لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد

31 فروردین ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

ضرر لیزر موهای زائد برای هر فرد سوالی است که همیشه متقاضیان لیزر درمانی به جهت رفع موهای اضافی خود از کارشناسان و مشاوران مجموعه ها سوال می کنند. این روز ها انجام لیزر تقریبا مورد توجه همه مردم قرار گرفته است. علت این استقبال خلاص شدن از شر موهای مزاحم و اذیت کننده است.

پس از لیزر موهای زائد شما از پوستی درخشان و شفاف بهره مند خواهید شد. لطافت ایجاد شده بر روی پوست بدن سبب شده تا لیزر موهای زائد دست، پا، نقاط خصوصی و ... بیش از پیش مورد انتخاب مراجعه کنندگان قرار گیرد.

اما طبق سوالی که پیش آمده آیا لیزر درمانی برای رفع موهای زائد ضرر و زیانی برای مخاطبان دارد؟ مشکل خاصی آن ها را تهدید می کند؟ در این مقاله با کلینیک زیبایی آفتاب همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از این چالش پر اهمیت بدست آورده و با آرامش خاطر برای آن اقدام نمایید.

لیزر موهای زائد، فواید و عوارض آنلیزر موهای زائد، فواید و عوارض آن

لیزر موهای زائد چیست؟

قبل از آن که از ضرر لیزر موهای زائد برای هر فرد بیشتر بدانید بهتر است از عملکرد کلی لیزر درمانی آشنایی نسبی داشته باشید. در حقیقت طول موج مشخصی که توسط دستگاه ها به ناحیه مورد نظر برای لیزر تابیده می شود می تواند جذب ملانین های ساقه مو شده و سبب آسیب محیطی به آن قسمت شود.

به مرور با تکرار این اتفاق رشد موها در آن قسمت با تداخل مواجه شده و رویش آن نزدیک به متوقف شدن می شود. روند این درمان در یک سال هر 40 روز یک بار تکرار شده و پس از آن جلسات یاد آور هر 3 ماه، 6 ماه و نهایتا سالی یک بار انجام می گردد. در نهایت از بین رفتن 100 درصدی وجود ندارد اما عمدتا 80 تا 90 درصد موهای زائد ناحیه مورد نظر برای لیزر کاسته می شود.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

لیزر درمانی برای رفع موهای زائد عمدتا ضرر و زیانی ندارد. اما در صورتی که دارای بیماری خاص هستید و بدن شما در یک شرایط فیزیولوژیکی قرار گرفته است. ممکن است با انجام لیزر مشکلات متفاوت و ناشناخته برای شما پیش بیاید.

به همین علت است که باید از پزشک معالج خود سوال نموده و برای این اقدام زیبایی مراجعه نمایید. در این شرایط روند بیماری به خوبی کنترل شده و نتیجه لیزر شما هم به درستی مشاهده خواهد شد. برای مثال ضرر لیزر موهای زائد برای بانوان شیرده، باردار، افراد دارای بیماری زمینه و ... طبق دستور پزشک خود اقدام به عمل نمایند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

همه چیز درباره لیزر موهای زائد

دلایل برگشت موهای زائد بعد از لیزر

آیا لیزر موهای زائد روی جوش خطر دارد

لیزر موهای زائد برای این افراد ضرر دارد

طبق آنچه در بالاتر گفته شد؛ با توجه به آن که ضرر لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت بوده و عوارض جداگانه ای دارد، لازم است افرادی که در ذیل به آن اشاره شده از این عملکرد زیبایی دوری کرده و طبق دستور پزشک معالج خود پیش بروند. همچون:

  • لیزر درمانی در حقیقت رفع مشکل با نور است. پس افرادی که به نور با طول موج های متفاوت حساسیت دارند هرگز از این اقدام استفاده نکنند. از جمله افراد دارای بیماری لوپوس.
  • در صورت مصرف ماینوکسیدیل به جهت پر پشت شدن موها، بهتر است در طول دوره درمان از لیزر موهای زائد دوری کنید.
  • در صورت داشتن آکنه و اگزما در صورتی می توانید لیزر کنید که عفونتی مشهود نباشد.
  • افرادی که دچار کلوئید هستند، بهتر است از لیزر موهای زائد دوری کنید زیرا که این اتفاق همراه به لیزر ممکن است سبب بروز گوشت اضافه شود.
  • در صورت مصرف راکوتان لیزر با اثر گذاری کمتری مواجه است.
  • در دوره بارداری بهتر است لیزر درمانی موهای زائد را در نواحی زیر شکم انجام ندهید زیرا درد و استرس به جنین شما وارد می شود.
  • اگر به سولاریوم رفته اید و حمام آفتاب گرفته اید از لیزر موهای زائد نباید استفاده کنید.
  • اگر تبخال فعال بر روی ناحیه مورد نظر داشتید ضرورت دارد تا از پزشک خود کسب اجازه نمایید.
  • در صورت کم کاری یا پرکاری تیروئید بهتر است با دکتر معالج خود مشورت نمایید.
  • افراد دچار بیماری خود ایمنی ضرورت دارد تا با پزشک خود ارتباط برقرار نموده و طبق نظر ایشان پیش بروند.

تمام موارد گفته شده منع از انجام لیزر درمانی تا زمان بهبودی می باشند. در غیر این صورت پس از نظر پزشک می توانند برای این اقدام به کلینیک های مورد تایید مراجعه نمایند. زیرا که در چنین شرایطی ممکن است ضرر لیزر موهای زائد برای آن ها بیشتر از تاثیراتش باشد.

کاندید نامناسب برای لیزر موهای زائدکاندید نامناسب برای لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موهای زائد چگونه است؟

ضرر لیزر موهای زائد برای افراد سبب بروز عوارض شایع نیز شده است. در این شرایط شما دارید یک تغییر در فیزیولوژیک بدن خود ایجاد می کنید، پس احتمال دارد یک واکنش مشخص یا نامشخصی برای شما رقم زده شود. از عوارض ابتدایی این اقدام می توان به خارش، قرمزی، سوختگی و ... اشاره کرد.

برخی افراد اما با پوسته پوسته شدن و بروز واکنش های آلرژیک مواجه خواهند شد. عمدتا پس از سپری شدن زمان این عوارض باید از بین بروند، در غیر این صورت سریعا با پزشک خود ارتباط برقرار نموده و طبق دستور او پیش بروید. از دیگر عوارض شایع این درمان می توان به کاهش و افزایش رنگدانه های پوست یا همان هایپوپیگمنتیشن و هایپرپیگمنتیشن اشاره نمود.

در برخی دیگر از افراد که با شرایط نادرست و غیر استانداردی لیزر انجام می شود، بروز اسکار، زخم و .. نیز دیده شده است. لازم به ذکر است در هنگام لیزر موهای زائد ضرورت دارد تا از عینک مشخص برای چشم های خود استفاده نمایید که توسط کارپرداز دستگاه به شما ارائه می شود. زیرا که اشعه دستگاه می تواند آسیب های زیان باری به چشمان شما وارد آورد. لازم است در تمام طول انجام کار به فولیکول های مو استراحت داده تا مانع از بروز بیماری ها شود.

کلینیک مرکز سلامت زیبایی غرب

در این مقاله سعی شد به ضرر لیزر موهای زائد برای افراد با شرایط متفاوت به طور کامل پرداخته شود. اکنون شما می توانید با دانستن این اطلاعات اگر از گزینه های گفته شده هستید با دستور پزشک خود برای این اقدام مراجعه نمایید.

کلینیک زیبایی آفتابواقع در تهران مفتخر است این درمان را به همراه دیگر خدمات زیبایی از جمله؛ تزریق ژل و چربی، آر اف فرکشنال، هایفوتراپی، مزوتراپی و ... را برای شما با دارا بودن کادری مجرب و متخصص به خوبی ارائه دهد. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB