9 روش برای زاویه سازی صورت در خانه

26 دی ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

در این مقاله، شما را با روش‌های زاویه سازی صورت در خانه آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با انواع روش‌های زاویه سازی فک به صورت طبیعی، تا انتهای این مقاله با ما در کلینیک آفتاب همراه باشید.

زاویه سازی صورت چیست؟

صورت ما با افزایش سن، به شکل محسوسی دستخوش تغییر می‌شود. مثلاً چربی‌ها در نواحی گردن و فک تجمع می‌شوند؛ درنتیجه، شکل صورت تغییر می‌کند و هم‌زمان با کوچک شدن ماهیچه‌ها، شاهد کمرنگ شدن خط فک و چانه خواهیم بود.

ما نمی‌توانیم با روند پیری مقابله کنیم؛ اما روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند به کاهش چربی‌های این نواحی یا بهبود ماهیچه‌ها کمک کند. هرچه ماهیچه‌ها و عضلات این ناحیه قدرتمند‌تر شوند، مرز میان فک و گلو آشکارتر خواهد شد و ظاهری زیباتر پیدا خواهید کرد. به این فریند، زاویه سازی صورت گفته می‌شود.

امروزه روش‌های متعددی برای این کار ابداع شده‌. بخش زیادی از این روش‌ها کلینیکی هستند و توسط پزشک متخصص روی صورتتان انجام می‌شوند. یکی از روش‌های کلینیکی رایج، زاویه سازی صورت با تزریق ژل یا تزریق چربی است. بخش دیگری هم از روش‌های کلینیکی ساده‌ترند و می‌توان آن‌ها را در خانه اجرا کرد.

زاویه سازی صورت چیست

عکسی از زاویه‌سازی صورت با تزریق ژل

در ادامه، با روش‌های زاویه سازی صورت در خانه آشنا خواهید شد:

1. حرکات ورزشی زاویه سازی؛ راه اصولی زاویه سازی صورت

حرکات ورزشی زیادی ابداع شده‌اند که می‌توانند به زاویه‌سازی طبیعی صورت کمک کنند. برای زاویه سازی صورت با ورزش در خانه، از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  • در حالی‌که به پشت دراز کشیده‌اید، زبانتان را به سقف دهانتان فشار دهید. این کار باعث فعال شدن عضلات جلوی گردن خواهد شد. سپس چانه خود را به سمت سینه فشار دهید و سرتان را حدود دو اینچ از زمین بلند کنید. این کار را در سه ست و هر ست با ده تکرار شروع کنید؛ می‌توانید آن را به تدریج افزایش دهید.

  • در حالیکه گردنتان را ثابت نگه داشته‌اید، تلاش کنید تا سرتان را چند اینچ به عقب برگردانید؛ این کار را تا جایی انجام دهید که احساس کنید عضلات دو طرف گلویتان منقبض شده‌اند. این ورزش را هم مانند مورد قبلی، در سه ست با ده تکرار، شروع کنید.

  • زبانتان را تا سقف دهانتان بلند کنید و حداقل 15 ثانیه در این حالت نگه دارید. این تمرین را حداقل ده بار تکرار کنید. این تمرین، علاوه‌بر تقویت زبان و اصلاح فرم استراحت آن، به تقویت عضلات تحتانی فک هم کمک می‌کند.

  • دهانتان را کاملاً باز کنید و فک پایینتان را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. این کار را سه بار در روز انجام دهید. سعی کنید هربار، حداقل سه دقیقه طول بکشد.

  • آرنجتان را روی میز بگذارید. دستتان را مشت کنید و آن را زیر فک قرار دهید. درحالی‌که مشتتان را به سمت فک فشار می‌دهید، تلاش کنید تا حدود 5 ثانیه فک را باز نگه دارید.

2. لبخند زدن؛ شادترین راه زاویه سازی صورت در خانه

بله! تعجب نکنید! لبخند زدن یکی از ساده‌ترین راه‌های زاویه سازی صورت در خانه است. این کار نه‌تنها باعث می‌شود که از خودتان انرژی مثبت ساطع کنید، بلکه با به‌کارگیری عضلات صورت و فک، باعث تقویت آن‌ها و زاویه‌سازی خواهد شد.

3. متدهای آرایشی؛ راه موقتی زاویه سازی صورت

کمک گرفتن از لوازم آرایشی و استفاده از خطای دید، یکی از سریع‌ترین راه‌های زاویه سازی فک در خانه محسوب می‌شود. برای این کار به دو وسیله آرایشی ساده نیاز دارید: برنزه کننده (کانتور) و کانسیلر.

ابتدا طبق معمول از کرم پودر برای یک‌دست کردن پوست صورتتان استفاده کنید. سپس با کمک قلم کانتور یا سایه برنزه‌کننده، خطوط فک‌تان را برجسته کنید. با کمک کانسیلر، زیر این خطوط، خطی دیگر بکشید و درنهایت با براش یا پد آرایشی، آن را محو کنید. خواهید دید که به سادگی، خط فک شما زاویه‌دار شده است.

4. ماساژ؛ بهترین راه زاویه سازی صورت در خانه

استفاده از تکنیک‌های ماساژ، یکی دیگر از بهترین راه‌های زاویه سازی صورت به طور طبیعی محسوب می‌شود. امروزه انواع متعددی از ماساژ صورت با کمک سرانگشتان وجود دارند که کمک می‌کنند تا به شکل طبیعی، خطوط فک، گونه و چانه را برجسته و زاویه‌دار کنید. 

ساده‌ترین راه برای زاویه دار کردن صورت با ماساژ این است که انگشت میانی و اشاره‌ خود را خم کنید و از هم فاصله دهید. دو دستتان را دو طرف فکتان بگذارید و فک را در فاصله میان انگشتانتان جا دهید. چند بار به آرامی با انگشتانتان روی خط فک حرکت کنید. این ماساژ را چند بار در روز و هر بار چند دفعه تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

زاویه سازی صورت در خانه

عکسی از زاویه‌سازی صورت در خانه 

5. مصرف مواد خوراکی مفید؛ مؤثر در زاویه سازی صورت

بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ هیچ خوراکی خاصی وجود ندارد که بتوان با مصرف آن، به زاویه سازی صورت کمک کرد. البته نمی‌توانیم انکار کنیم که تغذیه نقش چشم‌گیری در جوانسازی پوست ما خواهد داشت.

هرچقدر که میزان کلاژن پوست بیشتر شود و عضلات قدرتمندتری داشته باشیم، ظاهری جوان‌تر خواهیم داشت و پوستمان دیرتر دچار افتادگی خواهد شد. به همین دلیل، لازم است که علاوه‌بر ورزش، به تغذیه هم اهمیت دهیم.

مصرف میزان کافی از چربی‌های مفید در رژیم روزمره به همراه فیبر، سبزیجات و مواد غذایی غنی از کلاژن، از مهم‌ترین راهکارهای تغذیه برای حفظ جوانی پوست هستند. سعی کنید حتماً در تغذیه روزانه‌تان از خوراکی‌های زیر استفاده کنید:

  • آووکادو، زیتون، روغن زیتون، نارگیل
  • انواع مغز و آجیل
  • سبزیجات و صیفی‌جات
  • ماهی و غذاهای دریایی
  • چای سبز
  • آب قلم

6. تمرین‌های آوایی؛ محبوب ترین راه زاویه سازی صورت

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تمرینات آوایی، یکی دیگر از متدهای زاویه سازی صورت در خانه است. در واقع، شما می‌توانید با تولید اصواتی خاص، عضلات گردن و فک‌تان را تحریک و منقبض کنید. تمرینات زیر از مهم‌ترین و محبوب‌ترین تمرینات آوایی برای زاویه‌سازی فک هستند:

  • دهانتان را کاملاً باز کنید. بگویید O و بعد از آن، E را تلفظ کنید. مطمئن شوید که در تلفظ این حروف، تا جایی که می‌توانید اغراق‌آمیز رفتار کرده‌اید. این تمرین را در سه ست 15 تایی اجرا کنید.

  • با صدای قابل شنیدن، حروف A، U و I را تکرار کنید. در تلفظ این حروف هم مانند مورد قبلی، اغراق‌آمیز رفتار کنید. تکرار این حروف، چندین ماهیچه مختلف در نواحی گردن و فک شما را به حرکت درمی‌آورد و برای زاویه‌سازی صورت در خانه، عالی خواهد بود.

زاویه سازی صورت در خانه

عکسی از قبل و بعد از زاویه‌سازی صورت

7. خواب کافی؛ کاری مهم برای زاویه سازی صورت

خواب کافی علاوه‌بر کمک به سلامت عمومی بدن، نقش مهمی در جوانسازی پوست و در نتیجه زاویه‌سازی صورت در خانه خواهد داشت. ما با خواب عمیق و باکیفیت، به پوستمان فرصت می‌دهیم تا خودش را ترمیم و بازسازی کند. 

زمانی که می‌خوابیم، هورمون‌ها خود را تنظیم می‌کنند و بخش مهمی از آن‌ها در جوانی پوست ما تأثیر خواهند داشت. صادقانه بگوییم؛ مصرف هر ماده خوراکی حاوی کلاژن، بدون داشتن خواب عمیق و باکیفیت، تأثیر چندانی روی بهبود وضعیت پوستی ما نخواهد داشت. به همین دلیل، لازم است که به صورت جدی به بهبود کیفیت خوابتان دقت کنید.

8. جویدن آدامس؛ خوشمزه ترین روش زاویه سازی صورت

درواقع، جویدن آدامس، نوعی ورزش برای عضلات صورت ما محسوب می‌شود. تا به‌حال دقت کرده‌اید که موقع جویدن آدامس، چند عضله در صورتمان فعال می‌شوند؟ به همین دلیل، تصور می‌شود که جویدن آدامس یکی از بهترین روش‌های ورزش عضلات صورت به حساب بیاید و نقش مهمی در زاویه سازی صورت داشته باشد.

9. نوشیدن آب؛ آسان ترین راه زاویه سازی صورت در خانه

همه ما می‌دانیم که بخش عظیمی از بدنمان، از آب تشکیل شده است. پوست هم از این قاعده مستثنی نیست. درواقع، بخش مهمی از نشاط و جوانی پوست، به میزان آب موجود در آن وابسته است.

طبیعتاً بدنی که به کم‌آبی و خشکی دچار است، نمی‌تواند میزان آب و رطوبت موردنیاز پوست را تأمین کند؛ درنتیجه پوستمان دچار خشکی می‌شود. پوست‌های خشک بیش از پوست‌های نرمال و مرطوب در معرض پیری و افتادگی قرار دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید پوستی شاداب و صورتی زاویه‌دار داشته باشید، مصرف آب را جدی بگیرید.

زاویه سازی صورت در کلینیک زیبایی آفتاب

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با انواع روش زاویه سازی صورت در خانه آشنا کنیم. در انتها باید توجه داشته باشید که تمامی روش‌های ذکرشده، اثربخشی چشمگیری ندارند. بهترین روش برای زاویه‌سازی صورت، مخصوصاً در درجات شدید، این است که از روش‌های کلینیکی کمک بگیرید و مراقبت های قبل و بعد از زاویه سازی صورت را انجام بدهید. ما در کلینیک آفتاب به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از فناوری‌های جدید، به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB