آشنایی با کاربردهای میکرونیدلینگ

27 دی ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

کاربردهای میکرونیدلینگ بر پوست هایی آسیب دیده 

یکی از روش هایی که بر روی پوست انجام می شود و پوست را جوان، شاداب و زیباتر می کند میکرونیدلینگ است. این روش که جدیدترین روش برای ترغیب پوست به ایجاد بافت تازه است برای بعضی از درمان ها بسیار موثر است. در این مقاله با کاربردهای میکرونیدلینگ بیشتر آشنا خواهید شد.

زیبایی پوست با میکرونیدلینگزیبایی پوست با میکرونیدلینگ 

میکرونیدلینگ چیست؟

همیشه جای زخم های ناشی از جراحی و یا حوادث یا حتی جوش یا چین و چروک باعث نگرانی زیادی در افراد می شود و در بسیاری از مواقع نیز بر روی اعتماد به نفس و آینده این افراد تاثیرات عمیقی بر جای می گذارد. برای همین روش های درمانی و از بین بردن این گونه اثرات از مهم ترین اموری است که متخصصین زیبایی در آن تخصص دارند.
در میکرونیدلینگ که به طرق مختلفی صورت می گیرد متخصص با لایه برداری از قسمت های آسیب دیده  پوست را ترغیب به بازسازی لایه ای جدید می کند. این روش به انواع مختلف دستی و با دستگاه صورت می گیرد و بعد از درمان فرد نیز پوست شاداب تر و جوان تر می شود.

روند درمان با میکرونیدلینگ

در این روش درمان پوست های آسیب دیده بافت مرده و آسیب دیده خود را از دست داده و به جای آن بافتی زنده و جوان جایگزین می شود. در این روش پوست حالت استحکام خود را به دست آورده و چروک ها تا مقدار زیادی کم رنگ می شوند. افرادی که منافذ بزرگ بر روی پوست خود دارند بعد از درمان منافذ پوست شان کوچک تر شده و کمتر دیده می شود.

روش های انجام میکرونیدلینگ  

همان گونه که گفته شد این درمان به دو روش دستی و با دستگاه انجام می شود. شیوه درمان یکی بوده اما سرعت و روش کمی با یکدیگر متفاوت است.

روش دستی میکرونیدلینگ  

برای میکرونیدلینگ باید حتما بافت خشن پوست برداشته شود. این کار نیز هم با دست و هم با دستگاه می تواند انجام شود. در روش دستی با وسیله ای که از سوزن های ظریف پوشیده شده است بر روی پوست آسیب دیده فشار وارد می شود. ایجاد منفذ توسط سوزن ها بافت آسیب دیده را برداشته و پوست هم بعد طی مدت 2 تا 3 روز به خوبی درمان شده و پوست جدید جایگزین پوست مرده می شود.

هزینه میکرونیدلینگهزینه میکرونیدلینگ 

دستگاه میکرونیدلینگ   

در این روش انجام مراحل برداشتن پوست آسیب دیده با سرعت بیشتری صورت گرفته و روند بهبودی نیز بسیار بالاتر خواهد بود. کاربردهای میکرونیدلینگ با دستگاه در محلی هایی که پوست در آن قسمت ضخامت بسیاری کمی دارد مانند پلک چشم بسیار چشمگیر است.

کاربردهای میکرونیدلینگ   

از روش میکرونیدلینگ برای بسیاری از پوست ها استفاده می شود. اما از بین بردن چین و چروک پوست از مهم ترین موارد کاربردهای میکرونیدلینگ است. بیشتر افرادی که تمایل به استفاده از روش میکرونیدلینگ دارند از چروک های پوست خود و زیاد شدن آن در مدت زمان بسیار کوتاه ابزار نگرانی می نمانید. با میکرونیدلینگ با ترغیب نمودن پوست بعد از برداشته شدن سطح آسیب دیده و چروک به کلاژن سازی پوست جدید با شفافیت و استحکام بیشتری ظاهر می شود و فرد چندین سال جوان تر به نظر خواهد آمد.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگ  

معمولا افراد در سال های نوجوانی و جوانی به دلیل داشتن پوستی چرب بر روی پوست خود جوش های زیادی دارند. بیشتر این جوش ها در سنین بعد از 20 سالگی تقریبا ناپدید می شوند. اما بعضی از افراد به دلایل مختلفی جای جوش ها را تا مدت ها بر روی پوست خود دارند. این گونه جای جوش ها معمولا باعث نگرانی در این افراد می شود. استفاده از درمان بار میکرونیدلینگ یکی از بهترین روش های درمانی برای این گونه پوست ها است. سرعت بهبود نیز در این روش بسیار بالا است.

میکرونیدلینگ و درمان عوارض بارداری

از دیگر کاربردهای میکرونیدلینگ استفاده از آن برای درمان ترک های ناشی از بارداری بر روی شکم، ساق پا و کشاله ران است. در این ترک ها که با فشار زیاد بر روی پوست ایجاد می شود پوست شل شده و ترک ها فضای بیشتری بر روی پوست را اشغال می کنند. عدم زیبایی باعث ایجاد دل نگرانی بر این افراد می شود. با روش میکرونیدلینگ می توان ترک ها را تا مقدار زیادی کوچک تر و ظریف تر نمود. پوست افتاده نیز در این روش جای خود را به پوست کشیده و صاف تر خواهد داد.

مزایای میکرونیدلینگ

از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا افراد تمایل به انجام میکرونیدلینگ داشته باشند می توان به این موارد مهم اشاره نمود.

  • با استفاده از کاربردهای میکرونیدلینگ پوست جدید جوانتر و شاداب تر خواهد بود.

  • کاربردهای میکرونیدلینگ برای هر نوع پوستی قابل استفاده است.

  • هزینه های کم این روش درمانی

  • پوست در قسمت های درمان شده با استحکام و کشیدگی بیشتری رشد می کند.

  • این روش درمانی موثرتر از درمان های خانگی برای پوست است.

  •  لکه های پوستی، ترک های پوستی، برطرف نمودن چین و چروک های پوست ناشی از پیری، جای جوش و آکنه، برطرف نمودن خط خنده و... از مهم ترین کاربردهای میکرونیدلینگ است.

چگونگی انجام میکرونیدلینگ  

بیشتر افراد با شنیدن نام سوزن از انجام این روش طفره می روند. اما برای آگاهی این افراد انجام مراحل کار را توضیح می دهیم. متخصص در شروع کار از یک بی حس کننده بر روی قسمت پوست آسیب دیده استفاده می کند. دستگاه با حرکت ملایم بر روی پوست خراش های یک اندازه و سوراخ هایی با عمق کمتر از 3 میلی متر بر روی پوست ایجاد می کند. در صورتی که بیمار درد بیشتری داشته باشد از سرم برای تسکین درد استفاده می شود. توجه کنید که باید حتما دستگاه به طور یکنواخت بر روی پوست کشیده شود در غیر این صورت پوست در مناطقی که دستگاه یکنواخت حرکت نکرده است پوست نیز یکنواخت بازسازی نمی شود.

میکرونیدلینگ برای چه افرادی قابل استفاده نیست؟

اگر چه این روش درمانی تا به حال برای افراد زیادی صورت پذیرفته و کابردهای میکرونیدلینگ به همه ثابت شده است اما هنوز هم افرادی هستند که نمی توانند از این روش درمانی برای بهبودی پوست خود استفاده نمایند. برای همین قبل از انجام میکرونیدلینگ حتما با پزشک متخصص درباره این روش و کاربردهای میکرونیدلینگ بر روی پوست خود مشورت کنید. از افرادی که نمی توانند از روش میکرونیدلینگ استفاده نمایند:

  • افرادی که تحت انجام مراحل پرتو درمانی هستند. یا در طی  یک سال گذشته این درمان را بر روی پوست خود انجام داده اند.

  • افرادی که روند التیام زخم ها در آنان دیر اتفاق می افتد.

  • زنان باردار و یا شیرده

  • افرادی که در محل انجام میکرونیدلینگ عفونت یا تبخال دارند.

  • افرادی که در قسمت میکرونیدلینگ بریدگی یا زخم باز دارند.

داشتن زخم باز در محل انجام میکرونیدلینگ باعث بروز حساسیت در افراد خواهد شد. به همین دلیل قبل از آغاز روند درمان با میکرونیدلینگ حتما با پزشک درباره این موارد مشورت کنید. کلینیک زیبایی آفتاب با ارائه بهترین خدمات زیبایی درمانی در خدمت شما می باشد.

میکرونیدلینگ طبیعی ترین روش جوانسازی پوستمیکرونیدلینگ طبیعی ترین روش جوانسازی پوست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB