مهم ترین نقاط ترزیق ژل پروفایلو

20 شهریور ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

امروزه با پیشرفت دانش پزشکی دستاوردهای خوبی در زمینه زیبایی کسب شده است. اگر پوست‌تان با افزایش سن یا استرس دچار چین و چروک شده است، می‌توانید با یافتن مهم‌ترین نقاط تزریق ژل پروفایلو دوباره پوست‌تان را به حالت اولیه برگردانید.

به طور کلی پیری پوست بر اثر کمبود ترکیباتی مانند کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) در بدن، اتفاق می‌افتد. از آنجایی که ژل پروفایلو حاوی هیالورونیک اسید است، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. این ماده خود را به نقاط مورد نیاز در زیر پوست می‌رساند و با احیای آن قسمت‌ها، چین و چروک را از بین می‌برد و کمکی بزرگ برای عمل لیفتینگ صورت به‌حساب می‌آید.

در این نوشته قصد داریم تمام نکات درباره ژل پروفایلو و مهم‌ترین نقاط تزریق آن را بررسی کنیم. پس اگر از بافت‌های چروک‌شده یا آسیب‌دیدۀ پوست خود احساس نارضایتی دارید و به‌دنبال تزریق ژل هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

نقاط تزریق ژل پروفایلو

حال که اینجا هستید، حتما می‌دانید که ژل پروفایلو چیست و چه کاربردی دارد. پس بهتر است بلافاصله به معرفی نقاطی برویم که با تزریق این ژل، نتیجۀ بهتری را دریافت می‌کنند.

اگر به دنبال برجسته سازی نواحی خاصی از بدن خود هستید، بهتر است سراغ ژل پروفایلو نروید. پروفایلو با ژل‌های حجم‌دهنده معمولی یا همان فیلرهای حجم‌دهنده متفاوت است. این ژل با افزایش حجم بسیار کم، باعث می‌شود که ظاهر طبیعی پوست‌تان را حفظ کنید و چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر داشته باشید. بنابراین مهم‌ترین نقاط تزریق ژل پروفایلو به ترتیب اولویت، به شرح زیر است:

  • صورت (برآمدگی گونه، پایه بینی، چانه و...)؛
  • گردن؛
  • دست‌ها؛
  • زیر بازوها؛
  • نواحی سینه تا گردن و... .

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، عمل تزریق ژل در صورت محبوب‌تر از دیگر نقاط است. گردن نیز دومین عضوی است که مراجعه‌کنندگان قصد تزریق ژل در آن را دارند. سایر اعضای بدن در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

نقاط تزریق ژل پروفایلو روی صورت

مهم‌ترین نقاط تزریق ژل پروفایلو روی صورت

نحوه تزریق ژل پروفایلو

نقاط زیبایی زیستی (Bio Aesthetic Points) که با نام BAP نیز شناخته می‌شود، شامل 10 نقطه از صورت فرد است که توسط متخصصین و کارشناسان زیبایی مشخص شده است. در هر طرف صورت، 5 نقطه مهم وجود دارد که انتشار هیالورونیک اسید در آن‌ها بیشتر انجام می‌شود. این نقاط از رگ‌های مهم و عصب‌های دور صورت هستند.

نحوه تزریق ژل پروفایلو به این صورت است که در هر کدام از این نقطه‌ها، حدود ۲/۰ سی‌سی ژل تزریق می‌شود؛ عددی معادل 1 سی‌سی برای هر طرف صورت و حداکثر 2 سی‌سی در هر جلسه مراجعه. همچنین برای مهم‌ترین نقاط ترزیق ژل پروفایلو از سرسوزنِ «گیج 29» استفاده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم تزریق ژل پروفایلو را به متخصص این امر بسپارید تا بابت عوارض ژل پروفایلو نگرانی نداشته باشید.

تزریق ژل پروفایلو برای چه کسانی مناسب است؟

همه افراد در سنین مختلف می‌توانند این عمل را انجام دهند. مطالعات نشان داده بهترین سن تزریق ژل پروفایلو 30 تا 45 سالگی است. همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم، باید یادآوری کنیم که ژل پروفایلو بیشتر جنبه درمانی دارد و با افزایش مقدار کمی از حجم عضو مورد نظر، تلاش می‌کند ظاهری طبیعی به پوست‌تان بدهد؛ درنتیجه برای افرادی مناسب است که می‌خواهند پوستی شفاف و روشن با آب‌رسانی مناسب داشته باشند.

تزریق ژل پروفایلو برای چه کسانی مناسب نیست؟

استفاده از ژل پروفایلو محدودیت زمانی خاصی ندارد و همه چیز به پوست شما مربوط است. ممکن است در سن 65 سالگی با مراقبت‌هایی که از قبل انجام داده‌اید، پوست‌تان از یک فرد 40ساله هم شفاف‌تر و جوان‌تر باشد؛ اما در حالت کلی، عمل تزریق ژل پروفایلو برای افراد بالای 60 سال که چین و چروک‌های عمیقی در پوست خود دارند یا پوست‌شان آویزان شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است، فایده‌ای ندارد. پس باید چه کرد؟ در این مورد باید با مراجعه به متخصص پوست و بهره‌گیری از روش‌های درمان ترکیبی، بافت‌های ضعیف شده پوست‌تان را ترمیم کنید.

مدت زمان نتیجه‌گیری از ژل پروفایلو

اگرچه در طول 8 هفته دوره اول مصرف این ژل، نتایج و تاثیرگذاری آن بر روی نواحی تزریق شده قابل مشاهده است؛ اما بهترین حالت تاثیرگذاری ژل پروفایلو در طول 2 دورۀ درمان حاصل می‌شود. در این صورت، باید میان درمان اول و دوم، فاصله زمانی یک ماهه را رعایت کنید تا نتیجه‌‌گیری بهتر و مؤثرتری داشته باشید.

قبل و بعد از تزریق ژل پروفایلو در ناحیه دور لب

عکسی از قبل و بعد از تزریق ژل پروفایلو در قسمت دور لب

مدت ماندگاری ژل پروفایلو

مدت زمان ماندگاری ژل پروفایلو به عوامل مختلفی از جمله محل تزریق، بافت پوست، میزان ایجاد کلاژن مورد نیاز پوست و... بستگی دارد. به طور میانگین، تأثیرگذاری این ژل تا 6 ماه قابل رویت است. البته برخی نتایج مانند شفافیت و سفت‌شدن پوست، کمرنگ‌شدن چین‌وچروک‌ها و... را می‌توانید بلافاصله پس از تزریق ژل پروفایلو مشاهده کنید.

با توجه به این که این علائم تقریبا 6 ماه باقی می‌ماند، باید بگوییم هر سال 2 بار به تزریق ژل پروفایلو نیاز دارید.

دلیل ورم بعد از تزریق پروفایلو

یکی از رایج‌ترین عوارض تزریق ژل پروفایلو، تورم و کبودی خفیفی است که در نقاط تزریق ژل مشاهده می‌شود. علت این عارضه، حساسیت پوست به سوزن و تحت فشار قرار گرفتن آن است. در واقع خود هیالورونیک اسید عوارض جانبی ندارد و اگر مشکلی هم مشاهده شود، مربوط به تزریق و فشار سوزن روی پوست است.

در این شرایط می‌توانید با مشورت پزشک از کمپرس سرد استفاده کنید. این ورم به مرور زمان و در عرض کمتر از 24 ساعت کم شده و به خودی خود از بین می‌رود. در صورتی‌ که بعد از 24 ساعت همچنان علائم زیر را داشتید، به پزشک‌تان مراجعه کرده یا با او تماس بگیرید و راه‌حلی مناسب دریافت کنید:

  • احساس گرما در پوست و افزایش شدت آن با گذشت زمان؛
  • درد در ناحیه تزریق و افزایش مقدار آن؛
  • التهاب پوست و افزایش قرمزی؛
  • احساس ناخوشایند درمحل تزریق بعد از درمان.

باید بگوییم در صورتی که عمل تزریق ژل پروفایلو توسط متخصص و در کلینیک معتبر انجام شود، خطر بروز عوارض در شما بسیار کم خواهد بود و حتی ممکن است هیچ عوارضی برای شما نداشته باشد.

تزریق ژل پروفایلو در مراکز زیبایی معتبر

سپاس‌گزاریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. در این مطلب متوجه شدیم که تزریق ژل پروفایلو به منظور زیباسازی انجام می‌شود. درواقع، خاصیت درمانی این ژل، باعث ایجاد کلاژن در پوست شده و جوان‌سازی را به ارمغان می‌آورد. نقاط مختلفی در بدن برای تزریق این ژل مورد استفاده قرار می‌گیرند که مهم‌ترین نقاط ترزیق ژل پروفایلو شامل صورت و گردن می‌شود. این محصول ایتالیایی عوارض بسیار کمی دارد که در عرض کمتر 24 ساعت پس از تزریق از بین می‌روند.

در صورت بروز هرگونه سوال در خصوص جوانسازی با پروفایلو یا اقدامات قبل و بعد از آن می‌توانید با کلینیک تخصصی آفتاب در ارتباط باشید تا از مشاوره رایگان با متخصصان ما بهره‌مند شوید.

سوالات متداول:

1. مهم‌ترین نقاط تزریق ژل پروفایلو کدام است؟

صورت و گردن، اولین نقاطی هستند که مراجعه‌کنندگان درخواست تزریق ژل به آن‌ها را دارند.

2. علت ورم بعد از تزریق ژل پروفایلو چیست؟

این ورم که مشکلی بسیار رایج است، معمولا به دلیل فشار سوزن اتفاق می‌افتد و ارتباطی با مواد ژل ندارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB