با عوارض پلاسما جت بینی آشنا شوید

29 بهمن ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

فرم بینی تأثیر قابل توجهی در زیبایی صورت دارد و می‌تواند چهره را اصلاح کند. در حالی‌که جراحی بینی راه قطعی فرم دادن به آن است، راه‌های کم‌تهاجمی و کم‌عارضه‌تر دیگری برای رسیدن به این هدف ابداع شده‌اند. پلاسما جت بینی، یکی از این راه‌ها است که کمک می‌کند تا در عین جوانسازی پوست، فرم آن را بدون عارضه خاصی تغییر دهید. در این مقاله، شما را با عوارض پلاسما جت بینی و مراقبت‌های بعد از آن آشنا کرده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر درباره این روش کم‌تهاجمی زیبایی، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

پلاسما جت بینی چیست

پلاسما جت یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جوانسازی پوست است که توسط دستگاهی به همین نام انجام می‌شود. با کمک پلاسما جت می‌توان لایه‌های زیرین پوست را عمیقاً بازسازی کرد. از این روش برای کاهش چین و چروک‌ها، لیفت و بهبود کیفیت پوست استفاده می‌شود.

دستگاه پلاسما جت، بافت پوست را با استفاده از گاز یونیزه که پلاسما نامیده می‌شود، جدا می‌کند و به آن شکل می‌دهد. این دستگاه به پزشکان کمک می‌کند که بدون آسیب به بافت اطراف پوست و با حداقل زخم و کاهش زمان بهبودی، به هدف نهایی برسند. با انواع دستگاه پلاسما جت و کاربردهای هر یک آشنا شوید.

نکته جالب توجه درباره پلاسما جت بینی این است که می‌توان به کمک آن حتی بدون هیچ خونریزی و عارضه خاصی، فرم بینی را اصلاح کرد و آن را بهبود داد. در این روش، پزشک ابتدا سطح پوستتان را بی‌حس می‌کند تا احساس درد نداشته باشید و سپس با کمک نوعی اپلیکاتور شبیه به سوزن، فرایند کار را شروع می‌کند. 

طی جلسه پلاسما جت بینی، هیچ درد خاصی حس نخواهید کرد و صرفاً امکان دارد کمی احساس سوزش داشته باشید. این درمان پس از نیم ساعت تا چهل دقیقه به پایان می‌رسد.

پلاسما جت بینی چیست

پلاسما جت بینی چیست

 مزایای پلاسما جت بینی

قبل از پرداختن به عوارض پلاسما جت بینی بد نیست نگاهی به فواید پلاسما جت بینی بیندازیم. کوچک و لیفت کردن بینی با پلاسما مزایای زیادی به همراه دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

  • عوارض کم

اولین و مهم‌ترین مزیت پلاسما جت بینی این است که نسبت به جراحی، گزینه‌ای کم‌عارضه و بدون درد و خونریزی محسوب می‌شود. شما بعد از پلاسما جت بینی به گذراندن دوره نقاهت نیاز ندارید و می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید. ضمن اینکه این روش، عوارض، ریسک‌ها و مشکلات جراحی بینی را ندارد. 

  • مقرون به صرفه

هزینه پلاسما جت بینی نسبت به جراحی بسیار کمتر و مقرون به صرفه است. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کمتر از جراحی بینی، به نتیجه قابل توجهی دست پیدا کنید که ماندگاری خوبی هم دارد.

  • بهبود پوست

همان‌طور که اشاره کردیم، پلاسما جت نه فقط برای فرم‌دهی به بینی که برای جوانسازی و افزایش میزان کلاژن آن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، این تکنیک زیبایی می‌تواند به جوانسازی و افزایش میزان کلاژن پوست بینی هم منجر شود.

  • گزینه‌ای مناسب برای بینی‌ گوشتی

پلاسما جت بینی به دلیل تأثیرگذاری روی بافت چربی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای فرم‌دهی به بینی‌های گوشتی محسوب می‌شود. در عین حال توصیه می‌شود که این روش را برای بینی‌های استخوانی انتخاب نکنید. 

  • نتیجه طبیعی 

از آنجایی که پلاسما جت روی پوست و چربی تأثیر می‌گذارد و نمی‌تواند استخوان را تحت‌تأثیر قرار دهد، نتیجه‌اش کاملا طبیعی و براساس فرم طبیعی بینی خواهد بود. شما می‌توانید به سرعت پس از اتمام کار، نتیجه را مشاهده کنید.

برای اینکه بیشتر درباره پلاسما جت و فواید آن بدانید، می‌توانید مقاله پلاسما جت چیست و چه مزایایی دارد را مطالعه کنید.

مزایای پلاسما جت بینی

نتیجه طبیعی از مزایای پلاسما جت بینی

عوارض پلاسما جت بینی 

می‌توان پلاسما را روشی ایمن یا با حداقل عوارض دانست. البته به‌صورت بالقوه، امکان بروز عوارض زیر در پلاسما جت وجود دارد:

تورم و کبودی

استفاده از پلاسما جت می‌تواند باعث تورم و کبودی در ناحیه تحت درمان شود. البته این عارضه طی چند روز یا نهایتا یکی دو هفته رفع خواهد شد. شما می‌توانید برای کمک به بهبود این عارضه از کمپرس یخ استفاده کنید.

درد و ناراحتی

هر چند میزان درد این روش درمانی کم و قابل تحمل است؛ اما ممکن است بعد از اتمام کار، کمی احساس درد داشته باشید. می‌توانید این احساس را با مسکن‌های معمولی و ساده برطرف کنید.

اسکار

اسکار و جای زخم یکی از نگرانی‌های اصلی درباره عوارض پلاسما جت بینی است. بسیاری از متقاضیان نگران این هستند که پس از کار، جای درمان روی بینی آن‌ها باقی بماند. باید این نکته را یادآوری کنیم که پلاسما جت بینی نسبت به جراحی، ریسک کمتری برای ایجاد اسکار و لک دارد. البته همچنان این عارضه رد نمی‌شود؛ اما می‌توانید با عمل به توصیه‌های پزشک، این احتمال را به حداقل ممکن برسانید.

عفونت

در هر درمان، با هر سطح از تهاجم، احتمال بروز عفونت وجود دارد و رد نمی‌شود. پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت بعد از درمان، می‌تواند ریسک عفونت را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

هایپرپیگمنتاسیون

در موارد نادر، پلاسما جت بینی می‌تواند منجربه تغییراتی در رنگدانه‌های پوست شود. البته این عارضه پلاسما جت بینی بسیار نادر است.

آسیب عصبی

احتمال آسیب به اعصاب پوست، یکی دیگر از عوارض نادر پلاسما جت بینی محسوب می‌شود. در اثر این آسیب ممکن است بی‌حسی و گزگز احساس کنید. در بسیاری از موارد این آسیب پس از مدتی خودبه‌خود از بین خواهد رفت.

 مراقبت های پس از پلاسما جت بینی

بعد از اتمام کار، پزشک دستورالعمل‌هایی را برای مراقبت به شما ارائه می‌دهد. رعایت این دستورالعمل‌هاهم برای کاهش ریسک ابتلا به عوارض و هم برای افزایش ماندگاری پلاسما جت بینی لازم است. در حالت کلی، رعایت دستورالعمل‌های زیر به شما در بهبود سریع‌تر کمک خواهد کرد:

هفته اول پس از درمان با پلاسما جت

  • محل درمان را با آب گرم و به آرامی بشویید و با دقت خشک کنید. از پماد تجویزی پزشک هم روزانه یک بار و هر بار به اندازه یک نخود روی ناحیه استفاده کنید.
  • تا یک هفته پس از پلاسما جت از آرایش بپرهیزید.
  • شنا در استخر یا دریا در هفته اول بعد از درمان ممنوع است.
  • بهتر است استفاده از کرم‌های جوانساز حاوی رتینول، ترتینوئین و رتین A را به هفته‌های بعد موکول کنید.
  • از سونا یا فعالیت‌هایی که باعث تعریق می‌شوند دوری کنید.
  • در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.

هفته دوم پس از درمان با پلاسما جت

  • از محصولات مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده برای رطوبت‌رسانی به ناحیه تحت درمان کمک بگیرید. روزی دو بار از این محصولات استفاده کنید. استفاده از محصولاتی مانند هیالورونیک اسید و سنتلا به التیام پوست و بهبود آن کمک خواهد کرد.
  • از شوینده‌های ملایم برای پاکسازی پوستتان استفاده کنید.
  • همچنان از محصولات لایه‌بردار دور بمانید.

اتمام دوره درمان با پلاسما جت

  • حتی‌الامکان از قرارگیری در معرض تابش خورشید دور بمانید و در صورت رفتن به فضای باز، حتماً از کرم ضد آفتاب با SPF بیشتر از 50 استفاده کنید.
  • همچنان پوستتان را با محصولات مخصوص پوست حساس ماساژ دهید و در صورت اجازه پزشک، از هیالورونیک اسید و سنتلا بهره بگیرید.
  • آفتاب نگیرید. 
  • دقت کنید که محصولات مراقبت از پوستتان از مواد غیرحساسیت‌زا، غیر تحریک‌کننده و غیرقابل انسداد باشند. آبرسان‌های حاوی هیالورونیک اسید و محصولات حاوی مواد التیام‌بخش بهترین انتخاب برای شما هستند.

فرم دهی به بینی با پلاسما جت در کلینیک تخصصی پوست و مو آفتاب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با فواید و عوارض پلاسما جت بینی آشنا کنیم. شما می‌توانید برای دریافت خدمات زیبایی با تهاجم کم و به‌صورت سرپایی با ما در کلینیک تخصصی پوست و مو آفتاب ارتباط بگیرید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا در کمترین زمان ممکن و با کمترین عارضه به نتیجه دلخواه برسید.

سؤالات متداول:

1. پلاسما جت بینی چیست؟

پلاسما جت روشی است برای کاهش چین و چروک، لیفت پوست، کوچک کردن بینی های گوشتی و جوانسازی پوست.

2. بعد از پلاسما جت بینی چه کنیم؟

در معرض نور آفتاب قرار نگیرید، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. پوستتان را با محصولات بهداشتی مورد تأیید پزشکتان ماساژ دهید و از آبرسان های مؤثر استفاده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB