رازهای زیبایی پوست صورت

01 دی ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

یکی دیگر از مهم ترین و اصلی ترین رازهای زیبایی پوست صورت آن است که تاثیر بسزایی در شادابی و جوانی صورت او دارد. این بخش از صورت یا همان پوست شما همیشه در معرض آلودگی ها، گرما، سرما، نور آفتاب و ... قرار دارد و همه این ها ممکن است سلامتی و زیبایی پوست شما را دچار مشکل و آسیب کند. در این مقاله که توسط ما در کلینیک پوست در غرب تهران تهیه شده است شما را با رازهای زیبایی پوست صورت آشنا خواهید شد.

ارتباط بین رازهای زیبایی پوست صورت و رژیم غذایی چیست؟

اگر دارای پوست زیبا و شاداب هستید، نشان دهنده ی تغذیه و رژیم غذایی مناسب و سالمی است، چرا که یکی از رازهای زیبایی پوست صورت، غذا و خوراکی هایی است که مصرف می کنید. چند نمونه از مواد غذایی که برای زیبایی پوست خود باید استفاده کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رازهای زیبایی پوست صورت

رازهای زیبایی پوست صورت

روی (zink)

اگر در بدن خود دارای کمبود روی هستید، باید بگوییم که پوست شما دچار خشکی و انواع جوش های مختلف است. با استفاده کردن و تغذیه کردن از ماهی، گوشت، حبوبات، تخم مرغ و ... که دارای منبع روی هستند و شما با مصرف این مواد غذایی می توانید روی بدن خود را تامین کنید. همچنین مصرف روی از بروز چربی های اضافه جلوگیری کرده و جای جوش های شما را درمان می کند.

مصرف آب

مصرف کردن آب نه تنها یکی از رازهای زیبایی پوست صورت است بلکه برای همه ی بخش های بدن مفید است. اگر در روز به مقدار کافی آب مصرف کنید یعنی مصرف ۶ تا ۸ لیوان در روز، پوست صورت خود را مرطوب نگه می دارید و در بافت پوست شما تاثیر زیادی داشته و چروک های نازک و ظریف پوست صورتتان کمتر به چشم می آید. همچنین با مصرف کافی آب بدن شما را آبرسانی کرده و سدیم اضافه از بدن شما خارج می شود.

مصرف سبزیجات و میوه یکی از رازهای زیبایی پوست صورت به حساب می آید: شما با خوردن سبزیجاتی مانند کلم و اسفناج، ویتامین های C، A ،E ، آهن و فیبر بدن خود را تامین می کنید. سیب، چغندر، گوجه فرنگی، سیب زمینی و ... از میوه جات و سبزیجاتی هستند که پوست شما را زیبا و شفاف می کنند و همچنین از سبزیجات و میوه جات باید روزانه به صورت پی در پی مصرف شود‌.

روش های داشتن صورتی زیبا

روش های داشتن صورتی زیبا

چای سبز مصرف کنید

از رازهای زیبایی پوست صورت می توان به خوردن و مصرف کردن روزانه چای سبز اشاره کرد. مصرف آن نه تنها برای زیبایی پوست بلکه برای لاغری و زیبایی اندام شما بسیار مفید بوده و از هر نظر باعث زیبایی شما می شود. چرا که از آنتی اکسیدان ها، فیتوکمیکال ها و آمینو اسید ها مانند پلی فنول ها و ویتامین ها (فولیک اسید، B، کافئین، منیزیم، منگنز، پتاسیم) درست شده است.

همچنین این چای باعث بهبود رنگ پوست، جلوگیری از پیری پوست صورت، درمان انواع جوش، کاهش منافذ پوست و لایه برداری، کاهش و درمان پف و سیاهی دور چشم و ... می شود که همه این ها رازهای زیبایی پوست صورت شما به حساب می آیند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آموزش انواع تراپی های پوست و مو

لایه برداری پوست با لیزر بهتر است یا با مواد

منظور از شیوه درمانی فیشیال پوست چیست؟

مصرف گردو

گردو یکی از مغذی ترین مواد برای پوست شما می باشد که باعث شده جزوی از رازهای زیبایی پوست صورت باشد زیرا گردو برای عملکرد صحیح پوست صورت ضروری بوده و همچنین برای بهبود زخم و برای مقابله کردن با التهاب و باکتری های پوست بسیار موثر و مفید است. گردو دارای مقادیر کمی از آنتی اکسیدان ها ویتامین E و سلنیوم است.

  • تخم مرغ: این ماده ی غذایی دارای لوتئین بوده که پوست شما را هیدراته و انعطاف پذیر می کند و پروتئین های آن بافت پوست را ترمیم و باعث استحکام و درخشندگی پوست می شود. تخم مرغ به این دلیل از رازهای زیبایی پوست صورت است چون باعث سفت شدن پوست، بستن منافذ باز آن، کاهش و درمان پف چشم، درمان پوست چرب، لایه بردار و آبرسان و ... می شود.

چرا خواب کافی باعث زیبایی پوست می شود؟

اگر می خواهید پوست صورت زیبا و شاداب داشته باشید حتما باید خواب خود را تنظیم کنید چرا که یکی از راز های زیبایی پوست داشتن خواب کافی و به موقع است. چرا که در زمان خواب بدن شما آرام بوده و در حالت خاموش قرار می گیرد و بدن شما وقت کافی برای ترمیم پوستتان را دارد و باعث بهبودی لکه های صورت و التهاب و همچنین جای جوش و کاهش چین و چروک پوست صورت شما می شود.کمبود خواب باعث کاهش جریان خون در بدن شما می شود و باعث ایجاد آکنه و آسیب رسانی به شما می شود.

چرا ورزش از رازهای زیبایی پوست صورت است؟

انسان هایی که در زندگی تحرک و ورزش نمی کنند به مرور زمان دچار شل شدگی پوست صورت و بدن می شوند و زیبایی پوست خود را به طور قابل توجهی از دست می دهند. ورزش برای کاهش آکنه و انواع جوش ها مفید بوده و موجب کاهش علائم پیری، پوستی جوان و شاداب تر، افزایش جریان خون در سطح پوست و توزیع مواد مغذی به سراسر پوست صورت و بدن، جلوگیری از افزایش چین و چروک و خطوط ها در پوست صورت و ... می شود.

ورزش و خواب کافی برای داشتن صورتی زیبا

ورزش و خواب کافی برای داشتن صورتی زیبا

برای داشتن پوست زیبا به استرس خود غلبه کنید!

امروزه به خاطر شرایط زندگی و موارد دیگر ممکن است همه دچار استرس شوند. استرس هم زیبایی پوست را خراب کرده و هم باعث ایجاد سرطان در بدن می شود. طبق تحقیقات و بررسی های دانشمندان استرس باعث نابودی سلول های پوست شده و سرعت نابودی آن ها را بالا می برد و برای غلبه کردن به آن می توانید روزانه ورزش و مدیتیشن انجام بدهید یا پیش مشاور رفته و همچنین می توانید از گیاهان دارویی  گل گاو زبان یا دم کرده زعفران استفاده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB