پرهیز نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل و تغییر شکل ظاهری سریعا با پزشک خود مشورت نمایید.

مزوتراپی در کلینیک زیبایی آفتاب تهران

در این مقاله سعی شد اطلاعات مفیدی از این روش درمانی برای شما ارائه شود. حتما قبل از انجام این روش درمانی تمام نکات گفته شده را مدنظر قرار داده و به توصیه های پزشکان کینیک غرب تهران توجه لازم را داشته باشید. اگر تحت درمان با داروی خاصی نیز می باشید حتما به متخصص اطلاع داده و نظر او را برای انجام این عمل جویا شوید. امید است با آگاهی کامل برای این عمل اقدام نموده و از دیدن نتایج آن رضایت خاطر کاملی را بدست آورید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB