برای جوانسازی پوست هایفو بهتر است یا آر اف فرکشنال

28 بهمن ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برای جوانسازی پوست تاثیر هایفو تراپی بهتر است یا آر اف فرکشنال؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت که امروزه دو روش هایفوتراپی و آراف فرکشنال از موثر ترین راه ها برای جوانسازی پوست محسوب می‌ شوند.

به طور کلی باید گفت که این دو دستگاه با کلاژن سازی بیشتر موجب سفت شدن بافت پوست می گردند. البته که در برخی موارد این دو روش تفاوت هایی با هم دارند که ما در ادامه این مقاله برای شما تفاوت های آنها را بیان می کنیم. در ابتدا لازم است بدانید از مهم ترین و اصلی ترین تفاوت ها، میزان سرعت تاثیر گذاری این دو روش است. در این مقاله با کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب تهران همراه باشید تا اطلاعات مناسبی از این دو عملکرد زیبایی بدست آورید.

برای جوانسازی هایفو یا آر اف فرکشنالبرای جوانسازی هایفو یا آر اف فرکشنال

هایفوتراپی و آر اف فرکشنال

در ابتدا لازم است اطلاعات مناسبی از هر دو عملکرد زیبایی داشته باشید. با افزایش سن، شرایط ژنتیکی، استفاده نادرست از ملزومات مصرفی پوستی و ... معمولا چین و چروک ها به همراه افتادگی پوست ایجاد می شود. پس از آن مراجعه کننده با تحلیل بافت و کاهش حجم منطقه مورد نظر مواجه می شود. و در نهایت لک ها و تیرگی هایی بر روی پوست بر اثر عوامل تشدید کننده ایجاد می شود.

در این شرایط فرد دچار نگرانی شده و برای رفع آن به عملکرد های زیبایی همچون هایفوتراپی و آر اف فرکشنال پناه می آورد. در این میان هر دو روش مشکل را رفع کرده و باعث بهبودی می شوند. اما سوال اینجا پیش می آید که کدام یک سودمندتر و بهینه تر است. لازم است در ابتدا بدانید هر دو روش به صورت غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی انجام می شود.

عملکرد هایفو تراپی

هایفوتراپی با بهره مندی از امواج اولتراسوند باعث گرم شدن منطقه مورد نظر شده و با ساخت کلاژن در آن جا باعث جوانسازی می شود. این روش عمدتا برای سفت کردن پوست صورت و گردن انجام می شود. این روش با عمق نفوذ پذیری بالایی که دارد از لایه درم و هیدرو درم عبور کرده و با دقت ریز بینانه ای که دستگاه دارد بر لایه sams تاثیر می گذارد. این روش بدون ذره ای آسیب باعث کشیدگی و لیفت صورت و گردن می شود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

منظور از آر اف (RF) تراپی چیست؟

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

آشنایی با جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF)

عملکرد آر اف فرکشنال

در آر اف فرکشنال با اشعه لیزر لایه درم پوست گرم می شود و سپس تحریک تولید کلاژن انجام شده و جوانسازی پوست صورت می گیرد. این روش عمدتا برای تغیرات متوسط پوست بیشترین کاربرد را دارد. برای مثال آر اف فرکشنال سبب رفع اسکار ها، چین و چروک، کمتر شدن منفذ های پوستی، رفع خطوط ظریف بر روی پوست و در نهایت منجر به بهبودی و سفتی پوست می شود.

هایفو و آر اف فرکشنال و تفاوت هر یکهایفو و آر اف فرکشنال و تفاوت هر یک

مقایسه هایفو تراپی و آر اف فرکشنال برای جوانسازی پوست

اکنون که اطلاعات دقیق و مفیدی از هر دو عملکرد بدست آوردید وقت آن است تا این دو روش را با یک دیگر مقایسه نموده و با توجه به مشکل خود بهترین را انتخاب نمایید. در ابتدا از عمده ترین تفاوت های این دو روش می توان اول به دقت بالای هایفوتراپی نسبت به آر اف فرکشنال اشاره نمود.

زیرا که هایفوتراپی امواج اولترا سوند فراصوت را با دقت زیاد بر ناحیه می تاباند ولی در آر اف فرکشنال گرما توسط اشعه لیزر انجام می شود. در کل تکنیک هایفو تراپی، با بهره مندی از امواج فرا صوت بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تاثیرات بهتری به نسبت آر اف فرکشنال داشته است. در ادامه با مقایسه این دو روش همراه باشید.

از نظر سرعت تاثیر هایفو تراپی بهتر است یا آر اف فرکشنال؟

باید بدانید که میزان تأثیرپذیری هایفوتراپی بیشتر از آر اف فرکشنال می باشد. همچنین تعداد جلساتی که برای این روش  باید انجام شود، کمتر از روش آر اف فرکشنال است. ماندگاری لیفت و هایفوتراپی صورت در روش لیزر هایفو بین یک تا سه سال است.  اما در روش آر اف فرکشنال میزان ماندگاری یک سال می باشد.

به دلیل اینکه سرعت تاثیرپذیری روش هایفوتراپی بیشتر است، نیاز به یک جلسه ترمیم دارد. اما در روش‌های دیگر جلسات ترمیم باید بیشتر باشند. اگر بخواهیم این دو روش را با هم مقایسه کنیم بهترین روش برای جوانسازی پوست، استفاده از هایفوتراپی میباشد. هایفوتراپی با استفاده از امواج فراصوت انجام می‌شود. این روش یک روش کاملا ایمن، سریع و موثر است.

از نظر عوارض هایفو تراپی بهتر است یا آر اف فرکشنال؟

از نظر عوارض تاثیر هایفو تراپی و دستگاه آر اف فرکشنال، باید بدانید که میزان عوارض روش هایفو تراپی کمتر است. معمولاً در این روش شخص درد کمتری احساس می کند. همچنین قسمت های مد نظر با استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی، بی حس می شوند.  اما در روش آر اف فرکشنال امواج فرکانسی و صوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش گاها ممکن است، باعث ترک های پوستی و آکنه شود.در مقایسه عوارض هایفو تراپی بهتر است یا آر اف فرکشنال، بهتر است ادامه مطلب را مطالعه کنید تا در مورد عوارض آن اطلاعات بیشتری دریافت کنید.استفاده از روش هایفو باعث می شود تا سطح پوست نرم و لطیف تر گردد.

دستگاه آر اف فرکشنال برخی مواقع خارش پوستی ایجاد میکند؛ به این خاطر که سطح پوست خشک می شود. معمولاً دستگاه هایفو تراپی به سطح پوست آسیب نمی رساند. پس از انجام این کار، پوست حالت اولیه خود را حفظ می‌کند. همین یک مزیت برای استفاده از این روش می باشد.

مهم ترین مسئله برای جلوگیری از بروز عوارض احتمالی، انتخاب پزشک معتمد و مرکز پوستی معتبر است. از یاد نبرید این روش ها اگر توسط یک پزشک یا کاربر با تجربه انجام نشود ممکن است خطرات احتمالی در پیش داشته باشد. پس با صرف اندکی وقت و هزینه بیشتر تحقیقات خود را انجام داده و بهترین را انتخاب نمایید.

از نظر قیمت تاثیر هایفو تراپی بهتر است یا آر اف فرکشنال؟

از دیگر موارد مقایسه این دو روش با یکدیگر، باید به قیمت آن اشاره نمود که برای بسیاری از افراد مهم می باشد. همیشه مراجعه کنندگان و متقاضیان این دو عملکرد زیبایی قبل از انجام عمل به دنبال دانستن هزینه  هر کدام از این موارد هستند. اگر در ذهن شما هم این سوال پیش آمده است که از نظر قیمت هایفوتراپی بهتر است یا آر اف فرکشنال، باید بدانید که روش هایفوتراپی میزان هزینه کمتری دارد.

اما روش آر اف فرکشنال میزان هزینه بیشتری را در بر می گیرد. دستگاه  آر اف فرکشنال از دستگاه های عالی برای جوانسازی پوست است. این دستگاه تاثیرگذاری و عوارض بیشتری دارد. البته در برخی مواقع نتایج آر اف فرکشنال، پس از عمل جوانسازی پوست به راحتی مشخص می شود. به همین خاطر بیشتر افراد روش آر اف فرکشنال را انتخاب می کنند.

هایفو بهتر است یا آر اف فرکشنالهایفو بهتر است یا آر اف فرکشنال

نیجه گیری نهایی

با توجه به منطقه درمان و مشکل پیش آمده شما باید بهترین روش را انتخاب کنید. اگر از افتادگی پوست در مرحله اول رنج می برید، انتخاب امواج فراصوت در هایفو تراپی بهترین انتخاب برای کشیدگی پوست و رفع چین و چروک های عمیق است.

اما اگر مشکل شما کاهش حجم در نواحی ظریف صورت همچون پلک ها، خطوط زیر چشم، اطراف دهان و ... می باشد، بهترین انتخاب آر اف فرکشنال است. در کل آر اف فرکشنال برای افزایش حجم است و اگر قرار است افتادگی و شل بودن پوست رفع شود، برای رفع مشکل شما استفاده از دستگاه دقیق هایفوتراپی پیش نهاد می شود.

کلینیک زیبایی آفتابتهران

در این مقاله سعی شد به مقایسه جامعی از هایفو تراپی و آر اف فرکشنال برای جوانسازی پوست پرداخته شود. کلینیک زیبایی آفتابتهران مفتخر است با ارائه اطلاعات جامع و کاربردی متقاضیان زیبایی را برای انجام عملکرد های درمانی، زیبایی و ... همچون؛ تزریق فیلر و ژل، آر اف، مزوتراپی، هایفو تراپی، لیزر موهای زائد، پلاسما جت، میکرو درم، زاویه سازی صورت و ... همراهی نماید.

ضمن آرزوی سلامتی روز افزون برای شما مراجعه کنندگان محترم، می توانید در تمام ایام سال با کارشناسان و مشاوران ما ارتباط برقرار نموده و زیر نظر پزشک متخصص عمل های ویژه زیبایی خود را بر اساس دانش روز و بهره مندی از بهترین دستگاه ها انجام دهید. پس از آن رضایت خاطر کاملی از رفع مشکل و بهره مندی از اعتماد به نفس بیشتر برای خود خواهید داشت.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB