مزوتراپی زیر چشم چیست و چه فوایدی دارد؟

20 آذر ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که حتی باوجود تغذیه سالم، استراحت و روتین پوستی مناسب، همچنان پوست زیر چشمتان تیره و خسته است، باید با مزوتراپی زیر چشم آشنا شوید. در این مقاله از کلینیک آفتاب، شما را با زیر و بم این کار و فواید آن آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مزوتراپی زیر چشم چیست؟

مزوتراپی، تکنیکی درمانی برای تزریق کوکتلی از ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های ضروری پوست است که به زیر چشم تزریق می‌شود. از مهم‌ترین ترکیبات موجود در این روش می‌توان به هیالورونیک اسید، اسیدهای آمینه، انواع آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و 53 ماده فعال دیگر اشاره کرد.

فرایند تزریق کوکتل مزوتراپی، حدود 30 دقیقه طول می‌کشد. طی این درمان، پزشکتان مواد را به نواحی موردنظر تزریق می‌کند تا ظاهر خسته، چروک و تیره آن ناحیه، بهبود پیدا کند.

حتی اگر روش درمانی دیگری، مانند PRP، فیلر یا نوکلئوفیل را برای جوانسازی پوستتان انتخاب کرده‌اید، ترکیب همزمان مزوتراپی با این روش‌های درمانی، می‌تواند به بهبود نتایج منجر شود. در همین راستا مطالعه مقاله مقایسه مزوتراپی و پی آر پی می‌تواند برایتان کمک‌کننده باشد.

نکته جالب درباره این روش درمانی این است که فاقد عوارض جانبی است و انتخاب آن، می‌تواند به روشن‌تر شدن زیر چشم و کاهش چین و چروک منجر شود.

مزوتراپی زیر چشم

عکسی از مزوتراپی زیر چشم

مزوتراپی زیر چشم چه کاربردی دارد؟

  • کاهش چین و چروک و خطوط ریز،
  • کاهش سیاهی زیر چشم،
  • روشن کردن پوست ناحیه اطراف چشم،
  • کاهش پف و کیسه‌های زیر چشم،
  • کاهش ظاهر خسته و کدر.

فواید مزوتراپی اطراف چشم چه هستند؟

انتخاب مزوتراپی به‌عنوان روشی درمانی برای جوانسازی پوست اطراف چشم، می‌تواند فواید بی‌شماری برای هرکسی داشته باشد. موارد زیر از جمله مهم‌ترین فواید این روش درمانی محسوب می‌شود:

1. بازیابی حجم پوست

طبیعتا با گذشت زمان و کاهش کلاژن در بدن، پوست از حالت جوان و شاداب خود خارج می‌شود و بخش قابل توجهی از حجم خود را از دست می‌دهد. انتخاب مزوتراپی به‌عنوان درمانی برای چشم می‌تواند با بازیابی بخش قابل توجهی از حجم پوست، ظاهر آن را بهبود ببخشد.

در درمان به روش مزوتراپی، ترکیبی از مواد مغذی و هیالورونیک اسید، مسئول بهبود حجم و بافت پوست هستند. درواقع با تزریق این مواد به ناحیه زیر چشم می‌توانید گودی زیر آن را درمان کنید.

2. کاهش حلقه‌های تاریک زیر چشم

تیرگی دور چشم، یکی دیگر از مسائلی است که می‌تواند آزاردهنده باشد. بخشی از تیرگی‌ها ناشی از مسائل ژنتیکی و بخشی دیگر به دلیل گذشت زمان و افزایش سن ایجاد می‌شوند. فارغ از دلیل تیرگی زیر چشم، می‌توانید با مزوتراپی، این عارضه را درمان کنید. 

مزوتراپی تیرگی چشم، با بهبود گردش خون و جوانسازی ناحیه موردنظر، کمک می‌کند تا ظاهر تیره و خسته آن را به حداقل برسانید و ظاهری روشن‌تر و باطراوت‌تر پیدا کنید.

فواید مزوتراپی اطراف چشم

کاهش حلقه‌های سیاه زیر چشم

3. بهبود کیفیت پوست

مزوتراپی می‌تواند پوست را به تولید کلاژن تحریک کند. هرچقدر کلاژن پوستتان بیشتر باشد، خاصیت ارتجاعی بهتری خواهد داشت. پوست منعطف به معنای صاف‌تر و سفت‌تر است.

4. درمانی غیرتهاجمی

بسیاری از روش‌های جوانسازی پوست، تهاجمی هستند و دردسرهای زیادی دارند. دوره نقاهت طولانی، برش، درد و خونریزی، از شایع‌ترین عوارض درمان‌های تهاجمی جوانسازی محسوب می‌شوند. همه این عوارض در این روش حذف می‌شوند. همچنین، دوره نقاهتتان به صفر می‌رسد و می‌‌توانید پس از درمان، به زندگی عادی خود برگردید.

انتخاب مواد مزوتراپی به نوع پوست شما ارتباط دارد

اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدای مقاله اشاره کردیم که مواد کوکتل مزوتراپی، از هیالورونیک اسید، انواع ویتامین، پپتیدها و سایر ریزمغذی‌های ضروری پوست تشکیل می‌شود. نکته قابل‌توجه در انتخاب بهترین کوکتل، نوع مشکل پوستی شما است. به همین دلیل، باید انتخاب نوع و برند کوکتل را به پزشک بسپارید یا با مشورت او به خرید کوکتل موردنظرتان اقدام کنید.

امروزه مواد مزوتراپی با برندهای متنوعی در بازار موجود هستند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوکتل مزوتراپی فیوژن
  • کوکتل مزوتراپی جوانساز رویتاکر
  • کوکتل مزوتراپی BCN
  • کوکتل مزوتراپی مزو لایک
  • کوکتل مزوتراپی بایو اسکین
  • کوکتل درماهیل

هزینه مزوتراپی زیر چشم چقدر است؟

هزینه این درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. طول دوره درمان، میزان درگیری ناحیه پوست زیر چشم و کوکتل مورد استفاده، در هزینه تأثیرگذار هستند. همچنین دستمزد پزشک، کلینیک و واکنش پوست به درمان، از دیگر عواملی هستند که روی هزینه مزوتراپی تأثیر می‌گذارند. در حال حاضر (پاییز 1402)، هزینه مزوتراپی به ازای هر جلسه، بین یک تا سه میلیون برآورد می‌شود.

از مزوتراپی زیر چشم چقدر انتظار ماندگاری داشته باشیم؟

واقعیت این است که کیفیت مواد تزریقی و پاسخ طبیعی پوست به درمان، از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند روی میزان ماندگاری اثر مزوتراپی تأثیر بگذارند. به‌طور کلی نباید ماندگاری بیشتر از یک سال را از این روش انتظار داشت.

مراقبت های پس از مزوتراپی زیر چشم

هرچند عوارض این کار بسیار محدود و نادر هستند، اما می‌توانید با مراقبت‌های صحیح پس از عمل، احتمال بروز عوارض را به صفر برسانید. همچنین رعایت نکات زیر کمک می‌کند تا ماندگاری اثر مزوتراپی را افزایش دهید.

  • برای جلوگیری از تحریک و کاهش ریسک عفونت احتمالی، حداقل تا 24 ساعت پس از مزوتراپی، از دست زدن به ناحیه تحت تزریق یا مالش آن، خودداری کنید؛
  • در روز تزریق، از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست استفاده نکنید؛
  • برای کاهش تورم یا ناراحتی، می‌توانید از کمپرس سرد یا کیسه یخ کمک بگیرید؛
  • برای جلوگیری از آسیب نور خورشید، حتماً از ضدآفتاب‌های با SPF بالا و عینک آفتابی استفاده کنید. بهتر است تا 48 ساعت از ایستادن زیر نور خورشید دوری کنید؛
  • لازم است که قبل از تزریق و بعد از آن، آب کافی بنوشید و به میزان کافی از سبزیجات استفاده کنید. هیدراته نگه داشتن بدن، به افزایش اثر درمان کمک خواهد کرد؛
  • هرگونه فعالیت سنگین بدنی و ورزش را به حداقل 24 ساعت پس از مزوتراپی موکول کنید؛
  • هنگام خواب، زیر سرتان بالشتک اضافی بگذارید تا سر در بخش بالاتری از بدن قرار بگیرد؛
  • از مصرف غذای فرآوری شده در روز قبل از تزریق و بعد از آن خودداری کنید؛ مصرف غذای فرآوری شده پرنمک می‌تواند باعث تشدید عوارض پس از تزریق شود.

انجام مزوتراپی زیر نظر متخصصان کاربلد

شاید هنوز هم نقاط ابهامی در ذهنتان باشد و بخواهید بهتر درباره این شکل از درمان بدانید. با خواندن مقاله مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد، بسیاری از ابهامات ذهنی شما رفع خواهد شد. اگر هم کاملاً آماده هستید و به‌دنبال جایی برای درمان می‌گردید که خیالتان را از بابت همه‌چیز راحت کند، ‌می‌توانید روی ما حساب کنید. ما در کلینیک تخصصی پوست و زیبایی آفتاب، با متخصصان حرفه‌ای و تجهیزات پیشرفته، بهترین خدمات درمانی را به شما ارائه خواهیم کرد. با ما در تماس باشید.

سوالات متداول

1. مزوتراپی زیر چشم چند جلسه است؟

شما به حداقل سه جلسه نیاز دارید. طول جلسات تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند شدت درگیری قرار دارد و دکتر برای آن تصمیم خواهد گرفت. معمولاً پس از اتمام جلسات درمانی، به یک یا دو جلسه سالانه برای تمدید اثر مزوتراپی نیاز خواهید داشت.

2. مزوتراپی زیر چشم بهتر است یا فیلر؟

هر دو روش از متدهای محبوب درمانی زیبایی محسوب می‌شوند. اینکه برای درمان مشکلات نواحی زیر چشم، کدام را انتخاب کنید، تا حد زیادی به ترجیحات شما و نیازتان بستگی دارد. برای مشاهده نتیجه سریع‌تر، می‌توانید فیلر را انتخاب کنید؛ اما مزوتراپی نتایج ماندگارتر و طبیعی‌تری خواهد داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB