دلایل سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک چیست

29 دی ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

امروزه، بسیاری از افراد به دنبال راهی برای خوش اندام به نظر رسیدن هستند و عمل لیپوماتیک یکی از این راه ها می باشد. عمل لیپوماتیک از طریق حذف سلول های چربی زائد بدن و فرم دهی بدن صورت می گیرد. پس از عمل لیپوماتیک، شکم سفت خواهد شد و در ادامه با ما در کلینیک زیبایی آفتاب همراه باشید تا دلایل سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک را به شما توضیح می دهیم.

علت سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیکعلت سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک

علت سفتی شکم بعد از لیپوماتیک

بسیاری از افرادی که این عمل را انجام داده اند با مشکلی مانند سفتی شکم بعد از لیپوماتیک مواجه شده اند و دلایل سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک متعدد است. در این عمل، چربی‌های اضافی انباشته شده از بین می روند و فرد بلافاصله پس از عمل لیپوماتیک به ظاهری لاغر و خوش هیکل دست پیدا می کند. تحریک سلول‌های پوستی تحریک شده و کلاژن‌سازی نیز منجر به سفتی پوست می شود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای عمل لیپوماتیک هستند؟

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که چربی های اضافی بدن تان با ورزش، رژیم غذایی و توجه به توصیه های پزشک از بین نرفته است، این عمل لیپوماتیک گزینه ی مناسبی برای شما می باشد.  

پر بازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آموزش انواع تراپی های پوست و مو

منظور از آر اف (RF) تراپی چیست؟

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

آیا سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک عادی است؟

عوامل زیادی مانند افزایش سن و کاهش وزن به صورت ناگهانی ممکن است باعث شل شدن پوست شوند. از آنجاییکه پوست دارای خاصیت الاستیکی یا ارتجاعی می باشد، عمل لیپوماتیک برای رفع مشکل شل شدگی پوست مناسب است. بنابراین در صورتی که پوستتان خاصیت الاستیکی ندارد، سفت شدن پوست پس از عمل لیپوماتیک طبیعی است.

این عامل از دلایل سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر پوستتان خاصیت الاستیکی و کشسانی ندارد و مشکل شل شدگی پوست دارید، عمل لیپوماتیک را انجام ندهید. اگر در انتخاب پزشک متخصص زیبایی دقت نکرده باشید، ممکن است پزشک نتواند تشخیص درستی مبنی بر ارتجاعی بودن یا نبودن پوست شما دهد.

در صورتیکه پوست الاستیک و کشسانی نداشته باشید نه تنها مشکل شل شدگی پوستتان از بین نمی رود، بلکه شدیدتر نیز می شود. پزشک متخصص به منظور جلوگیری از تشدید شل شدگی پوست ممکن است استفاده از لباس های فشرده سازی را برای شما پیشنهاد دهد تا به مدت یک هفته پس از عمل استفاده کنید. لباس فشرده سازی از شل شدگی پوست جلوگیری کرده و اگر قبل از عمل لیپوماتیک مشکل شدگی پوست را داشته باشید، پوشیدن این لباس مانع تشدید شل شدگی پوست می شود.

سفت شدن شکم بعد از عمل لیپوماتیکسفت شدن شکم بعد از عمل لیپوماتیک

آیا سفتی شکم بعد از لیپوماتیک دائمی است؟

نتایج عمل لیپوماتیک وقتی دائمی و بلندمدت می باشد که نکاتی را رعایت کنید. رعایت رژیم غذایی مناسب، انجام ورزش های هوازی به سفت شدن دائمی شکم بعد از عمل کمک می کند.

عوامل تأثیرگذار در سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک

دلایل سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک متعدد است و برخی از این دلایل عبارتند از:

  • نوع روش و تجهیزات

اگر در تجهیزات جراحی از امواج فراصوت استفاده شود، منجر به تحریک کلاژن سازی و در نتیجه حفظ حالت ارتجاعی پوست شده و دچار افتادگی پوست نخواهید شد.

  • مهارت پزشک

پزشک مجرب، فردی است که از تجهیزات برای انجام عمل لیپوماتیک استفاده می کند. اگر پزشک مهارت و تجربه ی لازم را نداشته باشد، ممکن است با مشکلاتی مانند افتادگی پوست روبرو و سفتی بیش از حد شکم مواجه شوید.

  • استفاده از گن طبی پس از عمل

استفاده از گن پس از عمل لیپوماتیک باعث می ‌شود تا  شکم سفت تر نگه داشته شود و دچار افتادگی و شل شدن پوست شکم نشوید.

  • سن در هنگام عمل جراحی

هرچقدر که سن تان کمتر باشد، اثربخشی عمل بهتر خواهد بود. پوست در جوانی خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد و بازگشت پوست به حالت طبیعی سریع‌ تر است.

عوامل تأثیرگذار در سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیکعوامل تأثیرگذار در سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک

راه هایی برای حفظ سفتی شکم بعد از عمل لیپوماتیک

برخی از افراد بعد از عمل لیپوماتیک با مشکلاتی از قبیل شل شدن پوست و افتادگی پوست مواجه می شوند. در صورتی که نکات لازم را رعایت نکنید، پوستتان شل شده و چربی ها در ناحیه ی شکم تجمع پیدا می کنند. نکاتی که برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن شکم بعد از لیپوماتیک باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

  • رعایت رژیم غذایی

مصرف مواد غذایی مفید مانند میوه و سبزیجات در رژیم غذایی و جلوگیری از مصرف چربی‌ها و کربوهیدرات نقش موثری در حفظ سفتی شکم بعد از عمل لیپوماتیک دارد. رژیم غذایی نامناسب از دلایل سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک می باشد. بنابراین سعی کنید با پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید تا رژیم غذایی مناسب را برای شما تهیه کند.

  • مصرف مایعات

هیدراته نگه داشتن بدن مانع افتادگی شکم می شود. بنابراین، در طول روز مصرف مایعات را فراموش نکنید. از دلایل سفت شدن شکم بعد از لیپوماتیک، عدم مصرف مایعات به اندازه ی کافی است.

  • ورزش

یکی از راه های حفظ تناسب اندام، ورزش کردن است. پس از گذراندن دوره ی نقاهت بعد از عمل لیپوماتیک، ورزش کردن را فراموش نکنید. با انجام تمرینات ورزشی می توانید به اندامی ایده آل دست پیدا کنید و شکمی سفت پس از عمل داشته باشید.

  • توجه به توصیه‌های پزشک

پس از انجام عمل لیپوماتیک، پزشک توضیحاتی درباره مراقبتهای بعد از عمل به شما ارائه می دهد. حتماً به توصیه های پزشک توجه کنید. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB