تفاوت های بین ژل و بوتاکس در چیست

30 بهمن ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

تفاوت های بین ژل و بوتاکس در چیست؟ امروزه روش های درمانی بسیاری، برای کم کردن چین و چروک های صورت وجود دارد. از دو روش معمول که افراد برای برطرف کردن چروک های پوستی استفاده می‌کنند، باید به تزریق ژل و بوتاکس اشاره نمود. از مهمترین تفاوت های حاضر بین ژل و بوتاکس در ابتدا نوع مواد موجود در آن ها می باشد.

معمولاً در تولید ماده بوتاکس، سم بوتولینوم که نوعی پرکننده پوستی است استفاده می‌شود. اما در فیلر ها یا ژل ها، از هیالورونیک اسید و هیدروکسی لاپاتیت کلسیم و پلی متیل متاکریلات استفاده می گردد از دیگر تفاوت این دو روش با هم، باید به دارا بودن خاصیت درمانی و درمان میگرن با استفاده از بوتاکس اشاره کرد. در ادامه با کلینیک زیبایی آفتاب تهران همراه باشید تا اطلاعات کاملی از تفاوت های این دو روش بدست آورید.

تفاوت های بین تزریق ژل و بوتاکستفاوت های بین تزریق بوتاکس و تزریق ژل

تفاوت‌های بین ژل و بوتاکس از نظر تاثیر گذاری

برای بسیاری از افراد، انتخاب ژل یا بوتاکس برای جوانسازی پوست دغدغه جدیدی شده است. از تفاوت های بین ژل و بوتاکس در میزان تاثیرگذاری، مهمترین گزینه تاثیر بر چروک های پوستی و رفع آن می باشد. به طور معمول بعد از تزریق بوتاکس، پس از یک هفته تاثیرات آن کاملاً مشهود است.

معمولاً عوارض جانبی در روش تزریق بوتاکس کمتر و اثر گذاری آن بسیار بیشتر است. پرکننده های صورت (فیلرها) یا ژل ها، تاثیر گذاری بیشتری بر روی پوست دارند. در کل نتیجه تزریق ژل بهتر دیده شده است.  تاثیر این محصولات بر روی پوست نیز بیشتر باقی می ماند. البته که نتایج دقیق روش تزریق ژل، بستگی به نوع پرکننده هایی که انتخاب می کنید نیز دارد.

تفاوت های بین ژل و بوتاکس از لحاظ مزایا 

از نظر مزایا در تفاوت های بین ژل و بوتاکس باید در ابتدا بدانید که تزریق بوتاکس، روشی ایمن است. این روش بدون عمل جراحی انجام می‌شود. همچنین بعد از انجام بوتاکس، نیاز به مراقبت خاصی نمی باشد. از لحاظ قیمتی نیز روش بوتاکس کاملا مقرون به صرفه تر از تزریق ژل می باشد.

در روش تزریق این فیلر و ژل ها با استفاده از سرنگ مخصوص انجام می‌ گردد. همچنین لازم به ذکر است میزان دردی که به هنگام تزریق ژل ها به صورت وارد می شود، کمتر از روش بوتاکس است. ماندگاری بالای فیلرهای صورت از دیگر مزایای استفاده از این روش می باشد. 

تفاوت‌های بین ژل و بوتاکس از نظر قیمت

در تفاوت های بین ژل و بوتاکس از نظر قیمتی باید عنوان کرد که، عوامل های زیادی در تعیین هزینه این دو روش موثر می باشند. مهمترین عامل تاثیرگذار در تعیین هزینه تزریق ژل و بوتاکس، کلینیک و مرکز پوستی است که به آن مراجعه می کنید.

معمولاً کلینیک هایی که دارای متخصص پوست هستند، هزینه بیشتری را برای تزریق این دو روش از شما دریافت می کنند. اما عامل دیگر در تعیین قیمت تزریق ژل و بوتاکس، نوع موادی است که به پوست شما تزریق می‌شود. بوتاکس یک گزینه مقرون به صرفه است. اما پرکننده ها یا ژل‌های صورت، دارای کیفیت های متعدد بوده و در نتیجه قیمت های مختلفی هم به هنگام تزریق برای شما در بر خواهد داشت.

انواع تفاوت های تزریق بوتاکس و تزریق ژلانواع تفاوت های تزریق بوتاکس و تزریق ژل

تفاوت های بین ژل و بوتاکس از نظر کاربرد و عملکرد

اکنون که از تفاوت هایی همچون مزایا، قیمت و دیگر موارد اطلاعات مناسبی را کسب کردید بهتر است کمی با  کاربرد های هر دو روش بیشتر آشنا شوید. هر دو عملکرد زیبایی تاثیرات بهینه و موثری برای شما خواهد داشت. اما قبل از آن، این شما هستید که بهترین راه حل را انتخاب نمایید. و با توجه به ناحیه تحت درمان آن را استفاده کنید. در ذیل به کاربرد های هر دو روش اشاره شده است.

کاربردهای بوتاکس

از کاربرد های این ژل جذاب و موثر می توان به رفع چین و چروک ها، خطوط اخم و پنجه کلاغی اطراف چشم اشاره نمود. علاوه بر آن به تازگی محققان توانسته اند از بوتاکس برای درمان میگرن و دیستروفی نیز بهره ببرند.

بوتاکس می تواند باعث بالا کشیدن نوک بینی و گوشه لب ها شده و شما را از عمل های طاقت فرسا و جراحی های زیبایی نجات بخشد.  علاوه بر آن برای رفع گودی زیر چشم نیز می توانید از بوتاکس بهره ببرید. برای ابرو ها و پیشانی نیز اقدامات متفاوت و موثری را به ارمغان خواهد آورد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آر اف بهتر است یا بوتاکس

نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل و فیلر چیست و چگونه انجام می شود؟

نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس چگونه است؟

کاربردهای تزریق ژل و فیلر

در میان اما ژل های فیلر با حضور در عرصه زیبایی به سرعت توانستند مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب کنند. این ژل ها که از اسید هیالورونیک، ویتامین ها و مواد مغذی برای بدن ساخته شده اند باعث کلاژن سازی بیشتر و در نهایت منجر به جوانسازی در ناحیه تحت درمان می شوند. از کاربرد های این ژل پر مخاطب می توان به رفع چین و چروک، افزایش حجم ناحیه مورد نظر همچون گونه و لب، رفع افتادگی، بهبود چین و چروک های پوستی و ... اشاره نمود.

عوارض تزریق ژل و بوتاکس

در همه عمل های زیبایی عوارض محدودی همه افراد را در بر می گیرد و نیاز است تا با انجام مراقبت های قبل و بعد از عمل به خوبی مانع از بروز عوارض و شدت دار شدن آن شوید. در عین حال که اطلاعات مناسبی از تفاوت های بین ژل و بوتاکس آگاه می شوید بهتر است از عوارض آن نیز مطلع شوید.

از عوارض هر دو روش می توان به کبودی و قرمزی، تورم و التهاب، واکنش های آلرژیک و ... اشاره نمود. اما در این میان برای آن که بتوانید مانع از بروز حادثه شوید، لازم است حتما به پزشک، کارشناس متبحر، مرکز پوستی و سلامتی معتبر مراجعه نمایید. در این صورت می توانید احتمال بروز خطرات را کمتر کنید. لازم به ذکر است که اگر از بیماری و مشکل خاصی رنج می برید حتما قبل انجام تزریق ژل و بوتاکس با پزشک خود مشورت نموده و طبق دستور و نظر او پیش بروید.

بوتاکس و تزریق ژل چه تفاوت هایی دارندبوتاکس و تزریق ژل چه تفاوت هایی دارند

کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب

در این مقاله سعی شد اطلاعات جامع و کاملی از تفاوت های بین ژل و بوتاکس برای شما ارائه شود. اکنون می توانید با توجه به نظر پزشک برای رفع مشکلات خود بهترین راه حل را انتخاب نموده و با آرامش خیال به آن تن دهید. پس از آن با دیدن نتایج به وجود آمده شگفت زده خواهید شد.

کلینیک زیبایی آفتابدر تهران مفتخر است با ارائه بهترین خدمات از جمله؛ کربوکسی تراپی، میکرو نیدلینگ، آبریژن، لیزر موهای زائد، فیلر و ژل، تزریق بوتاکس، آر اف، مزوتراپی و ... در خدمت مراجعه کنندگان محترم باشد. همچنین این مجموعه با داشتن معتبر ترین دستگاه های جهانی زیر نظر دکتر علی مخبر آماده خدمت رسانی برای متقاضیان عزیز است. خرسندیم که در این راه همراه شما مراجعه کنندگان عزیز هستیم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB