تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ چیست؟

23 اسفند ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

پوست انسان بر اثر عوامل متعددی می‌تواند زیبایی و سلامت خود را از دست دهد. خوشبختانه در دنیای امروز ما روش‌های درمانی گوناگونی برای جبران این کاستی وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ است. این دو روش، علی‌رغم تفاوت‌های جزئی که با یکدیگر دارند، در هدف نهایی که جوانسازی پوست است، باهم نقطه اشتراک دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ صورت و کاربرد هر روش، ادامه مطلب را دنبال کنید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ یکی روش درمانی مؤثر برای افزایش جوانسازی پوست است. در این روش، از سوزن‌های بسیار کوچک و ریزی جهت ایجاد سوراخ‌ها یا حفره‌های بسیار کوچک روی سطح پوست استفاده می‌کنند. واکنش بدن به این حفره‌ها و سوراخ‌های ریز ایجاد‌شده، افزایش تولید کلاژن و الاستین است. به عبارتی، غلتک‌های سوزنی میکرونیدلینگ با راه‌اندازی و تحریک فرایند زخم در بدن، اسباب تقویت و رشد سلول‌های پوستی را فراهم می‌کنند.


میکرونیدلینگ چیست

تصویری از میکرونیدلینگ

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ هم یکی دیگر از روش‌های درمانی جوانسازی پوست به حساب می‌آید که در آن، از دستگاه مزوگان استفاده می‌شود. این دستگاه با نفوذ به لایه‌ مزودرم پوست و تزریق کوکتل‌ها به لایه‌های عمیق آن، اسباب شادابی، زیبایی و جوانسازی پوست را فراهم می‌کند. مزونیدلینگ ضمن لیفت‌کردن صورت، موجب تغذیه بهتر سلول‌های پوستی هم می‌شود.

مزونیدلینگ چیست 

تصویری از مزونیدلینگ

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در روش انجام

مهمترین تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در روش انجام این دو تکنیک نهفته است. در مزونیدلینگ، فرایند کلاژن‌سازی پوست با کمک یک سیستم سوزنی دیجیتالی انجام می‌شود. این دستگاه تعداد زیادی سوزن ریز و درشت دارد که قرار است کوکتل‌ها را روانه لایه‌های عمیق پوست کنند. در این روش، پزشک ابتدا مقداری کرم یا پماد بی‌حسی را روی نواحی مورد نظر ماساژ می‌دهد. سپس برحسب نوع آسیب، سن بیمار و بافت پوست، مقدار کوکتل موردنظر و میزان عمق نفوذ سوزن‌ها به لایه‌های پوست را تعیین می‌کند. گام آخر تکنیک مزونیدلینگ به قراردادن دستگاه روی پوست و نفوذ سوزن‌ها به لایه‌های عمیق جهت تزریق داروها اختصاص دارد.

در مقابل مزونیدلینگ، میکرونیدلینگ قرار دارد که فرایند جوانسازی پوست را طی مراحلی آسان‌تر انجام می‌دهد. در این روش، دستگاهی حاوی سوزن‌های بسیار ریز طی 2 الی 4 مرتبه با پوست صورت تماس داده می‌شود. این دستگاه به هنگام حرکت، سوراخ‌هایی جزئی و بسیار ریز ایجاد می‌کند. حرکات این دستگاه به سه صورت افقی، عمودی و اریب انجام می‌شود. درنهایت، داروهای تقویتی و سرم‌ها از کانال‌ همین سوراخ‌های ریز وارد پوست می‌شوند.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در کاربردها

از دیگر مواردی که سبب تفاوت روش میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ با یکدیگر می‌شود، کاربردهای درمانی و زیبایی هرکدام از این تکنیک‌هاست. مسلماً در دو روش، تأثیرات فوق‌العاده‌ای در افزایش جوانی و شادابی پوست دارند؛ بااین‌‌حال هرکدام کاربردهای مجزای مخصوص به خود را دارند که در ادامه می‌توانید شرح کامل آن را مطالعه کنید.

کاربرد میکرونیدلینگ

  • بهبود و درمان لکه‌های تیره روی پوست
  • بهبود تیرگی‌های موجود روی ناحیه زانو
  • افزایش روشنی و درخشندگی پوست
  • رفع تیرگی‌های زیر چشم
  • کاهش ترک‌های پوستی
  • رفع چروک‌های صورت، به‌ویژه در ناحیه پیشانی
  • کاهش منافذ پوستی
  • ترمیم رشد موها
  • بهبود جای زخم و بخیه
  • افزایش سفتی پوست

کاربرد مزونیدلینگ

  • بهبود چین‌وچروک‌های پوستی موجود در صورت و بدن
  • بهبود جای آکنه و جوش
  • افزایش خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست
  • جلوگیری از ریزش موی سر
  • رفع تیرگی‌های زیر چشم
  • از بین‌بردن لکه‌های به‌جامانده از دوران بارداری
  • بهبود فرایند گردش خون در پوست
  • رفع لک‌ صورت
  • برطرف‌کردن زخم‌ها و سوختگی‌های قبلی

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در مزایا

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هردو با تحریک فرایند تولید کلاژن در بدن، اسباب جوانسازی و شادابی پوست را فراهم می‌کنند. هردو تکنیک ضمن رفع تیرگی‌ها و جای زخم و جوش موجب درخشندگی و شفافیت بیشتر پوست می‌شوند. بااین‌حال، مزونیدلینگ فرایند کلاژ‌ن‌سازی پوست را به شکل عمیق‌تری انجام می‌دهد. ضمن اینکه این روش در کنار تمام مزایای مشترک با میکرونیدلینگ، فرایند جذب و اثربخشی کرم‌ها و ویتامین‌های تقویتی را به‌طور قابل توجهی کیفیت می‌بخشد. بنابراین می‌توان مهم‌ترین فرق بین میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را اثربخشی بیشتر و بهتر مزونیدلینگ دانست.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در عوارض

قاعدتاً تمام تکنیک‌های درمانی که برای زیبایی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، با عوارض و پیامدهای مختلفی همراه هستند.

میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. بااین‌حال، زمانی که به فهرست عوارض این دو تکنیک نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که میکرونیدلینگ با عوارض کمتری همراه است. این تکنیک نه‌تنها احساس درد و خونریزی بسیار ناچیزی دارد، بلکه در مقایسه با سایر روش‌ها، التهاب و عفونت کمتری را هم در سطح پوست ایجاد می‌کند. به همه این موارد، بهبود زودهنگام پوست بعد از درمان هم باید افزود.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در قیمت

آخرین تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ، بحث هزینه‌های مربوط به اجرای هرکدام این تکنیک‌هاست که از سوی کاربران، موضوعی بسیار مهم و حیاتی تلقی می‌شود. از آنجایی که مزونیدلینگ در مقایسه با میکرونیدلینگ تکنیکی تخصصی‌تر محسوب می‌شود، هزینه‌های بیشتری را هم می‌توان برای آن متصور شد. البته تفاوت‌ هزینه این دو تکنیک بسیار ناچیز و کم است.

هزینه مزونیدلینگ برای هر جلسه چیزی بالغ بر 1/800/000 تا 2 میلیون تومان است. در مقابل، هزینه هر جلسه میکرونیدلینگ چیزی معادل 1 تا 1/500/000 میلیون تومان خواهد بود. ناگفته نماند که در برآورد هزینه‌های هر تکنیک، تخصص و تجربه پزشک، میزان آسیب، نوع دستگاه و سن متقاضی، از جمله فاکتورهای کلیدی به حساب می‌آید.

میکرونیدلینگ یا مزونیدلینگ؛ مسئله این است!

در دنیای امروز ما، باوجود جدیدترین و به‌روزترین تکنیک‌های درمانی مؤثر، دیگر جایی برای نگرانی مشکلات پوستی وجود ندارد. میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ، دو مورد از جدیدترین و مؤثرترین این تکنیک‌ها هستند که اثربخشی فوق‌العاده بالایی در افزایش جوانی و شادابی پوست دارند. ما در این نوشتار تلاش کردیم تا با بررسی تفاوت میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ، تصویری بی‌نقص از این راهکارهای درمانی را با شما به اشتراک بگذاریم. حالا دیگر پاسخ به این پرسش که «برای جای جوش مزونیدلینگ بهتره یا میکرونیدلینگ؟» یا در رفع تیرگی‌ها میکرونیدلینگ اثربخش‌تر است یا مزونیدلینگ، کاملاً بستگی به مشکلات پوستی و سن شما دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب هر روش، به کمک پزشک، از وضعیت پوستی خود کاملاً مطمئن شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB