ماسک خانگی برای سفید شدن پوست دست

19 اردیبهشت ، 1403
کلینیک زیبایی آفتاب
عموماً افراد آنقدر که به سلامت و زیبایی صورت خود اهمیت می‌دهند، برای سفید شدن پوست دست و درخشان‌کردن آن وقت نمی‌گذارند. واقعیت این است که پوست دست نیز همانند پوست صورت نیازمند رسیدگی و مراقبت است. این رسیدگی و مراقبت هم می‌تواند با کمک ساده‌ترین و درعین‌حال طبیعی‌ترین راهکارها صورت پذیرد. کافی است ادامه این نوشتار را همراه ما باشید تا گلچینی از بهترین روش‌ها برای سفید شدن پوست دست را در اختیارتان بگذاریم.

علت سیاه شدن پوست دست چیست؟

فاکتورهای متعدد و بی‌شماری سبب تغییر رنگ پوست دست می‌شوند که مسلماً اولین و مهم‌ترین آن‌ها بودن در معرض اشعه‌های مضر نور خورشید است. با تابش اشعه‌های ماوراءبنفش، پوست دست برای محافظت از خود، اقدام به تولید ملانین می‌کند. با افزایش این ماده در بدن، رنگ پوست دست کاملاً کدر و تیره می‌شود.

علت سیاه شدن پوست دست چیست

علت تغییر رنگ پوست دست

آلودگی‌های محیطی، استفاده از شوینده‌های شیمیایی مضر، عدم استفاده کافی از مرطوب‌کننده، تجمع سلول‌های پوستی مرده و شست‌وشوی دست‌ها با آب داغ می‌تواند از دیگر دلایل مؤثر در بروز این عارضه پوستی باشد؛ اما راه‌هایی مثل استفاده از ماسک خانگی برای از بین بردن تیرگی‌ پوست دست وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید:

ماسک خانگی لیمو ترش برای پوست دست

یکی از اثربخش‌ترین ماسک‌های خانگی برای سفید کردن پوست دست، ماسک لیمو ترش است. لیمو حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و مواد معدنی مهم نظیر مس و پتاسیم است. مجموعه این املاح مفید در کنارهم به مثابه یک آنتی‌اکسیدان قوی برای پوست عمل می‌کند. تقویت و تغذیه کامل پوست، تولید کلاژن، بهبود لک‌های پوستی، ترمیم و بهبود زخم‌های ریز پوستی، رفع تیرگی و کدری پوست و افزایش لطافت و جوانسازی آن، از خواص بی‌شمار لیمو ترش است.

لیمو را می‌توانید به تنهایی یا در ترکیب با سایر مواد طبیعی دیگر مورد استفاده قرار دهید. برای بهره‌مندی از خواص این ماسک کافی است آب لیمو را بگیرید و آن را با کمک یک پد پنبه‌ای روی پوست دست ماساژ دهید. اجازه دهید ترکیب حاضر به مدت 15 دقیقه روی دست باقی بماند، سپس آن را با آب سرد بشوید.

روش دیگر در طرز تهیه این ماسک، ترکیب‌کردن آب لیمو با عسل به میزان مساوی است. ترکیب حاضر را روی پوست دست بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه، آن را با آب بشویید. استفاده از این ماسک، بیشتر از دو نوبت در هفته توصیه نمی‌شود.

ماسک‌های خانگی برای سفید کردن پوست دست

ماسک خانگی لیمو ترش برای پوست دست

ماسک خانگی ماست؛ جوانساز پوست دست

برای جوانسازی پوست دست در منزل می‌توانید روی خواص شگفت‌انگیز ماست هم حساب کنید. اسیدلاکتیک موجود در ماست، از تولید بی‌اندازه ملانین در پوست جلوگیری می‌کند. ازهمین‌رو می‌توان آن را یک ماده شفابخش جهت محافظت از سفیدی و درخشندگی پوست دانست.

برای استفاده از این ماسک می‌توانید ماست را به‎تنهایی روی نواحی تیره پوست بمالید و بعد از 10 الی 15 دقیقه، آن را با آب بشویید. روش دیگر این است که مقداری یکسان از ماست و گلاب را باهم ترکیب کنید و به آن یک قاشق گلیسیرین بیفزایید. این ترکیب را شب، هنگام خواب روی پوست دست ماساژ دهید و صبح بعد از بیدارشدن، آن را با آب سرد بشویید. ترکیب برابر ماست و عسل و ماساژدادن آن روی پوست دست به مدت 20 دقیقه هم می‌تواند راهکاری دیگر برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر این ماسک باشد.

ماسک خانگی خیار برای طراوت پوست دست

خیار میوه‌ای پرطرفدار و محبوب میان افراد است که نه‌تنها خوردنش لذت فراوانی به همراه دارد؛ بلکه ماسک آن نیز می‌تواند اثرات درخشانی برای پوست به همراه داشته باشد. خیار منبع غنی از ویتامین‌های D، A، C، K و E است که این ترکیب، ضمن کاهش سنتز ملانین و محوکردن اثر رنگدانه‌ها روی پوست دست، سبب تسکین آفتاب‌سوختگی هم می‌شود. آبرسانی فوق‌العاده پوست، یکنواخت‌کردن رنگ پوست دست و افزایش شادابی و جوانی، از دیگر خواص مفید این میوه به حساب می‌آید.
با کمک خیار می‌توانید لیستی بی‌انتها از بهترین ماسک‌های خانگی برای مراقبت از پوست دست داشته باشید. اولین و بهترین روش، ترکیب‌کردن خیار له‌شده با ژل آلوئه‌ورا است. ترکیب این دو ماده بی‌نظیر را روی پوست دست ماساژ دهید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. خیار را به‎تنهایی یا در ترکیب با آب لیمو ترش هم می‌توانید به شیوه ذکرشده مورد استفاده قرار دهید.

ماسک خانگی آلوئه‌ورا

خواص و فواید معجزه‌آسای آلوئه‌ورا بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. این گیاه شگفت‌انگیز بارها امتحان خود را پس داده است و از آن می‌توان با قاطعیت هرچه تمام به‎عنوان بهترین و خارق‌العاده‌ترین ماسک طبیعی جهت سفید کردن پوست دست یاد کرد. آنچه بیش از همه در محبوبیت این گیاه نقش دارد، مقادیر بالای آلومین است که ضمن رفع تیرگی، منجر به روشنی و شفافیت بیشتر پوست می‌شود.

یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا را به همراه یک قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای مخلوط کنید. سپس ترکیب حاضر را به مدت 20 دقیقه روی پوست دست قرار دهید و در نهایت آن را با آب بشویید. برای تهیه این ماسک می‌توانید از روغن بادام هم به عنوان جایگزینی برای شکر قهوه‌ای استفاده کنید. شایان ذکر است که ژل آلوئه‌ورا نیز به تنهایی می‌تواند ماسکی مفید و کارآمد جهت سفید شدن پوست دست به حساب آید.

ماسک خانگی پرتقال برای جلوگیری از تیرگی پوست دست

اگر صاحب دستانی با پوستی تیره هستید یا می‌خواهید از بروز تیرگی دست‌ها جلوگیری کنید، بهتر است ماسک پوست پرتقال را در روتین بهداشتی خود بگنجانید. پوست پرتقال سرشار از آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنول است که به عنوان یک داروی معجزه‌آسا برای سفید شدن پوست دست عمل می‌کند. جلوگیری از تیرگی پوست و افزایش درخشندگی و لطافت دست‌ها نیز از دیگر فواید این ماده گیاهی است.

یک قاشق چای‌خوری پودر پوست پرتقال را با نصف قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید. خمیر به دست‌آمده از این ترکیب را روی پوست دست قرار دهید و بعد از خشک‌شدن کامل، آن را با آب ولرم بشویید. در طرز تهیه ماسک پوست پرتقال می‌توانید از ماست و شیر هم به جای عسل و زردچوبه استفاده کنید.

ماسک خانگی برای سفید شدن پوست دست

ماسک خانگی پرتقال برای پوست دست

ماسک خانگی گوجه‌فرنگی؛ یک ماسک مفید برای سفیدی دست

گوجه‌فرنگی نیز می‌تواند به عنوان یکی دیگر از ماسک‌های پرخاصیت برای سفید شدن پوست دست مورد استفاده قرار گیرد. ویتامین C و لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی، نه‌تنها منافذ باز و لکه‌های تیره پوست را برطرف می‌کند، بلکه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، یکی از مواد غذایی آبرسان پوست است و سبب جوانی و شادابی بیشتر دست‌ها هم می‌شود.

طرز تهیه ماسک گوجه‌فرنگی بسیار آسان است. کافی است قطعه‌ای کوچک از گوجه‌فرنگی را روی نواحی مختلف پوست دست ماساژ دهید و بعد از خشک‌شدن، آن را با آب بشویید. توصیه می‌شود جهت اثربخشی بیشتر این ماسک، قبل از استحمام از آن استفاده کنید.

ماسک خانگی زردچوبه

شاید این جمله معروف را بارها از متخصصان پوست شنیده باشید که راز داشتن پوست درخشان در قفسه ادویه‌جات شما نهفته است. بدون شک، زردچوبه را می‌توان یکی از بهترین و مؤثرترین ادویه‌ها دانست که به واسطه داشتن ترکیباتی مفید و مغذی سبب شفافیت و روشنی بیشتر پوست می‌شود. اصلی‌ترین ماده در ترکیبات غنی زردچوبه، کورکومین است که می‌تواند به نحو مطلوبی علائم پیری نظیر تیرگی، کدری و چین‌وچروک‌ها را از روی پوست دست ‌محو کند.

ترکیب یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری ماست بهترین شیوه استفاده از این ماسک خانگی است. ترکیب حاضر را روی پوست دست بمالید و بعد از 20 دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید. ماسک زردچوبه برای سفید شدن پوست دست را می‌توانید با روغن زیتون یا ترکیب آن با آرد نخودچی و آب لیمو هم امتحان کنید.

ماسک خانگی چوب صندل؛ هدیه مصری ها برای پوست دست

سالهاست که مصریان از چوب صندل به عنوان عنصری دارویی برای سلامت و زیبایی پوست خود استفاده می‌کنند. این گیاه معطر و پرفایده در ترکیب با مواد دیگر قدرت بسیار عجیبی در مهار مشکلات پوستی پیدا می‌کند. کاهش تیرگی پوست، کنترل آکنه، جوش و رفع خشکی پوست، گوشه‌ای از خواص بی‌نظیر چوب صندل است.

یک قاشق غذاخوری پودر چوب صندل در ترکیب با نصف لیمو ترش قادر است هر نوع تیرگی را از پوست دستتان کاملاً محو کند. چوب صندل را می‌توانید با پودر بادام، گلاب و شیر هم مخلوط کنید و ترکیب به دست‌آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید.

ماسک خانگی پاپایا برای سفید شدن پوست دست

بهترین چیزی که با آن می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان، پوست دست را روشن و شفاف کنید، ماسک خانگی پاپایاست. مواد تشکیل‌دهنده میوه پاپایا ترکیبات فیتوشیمیایی و انواع آنزیم‌ها هستند که ضمن حذف سلول‌های مرده، رنگ پوست را به سرعت بهبود می‌بخشند.

برای سفید شدن پوست دست، پوره میوه پاپایا را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای‌خوری آب لیمو ترش مخلوط کنید. ترکیب حاضر را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست دست قرار دهید و سپس آن را بشویید. استفاده 3 نوبت از این ماسک در طول هفته، دستانی سفید و شفاف برای شما به ارمغان می‌آورد.

ماسک خانگی برنج؛ ماسکی کم‌هزینه برای پوست دست

یکی از کم‌هزینه‌ترین و اثربخش‌ترین ماسک‌های خانگی برای جوانسازی پوست دست و روشن‌کردن آن ماسک برنج است. اگر به فرهنگ آسیایی نگاهی کوتاه داشته باشید متوجه می‌شوید که برنج قرن‌هاست به عنوان ماده‌ای طبیعی برای مراقبت از پوست، توسط این گروه از افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. خاصیت آبرسانی، تسکین التهابات پوستی، رفع علائم پیری، افزایش درخشندگی و شفافیت پوست و درمان خشکی پوست از مزیت‌های برجسته برنج است.

