کربوکسی تراپی شکم و پهلو | راهی برای لاغری

01 آذر ، 1402
کلینیک زیبایی آفتاب

داشتن شکمی صاف و بدون چربی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تناسب اندام محسوب می‌شود. کمتر کسی است که خواهان لاغری شکم نباشد. خوشبختانه روش‌های جدید زیبایی، می‌توانند به لاغری موضعی و کاهش موقت چربی‌ها کمک کنند. کربوکسی تراپی شکم یکی از این راه‌هاست که در این مطلب توضیح داده شده است. برای آشنایی بیشتر با کربوکسی تراپی برای لاغری و همچنین مزایای آن با ما تا انتهای این مقاله در کلینیک آفتاب همراه باشید.

کربوکسی تراپی شکم چیست؟

بعید است به فکر لاغری باشید و ندانید که چیزی به نام لاغری موضعی با روش‌هایی مانند رژیم و ورزش، بیشتر شبیه به افسانه است. بدن ما مستقل از رژیم و غذایی که می‌خوریم یا ورزشی که می‌کنیم، تصمیم می‌گیرد که چربی کدام ناحیه را زودتر از باقی نواحی بسوزاند. این مسئله بیشتر از هر چیزی به ژن ما بستگی دارد.

اما نگران نباشید! روش‌های لاغری موضعی کلینیکی، توانسته‌اند این رویا را به واقعیت نزدیک کنند. کربوکسی تراپی شکم، یکی از این روش‌ها است که می‌تواند به شکلی موثر در حذف چربی‌های شکم نقش آفرینی کند.

ابتدا بیایید ببینیم کربوکسی تراپی چیست. این روش به درمانی گفته می‌شود که با تزریق گاز دی‌اکسید کربن به پوست و نواحی دارای چربی، پوست را جوان می‌کند و چربی‌ها را می‌سوزاند. کربوکسی تراپی به‌طورکلی برای جوانسازی پوست و تحریک آن به تولید کلاژن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما کربوکسی تراپی برای لاغری با تزریق گاز دی اکسید کربن به چربی‌ها، باعث از بین رفتنشان می‌شود.

پزشکان در کربوکسی تراپی شکم و پهلو، گاز دی اکسید کربن را با کمک سوزن‌های بسیار ظریف (یا اصطلاحا کانولا) به چربی‌ها تزریق می‌کنند. CO2 تزریق‌شده طی فرآیندی خاص به اسید کربنیک تبدیل می‌شود. با این کار، رفته‌رفته چربی‌ها آب خواهند شد و دفع می‌شوند. 

کاربرد کربوکسی تراپی شکم

حذف چربی‌های اضافی و لاغری موضعی، هدف اصلی کربوکسی تراپی شکم تعریف می‌شود؛ اما باید بدانید که این مسئله تنها کاربرد این تکنیک نیست. می‌توان از کربوکسی تراپی شکم و پهلو در کنار لاغری موضعی برای موارد زیر هم استفاده کرد:

  • جوانسازی پوست شکم و پهلو؛
  • حذف تدریجی ترک‌های روی شکم؛ علی‌الخصوص ترک‌های بارداری؛
  • درمان لکه‌های پوست؛
  • درمان عوارض و بیماری‌های سطحی پوست؛
  • از بین بردن سلولیت؛
  • درمان شلی و افتادگی پوست؛
  • عمل به عنوان درمانی مکمل در کنار لیپوساکشن و... .

کربوکسی‌تراپی و درمان شلی و افتادگی پوست

مزایای کربوکسی تراپی شکم

همان‌طور که توضیح دادیم، کربوکسی تراپی شکم می‌تواند به‌‌صورت بالقوه روشی برای کاهش و یا حذف چربی‌های ذخیره شده در شکم و پهلو باشد. اما این نتیجه، تنها مزیت کربوکسی تراپی شکم نیست. لاغری شکم با کربوکسی تراپی مزایایی دارد که آن را به یکی از روش‌های برتر حذف چربی زائد تبدیل کرده است؛ موارد زیر از مهم‌ترین مزایای این روش محسوب می‌شوند:

  • دی اکسید کربن گازی ایمن و ارزان است که تزریق آن به چربی‌ها می‌تواند باعث بهبود ظاهر اندام شود. این روش برای کسانی که چربی‌های شکمشان نسبت به ورزش و رژیم غذایی مقاوم است، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.
  • تزریق CO2 روشی کم تهاجم به‌حساب می‌آید. این روش در مقایسه با سایر روش‌های لاغری موضعی مانند لیپوساکشن، کرایولیپولیز و... هیچ عارضه‌ای مانند جای زخم، درد یا حساسیت ندارد و دوره نقاهت خاصی هم نخواهد داشت.
  • این متد درمانی و زیبایی برای همه افراد، با هر رنگ پوست قابل انجام است و محدودیت خاصی ندارد.
  • کاهش سلولیت به‌عنوان یکی از مزایای جانبی کربوکسی تراپی شکم، یکی دیگر از مزایای این روش است. بسیاری از افرادی که کربوکسی تراپی شکم و پهلو انجام داده‌اند، اظهار کرده‌اند که درصد زیادی از سلولیت‌شان بعد از این درمان محو شده است.
  • هزینه کربوکسی تراپی شکم و پهلو نسبت به سایر روش‌های درمان چاقی موضعی بسیار کمتر است.

عوارض کربوکسی تراپی شکم

عوارض کربوکسی تراپی شکم و پهلو معمولا بسیار خفیف و قابل تحمل است و به همین دلیل روشی ایمن محسوب می‌شود؛ تنها امکان دارد بعد از کربوکسی تراپی، عوارض زیر را تجربه کنید که موقتی هستند و بعد از گذشت چند روز از بین می‌روند:

  • درد خفیف؛
  • قرمزی ناحیه تحت درمان؛
  • کبودی ناحیه تزریق؛
  • احساس خارش یا سوزش؛
  • خونریزی زیر جلدی ناحیه تزریق؛
  • قرمزی و التهاب.

کربوکسی تراپی شکم برای چه کسانی مناسب نیست؟

همچنین در صورتی که شرایط زیر را دارید، بهتر است از کربوکسی تراپی شکم صرف‌نظر یا قبل از اقدام، با پزشک مشورت کنید:

  • بارداری؛
  • شیردهی؛
  • وجود هر نوع عارضه پوستی فعال در منطقه؛
  • عفونت؛
  • سابقه آلرژی به داروهای خاص یا گاز دی اکسید کربن.

کربوکسی تراپی شکم چیست

عکسی از کربوکسی‌تراپی شکم

کربوکسی تراپی شکم چگونه انجام می شود؟

قبل از اجرای کربوکسی تراپی برای لاغری، پزشک از شما سوالاتی درباره سوابق پزشکی‌تان، حساسیت‌هایی که دارید و همچنین داروهایی که مصرف می‌کنید، خواهد پرسید. ناحیه تحت درمان قبل از اجرای کار به خوبی بررسی می‌شود تا پزشک اطمینان پیدا کند که شما کاندیدای خوبی برای این عمل هستید.

در روز درمان، شکم و پهلویتان ضدعفونی و در صورت لزوم با ژل یا پماد، بی‌حس خواهد شد تا احساس درد نداشته باشید. اگر از تزریق می‌ترسید یا هر نوع نگرانی دارید، قبل از درمان با پزشک در میان بگذارید تا تمهیدات لازم را انجام دهد.

پس از این اقدامات فرآیند تزریق آغاز خواهد شد. پزشک با کمک سوزن‌های مخصوص، گاز دی اکسید کربن را به لایه زیرین پوستتان تزریق می‌کند. این فرآیند حدود 15 تا 30 دقيقه طول می‌کشد و شما می‌توانید بعد از تزریق به خانه یا محل کارتان برگردید.

معمولا کربوکسی تراپی شکم و پهلو به چند جلسه تکرار نیاز دارد تا اثر درمانی مطلوب ایجاد شود. پزشک بعد از تزریق با شما از برنامه درمانی و تاریخ جلسه بعدی تزریق صحبت خواهد کرد.

آیا کربوکسی تراپی شکم نتیجه دائمی دارد؟

یکی از مسائل مهمی که باید درباره کربوکسی تراپی شکم در نظر داشته باشید، این است که مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، بسیار محدود هستند. البته با همین مطالعات محدود هم می‌توانیم با قطعیت به شما بگوییم که اثر درمانی کربوکسی تراپی شکم و پهلو دائمی نیست و تزریق CO2 به پهلوها، باعث چربی سوزی یا افزایش متابولیسم به صورت موقت خواهد شد. 

شما برای بهره‌مندی از مزایای این روش درمانی باید حدودا هر 6 ماه یک بار، جلسات تزریق را تکرار کنید. البته مدت زمان ماندگاری اثر تزریق دی اکسید کربن بر چربی، به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، نژاد، سن و میزان چربی‌ها هم بستگی دارد.

مراقبت های پس از کربوکسی تراپی شکم

کیفیت نتایج و ماندگاری کربوکسی تراپی شکم تا حد زیادی به مراقبت‌های پس از آن هم بستگی دارد. به همین دلیل، لازم است که حتما موارد زیر را بعد از تزریق در نظر داشته باشید و به دقت رعایت کنید:

  • از شنا و حمام کردن تا 24 ساعت بعد از اولین روز تزریق خودداری کنید تا اثر درمانی کربوکسی تراپی از بین نرود یا کاهش پیدا نکند.
  • ورزش و فعالیت‌های سنگین بدنی می‌توانند نتایج کار را تحت تاثیر قرار دهند؛ تا زمان اعلام شده توسط پزشک، از هر نوع ورزش سنگین و فعالیت بدنی که باعث تعریق شدید شود، خودداری کنید.
  • تا حداقل یک ماه پس از تزریق، حمام آفتاب نگیرید و پوستتان را در معرض نور خورشید قرار ندهید.
  • در صورتی که عوارض پس از تزریق با گذشت 24 تا 48 ساعت پس از آن از بین نرفتند و محو نشدند، با پزشک تماس بگیرید.
  • جلسات ویزیت پزشک را از دست ندهید و اجازه دهید تا پزشک در فواصل زمانی مشخص، محل تزریق را معاینه کند.
  • در دمای بسیار پایین یا بسیار بالا قرار نگیرید.

هزینه کربوکسی تراپی شکم در کلینیک آفتاب

هزینه کربوکسی تراپی شکم به عوامل بسیاری بستگی دارد. این عوامل از محل تزریق تا شدت ناحیه درگیر و میزان تخصص پزشک، متغیر خواهد بود. بنابراین بهتر است برای برآورد دقیق هزینه‌ها، با پزشک مشورت کنید.

شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما در کلینیک آفتاب، سوالات خود را درباره انجام کربوکسی تراپی شکم و پهلو یا سایر روش‌های نیمه تهاجمی لاغری موضعی مطرح کنید. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به شما کمک کنیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین روش‌های درمانی، به نتایج ایده‌آلتان برسید.

سوالات متداول:

1. کربوکسی تراپی شکم چیست؟

کربوکسی تراپی شکم روشی مدرن برای لاغری موضعی و حذف چربی شکمی است که با تزریق دی اکسید کربن به نواحی دارای چربی انجام می‌شود.

2. عوارض کربوکسی تراپی شکم پیست؟

تزریق گاز کربن دی اکسید روشی ایمن و غیرتهاجمی است؛ بااین‌حال ممکن است کمی درد، سوزش یا خارش داشته باشید؛ همچنین احتمال دارد با سرخی و کبودی ناحیه تزریق روبه‌رو شوید که البته موقتی خواهد بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB