تزریق ژل و فیلر چیست و چگونه انجام می شود

02 بهمن ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

تزریق ژل و فیلر از مورد استقبال ترین عمل های زیبایی است که این روزها بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. با انجام این تزریق می توانید به آسانی زیبایی بیشتری را به خود هدیه دهید. در این مقاله با کلینیک زیبایی آفتاب همراه باشید تا به چگونگی تزریق فیلر و ژل برای زیر چشم، لب، خط خنده و مزایا و معایب این اتفاق بپردازیم. پس از آن شما می توانید بهترین تصمیم را برای انجام این عمل زیبایی گرفته و با آرامش خاطر بسیار به آن بپردازید.

تزریق ژل و فیلر چیست؟

با توجه به آن که تزریق ژل و فیلر برای جوانسازی پوست تاثیر بسزایی دارد، از انجام عمل جراحی با دوره نقاهت طولانی نیز شما را نجات می دهد. پس اگر به دنبال راه حل مناسب برای رفع چین ها و چروک ها هستید، بهترین اتفاق برای شما می تواند تزریق فیلر و ژل باشد.

تا شما را از شر گودی های بسیار صورت نجات بدهد. این روزها با توجه به آن که با تزریق فیلر فرم دهی نیز به صورت انجام می شود به عنوان ساده ترین راهکار موثر برای رفع مشکلات صورت شناخته شده است.

آشنایی با تزریق ژل و فیلرآشنایی با تزریق ژل و فیلر

عملکرد کلی تزریق فیلر و ژل چیست؟

فیلر ها در دو حالت کلی تزریق ژل و چربی دسته بندی می شوند. با این تزریق باعث پر کردن و حجم بیشتری از قسمت های دارای ضعف شده و جوانسازی را به پوست خود هدیه می دهید. این تزریق ها بر روی چانه، خطوط لبخند، زیر چشم، گونه ها، شقیقه و خط اخم انجام می شود.

پس از آن که هیالورونیک اسید به ناحیه مشخص شده تزریق می شود ممکن است کمی تورم ایجاد کرده که با گذشت چند ساعت و استفاده از شرایط تسکین دهنده مشکل شما حل می شود و زیبایی دو چندانی را به شما اهداء می کند.

در دسته بندی دیگر تزریق چربی وجود دارد. در این سبک به جای فیلر که از مواد موجود از بدن انسان و دیگر جانداران گرفته شده است، از ناحیه مشخص بدن فرد چربی دریافت و تزریق به ناحیه تحت عمل انجام می شود. تزریق چربی همچون تزریق ژل مقطعی بوده و بازگشت پذیر است. فقط درد بیشتری شامل حال مراجعه کننده خواهد شد.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

نحوه شستن صورت بعد از تزریق ژل و فیلر

زاویه سازی صورت با تزریق ژل یا تزریق چربی

زمان مناسب تزریق ژل

برای آن که بهترین زمان مناسب تزریق را بدانید باید ابتدا آگاهی کاملی از بدن و نواقص صورت خود بدست آورید. عمدتا با افزایش سن تعداد چین و چروک ها بیشتر شده و نیاز بیشتری برای این عمل زیبایی احساس می شود. اما در برخی موارد عمده ای از مراجعه کنندگان به دنبال رفع خط اخم، گودی، سیاهی و پف زیر چشم هستند، که در این صورت تزریق ژل و فیلر زیر چشم پیشنهاد می شود.

در شرایطی دیگر با توجه به تاثیرات بیماری ها، تغذیه و عوامل محیطی ممکن است نیاز به تزریق فیلر بیشتر احساس شود. در این بازه به درستی متوجه نیاز این موضوع شده و برای رفع این مشکل اقدام فرمایید تا اعتماد به نفس از دست رفته را مجدد بدست آورید.

زمان مناسب تزریق ژل

زمان مناسب تزریق ژل

انواع تزریق ژل و کاربرد آن

با توجه به پیشرفت علم پزشکی و توجه ویژه اساتید بزرگ در کل دنیا به مبحث زیبایی، ژل ها با انواع بسیاری تولید و تحت آزمایش قرار گرفت. پس از بررسی نتایج به همراه مزایا و معایب توانستند بهترین ها را به علاقه مندان ارائه دهند. به طور کلی ژل هایی که در بازار امروزه وجود دارد شامل مواد تشکیل دهنده ذیل هستند.

ژل های حاوی کلاژن

پس از آن که جهان صنعت زیبایی را با تزریق ژل شناخت، ژل های تشکیل شده از کلاژن ها پا به عرصه گذاشتند. این ژل ها که از کلاژن بدن گاو گرفته می شدند در ابتدا بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت اما پس از گذشت مدتی با نشان دادن آلرژی و حساسیت در بدن برخی از مصرف کنندگان تا حدودی این دسته از ژل ها به کنار گذاشته شد.

اما این پایان حضور کلاژن ها نبود. امروزه با توجه به این که کلاژن باعث نشاط و تقویت پوست می شود، به صورت مصنوعی تولید و مورد استفاده در تزریق قرار می گیرند. تزریق فیلر و ژل های مصنوعی دست ساز بشر با پروتئین طبیعی کلاژن می تواند در سلامت استخوان ها نیز تاثیر گذار باشد.

ژل های مصنوعی

پس از آن که دست سازه های بشر وارد این سبک از عمل زیبایی شد، به علت توجه و بازدهی بسیار توانستند ژل هایی را تولید کنند که از مواد تشکیل دهنده بدن انسان ساخته نشده و کاملا مصنوعی و آزمایشگاهی تولید می شوند. ژل های مصنوعی به علت ماندگاری بیشتر به همراه تاثیر های آنی تر توانستند جایگاه خود را به سرعت در صنعت زیبایی به دست آورند و مورد استقبال مراجعه کنندگان این عمل قرار گیرند.

ژل های حاوی هیالورونیک اسید

این روزها حضور پر رنگ هیالورونیک اسید ها را در تمام ملزومات مصرفی و جراحی های زیبایی به عینه مشاهده می کنیم. هیالورونیک اسید ها به علت این که در بدن انسان به صورت طبیعی وجود دارند، همخوانی بیشتری با بدن پیدا کرده و تاثیرات خوبی در هنگام تزریق بر ناحیه مشخص می گذارند. هیالورونیک با توجه به بالا رفتن سن در زیر پوست کمتر شده و باعث ایجاد چروک و افتادگی می شود. این اسید دوست داشتنی به علت تاثیر خوب و حضور در بدن مورد استفاده در ژل های تولید شده قرار گرفته و محبوب ترین سبک ژل را تشکیل می دهند.

انواع تزریق ژل و فیلرانواع تزریق ژل و فیلر

محل های مناسب تزریق ژل

عمدتا برای هر قسمت از صورت و بدن که نقص ظاهری و پوستی ایجاد شده باشد، با این تزریق می توانید رفع افتادگی پوستی را رفع نمایید. اما بیشترین مراجعه کنندگان برای مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است به کلینیک ها و مراکز پوستی مراجعه می کنند.

  • تزریق ژل لب

عمدتا تزریق فیلر برای لب ها توسط بانوانی استقبال می شود که از کوچک بودن لب های خود رنج می برند. با انجام این عمل زیبایی می توانید قرینه بودن و فرم دهی مناسب را برای لب ها ایجاد نمایید.

  • تزریق فیلر خط خنده

برخی از مراجعه کنندگان از داشتن خط خنده و چروک ایجاد شده بر روی پوست صورت خود احساس نارضایتی دارند. به راحتی می توانید با انجام تزریق فیلر بر ناحیه مورد نظر این مشکل را برطرف نمایید.

  • تزریق فیلر و ژل برای زیر چشم

 رفع سیاهی، گودی و پف زیر چشم در بانوان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این دسته از مراجعه کنندگان به علت داشتن کم خونی، کمبود برخی از مواد معدنی و آلی، عدم حضور ویتامین های مرتبط برای ساخت هیالورونیک اسید و تشکیل کلاژن با این مشکلات رو به رو هستند. به راحتی می توانید با تزریق فیلر و ژل زیر چشم زیبایی را مجددا به صورت خود بازگردانید.

  • تزریق فیلر خط اخم

در طول روزمره موضوعاتی باعث ناراحتی شده که ممکن است اخم کردن را برای شما تشدید کند. به مرور زمان اخم کردن باعث ایجاد چروک های پیشانی و ایجاد خط اخم شود. این موضوع اعتماد به نفس عده ای را تحت تاثیر قرار داده و باعث مشکلات روحی بسیاری می شود. به راحتی می توانید با تزریق فیلر خط اخم این مشکل را حل نموده و لاوه بر زیبایی سلامت روحی خود را تضمین کنید.

  • تزریق ژل و فیلر در بارداری

علاوه بر مراجعه کنندگانی که عمدتا به مراکز زیبایی و کلینیک های پوستی مراجعه می کنند، زنان باردار نیز با رو به رو شدن با چروک های متفاوت و افتادگی های پوستی تمایل به رفع آن دارند. در ابتدا این مراجعین باید با پزشک تحت نظر خود صحبت های لازم را داشته باشند و پس از آن حتما مطلع باشند که نباید تست حساسیت به کلاژن را در طول حاملگی انجام دهند.

هیالورونیک اسید ها به علت این که به طور طبیعی در بدن فرد باردار وجود دارند باعث ایجاد مشکل نیستند. اما بهتر است فرد در این دوران انجام تزریق فیلر و ژل پرهیز نموده و در وقت دیگری پس از زایمان به آن بپردازد. در صورت لزوم حتما با پزشک خود ارتباط برقرار نمایید تا از عوارض احتمالی جلوگیری نمایید.

مزایا و معایب تزریق فیلر و ژل

عده بسیار زیادی قبل از انجام عمل زیبایی به دنبال دستیابی کامل از مزایا و معایب این اتفاق هستند. باید بدانید هر اتفاقی دارای مزیت های بسیار و عوارض های ناگهانی است. علی الخصوص اگر برای پوست و زیبایی باشد. در ذیل به برخی از مزیت ها و عوارض های آن اشاره شده است.

مزایای تزریق ژل

  • رفع  چین و چروک های پوستی
  • از بین بردن خط خنده
  • جوانسازی و بهبودی مناطق دارای نقص و گودی
  • رفع گودی، پف و سیاهی زیر چشم
  • عدم نیاز به عمل جراحی و تزریق داروهای بیهوشی
  • مشاهده نتایج آنی پس از تزریق
  • در صورت عدم رضایت امکان اصلاح مشکل
  • دستیابی اعتماد به نفس از دست رفته
  • شرایط روانی مناسب و حال خوش
  • نداشتن دوره نقاهت طولانی
  • انجام عمل سرپایی
  • و ...

معایب تزریق ژل و فیلر

  • کبودی و خون مردگی در محل تزریق
  • حداکثر یک هفته دوره نقاهت
  • امکان بروز حساسیت های آلرژیک در برخی از افراد
  • آسیب دیدگی مویرگ های خونی با عملکرد نامناسب پزشک بدون صلاحیت
  • و ...

مزایا و معایب تزریق ژل و فیلرمزایا و معایب تزریق ژل و فیلر

مدت زمان ماندگاری

عمدتا پس از انجام این عمل زیبایی سوال های بسیاری از متصدی پرسیده می شود. همه مراجعین یک نظر به دنبال دانستن مدت زمان ماندگاری هستند. در این شرایط پاسخ یک شکل است. با توجه به ناحیه ای که تزریق ژل در آن انجام شده زمان ماندگاری متفاوت است اما با توجه به نتایج حداقل مدت زمان ماندگاری 1 سال و استاندارد زمان ماندگاری 18 ماه تا 2 سال می باشد. البته این مدت زمان با توجه به سبک برخورد شما با ناحیه مشخص نیز می تواند کمتر و بیشتر شود.

آستانه درد و تحمل تزریق ژل

از موضوعاتی که همیشه مورد توجه علاقه مندان به انجام این عمل زیبایی هستند قرار می گیرد، دانستن میزان درد در هنگام تزریق و پس از آن می باشد. در ابتدا لازم است بدانید ناحیه ای که قرار است تزریق انجام شود با بی حسی های موضعی پوشانده شده و پس از آن تزریق انجام می شود. معمولا درد شدیدی ندارد مگر با داشتن آستانه تحمل  پایین، درد اندک در بعضی افراد احساس شود. البته لازم است به نکته ای ضروری توجه کنید اگر به مرکز پوستی و کلینیک زیبایی معتبری مراجعه نکنید ممکن است خطرات جبران ناپذیری دامن گیر شما شود.

قیمت تزریق ژل و فیلر

مهم ترین مسئله دانستن میزان هزینه و بودجه است که قرار است برای بهای این کار پرداخته شود. لازم است بدانید با توجه به آن که به کدام کلینیک پوستی مراجعه می کنید و تحت نظر کدام متخصص زیبایی قرار می گیرید هزینه ها متفاوت است. اما در ادامه مواردی را ذکر می کنیم که باعث تغییر در نرخ قیمت پرداختی شما می شود و ممکن است هزینه های شما را با افزایش یا کاهش مواجه سازد.همچون؛

  • تعداد دفعات تزریق و میزان ژل قابل استفاده که عمدتا به سی سی محاسبه می شود.
  • تعداد نواحی که قرار است تزریق فیلر و ژل انجام شود.
  • با توجه به منطقه تزریق می تواند قیمت زیاد یا کم شود. و ...

مراقبت های بعد از تزریق ژل و فیلر

در این مقاله سعی شد به توضیح کاملی از تزریق ژل و فیلر برای نقاط متفاوت به جهت رفع نواقص پرداخته شود. اکنون بهتر است با مراقبت های پس از انجام این اتفاق نیز آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید با آرامش خاطر برای انجام این عمل زیبایی اقدام نموده و زیبایی خود را مجددا بدست آورید.

بعد از تزریق فیلر بهتر است تا 2 ساعت از کمپرس آب سرد و یخ استفاده نمایید. مصرف 10 لیوان آب در طول روز پیشنهاد می شود همچنین از نوشیدنی های داغ همچون چای تا 2 روز جلوگیری نمایید. امید است با دانش و آگاهی کامل برای این تزریق اقدام نموده تا نتایج مورد نظر را به خوبی بدست آورید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB