روش درمان جوش و آکنه با گلاب چگونه است

29 دی ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

روش درمان جوش و آکنه با گلاب یکی از روش های طبیعی و رایج برای برطرف کردن جوش های سر سیاه و یا چرکی می باشد. گلاب را مفید ترین ماده طبیعی برای کاهش التهابات پوستی می دانند و گفته می شود که می تواند با تنظیم کردن PH پوست، چربی ترشح شده را کنترل نماید و به این صورت از بروز جوش و آکنه جلوگیری کند. البته قبل از استفاده از هر ماده ای، نباید تست حساسیت را فراموش کنید.

در این مقاله با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی آفتاب تهران همراه باشید تا شما عزیزان را با روش های درمان جوش و آکنه با گلاب بیشتر آشنا کنیم.

مزایای استفاده از گلاب برای صورت

گلاب ماده ای طبیعی است که مزایا و فواید بیشماری برای پوست صورت دارد. این ماده طبیعی به طور کلی دارای خاصیت ضد التهابی می باشد که این امر موجب شده بتوانیم این ماده ارزشمند را با مواد دیگر ترکیب کرده و متناسب با نیاز پوست صورت از آن استفاده کنیم.

گلاب موجب روشن شدن رنگ پوست شده و در کاهش جوش های سر سیاه موثر می باشد. در کاهش پف صورت نیز تاثیر چشمگیری دارد و همچنین استفاده مداوم از آن می تواند روند پیری پوست را کند نماید. گلاب به عنوان درمانی برای آفتاب سوختگی نیز شناخته می شود و بهترین درمان برای از بین بردن آکنه می باشد.

پاکسازی پوست صورت با استفاده از گلابپاکسازی پوست صورت با استفاده از گلاب

درمان جوش و آکنه با گلاب چگونه است؟

در حال حاضر از روش درمان جوش و آکنه با گلاب به عنوان مهمترین و رایج ترین مزیت های گلاب نام برده می شود. روش درمان جوش و آکنه با گلاب بدین گونه است که می توان آن را با دیگر مواد طبیعی ضد آکنه ترکیب نمود و خاصیت آن را چندین برابر کرد.

از آنجایی که گلاب دارای خاصیت آنتی باکتریایی می باشد، به سرعت عفونت ایجاد شده ناشی از آکنه و جوش ها را کاهش می دهد و همچنین التهاب و قرمزی به وجود آمده توسط آن ها را نیز از بین می برد. یکی از بهترین ویژگی های گلاب این است که به عنوان یک ضد جوش ملایم عمل می کند و هیچ گونه حساسیت و التهابی نیز برای پوست های حساس ایجاد نخواهد کرد.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

رازهای زیبایی پوست صورت

منظور از شیوه درمانی فیشیال پوست چیست؟

زاویه سازی صورت با تزریق ژل یا تزریق چربی

انواع روش درمان جوش و آکنه با گلاب

از رایج ترین روش درمان جوش و آکنه با گلاب خالص و بدون ترکیب با هیچ ماده ای می باشد. برای این امر تنها کافی است که مقداری گلاب، که از خالص بودن آن اطمینان دارید، را در یک ظرف اسپری دار بریزید. در ابتدا باید صورتتان را با شوینده مخصوص نوع پوست خود بشویید و آن را کاملا خشک نمایید. سپس به آرامی گلاب را بر روی صورت خود اسپری کنید و اجازه دهید که ۲۰ ثانیه الی ۱ دقیقه گلاب بر روی پوست صورتتان باقی بماند.

البته توجه داشته باشید که گلاب موجب سفید شدن مژه ها و ابرو ها می شود و پس از اسپری کردن گلاب بر روی پوست، با یک دستمال تمیز ابرو ها و مژه های خود را پاک نمایید. پس از گذشت ۲۰ ثانیه باقی مانده گلاب را از روی صورت خود تمیز کرده و از مرطوب کننده مخصوص پوست خود، استفاده کنید. این روش هیچگونه منع مصرفی ندارد و حتی می توانید در طول روز ۳ الی ۵ بار از آن استفاده نمایید.

روش درمان جوش با گلاب و گل سرشور

از دیگر روش درمان جوش و آکنه با گلاب، می توان به ترکیب آن با گل سرشور اشاره کرد. گل سرشور ماده ای طبیعی و مفید است که می تواند مواد معدنی و مورد نیاز پوست صورت را تامین نماید. ترکیب کردن این گل با گلاب، یکی از بهترین ترکیب های ضد جوش و آکنه را به وجود می آورد که موجب شادابی و نشاط پوست نیز خواهد داشت. برای این امر باید ۱ قاشق از گل سرشوی را با مقداری گلاب ترکیب نمایید تا حالتی خمیر مانند به خود بگیرد.

پس از آن که صورتتان را با شوینده تمیز کردید، خمیر حاصله را مانند ماسک بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خمیر کاملا خشک شود. پس از آن خمیر خشک شده را با آب سرد از روی صورت پاک کرده و از مرطوب کننده استفاده نمایید. از این ترکیب می توانید تا بهبود آکنه های خود، حداکثر ۳ بار در هفته نیز استفاده کنید.

استفاده از گلاب جهت پاکسازی پوست صورتاستفاده از گلاب جهت پاکسازی پوست صورت

روش درمان جوش و آکنه با گلاب و ویتامین C

خاصیت ضد التهابی ویتامین C نیز در ترکیب با گلاب، می تواند موجب از بین رفتن سریع جوش ها و آکنه های چرکی شود. روش درمان جوش و آکنه با گلاب و ویتامین C بدین گونه است که تنها باید مقداری پودر ویتامین C را با گلاب ترکیب نمایید.

سپس در ابتدا صورت خود را از آلودگی ها تمیز کرده و از ترکیب به دست آمده تنها بر روی جوش ها و آکنه ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که لازم نیست ترکیب را بر روی کل صورت بمالید. پس از گذشت ۱۰ دقیقه ترکیب را از روی جوش ها بشویید. این درمان را می توانید حداکثر روزی یک بار انجام داده و آن را تا زمانی که آکنه ها کاملا از بین بروند، ادامه دهید.

احتیاط های مربوط روش درمان آکنه با گلاب

با توجه به این که گفته شد شیوه درمان جوش و آکنه با گلاب برای پوست های حساس نیز مناسب است، اما این امر دلیلی بر عدم انجام تست حساسیت نمی باشد. باید بدانید که درمان های خانگی اغلب عوارض کمتری دارند اما ممکن است که روش درمان جوش و آکنه با گلاب برای برخی از افراد حساسیت ایجاد کند و موجب بروز آلرژی شود.

از این جهت حتما قبل از استفاده از گلاب خالص و یا ترکیب گلاب با سایر مواد، ترکیب را بر روی قسمتی از بازو تست نمایید. اگر در ناحیه تست شده التهاب، قرمزی، سوزش و یا خارش را مشاهده نکردید، می توانید با اطمینان خاطر از آن برای پوست صورت نیز استفاده کنید. اما در صورت مشاهده نتایج گفته شده به هیچ عنوان ریسک نکرده و از استفاده ترکیب برای پوست صورت جداً خودداری نمایید.

درمان جوش و آکنه با استفاده از گلابدرمان جوش و آکنه با استفاده از گلاب

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB