آر اف تراپی

آر اف تراپی 

دستگاه آر اف (RF) یکی از دستگاه های رادیو فرکانسی پر طرفدار در سالهای اخیر بوده که بعنوان دستگاه و روشی درمانی انتخاب و تایید شده است. از دستگاه آر اف جهت برطرف کردن چین و چروک های پوست استفاده می شود.

آر اف تراپی (RF) یکی از روش های درمانی جهت درمان چین و چروک های پوست صورت بوده که جهت جوانسازی پوست با قیمت مناسب و به روزترین دستگاه های آر اف می توانید به کلینیک زیبایی آفتاب تهران مراجعه کنید.

در این مقاله که توسط ما در کلینیک زیبایی آفتاب تهیه شده است، در نظر داریم تا شما عزیزان را با روش آر اف، ویژگی ها، مزایا و معایب، کاربرد و نحوه مراقبت قبل و بعد از آر اف تراپی بیشتر آشنا کنیم.

آر اف تراپی چیست؟

بیشتر نشانه های پیری از سن 60 سالگی به بعد در به مرور به صورت چین و چروک در چهره افراد نمایان می شود. از این لحظه به بعد و با رو به رو شدن با چین و چروک های پوستی باید به سلامت صورت خود و همچنین جوانسازی پوست خود بیشتر اهمیت دهید.

RF آر اف از طریق ایجاد حرارت در سطح زیرین پوست (Drem) که وظیفه کلاژن سازی پوست را بر عهده دارد، موجب رسیدن به نتیجه دلخواه می شود. زمانی که حرارت مناسب لایه های درم را تحریک می کند این حرارت در اپیدرم پراکنده می شود و امکان ترمیم سریع اپیدرم لایه سطحی پوست را موجب می شود.

روش جوانسازی پوست به وسیله RF با اثرگذاری بالا و استفاده از رادیو فرکانس احتمال آسیب و عوارض جانبی را به حداقل رسانده، که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روش جوانسازی از طریق رادیو فرکانس را مورد تایید قرار داده است.

کاربرد آر اف تراپی

از روش آر اف جهت رفع چین و چروک های خفیف، متوسط، شدید و همینطور جلوگیری از بازگشت چروک ها پس از جراحی لیفتینگ استفاده می شود. این نکته را هم باید اضافه کنیم که از آر اف تنها برای جوانسازی پوست استفاده نشده و از آن جهت لاغری نیز استفاده خواهد شد. در مطالعات مختلفی که نشان داده شده است، اشعه رادیو فرکانس RF از نظر کیفیت و کمیت در بهبود چین و چروک های پوستی و حتی لیفتینگ ابروها از طریق تولید الیاف کلاژن جدید تاثیر بسزایی دارد.

از دیگر کاربردهای آر اف تراپی می توانیم به هر یک از موارد زیر اشاره کنیم:

  •  رفع تیرگی پوست
  • رفع شلی پوست
  • چین و چروک و خطوط صورت
  • جوانسازی پوست صورت
  • اسکار آکنه
  • رفع ممافذ باز پوست
  • بازسازی پوست
  • کاهش اسکار
  • رف چروک دور چشم
  • کاهش اسکار
  • درمان ترک های پوستی
  • درمان کراتور پیلاریس یا پوست مرغی

ارائه خدمات آر اف تراپی در مرکز زیبایی و سلامت غرب

آشنایی با انواع آر اف تراپی (RF)

دستگاه آر اف در دو نوع مختلف وجود دارد که در ادامه به معرفی هر یک می پردازیم:

دستگاه آر اف به شکل تک قطبی

در این نوع از دستگاه آر اف، یعنی آر اف تک قطبی، اموجا گرمایی در لایه های عمیق پوست اعمال شده و بیشترین کاربرد را برای لاغری و کاهش سلولیت دارد.

دستگاه آر اف به شکل دو قطبی

یکی دیگر از انواع آر اف تراپی، دستگاه آر اف دو قطبی بوده که جهت درمان در لایه های سطحی پوست به کار می رود و هدف آن جوانسازی پوست می باشد.

آر اف منو پلار

آر اف مونوپلار یا منوپلار، یکی دیگر از روش های آر اف بوده که جهت از بین بردن چربی های موضعی بدن از آن استفاده می شود. به همین دلیل گاهی به نام آر اف لاغری نیز شناخته می شود. همچنین باید این نکته را هم اضافه کنیم که از آر اف منوپلار برای جوانسازی پوست و لیفت صورت استفاده نمی شود.

آر اف بای پولار

آر اف بای پولار یکی از دستگاه آر اف تراپی بوده که دارای دو قطب مثبت و منفی بر روی یک پد با فاصله کمی از یکدیگر می باشد که استفاده از این دستگاه باعث ایجاد عمق نفوذ کمتر نسبت به روش آر اف منو پلار می شود. از دستگاه آر اف بای پولار جهت درمان چین و چروک پوست و جوانسازی پوست صورت نیز استفاده می شود.

آر اف مولتی پولار

همانگونه که از نام آن پیداست دارای چندین قطب مثبت و منفی برای مسیر امواج رادیو فرکوئنسی بوده که امکان ایجاد ناحیه ای وسیع تر و عمق نفوذ بیشتر (کمتر از آر اف فرکشنال) را به ما داده و در اثر بالا رفتن سطح درمان، زمان انجام عمل آر اف با دستگاه مولتی پلار کاهش می یابد.

آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال نیز یکی دیگر از روش های آر اف تراپی بوده که در مواردی با نام ام آر اف (MRF) نیز شناخته شده است. در این روش سوزن های بسیار کوچکی با ارتفاع کمتر از یک میلیمتر (قابل تغییر تا 5 میلیمتر) است که در عمق پوست نفوذ کرده و امواج رادیویی در کسری از ثانیه را به لایه داخلی پوست می رساند.

این امواج ضمن ایجاد گرمای مختصری باعث تحریک لایه میانی پوست گردیده و با ترشح کالیژن باعث جوان سازی و سفت شدن پوست می گردد. ار اف فرکشنال از معروف ترین و به روز ترین روش های ار اف تراپی است که علاوه بر لیفت پوست باعث شفاف شدن و از بین رفتن چین و چروک پوست گردیده بیمار بعد از 24 تا 48 ساعت می تواند به فعالیت روزانه خود بازگشته و تاثیر آن را خیلی زود بروی پوست خود مشاهده کند.

انجام آر اف تراپی جهت لاغری

مزایای آر اف تراپی

از مزایای مختلف آر اف تراپی می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیرگذاری سریع در لیفت صورت
  • نتایج قابل قبول و هزینه های درمان مناسب
  • بی خطر بودن و بدون زخم یا جراحی
  • قابلیت ایجاد کنترل برای عمق نفوذهای مختلف
  • ادامه به کار و فعالیت های روزانه بلافاصله بعد از انجام آر اف تراپی

معایب و عوارض آر اف تراپی

آر اف معایب یا عوارض خاصی نداشته و فقط میزان نتیجه ای که از آن دریافت میکنید متفاوت است که در این مورد تشخیص صحیح پزشک برای این روش درمانی بسیار موثر خواهد بود. همچنین در صورت استفاده از فرکانس های ناصحیح ممکن است دچار سوختگی شوید که در صورت متبحر بودن متخصص امکان آن بسیار پائین است همچنین کمی کبودی یا ورم در برخی موارد پس از انجام آر اف مشاهده شده که جای نگرانی نداشته و در کمتر از 24 ساعت کاملا محو خواهد شد.

این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که بدن هر فرد در برابر روش آر اف واکنش های مختلفی نشان خواهد داد. اما جای نگرانی نیست و با رعایت نکات و توصیه های پزشک مانع از هر یک از عوارض آر اف تراپی شد. از عوارض آر اف تراپی که ممکن است برای هر فردی به وجود آید، می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • کمی التهاب و قرمزی روی پوست
  • تورم ملایم
  • حساسیت محل درمان
  • فرورفتگی
  • سوزش صورت
  • حساسیت جزئی
  • خشکی صورت

اقدامات قبل از انجام آر اف تراپی که باید انجام دهید

قبل از انجام آر اف تراپی، باید هر یک از موارد زیر را رعایت کرده و انجام دهید:

  1. شستشو ، نظافت و اصلاح ناحیه مورد درمان
  2. عدم وجود هرگونه پد فلزی یا طلا در بدن و در ناحیه درمان
  3. حداقل 3 هفته از زمان استفاده شما از دستگاه سولاریوم یا روش های طبیعی برای تیره کردن پوست شما باید بگذرد.
  4. از اقدامات مشابه ای که برای جوان سازی پوست مانند میکرونیدلینگ ، هایفو و دیگر موارد انجام داده اید حداقل سه ماه باید گذشته باشد.

مراقبت های لازم پس از انجام آر اف تراپی

با توجه به توضیحاتی که در خصوص روش آر اف دادیم، متوجه شدید این روش، یک روش غیر تهاجمی و بدون جراحی بوده و برای سپری شدن دوره نقاهت ان نیاز به مراقبت و یا انجام اعمال خاصی نمی باشد. تنها توصیه هایی که پزشک شما جهت مراقبت های بعد از آر اف تراپی به شما خواهد گفت، از مهمترین توصیه های مراقبت بعد از آر اف تراپی می باشد.

به طور کلی هر یک از موارد زیر از نکات مهم مراقبت های لازم بعد از آر اف تراپی می باشد:

  1. بهتر است تا 24 ساعت پس از آر اف از آرایش غلیظ بر روی صورت خود و استفاده از مواد آرایشی خوداری کنید.
  2. اگر پوستتان دچار پوسته شد جای نگرانی نیست چرا که لایه جدید در حال شکل گیری بوده و لایه قدیمی بشکل پوسته در حال ریزش است . در این حالت فقط از کرم های مربوطوب کننده که پزشک به شما معرفی کرده استفاده کنید.
  3. در روز های اول هر گونه عملی که باعث تحریک پوست شود و یا دارای تماس مستقیم با پوست باشد خوداری فرمائید. این اعمال عبارتند از شنا ،قرار گرفتن زیاد در معرض مواد شیمیایی و نور مستقیم خورشید.

نکته:
نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که در روش هایی نظیر آر اف فرکشنال که دارای سوزن های بسیار ریزی است و همانطور که پیش تر نیز این روش را کامل توضیح دادیم، دقت نمائید که این سوزن ها یک بار مصرف و فقط باید برای یک فرد مورد استفاده قرار گیرد چرا که احتمال انتقال انواع بیماری ها در صورت امکان مجدد آن برای افراد وجود دارد. همواره در انتخاب کلینیک و مرکز زیبایی و نکات بهداشتی دقت کافی را بخرج دهید.

جوانسازی پوست، رفع چین و چروک با آر اف

تعداد جلسات آر اف تراپی

با مراجعه به کلینیک های معتبر و طبق نظر پزشک و نوع درمانی که برای هر یک از شکا مراجعه کنندگان در نظر گرفته می شود، حدود 4 الی 7 مرتبه آر اف تراپی تجویز خواهد شد. پس از آن هر سه تا شش ماه یک مرتبه می بایست جهت تثبیت تاثیر آن تکرار شود.عواملی مانند سن، نوع پوست و میزان درمان مورد انتظار در تعین تعداد جلسات مورد نیاز آر اف تا درمان کامل تاثیر گذار است.

افراد مناسب برای انجام آر اف تراپی

این نوع درمان محدودیت جنسی نداشته و برای همه افراد، چه مرد و چه زن و هر شخصی که قصد درمان چین و چروک ها پوستی و یا جوانسازی پوست صورت خود را دارند مناسب می باشد. آر اف تراپی صورت برای درمان انواع پوست صورت مناسب می باشد.

افرادی که افتادگی پوست صورت و همچنین چین ‌و چروک آن ها خیلی شدید و عمیق نیست و آمادگی لازم برای جراحی تهاجمی پوست صورت را ندارند گزینه‌های مناسبی برای این روش درمانی هستند.

در کل، افرادی که تازه نشانه‌های پیری در پوست آنها نمایان شده و نیازی به لیفت صورت و لاغری موضعی ندارند می‌توانند از مزایای روش درمانی RF فرکشنال بهره ببرند. با تمام مزایایی که این روش دارد در برخی موارد محدودیت داشته و قابل استفاده نیست. به‌عنوان مثال، افرادی که قلبشان با باطری کار می‌کند، افرادی که در ناحیه درمان دارای صفحات فلزی و یا پین هستند، افراد مبتلا به بیماری‌های حاد قلبی و بیماری‌های بافت همبند و زنان باردار و شیرده نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

نحوه کار RF تراپی چگونه است؟

در حین درمان به لایه داخلی داخلی پوست یا همان Derm  که مسئولیت کلاژن سازی پوست را به عهده دارد، بدون صدمه به لایه های سطحی و اپی درم توسط امواج رادیو گرمای کنترل شده داده می شود که این حرارت باعث:

  • تحریک بافتهای کلاژن ساز پوست که در طی مرور زمان بر اثر روند پیری فعالیتشان کند شده.
  • گردش خون در ناحیه افزایش پیدا می کند و در ناژ لنفاوی ایجاد تحرک می کند چربی ها دفع می شود و توکسین ها افزایش می یابد.
  • سلولهای چربی به وسیله حرارت مناسب تحلیل می رود و چربی های موضعی دچار انحلال می شود.
  • تحقیقات جدیدی که در حال حاضر در مرکز تحقیقات بیماری های پوستی و سالک در حال اجرا میباشد تلفیق دو روش تزریق سلولهای فیبروبلاست و رادیو فرکانس است که می تواند اثرات درمانی را دو چندان کند و رویای جوانی را به واقعیت نزدیک کند.

قیمت آر اف تراپی

هزینه درمان جوانسازی پوست با توجه به نوع کاربرد، نوع روش، نوع پوست، میزان کاری که باید انجام شود، نوع دستگاه و همینطور کلینیکی که انتخاب می کنید متفاوت می باشد. کلینیک زیبایی آفتاب تهران، یکی از بهترین کلینیک های پوست و زیبایی می باشد که در آن درمان چین و چروک و جوانسازی صورت با بهترین و به روزترین دستگاه ها انجام می شود.

جهت اطلاع از هزینه های آر اف تراپی در کلینیک زیبایی آفتابمی توانید با مشاوران ما در این مجموعه تماس بگیرید تا اطلاعات دقیق و لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

تفاوت های آر اف با هایفو تراپی در چیست؟

هر دو روش آر اف و همینطور هایفوتراپی با وجود شباهت های فراوانی که دارند، از جهاتی با یکدیگر متفاوت هستند که از مهمترین تفاوت های هایفوتراپی با آر اف تراپی می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • آر اف از امواج رادیویی استفاده می کند اما هایفوتراپی با امواج فراصوتی و متمرکز عمل می کند.
  • عمق نفوذ هایفو بسیار عمیق تر بوده و در درمان چین و چروک ها بسیار موثر تر بوده با این حال که آر اف به لایه های میانی نفوذ می کند.
  • از نظر عوارض و معایب هر دو روشی امن و بدون خطر بوده اما امواج مورد استفاده در هایفو که از نوع فراصوتی هستند ایمن تر است.
  • تاثیر آر اف سریع تر خود را نشان می دهد اما ماندگاری اثر آن نیز کمتر و نیاز به چند مرتبه تکرار داشته تا تثبیت شود اما تاثیر هایفوتراپی پس از گذشت دو ماه خود را نشان داده اما تاثیر آن تا دو سال ماندگار است.

تفاوت آر اف با هایفوتراپی

روش درمانی آر اف با میکرونیدلینگ چه تفاوت هایی دارد؟

میکرونیدلینگ برای رفع آثار زخم و آسیب های بجا مانده بر روی پوست و روشن تر شدن پوست از طریق لایه برداری عمل کرده حال آنکه عملکرد آر اف تراپی و تاثیر آن بر روی لایه میانی پوست و از طریق امواج رادیویی و در جهت رفع چین و چروک های پوست و جوان سازی سطح خارجی پوست بوده که باعث سفت شدن آن نیز می گردد.

جهت انجام آر اف تراپی به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟

برای انجام جوانسازی پوست صورت، رفع چین و چروک های صورت و همچنین دیگر روش های درمانی زیبایی، باید تحت نظر پزشک متخصص باشید تا علاوه بر اینکه بهترین و مناسب ترین روش درمان را به شما معرفی کنند، در هزینه های شما نیز صرفه جویی شود.

مشاوران ما در مرکز کلینیک زیبایی آفتاببا شما هستند تا شما عزیزان را با خدمات درمانی پوست و زیبایی کلینیک خود با بهترین روش ها، بهترین و به روزترین دستگاه ها و زیر نظر پزشک های متخصص راهنمایی لازم کنند.

از انواع خدماتی که در مرکز سلامت و زیبایی غرب تهران انجام می شود، می توان به هریک از موارد زیر اشاره کرد:

سوالات متداول با آر اف تراپی
بدن هر فردی نسبت به تاثیرگذاری آر اف تراپی متفاوت می باشد. از این جهت میزان دقیقی را نمیتوان برای تاثیر آر اف در افراد مشخص کرد. تنها باید بعد از انجام معاینه های لازم توسط پزشک متخصص خود از میزان تاثیرگذاری آر اف تراپی مطلع شوید.
در روش هایفو از طریق امواج بالا به لایه های عمیق پوست نفوذ کرده و سرعت اثربخشی و زیباسازی پوست در این روش نسبت به روش آر اف، بالاتر است. علاوه بر ان آر اف تاثیر خود را به زودی نشان داده اما ماندگاری کوتاه تری دارد و در هایفو این مورد کاملا برعکس می باشد.
بسته ناحیه درمان ، نوع آر اف و تخصص پزشک متفاوت بوده و معمولا بین 15 تا 40 دقیقه متغییر است . معمولا زمان درمان با آر اف فرکشنال نسبت به دیگر روش ها سریع تر و نتایج آن نیز به مراتب بهتر است.
همانطور که در متن هم به این موضوع اشاره کردیم میکرونیدلینگ برای رفع آثار زخم و آسیب های بجا مانده بر روی پوست و روشن تر شدن پوست از طریق لایه برداری عمل کرده حال آنکه عملکرد آر اف تراپی و تاثیر آن بر روی لایه میانی پوست و از طریق امواج رادیویی و در جهت رفع چین و چروک های پوست و جوان سازی سطح خارجی پوست بوده که باعث سفت شدن آن نیز می گردد
هزینه آر اف با توجه به محل مورد نظر بدن و ظاهر و نتایج آن، متغیر است. همچنین نوع روش، انواع آر اف تراپی و کلینیکی که برای انجام آر اف انتخاب میکنید نیز در هزینه RF تراپی تاثیرگذار می باشد.
افرادی که قلبشان با باطری کار می‌کند، افرادی که در ناحیه درمان دارای صفحات فلزی و یا پین هستند، افراد مبتلا به بیماری‌های حاد قلبی و بیماری‌های بافت همبند و زنان باردار و شیرده نباید از این روش درمانی استفاده کنند.
پزشک متخصص با توجه به نیاز شما و همینطور بعد از معاینه، مناسب ترین روش آر اف تراپی را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد.
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB