انواع دستگاه پلاسما جت و کاربردهای هر یک

31 مرداد ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

آشنایی با انواع دستگاه پلاسما جت و کاربردهای هر یک به شما کمک می کند تا برای درمان خود بهترین مورد را انتخاب نموده و با آرامش خاطر کافی برای انجام درمان مراجعه نمایید. در حقیقت پلاسما جت یک روش اصولی جدید، برای جوانسازی پوست بوده که با آبرسانی سریعتر و بیشتر سبب افزایش شادابی و نشاط در پوست افراد می شود.

همچنین این روش این روز ها با کاربرد های ویژه دیگری نیز برای افراد به خوبی انجام می شود. برای مثال درمان چین و چروک ها، رفع افتادگی ها، درمان جای آکنه و زخم، بهبود آسیب های پوستی و ... همه می تواند در روند درمان برای فرد با پلاسما جت با موفقیت کامل انجام شود. به همین منظور در این مقاله با کلینیک زیبایی غرب تهران همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از این اتفاق بدست آورید. 

دستگاه های پلاسماجتدستگاه های پلاسماجت

عملکرد کلی انواع دستگاه پلاسما جت

این روز ها متقاضیان زیبایی به دنبال یک راه حل درمانی بدون شرایط تهاجمی، بدون درد و ایمن هستند تا بتوانند مشکلات و نواقص ظاهری خود را برطرف کنند. در حقیقت در این روش ماده اصلی پلاسما جت که همچون نامش پلاسما می باشد یک ماده گازی شکل با حرارت بسیار زیاد و دارای خاصیت رسانایی بوده و پس از برخورد با سایر اجسام سرد می شود.

ابتدا از طریق سری های سوزنی دستگاه وارد ناحیه مورد نظر شده و پس از تبخیر بخش هایی از لایه های مختلف سبب لیفت پوست، درمان چین چروک ها و ... می شود. اما برای این که این اتفاق به صورت صحیح و کامل برای فرد انجام شود در نقاطی با فاصله های کم تابیده می شود. پس از آن زخم های بسیار ریزی همان نقطه شکل گرفته که ابدا نباید آنها را دستکاری کنید. زیرا پس از پایان دوره نقاهت بعد از چند روز به درستی برطرف می گردد. 

انواع دستگاه پلاسما جت

اکنون که اطلاعات مناسبی از عملکرد کلی انواع دستگاه پلاسما جت بدست آوردید وقت آن است تا جداگانه به صورت کامل با هر مدل آشنا شده و از کاربرد های آن به خوبی آگاه شوید. در حقیقت دستگاه های پلاسما جت به شرح ذیل می باشند. همچون؛ 

دستگاه پلاسما جت گرم یا اسپارک

یکی از انواع دستگاه پلاسما جت نوعی از این مورد است که از اختلاف پتانسیل AC برای ایجاد پلاسما بهره مند می شود. این اتفاق سبب ایمنی بیشتر در هنگام استفاده شده و در برابر نمونه های دیگر موفق تر عمل کند. از این مدل در جهت درمان بلفاروپلاستی، برداشتن خال، از بین بردن چین و چروک ها، جوانسازی پوست، لیفیت صورت، درمان جای زخم، رفع ترک های پوستی، برداشتن بافت اضافی لثه، کمک به پاک کردن تاتو های قدیمی و ... استفاده می شود. 

دستگاه پلاسما پن فیوژن

یکی دیگر از انواع دستگاه پلاسما جت این مدل است که می تواند با قلم پلاسمایی خود برای سفت سازی و لیفتینگ پوست موثر واقع شود. همچنین این دستگاه برای عملکرد فیبروپلاستی نیز کاربرد مفیدی داشته و در سال های بسیار زیادی در اروپا طرفداران خاص خود را داشته است. این روز ها نیز در آمریکا مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته است. از این مدل برای تحریک کلاژن سازی و افزایش جوانسازی پوست بسیار استفاده می شود. 

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

پلاسما جت بینی

فواید پلاسما جت

دستگاه پلاسما پلکس ایج

این دستگاه بر اساس تشکیل یک ترکیب گازی یونیزه در هوا کار می کند. به این صورت که گاز اکسیژن و نیتروژن در فاصله حدودی مناسبی تا پوست با یک دیگر مخلوط شده و انرژی تولید می کند که همراه با گرما تخلیه می کند.

به طور کلی این دستگاه همچون موارد دیگر نیز بسیار موثر بوده و بهتر است طبق نظر پزشک و با صلاحدید او گزینه مورد نظر خود را برای درمان انتخاب نمایید. زیرا که این دستگاه نیز می تواند به تحریک فیبروبلاست ها پرداخته و درمان پیشرفته پوست را انجام می دهد. 

دستگاه پلاسما جت سرد پرتابل

این دستگاه نیز نسل جدیدی از انواع دستگاه پلاسما جت بوده که می تواند در اثر بخشی بیشتر، بهبود انعطاف پذیری، ایجاد خواص ضد پیری پوست، درمان آکنه، هموروئید، مشکلات التهابی پوست و ... را به خوبی درمان کند. تمام این اتفاقات را با افزایش کلاژن سازی و بهبود بافت پوست به خوبی انجام داده و سبب رضایت خاطر بیشتر برای مراجعه کنندگان خود می شود. 

کاربرد انواع دستگاه پلاسما جت

حال که با انواع دستگاه پلاسما جت آشنایی پیدا کردید خالی از لطف نیست تا به صورت جامع برایتان از کاربرد های آن ها سخن بگوییم. در حقیقت پلاسما جت ها سبب درمان مشکلات بسیار زیادی می شوند که در ذیل به معرفی برخی از آن ها پرداخته شده  است امروزه اما قصه به همین جا ختم نمی شود.

زیرا افراد بسیاری برای شاخه های زیبایی نیز از پلاسما جت ها استفاده می کنند. به طور کلی کاربرد این دستگاه ها عبارت است از:

  • ترمیم دندان ها و سفید کردن آن 
  • همکاری بیشتر با ایمپلنت گذاری برای فرد
  • درمان سلول های سرطانی 
  • رفع عوامل عفونتی
  • انعقاد خون و ترمیم زخم های مزمن 
  • جوانسازی پوست و ایجاد شادابی و نشاط 
  • درمان انواع آسیب های پوستی 
  • رفع چین و چروک ها و بهبود جای زخم، آکنه و ... 
  • درمان افتادگی پلک
  • لیفت بینی و امکان اصلاح فرم آن 
  • رفع خط خنده، پیشانی و ...
  • درمان انواع زگیل، فیبروئید ها و ... 

کاربرد انواع دستگاه پلاسما جتکاربرد انواع دستگاه پلاسما جت

هزینه انواع دستگاه پلاسما جت

ممکن است با دریافت اطلاعات کافی از انواع دستگاه پلاسما جت حال به دنبال دانستن میزان قیمت انجام این کار و انواع دستگاه ها با برند های متفاوت باشید. لازم به ذکر است که هر دستگاه با توجه به نوع کارکرد آن، پیشرفته بودن، میزان تاثیر گذاری و مرتبط بودن آن با موضوع درمان مورد نظر می تواند با هزینه های مختلفی برای افراد ارائه شود.

به طور کلی اما عوامل متعدد دیگری ممکن است قیمت انواع این دستگاه های پلاسما جت را برای شما با نوسان قرار دهد. علی الخصوص اگر بخواهید در مطب مورد نظرتان از آن استفاده کنید باید به مواردی همچون؛ اجرت کار پزشک، تعداد جلسات مورد نیاز و ... نیز توجه کنید.

از یاد نبرید که شما متقاضیان زیبایی و مراجعه کنندگان محترم می توانند در صورت داشتن هرگونه سوال از طریق راه های ارتباطی با مجموعه تماس گرفته و پاسخ کامل سوالات خود را از کارشناسان و مشاوران آموزش دیده کلینیک دریافت نمایند. 

مزایا و معایب انواع دستگاه پلاسما جت

هر دستگاهی می تواند دارای مزایا و معایب متفاوتی باشد. پلاسما جت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ممکن است دارای مزیت یا عوارضی باشد. به طور کلی در هنگام بررسی انواع دستگاه پلاسما جت باید به مزایا و معایب آن نیز نگاه ویژه ای بیندازید. به طور کلی اگر بخواهیم از مزایا و معایب این دستگاه ها برایتان بگوییم لازم است به مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است توجه کنید. همچون؛ 

  • کم خطر و دارای عوارض محدود 
  • نتیجه گیری سریع و قابل مشاهده 
  • عدم محدودیت سنی برای استفاده 
  • عدم ایجاد حساسیت
  • مناسب برای انواع رنگ های پوستی 
  • سبب کلاژن سازی و آبرسانی پوست 
  • جلسات درمان کوتاه 
  • دارای هزینه های مناسب به نسبت دیگر روش های زیبایی و درمانی مرتبط
  • عوارض احتمالی محدود شامل: قرمزی، خارش، سوزش مختصر و ... که پس از پایان دوره نقاهت به درستی رفع می شود. 

مزایای انواع دستگاه پلاسما جتمزایای انواع دستگاه پلاسما جت

انجام پلاسما جت در کلینیک زیبایی آفتابتهران

در این مقاله سعی شد به آشنایی با انواع دستگاه پلاسما جت و کاربردهای هر یک به خوبی پرداخته شود. اکنون شما می توانید برای درمان خود بهترین دستگاه را طبق صلاحدید پزشک خود انتخاب نموده و در کلینیک زیبایی آفتاباین عمل را انجام دهید.

از یاد نبرید که در این مجموعه خدمات دیگر زیبایی و درمانی همچون؛ هایفوتراپی، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، آر اف تراپی، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، پروفایلو، زاویه سازی فک و صورت و ... به خوبی با استفاده از جدیدترین روش های روز دنیا و همراهی متخصصان موفق قابل ارائه برای مراجعه کنندگان محترم می باشد. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB