8 راه مراقبت از پوست صورت بعد از سی سالگی

30 دی ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

پوست ما با ورود به سی سالگی، دچار تغییراتی می‌شود که می‌تواند ظاهر را تحت‌تأثیر قرار دهد. از کاهش تولید چربی تا تجزیه بافت کلاژن و الاستین، تغییراتی هستند که در نتیجه، پوست ما را مستعد چین و چروک و خطوط ظریف خواهند کرد. به همین دلیل، مراقبت از پوست صورت بعد از سی سالگی به مراتب بیشتر از دهه‌های قبل اهمیت پیدا می‌کند.
در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا اطلاعاتی از روتین مراقبت از پوست بعد از ورود به سی سالگی را با شما به اشتراک بگذاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر از مراقبت اصولی از پوست در این سنین و بعد از آن، با ما تا انتهای این مقاله در کلینیک تخصصی پوست و موی آفتاب همراه شوید.

آبرسانی پوست را بعد از 30 سالگی فراموش نکنید!

هر چقدر از رازهای زیبایی پوست صورت پس از سی سالگی صحبت کنیم کم است. هر چقدر صورت شما بهتر آبرسانی شود، فرایند پیری آن به تعویق خواهد افتاد و دیرتر چروک خواهد شد. 

در این مقطع زمانی، دیگر استفاده از آبرسان‌های معمولی کافی نیست. شما باید در این مقطع، هم به اندازه کافی آب بنوشید و بدنتان را از درون هیدراته نگه دارید و هم از محصولات آبرسان قوی‌تری استفاده کنید. سرم‌های آبرسان به کاهش خطوط ریز و اصلاح رنگ ناهموار پوست کمک می‌کنند. همچنین با کمک این محصولات می‌توانید از پوستتان در برابر آسیب خورشید، مسئول اصلی پیری پوست و آلودگی‌های محیطی محافظت کنید.

پاکسازی؛ از راه های مراقبت از پوست بعد از 30 سالگی

از آنجایی که پوست پس از سی سالگی به‌صورت طبیعی روغن کمتری تولید می‌کند، سد دفاعی آن ضعیف خواهد شد. به همین دلیل لازم است که پاکسازی مرتب پوست را از اصول مراقبت از پوست صورت بعد از سی سالگی درنظر بگیرید. 

بهترین گزینه این است که ابتدا صورتتان را با پاک‌کننده بر پایه روغن تمیز کنید و بعد از آن، با شوینده مخصوص نوع پوستتان، پوست را بشویید. استفاده از تونر، هم به پاکسازی آلودگی جزئی باقیمانده و هم به تنظیم PH پوست کمک می‌کند. همچنین لازم است که به‌صورت ماهانه پوستتان را پاکسازی کنید. استفاده از خدمات فیشال، هم پوستتان را عمیقاً تمیز می‌کند و هم فرایند آبرسانی را به‌خوبی انجام می‌دهد.

لایه برداری پوست از سی سالگی به بعد

لایه‌برداری هم برای مراقبت از پوست چرب و هم برای مراقبت از پوست خشک اهمیت زیادی دارد. این کار به حذف سلول‌های مرده کمک می‌کند و باعث شفاف‌تر شدن پوست خواهد شد. یکی از اصلی‌ترین دلایل کدر شدن پوست پس از سی سالگی، تجمع سلول‌های مرده روی سطح پوست است و به همین دلیل، لایه‌برداری بخش مهمی از مراقبت و روتین شما خواهد بود. 
شما می‌توانید در خانه یا در کلینیک‌های پوست، کار لایه‌برداری را انجام دهید. این درمان زیبایی با استفاده از مواد مختلف، گردش سلولی را در پوست افزایش می‌دهد و احساس بهتری به شما خواهد داد.

استفاده از ضد آفتاب؛ راه ساده برای مراقبت از پوست

بهترین روتین پوستی برای بعد از سی سالگی این است که همیشه از محصولات مراقبت از پوست حاوی SPF استفاده کنید. این محصولات از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش محافظت می‌کنند و بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی در دهه انتهایی جوانی و ابتدای میانسالی خواهند بود.

استفاده از ضد آفتاب و مراقبت از پوست صورت بعد از سی سالگی

عکسی از استفاده از ضد آفتاب

 استفاده از کرم های روز و شب مناسب بعد از 30 سالگی

استفاده از کرم روز و شب یکی از بهترین ترفندهای مراقبت از پوست صورت بعد از سی سالگی محسوب می‌شود. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید از تمام محصولات مراقبت از پوست روزانه و شبانه باهم استفاده کنید، می‌توانید همه آن‌ها را در قالب پکیج کرم روز و شب در اختیار داشته باشید. 

کرم‌های شب معمولاً سنگین و مغذی هستند. این کرم‌ها مقدار مناسبی از ریزمغذی‌های ضروری پوست را دارند و به پوست در طی شب کمک می‌کنند تا خود را بازسازی کند. همچنین کرم‌های روز معمولاً حاوی میزان مناسبی از مرطوب‌کننده و SPF هستند و کمک می‌کنند تا علاوه‌بر حفظ رطوبت پوست در طول روز، از آن در برابر خورشید مراقبت کنید.

ماساژ صورت را بعد از سی سالگی جدی بگیرید!

ماساژ می‌تواند به‌صورت موقت پوستتان را حجیم کند و با استمرار در آن خواهید توانست تغییرات بلندمدتی ایجاد کنید. ماساژ با بهبود جریان خون، این اثر را ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل استفاده از تکنیک‌های ماساژ در کنار استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب و تغذیه سالم، می‌تواند اثری مطلوب روی پوستتان داشته باشد. 

مطالعات کمی در زمینه اثبات اثرگذاری ماساژ روی پوست وجود دارند؛ اما همین میزان کم هم ثابت کرده‌اند که ماساژ می‌تواند خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد. به همین دلیل، استفاده از تکنیک‌های متعدد ماساژ در این سنین توصیه می‌شود. آشنایی با روش استفاده روغن بادام تلخ نیز برای ماساژ کمکتان می‌کند.

تغذیه مناسب و باکیفیت برای مراقبت از پوست صورت

نه‌تنها پوست که سلامت عمومی بدن در سنین سی سالگی و بالاتر از آن، اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد. به همین دلیل لازم است که بیشتر از هر زمانی به تغذیه و مواد غذایی دریافتی‌تان توجه کنید. رژیم غذایی سرشار از آب و سبزیجات، استفاده مناسب از آنتی اکسیدان‌ها و ریزمغذی‌هایی مانند انواع اسیدهای چرب، مواد معدنی و ویتامین‌ها علاوه‌بر بهبود سطح سلامت عمومی بدن، می‌تواند منجربه افزایش کیفیت پوست شود.
از رژیم غذایی حاوی میزان مناسبی از سبزیجات و روغن‌های طبیعی مانند مغزها و روغن‌های گیاهی استفاده کنید. مصرف کربوهیدرات و چربی‌های حیوانی را تا حد متعادلی پایین بیاورید و در نهایت متوجه خواهید شد که پس از مدت کوتاهی، پوستتان ظاهر بهتری پیدا کرده است. در همین راستا شاید خوب باشد که بدانید کمبود کدام ویتامین باعث کک و مک می‌شود.

ورزش؛ مهم ترین روش برای مراقبت از پوست صورت

ورزش کردن جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد تا مواد مغذی به‌صورت بهینه‌تری در پوستتان جریان پیدا کنند. این فرایند، موجب بهبود کیفیت پوست و تعویق فرایند پیری آن خواهد شد. 

همچنین ورزش منظم می‌تواند تا حدودی چین و چروک‌های سطحی را کاهش دهد و این مسئله به دلیل بهبود تولید کلاژن و الاستین در پوست اتفاق می‌افتد. درواقع ورزش تولید کلاژن را تحریک خواهد کرد و به همین دلیل، در طولانی‌مدت، پوستی باکیفیت‌تر خواهید داشت.

از همه مهم‌تر! ورزش حتی بیشتر از پول می‌تواند شما را شاداب و خوشحال نگه دارد. این فعالیت با پاکسازی پوست از سموم، بهترین روش برای جوان نگه داشتن پوست خواهد بود.

ورزش و مراقبت از پوست صورت بعد از سی سالگی

ورزش از راه‌های مراقبت از پوست بعد از سی سالگی

راز جوانی و شادابی پوست پس از 30 سالگی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با راه های مراقبت از پوست صورت بعد از سی سالگی آشنا کنیم. آخرین نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که بخش وسیعی از تغییرات پوست پس از سی سالگی و با گذر زمان، کاملاً طبیعی است. شما در هر سن و وضعیتی زیبا هستید و صرفاً باید با مراقبت اصولی از پوست، آن را در بهترین حالت خود نگه دارید. تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. شما برای مراقبت از پوست صورتتان چه کارهایی را انجام می‌دهید و چه روتینی دارید؟ آیا راه‌های گفته‌شده را مؤثر می‌دانید؟

سؤالات متداول:

1. راز جوانسازی پوست بعد از سی سالگی چیست؟

مهم‌ترین کار، استفاده منظم از کرم‌های ضدآفتاب باکیفیت است. راه بعدی، آبرسانی به پوست و استفاده از مواد مغذی و ویتامین‌های مناسب برای پوست است. همچنین ماساژ صورت و ورزش را نیز جدی بگیرید.

2. کرم های شب چگونه بر پوست صورت اثر می‌گذارند؟

کرم‌های شب معمولاً سنگین و مغذی هستند. این کرم‌ها مقدار مناسبی از ریزمغذی‌های ضروری پوست را دارند و به پوست در طی شب کمک می‌کنند تا خود را بازسازی کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB