امتیاز کاربران برای این صفحه | امتیاز 5 از 5 (از 42 رای)
امتیاز شما :

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چیست؟
کربوکسی تراپی یا درمان با کربن دی اکسید یک روش بدون جراحی برای درمان سلولیت، سیاهی زیر چشم و ترک پوست است. افرادی که با این روش درمان می شوند دچار بهبود در گردش خون، کشش و الاستیک پوست و بهبود چروک های عمیق می شوند. هم چنین این روش سبب اصلاح کلاژن و نابودی چربی های انباشته شده می شود.

به علاوه این روش می تواند سبب کاهش حلقه دور چشم به وسیله افزایش خونرسانی شود. هم چنین بعضی پزشکان از این روش برای درمان آلوپسیایی که به علت عدم خونرسانی ایجاد می شود، آرتریت، سندروم رینود و اختلالات نعوذ نیز استفاده می کنند.

در درمان سلولیت و کاهش چربی های انباشته این درمان نسبت به دیگر روش های درمانی ساده و بی خطر تر است و به روشهایی مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

مناطق درمان با کربوکسی تراپی
صورت
زیر چشم
گردن
شکم
بازو
پا
باسن
نحوه انجام کربوکسی تراپی
خصوصیات درمان بر حسب منطقه ای که تحت درمان قرار می گیرد متفاوت است. هرچند مکانیسم درمان تقریبا شبیه است. یک مخزن دی اکسید کربن به صورت گاز با لوله های پلاستیکی به یک تنظیم کننده جریان متصل می شوند.

پزشکان با دقت انتخاب می کنند که چه میزانی از چریان گاز جاری شود سپس گاز از طریق لوله های استریل با فیلتری در انتهایشان جاری می شوند. فیلتر سبب جداسازی هر گونه ناخالصی احتمالی قبل از رسیدن به بدن می شود.

در سمت دیگر فیلتر یک سوزن کوچک وجود دارد که گاز از آن طریق به زیر پوست تزریق می گردد.کربوکسی تراپی

درد و ناراحتی در حین کربوکسی تراپی
کل این فرآیند بدون درد است و برای بی درد شدن تزریق از کرم های بی حسی روی موضع مورد نظر استفاده می شود. به جز بی درد بودن بعضی افراد گفته اند که بعد از تزریق دچار حس عجیبی شده اند.
مدت زمان انجام کربوکسی تراپی
این روش بسیار ساده است و کل فرایند تزریق بیش از پانزده تا سی دقیقه به طول نمی انجامد که برای افراد با مشغله های زیاد خبر خوبی است.

اغلب افراد برای بهبودی کامل به هفت تا ده جلسه درمان نیاز دارند. البته تمام فعالیت های معمول از سر گرفته می شوند زیرا این روش ریکاوری ندارد.

آماده شدن برای کربوکسی تراپی
آمادگی این روش هیچ نکته به خصوصی ندارد ولی با توجه به شرایط شما ممکن است پزشک مواردی را به شما گوشزد نماید.

نحوه اثر کربوکسی تراپی
علت به وجود آمدن سلولیت، ترک بدن و سیاهی اطراف چشم به علت کاهش خونرسانی به بافت های مختلف بدن است. سلول های بدن دی اکسید کربن را به عنوان ماده اضافی دفع می کنند. سلولهای قرمز، اکسیژن را از شش ها می گیرند و در خون به بافت ها حمل می کنند و دی اکسید کربن اضافی را از بافت گرفته و توسط شش ها این گاز خارج می شود.

پزشک با تزریق دی اکسید کربن می تواند خونرسانی به یک منطقه را افزایش دهد که موجب افزایش سرعت رسیدن گلبولهای قرمز  به محل می شود و با رسیدن آنها به منطقه جریان خون افزایش می یابد که موجب بهبود کشش پوست و این موارد موجب کاهش حلقه سیاه زیر چشم و تغییر پیگمانت به حالت عادی و سالم می شود.

تاثیر کربوکسی تراپی روی ترک بدن:
ترک بدن که روی پوست ایجاد می شود به علت کمبود کلاژن است و کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند که عمق پوست را افزایش می دهد و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

تاثیر کربوکسی تراپی روی سلولیت:
دی اکسید کربن هم چنین می تواند به سلولهای چربی تزریق شود که موجب از هم پاشیدن سلول چربی و محو آن می شود. سلولیت هنگامی تشکیل می شود که چربی در پوست انباشته می شود و تحقیقات مختلفی در مورد تاثیر کروبکسی تراپی روی درمان سلولیت وجود دارد.

حلقه زیر چشم:
حلقه سیاهی که اطراف چشم به وجود می آید اغلب به علت کم بودن خونرسانی به بافت است. تزریق دی اکسید کربن به بافت سبب افزایش خونرسانی و تغییر پیگمانت مایل به آبی به پیگمانت سالم و سرخ و سفید می شود.

آلوپسیا:
آلوپسیا که نوعی ریزش مو است که می تواند در مناطق گسترده یا به صورت پراکنده رخ دهید نیز می تواند به علت کاهش خونرسانی رخ دهد و به همین علت کربوکسی تراپی در درمان این عارضه نیز موثر است.

عوارض جانبی انجام کربوکسی تراپی:
این روش تقریبا هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد و ممکن است بعضی افراد دچار کبودی در محل وارد شدن سوزن شوند، به خصوص در پاها و بازو ولی در کمتر از یک هفته این علائم برطرف می شود.

افرادی که از این روش برای درمان سلولیت بهره می گیرند برای ۲۴ ساعت نباید در آب فرو روند و از فعالیت هایی مثل شنا یا جکوزی برای یک روز خودداری نمایند.
موارد مورد انتظار از انجام کربوکسی تراپی:
ممکن است در درمان اسکارهای ناشی از ترک بدن کمی احساس خارش کنید که طبیعی است و طی پنج دقیق رفع می شود. این روش درد ندارد زیرا محل اسکار فاقد سلول های عصبی است.
در درمان سلولیت و چربی های انباشته ممکن است کمی احساس فشار کنید که مشابه احساسی است که ممکن است هنگام گرفتن تست فشار خون به شما دست دهد.
پس از تزریق به مدت ۲۴ ساعت محل تزریق گرم خواهد ماند که به علت اثر گذاری گاز است و نشان دهنده افزایش جریان خون می باشد. بلافاصله پس از تزریق می توانید به فعالیت های نرمال و طبیعی خود بازگردید.

هزینه کربوکسی تراپی چقدر است؟
برای کسب اطلاعات کامل در خصوص هزینه این متد درمانی، می توانید در یک جلسه مشاوره با مرکز سلامت و زیبایی غرب شرکت کنید. هزینه این عمل، بسته به ناحیه تحت درمان، هدف از انجام درمان، کلینیک انتخاب شده و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. بنابراین بهتر است برای اطلاع از هزینه ها، درست بر اساس شرایطی که در آن قرار دارید، حتما با ما در ارتباط باشید.
دستورالعمل قبل از درمان کربوکسی تراپی چیست؟
حداقل 24 ساعت قبل از شروع درمان ، نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید (الکل ممکن است خون را رقیق کند و خطر کبودی را افزایش دهد.)
در صورت امکان به مدت 2 هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون خودداری کنید. داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ویتامینE، جینسینگ، مکمل های امگا 3، ایبوپروفن، Motrin، Advil، Aleveو سایرNSAIDSها خطر کبودی بعد از انجام درمان را افزایش میدهند.
مصرفRetin-A را 2 روز قبل و 2 روز پس از درمان قطع کنید.
زنان باردار و شیرده گزینه مناسبی برای انجام این عمل نیستند.
دستورالعمل بعد از درمان کربوکسی تراپی
از حرکت یا ماساژ منطقه تحت درمان خودداری کنید.مگر اینکه پزشک انجام این عمل را توصیه کرده باشد.
به مدت 24 ساعت از انجام ورزش شدید خودداری کنید.
به مدت 72 ساعت از آفتاب گرفتن و حضور در گرمای زیاد خودداری کنید.
برای جلوگیری از تورم بیش از حد از مصرف مقادیر زیاد الکل یا نمک خودداری کنید.
اگر تورم دارید بهتر است هر ساعت 15 دقیقه یک کمپرس خنک روی منطقه تحت درمان قرار دهید.
اگر تورم دارید به صورت رو به بالا و کمی با ارتفاع بخوابید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره با متخصص مرکز سلامت و زیبایی غرب می توانید با شماره 02146136237-46137015 تماس حاصل فرمایید.

به این صفحه امتیاز دهید