برای جوانسازی پوست در منزل و روشن کردن پوست دست، یک فنجان پودر برنج خام را با کمی شیر و زردچوبه ترکیب کنید. خمیر به‌دست‌آمده از این ترکیب را به مدت 30 دقیقه روی پوست دست قرار دهید و سپس با آب ولرم بشویید. شست‌وشوی روزانه دست‌ها با آب برنج نیز می‌تواند روشی کارساز برای سفید شدن پوست دست باشد.

ماسک خانگی عسل؛ روشی آشنا برای جوانسازی پوست دست

اگر بخواهیم از خواص بی‌نظیر عسل برای پوست بگوییم، احتمالا زمان کم خواهیم آورد. این ماده شگفت‌انگیز به دلیل برخورداری از ترکیبات غنی می‌تواند جایگزینی مؤثر برای لیزر قلمداد شود. اسید آلفای هیدروکسی، مغذی‌ترین ماده در عسل است که ضمن کاهش اثرات رنگدانه پوست، سبب رفع تیرگی و لک‌های پوستی می‌شود.

برای استفاده از ماسک عسل، مقداری از این ماده را با زردچوبه مخلوط کنید و ترکیب حاضر را به مدت 15 دقیقه روی پوست دست قرار دهید. اگر هفته‌ای دو نوبت این ماسک را مورد استفاده قرار دهید، بعد از گذشت یک ماه می‌توانید اثرات درخشان آن را روی پوست دست کاملا مشاهده کنید.

خواص بی‌نظیر عسل برای پوست

ماسک خانگی عسل برای روشن شدن پوست دست

ماسک خانگی گلاب؛ یک پاک کننده عالی برای پوست دست

گلاب یک تونر کاملا طبیعی است که سطح پوست را از هر نوع آلودگی پاک می‌کند. جالب است بدانید که در فرمولاسیون معروف‌ترین محصولات شیمیایی پوست، گلاب به عنوان اصلی‌ترین عنصر مورد استفاده قرار می‌گیرد. محبوبیت این ماده معطر در خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی آن نهفته است که ضمن رفع مشکلات پوستی سبب درخشندگی و شفافیت بیشتر آن می‌شود.

جهت درمان دورنگ شدن پوست می‌توانید پارچه‌ نخی کاملا تمیزی را آغشته به چند قطره گلاب کنید و آن را به آرامی روی پوست دست ماساژ دهید. قراردادن این ماده روی پوست به مدت 20 دقیقه سبب رفع تیرگی و افزایش روشنی آن می‌شود. بهترین زمان استفاده از ماسک گلاب بعد از استحمام است. آشنایی با روش درمان جوش و آکنه با گلاب نیز می‌تواند در استفاده بهتر از ماسک گلاب کمکتان کند.

ماسک خانگی روغن نارگیل برای مراقبت از پوست دست

روغن نارگیل به لطف داشتن خواص و فواید بی‌شمار در فهرست بهترین و معجزه‌آساترین روغن‌های گیاهی جا گرفته است. وجود مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین D در این روغن، آن را به عصاره‌ای شفابخش برای رفع چین‌وچروک، درمان جوش و آکنه و افزایش رطوبت پوست تبدیل کرده است. این روغن، خواص ضدباکتریایی هم دارد که به واسطه همین قابلیت، منجربه رفع لک‌های پوستی و افزایش شفافیت و روشنی پوست می‌شود.

برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر روغن نارگیل بهتر است بعد از هر بار استحمام، یک قاشق غذاخوری از این روغن را روی نواحی مختلف پوست دست ماساژ دهید.

ماسک خانگی سیب‌زمینی؛ یک ماسک در دسترس برای دست

اگر برای سفید شدن پوست دست نمی‌خواهید به محصولات گران‌قیمت مراجعه کنید، سیب‌زمینی می‌تواند بهترین جایگزین برای شما باشد. درمان تیرگی پوست، تنظیم سطح چربی پوست، پاکسازی و شفافیت بیشتر پوست و بهبود آفتاب‌سوختگی از نتایج مطلوب بهره‌مندی از خواص سیب‌زمینی است. خوب است بدانید که مواد فیتوشیمیایی موجود در این ماده نظیر پتاسیم، کلرید و گوگرد با بهبود جای زخم و آکنه، پوستی یکنواخت و شفاف به شما هدیه می‌دهد.

مقداری از آب سیب‌زمینی را با آب لیمو ترش مخلوط کنید. سپس با کمک پدی پنبه‌ای، ترکیب حاضر را روی پوست دست ماساژ دهید و درنهایت، بعد از گذشت 10 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

ماسک خانگی آووکادو؛ سرشار از نیاسینامید

آووکادو حاوی مقادیر بالایی از اسید لوریک و نیاسینامید (شکلی از ویتامین B3) است. این دو ماده به دلیل داشتن خواص ضدمیکروبی و آنتی باکتریالی سبب لایه‌برداری پوست و پاکسازی عمیق آن می‌شوند. وجود پروتئین، لستین و بتاکارتون در ترکیبات آووکادو نیز اسباب درمان آفتاب‌سوختگی و رفع تیرگی پوست را فراهم می‌کند.

نصف آووکادو را با یک عدد سفیده تخم‌مرغ، 2 قاشق غذاخوری جو و یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید. ترکیب حاضر را به مدت 20 دقیقه روی تمام نواحی پوست دست قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. ماسک آووکادو نه‌تنها برای روشن شدن پوست دست مفید است؛ بلکه منجربه حفظ رطوبت، آبرسانی و تسکین التهاب پوستی نیز می‌شود.

ماسک خانگی آووکادو برای سفید شدن پوست دست

ماسک خانگی آووکادو

ماسک خانگی جو دوسر؛ ساده ترین ماسک برای پوست دست

طبیعت با سخاوت هرچه تمام، طبیعی‌ترین مواد را برای افزایش سلامت و زیبایی پوست در اختیار ما گذاشته است. یکی از بهترین مواد برای سفید شدن پوست دست، جو دو سر است. درمان آکنه، بهبود خارش و خشکی پوست، افزایش روشنی و سفیدی پوست و کاهش التهابات پوستی از جمله محاسن برجسته جو دو سر است.

2 قاشق غذاخوری پودر جو دو سر را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 تا 2 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. خمیر به دست‌آمده از این ترکیب را به مدت 10 الی 20 دقیقه روی پوست دست قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

جوانسازی پوست دست در منزل با انجام چند گام ساده

این روزها که همه به دنبال راهی پرهزینه برای بازگرداندن سلامتی و زیبایی به پوست خود هستند، راهکارهای خانگی می‌تواند میانبری پرسود برای رسیدن به این هدف باشد. یکی از بهترین این راهکارها ماسک‌های کاملاً طبیعی هستند که استفاده مداوم از آن‌ها اثربخشی بسیار بالایی در زیبایی و درخشندگی پوست دارد.

در کنار راهکارهای خانگی، بهره‌گیری از خدمات کلینیکی مثل کربوکسی تراپی نیز می‌تواند روشی تکمیل‌کننده برای سفید شدن پوست دست باشد. کلینیک تخصصی پوست و مو آفتاب، یکی از حرفه‌ای‌ترین کلینک‌های درمانی تهران است که با ارائه بهترین و به‌روزترین خدمات تخصصی در این حوزه، شما را در امر سلامت و زیبایی پوست همراهی می‌کند. این مجموعه تخصصی با برخورداری از کادری مجرب و با دارا بودن بیش از 14 سال سابقه درخشان در حوزه پوست و مو، خدماتی متنوع و بی‌نظیر را برای زیبایی بیشتر پوست به شما ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید تحولی بنیادین در روتین پوستی خود ایجاد کنید، مشاوره‌های رایگان این کلینیک تخصصی، بهترین گام برای شروع خواهد بود.

سؤالات متداول:

1. علت تیرگی پوست دست چیست؟

استفاده زیاد از مواد شوینده و شیمیایی، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌کیفیت، عدم استفاده از کرم ضدآفتاب و بیش از حد در معرض آفتاب قرار داشتن می‌تواند موجب تیرگی پوست شود.

2. برای سفید شدن پوست دست از چه ماسکی استفاده کنیم؟

ماسک لیموترش، ماسک ماست، ماسک زردچوبه، ماسک پرتقال، ماسک برنج، ماسک گلاب و ماسک سیب زمینی از بهترین ماسک‌هایی هستند که برای سفیدی پوست دست می‌توانید استفاده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB