انواع روش های جوانسازی پوست کدام است

29 دی ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

به مرور زمان و با بالا رفتن سن چین و چروک هایی بر روی صورت ظاهار خواهد شد و پوست طراوت اولیه خود را از دست خواهد داد. با این وجود با روش های درمانی و انواع روش های جوانسازی پوست امکان بازگرداندن زیبایی و طراوات پوست وجود دارد.

روش هایی که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد بر اساس میزان چروک ها و پیری که در صورت وجود دارد متفاوت خواهد بود . بر همین اساس بنا به تشخیص متخصص پوست، بهترین روش درمانی برگزیده می شود.

با مشاوران ما در کلینیک زیبایی آفتاب همراه باشید با شما را با انواع روش های جوانسازی پوست بیشتر آشنا کنند.

انواع روش های جوانسازی پوست

به طور کلی روش های جوانسازی پوست در دو دسته بندی؛ تهاجمی و غیر تهاجمی اشاره داشته باشیم. از انواع روش های جوانسازی پوست به صورت تهاجمی بیشتر برای لیفت کردن پوست در قسمت های مختلف بدن استفاده می شوند.

 از انواع روش های جوانسازی پوست به صورت غیرتهاجی می توانیم به لایه برداری شیمیایی، بوتاکس، فیلرها، استفاده از لیزر، امواج فراصوت، اولترا سوند و... اشاره داشته باشیم که در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر انواع روش های جوانسازی پوست می توانیم به مزوتراپی، کربوکسی ترابی اشاره داشته باشیم که به عنوان روش های غیر تهاجمی مشهور هستند.

روش های جوانسازی پوستروش های جوانسازی پوست

لیفتینگ (lifting) از انواع روش های جوانسازی پوست

از انواع شیوه های جوانسازی پوست می توانیم به لیف اشاره داشته باشیم. زمانی که پوست دچار افتادگی می شود می توان از لیفت برای درمان استفاده کرد. با استفاده از لیفتینگ صدمات وارد شده به پوست رفع می شود و جوان سازی صورت می پذیرد. با این روش شاهد طراوات و شادابی پوست خواهیم شد.

کربوکسی تراپی (carboxytherapy)

یکی از روش های رایج برای جوانسازی پوست، کربوکسی ترابی است. اسم کربوکسی در واقع اشاره به کربن دی اکسید است که در این روش جوانسازی مورد استفاده قرار می گیرد. برای همین منظور با استفاده از دستگاه مخصوص گاز کربن دی اکسید به زیر پوست انتقال داده می شود تا باعث گردش خون در ناحیه مورد نظر شود و مشکل تجمع چربی را حل کند. نتیجه کربوکسی ترابی ساختن کلاژن، از بین بردن تیرگی اطراف چشم و صاف شدن پوست است.

میکرونیلدینگ (microneedling)

میکرونیدلینگ نیز برای جوانسازی پوست کاربرده می شود و محبوبیت بالایی دارد در این روش با استفاده از سوزن هایی که قطر بسیار ریزی دارند، سوراخ هایی بر روی پوست ایجاد می شود که پوست به ناچار برای ترمیم اقدام و کلاژن سازی را انجام می دهد.

میکرودرم برای جوان سازی پوست

از دیگر انواع روش های جوان سازی پوست، استفاده از روش میکردرم است. روش میکرودرم ابریژن با تجهیزات خاص صورت می پذیرد و در این روش لایه نازک که ضخامت بسیار کمی دارد از روی پوست برداشته شده و بر روی پوست مکش انجام می شود که هم لایه ها برداشته شده، جمع خواهد شد و هم این که خون در زیر پوست به خوبی بهبود می یابد.

مزوتراپی (mesotherapy)

مزوتراپی نیز از روش های درمانی و جوانسازی پوست به حساب می آید. در این روش ترکیبی که از عصاره گیاهان؛ اسیدهای آمینه، انواع ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بوجود آمده است به صورت زیر جلدی به پوست تزریق می شود که نتیجه آن شادابی و طراوت پوست خواهد بود.

بهترین روش های جوانسازی پوستبهترین روش های جوانسازی پوست

سن مناسب برای جوانسازی پوست

به تدریج که سن بالاتر می شود خواه یا ناخواه چین و چروک ها به سراغ انسان ها می روند هر چند ممکن است که عوامل مختلف از جمله ژنتیکی و شرایط زندگی چین و چروک های پوست را به تعویق بیندازند ولی در هر صورت از آن گریزناپذیر است. لذا می توان با روش هایی از پیرشدن پوست پیشگیری و آن را به تاخیر انداخت.

 زمانی که وارد سن سی سالگی می شوید، خطوط های موجود بر روی صورت عمق بیشتری پیدا می کنند و کم کم شاهد افتادگی پوست نیز خواهید بود. در صورتی که پوست به صورت مرتب رطوبت دریافت کند، تغدیه سالم داشته باشد و ماساژ روزانه بر روی پوست انجام شود و همچنین از ضد آفتاب ها برای محافظت استفاده شود می تواند در پیشگیری از پیری موثر باشد.

در هر صورت برای اقدام به جوانسازی پوست، زمانی باید دست به کار شوید که نشانه های پیری و چروک بر روی صورت در همان ابتدا ظاهر می شود و تعویق این کار ممکن است که نیاز به اقدامات تهاجمی داشته باشد.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

مقایسه مزوتراپی و پی آر پی

آشنایی با کاربردهای میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ

رفع سیاهی و گودی زیر چشم با کربوکسی تراپی

روش های جوانسازی چه مدت ماندگاری دارند؟

هر کدام از انواع روش های جوانسازی که به آن ها اشاره شد، مدت زمان مشخصی دوام خواهند داشت. عوامل مختلفی نیز در تعیین این مدت زمان موثر هستند که می توانیم به سن، میزان افتادگی پوست و از همه مهم تر مراقبت های فردای پیش و پس از درمان اشاره داشته باشیم.

انوع روش های غیرتهاجمی که از آن ها برای جوانسازی پوست استفاده می شود حداقل 15 درصد و حداکثر 30 درصد می توانند به بهتر شدن شرایط پوست کمک کنند. روش های تهاجی و یا همان روش های جراحی نیز می توانند هفتاد تا هشتاد درصد تغییرات در پوست بوجود بیاورند.

در بین روش هایی که برای جوانسازی پوست استفاده می شوند تزریق ژل شش تا یکسال، بوتاکس سه تا شش ماه و دستگاه ویواس سه تا پنج سال ماندگاری دارد. در هر صورت با توجه به میزان مشکلی که پوست شما دارد متخصص پوست بهترین نوع درمان را انتخاب می کند و شما باید مراقبت های قبل و پس از درمان را به خوبی انجام دهید تا اقدام درمانی انجام شده ماندگاری بالایی داشته باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB