لیزر بیکینی شامل کجا است و هزینه اش چقدر می شود؟

29 بهمن ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

لیزر موهای زائد یکی از بهترین و قطعی‌ترین راه‌های از بین بردن دائمی آن محسوب می‌شود. در این میان، لیزر بیکینی به دلیل اهمیت رعایت بهداشت این ناحیه اهمیت زیادی دارد. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با لیزر این ناحیه آشنا کنیم و بگوییم که لیزر بیکینی شامل کجا است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تا انتهای این مقاله در کلینیک تخصصی پوست و موی آفتاب همراه شوید.

لیزر بیکینی چیست؟

لیزر بیکینی، روشی نوین و پرطرفدار برای از بین بردن دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی است که مزایای متعددی را برای بانوان و آقایان به ارمغان می‌آورد. این روش در مقایسه با روش‌های سنتی مانند اصلاح و اپیلاسیون، مزایای قابل توجهی ارائه می‌دهد که آن را به انتخابی ایده‌آل برای رهایی از موهای زائد ناخواسته تبدیل کرده است.

این درمان با هدف قرار دادن فولیکول‌های مو، آنها را به طور دائمی از بین می‌برد و به شما کمک می‌کند تا از شر اصلاح مکرر و دردسرهای اپیلاسیون خلاص شوید.

همچنین لیزر بیکینی در از بین بردن موهای زائد در انواع مختلف پوست و رنگ مو، از جمله پوست‌های تیره و موهای نازک، مؤثر است. این روش، کاملا ایمن و تأییدشده توسط FDA است که با حداقل عوارض جانبی همراه است.

مزیت مهم لیزر بیکینی این است که به سرعت و بدون درد انجام می‌شود و نیازی به بی‌حسی ندارد. همچنین نسبت به سایر روش‌های از بین بردن موی زائد باوجود هزینه اولیه، در دراز مدت مقرون به صرفه تر است.

اما لیزر بیکینی شامل کجا است؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که لیزر بیکینی عموماً شامل نواحی خط مایو، کشاله ران، نواحی تناسلی، خط بین باسن و در مواردی حتی تمام نواحی زیر شکم و خط ناف می‌شود. پکیج لیزر بیکینی بسته به انتخاب شما و مرکز ارائه‌دهنده خدمات لیزر موی زائد، تا حدی متفاوت خواهد بود. 

لیزر بیکینی چیست؟

لیزر بیکینی چیست

نحوه انجام لیزر بیکینی به چه صورت است؟

بعد از اینکه خواندید لیزر بیکینی شامل کجا است، بد نیست که با روند و فرایند انجام این لیزر هم آشنا شوید. به‌طور کلی فرایند این روش درمانی، بسیار ساده است و شامل مراحل زیر می‌شود:

1. آماده سازی برای لیزر بیکینی:

  • 24 تا 48 ساعت قبل از شروع لیزر، موی ناحیه مورد نظر کاملاً شیو می‌شود تا فولیکول در حالت فعال قرار بگیرد. مقاله چرا قبل از لیزر موهای زائد باید شیو انجام شود را در این رابطه بخوانید.
  • در روز لیزر، به مرکز لیزر مراجعه خواهید کرد و اپراتور لیزر از عینک مخصوص برای محافظت از چشمان شما در برابر نور لیزر استفاده می‌کند.
  • اگر نسبت به درد حساس هستید و می‌ترسید که در طول جلسه لیزر احساس ناراحتی کنید، می‌توانید از اپراتور بخواهید که از پماد بی حسی برای لیزر بیکینی استفاده کند. 
  • اپراتور کمی از ژل خنک‌کننده در ناحیه موردنظر استفاده می‌کند تا سوزش لیزر را حس نکنید.

2. استفاده از اشعه لیزر در ناحیه بیکینی:

  • اپراتور از شما درخواست می‌کند که روی تخت بروید و با پوزیشن لیزر بیکینی دراز بکشید. لازم است اضافه کنیم که خجالت از لیزر بیکینی کاملاً طبیعی است و اپراتور کمکتان می‌کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
  • اپراتور لیزر، دستگاه لیزر را روی پوست شما قرار می‌دهد و اشعه لیزر به ناحیه مورد نظر تابانده می‌شود.
  • هر پالس لیزر چند میلی ثانیه طول می‌کشد و ممکن است احساس سوزش یا گزگز خفیفی ایجاد کند.
  • مدت زمان لیزر بیکینی به‌طور معمول چند دقیقه طول می‌کشد و طولانی نیست. با بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد آشنا شوید.

3. اقدامات بعد از لیزر بیکینی:

لیزر بیکینی چند جلسه است؟

بعد از دریافت اطلاعات درباره اینکه لیزر بیکینی شامل کجا است و چطور اجرا می‌شود، بسیاری از افراد دوست دارند بدانند که طی جلسه به نتیجه کامل می‌رسند. جواب این سؤال تا حد زیادی به وضعیت شما، میزان موهای زائد و نوع دستگاه بستگی دارد. 

به‌طور کلی، تعداد جلسات لیزر بیکینی، 6 تا 8 جلسه تا از بین بردن دائمی موهای زائد برآورد می‌شود. این میزان می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد؛ ضمن اینکه ممکن است مدتی پس از اتمام جلسات، به شارژ مجدد نیاز داشته باشید. نیاز به شارژ بسته به افراد مختلف، متفاوت خواهد بود؛ بعضی از افراد به شارژ سالانه و بعضی دیگر به شارژ هر شش ماه یک‌بار نیاز دارند.

لیزر بیکینی چند جلسه است

لیزر بیکینی چند جلسه است

آیا لیزر بیکینی آقایان هم امکان‌پذیر است؟

بله، مردان هم می‌توانند لیزر بیکینی انجام دهند. لیزر بیکینی برای هر دو جنس مفید است و به جنسیت خاصی محدود نمی‌شود. لیزر بیکینی مردان هم می‌تواند به‌طور دائمی موهای زائد ناحیه تناسلی را از بین ببرد. در پاسخ به این سوال که در این شرایط، لیزر بیکینی شامل کجا است باید بگوییم که برای مردان هم تقریباً همان نواحی بانوان را شامل می‌شود.

مراقبت بعد از لیزر بیکینی

برای دستیابی به بهترین نتیجه از لیزر بیکینی و جلوگیری از عوارض جانبی، رعایت نکات مراقبتی بعد از لیزر بسیار مهم است. اما بعد از لیزر بیکینی چه کنیم؟ مراقبت‌های زیر می‌توانند عوارض ناشی از لیزر را به حداقل برسانند و بهترین نتیجه ممکن را تضمین کنند: 

24 ساعت پس از لیزر بیکینی

  • از دوش آب گرم یا حمام خودداری کنید. شستشوی ملایم با آب ولرم و صابون ملایم بلامانع است.
  • از فعالیت‌های ورزشی و تعریق شدید خودداری کنید.
  • لباس‌های تنگ نپوشید؛ لباس‌های گشاد و نخی بپوشید تا به تهویه پوست کمک کند.
  • از کرم‌ها و لوسیون‌های تحریک‌کننده مانند عطر و دئودورانت در ناحیه تحت درمان استفاده نکنید.
  • از کمپرس سرد برای کاهش قرمزی و تورم کمک بگیرید.

48 ساعت پس از لیزر بیکینی

  • تا 48 ساعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. در صورت اجبار، از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • به ناحیه تحت درمان دست نزنید و آن را نخارانید؛ این کار می‌تواند منجر به عفونت شود.
  • از مرطوب کننده ملایم برای حفظ رطوبت پوست کمک بگیرید.
  • در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی مانند قرمزی، تورم، درد، یا تاول، با پزشک خود تماس بگیرید.

یک هفته پس از لیزر بیکینی

  • به مدت 7 تا 10 روز از اپیلاسیون، وکس و بند انداختن خودداری کنید.
  • به مدت 2 تا 4 هفته در استخر و جکوزی شنا نکنید.
  • از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و آسپرین خودداری کنید. این داروها می‌توانند خطر خونریزی را افزایش دهند.

قیمت لیزر بیکینی چقدر است؟

قیمت لیزر بیکینی نسبت به مرکز موردنظر، دستگاه مورد استفاده و وسعت ناحیه تحت درمان متفاوت خواهد بود. به طور کلی، تعرفه لیزر بیکینی از صد هزار تومان شروع می‌شود و می‌تواند بیشتر هم باشد. 

دریافت خدمات لیزر موی زائد در کلینیک تخصصی پوست و مو آفتاب

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با لیزر بیکینی و نواحی اختصاصی تحت درمان این لیزر آشنا کنیم. شما می‌توانید برای دریافت خدمات لیزر موی زائد در ناحیه دلخواه با بهترین سطح کیفیت و بهترین دستگاه‌، با ما در کلینیک تخصصی پوست و موی آفتاب تماس بگیرید.

سؤالات متداول:

1. لیزر بیکینی شامل کجا است؟

لیزر بیکینی چه برای مردان و چه زنان عموماً شامل نواحی خط مایو، کشاله ران، نواحی تناسلی، خط بین باسن و در مواردی حتی تمام نواحی زیر شکم و خط ناف می‌شود.

2. لیزر بیکینی چند جلسه طول می کشد؟

لیزر بیکینی برای برخی از افراد بین 6 تا 8 جلسه نیاز است؛ اما از آنجایی که موهای این ناحیه بسیار ضخیم و بدقلق هستند، بسیاری از افراد نیاز دارند که هر ماه یا هر دو ماه برای لیزر این ناحیه اقدام کنند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB