قبل از لیزر بیکینی چه کنیم؟

09 اسفند ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

برای اینکه بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد دریافت کنیم لازم است بدانیم قبل از لیزر بیکینی چه کنیم؟ گاهی از اوقات تنها یک اشتباه کوچک از جانب ما کافی است تا نه‌تنها هزینه و انرژی خود را هدر دهیم، بلکه آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست خود وارد کنیم. اگر شما هم تصمیم دارید برای رهایی از موهای زائد بیکینی، لیزر را امتحان کنید، بد نیست نگاهی به مطالب این مقاله داشته باشید. ما در اینجا سعی می‌کنیم دغدغه‌های شما را در باب این موضوع که پیش از لیزر بیکینی چه کنیم با زبانی کاملا ساده و قابل فهم پاسخ دهیم.

نکات قبل از لیزر بیکینی که حتما باید رعایت کنید

یکی از روش‌های درمانی قابل اطمینان که شما را برای همیشه از شر موهای زائد بدن خلاص می‌کند، لیزر است. این روش که با آن می‌توان حتی سرسخت‌ترین موهای بدن را هم نابود کرد، در میان بانوان طرفداران بسیار زیادی داد. طبیعتا امتیازات درخشان لیزردرمانی زمانی نمایان می‌شود که نکات قبل از لیزر بدن را به درستی رعایت کنید. ما در ادامه فهرستی کامل از مهم‌ترین نکات قبل از لیزر بیکینی را در اختیارتان می‌گذاریم تا با رعایت آن‌ها به نتیجه‌ای ایده‌آل دست پیدا کنید. اما اگر هنوز دقیق نمی‌دانید که ناحیه بیکینی دقیقا چه بخش‌هایی را در بر می‌گیرد، مقاله لیزر بیکینی شامل کجا است می‌تواند شما را کاملاً راهنمایی کند.

1. در جریان گذاشتن پزشک از داروهای مصرفی و سوابق بیماری

اگر در حال مصرف داروی خاصی مانند آسپرین، ناپروکسن، تتراسایکلین، سیکلوسپورین، ماینوکسیدیل، کورتون و راکوتان هستید، بهتر است در جلسه اول لیزر بیکینی، پزشکتان را مطلع کنید. برای اثربخشی بیشتر لیزر بیکینی لازم است مصرف برخی از این داروها با تجویز پزشک، یک ماه قبل از لیزر کاملا قطع شود. اگر هم سابقه ابتلا به بیماری‌ خاصی دارید، بهتر است قبل از انجام لیزر بیکینی، پزشک خود را در جریان بگذارید. غالباً لیزر بیکینی برای کسانی که به یکی از بیماری‌های زیر مبتلا باشند، انجام نمی‌پذیرد.

  • کیست تخمدان
  • اختلالات هورمونی
  • بیماری ویتیلیگو
  • بیماری ام‌اس
  • نازایی
  • بیماری‌های عصبی یا روحی
  • بیماری تیروئید
  • داشتن سیکل‌های نامنظم پریود
  • دیابت
  • تبخال

قبل از لیزر بیکینی چه کنیم

مشورت با پزشک قبل از لیزر بیکینی

2. داشتن پوشش مناسب قبل از لیزر بیکینی

یکی از دغدغه‌های مشترک میان کاربران لیزر این است که «برای لیزر بیکینی چی بپوشیم؟» در پاسخ به این سوال باید گفت لباس‌های گشاد بهترین نوع پوشش برای لیزر بیکینی محسوب می‌شوند. دلیل این نوع پوشش هم ایجاد سهولت در امر استفاده از کرم‌های بی‌حسی و ژل‌های مخصوص به هنگام پوزیشن‌های لیزر بیکینی است.

3. عدم استفاده از روش‌های مختلف حذف موی زائد

در پاسخ به این سوال که قبل از لیزر بیکینی چه کنیم باید گفت که کاربران به مدت حداقل یک ماه اجازه استفاده از هیچ‌گونه روشی برای حذف موهای زائد بیکینی را ندارند. دلیل این ممانعت هم این است که برای گرفتن نتیجه رضایت‌بخش باید ریشه موها در زیر پوستتان کاملاً سالم و دست‌نخورده باشد. شایان ذکر است که این قانون مشمول تمام روش‌ها اعم از اپی‌لیدی، اپیلاسیون، موم، وکس، کرم موبر، بندانداختن و... می‌شود.

4. عدم استفاده از مواد آرایشی

یکی از کارهایی که نتایج درخشان لیزر بیکینی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، استفاده از لوازم آرایشی است. این لوازم شامل هرگونه اسپری، لوسیون، مام و بادی‌اسپلش می‌شود. مواد شیمیایی معطر نه‌تنها پوست این ناحیه از بدن را تحریک‌پذیر می‌کند، بلکه سبب بروز مشکلات دیگری بعد از لیزر، نظیر خارش یا سوزش می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تا 24 ساعت قبل از لیزر از استفاده از لوازم آرایشی ذکرشده خودداری کنید.

استفاده نکردن از بادی اسپلش و اسپری قبل از لیزر

5. عدم برنزه‌کردن پوست

یکی دیگر از کارهایی که انجام آن می‌تواند تهدیدی برای سلامت پوست شما باشد، برنزه‌کردن است. پوست‌های برنزه معمولاً رنگدانه‌های بیشتری در ملانین پوست دارند. همین موضوع هم سبب می‌شود تا بعد از لیزر بیکینی پوست، واکنش‌های بسیار مختلفی از خود نشان دهد. توصیه می‌شود یک ماه قبل از لیزر بیکینی، از برنزه‌کردن پوست خودداری کنید.

6. متوقف‌کردن استفاده از محصولات پوستی

اگر از محصولات مراقبت پوستی برای ناحیه بیکینی استفاده می‌کنید، بهتر است مصرف آن‌ها را از 5 روز قبل از لیزر بیکینی متوقف کنید. وجود ترکیباتی همچون اسیدهای گلیکولیک و سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید و رتینوئیدها در محصولات مراقبتی، پوست شما را در مقابل انرژی دستگاه لیزر حساس می‌کند.

7. عدم مصرف سیگار و دخانیات

توصیه می‌شود 2 هفته قبل از لیزر، مصرف سیگار و دخانیات را کنار بگذارید. رعایت این نکته کمک می‌کند تا بدن آمادگی بیشتری برای دریافت انرژی دستگاه لیزر پیدا کند و در شرایط مطلوب‌تری به سر ببرد.

چند روز قبل و چند روز بعد از لیزر بیکینی شیو کنیم؟

یکی از سوالات مهم کاربران در خصوص اینکه قبل از لیزر بیکینی چه کنیم دغدغه مربوط به شیوکردن موها قبل و بعد از لیزر است. طبق توصیه متخصص‌ها بهترین زمان برای شیوکردن موهای زائد ناحیه بیکینی قبل از لیزر، 24 ساعت و بعد از لیزر، حداقل 96 ساعت (4 روز) است.

اما چرا قبل از لیزر موهای زائد باید شیو انجام شود؟ عدم شیوکردن به‌موقع و صحیح موها قبل از لیزر بیکینی سبب می‌شود تا فولیکول مو حرارت کمتری به خود ببیند. به عبارتی وجود موهای زائد در این ناحیه، مانعی برای سوزانده‌شدن کل پیازچه مو خواهد بود. از طرفی، شیوکردن زودهنگام موها بعد از لیزر هم می‌تواند خطراتی همچون تحریک‌پذیری یا افزایش حساسیت‌های پوستی به دنبال داشته باشد. بنابراین، توصیه اپراتورهای لیزر این است که در فاصله زمانی دو لیزر حداکثر به میزان دو مرتبه موهای زائد بدن را شیو کنید.

کارهایی که قبل از لیزر بیکینی باید انجام داد!

لیزر روشی کاملاً علمی و درعین‌حال دائمی برای حذف موهای زائد بدن است. با انتخاب این روش، دیگر مشکلات مربوط به شیوکردن‌ با ژیلت یا سایر روش‌های موقتی حذف موهای زائد بدن را نخواهید داشت. بااین‌حال، رضایت‌بخش‌بودن نتایج استفاده از لیزر موهای زائد نیز بستگی زیادی به رعایت مراقبت‌های بهداشتی از سوی شما دارد. طبیعتاً عدم رعایت این نکات نه‌تنها نتیجه مطلوب را برای شما به ارمغان نمی‌آورد، بلکه خسارت‌های جبران‌ناپذیری را هم به پوستتان وارد می‌کند. ما در این نوشتار تلاش کردیم با پرداختن به مجموعه‌ای از نکات بهداشتی و مراقبتی، دغدغه شما را در باب اینکه قبل از لیزر بیکینی چه کنیم پاسخ دهیم. شما نیز اگر تجربه‌ای از لیزر بیکینی دارید، می‌توانید با اشتراک‌گذاری آن، چراغ راه مخاطبان ما در این مسیر حساس باشید.

سؤالات متداول:

1. برای لیزر بیکینی چی بپوشیم؟

از آنجایی که این لیزر مربوط به نواحی تحتانی و تناسلی بدن است، بهتر است که یک شلوار گشاد تنتان کنید که از تن در آوردن و دوباره پوشیدنش برایتان راحت باشد. نکته بعدی اینکه بعد از لیزر باید از پماد زینک برای کاهش سوزش استفاده کنید که حالتی گچی دارد و اگر لباستان تنگ باشد، ممکن است رنگ بگیرد و احساس سوزش و حساسیت بیشتری پیدا کنید.

2. چند وقت قبل و چندوقت بعد از لیزر بیکینی شیو کنیم؟

لازم است که 24 ساعت قبل از لیزر بیکینی شیو کنید؛ چون اگر موهای زائدی روی بدنتان باقی بماند، فولیکول مو حرارت کمتری می‌بیند و نتیجه لیزر هم ضعیف‌تر خواهد شد. بعد از لیزر بهتر است که تا دو هفته موهای بدنتان را شیو نکنید تا خودبه‌خود ریزش پیدا کند و پوستتان تحریک نشود. اما اگر ترجیح می‌دهید که بعد از لیزر هم شیو انجام بدهید، باید حتما حداقل 4 روز صبر کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB