آشنایی با جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF)

01 دی ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

يكي از روش هايی كه باعث رشد مجدد موها می شود، جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF) است. بسياری از افراد ترس از ريزش مو، كم پشت بودن موها و ... را دارند و به دنبال راهی برای درمان آن می باشند. بسياری از درمان ها تاثير چندانی برای رويش مجدد موها ندارد. اما این روش یکی از بهترین و موثرترین راه هایی است که می توان برای رفع مشکلات پوست موی سر برای انجام آن اقدام نمود. در این مقاله همراه ما در کلینیک زیبایی در غرب تهران باشید تا شما عزیزان را با جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف تراپی بیشتر آشنا کنیم.

جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF)

جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف تراپی يكي از موثرترين راه ها جهت درمان پوست می باشد. روشی كاملا مطمئن كه می تواند بدون عمل جراحی يكی از موثرترين راه باشد. برای انجام اين كار از امواج راديويی استاندارد استفاده می شود كه به لايه ميانی پوست سر رخنه می كند و باعث تحريک تغييرات در ساختمان پوست می شود. آر اف يا همان راديو فركانسی كارايی بسيار زيادی در زمینه جوانسازی پوست دارد.

آر اف امواج بسيار قدرتمندی دارد، به همين دليل در پزشكی و زيبايی و همچنين مهندسی كاربرد دارد. اين امواج در مايكروويو، راديو، تلويزيون و ... مورد استفاده قرار می گيرند. امواجی كه توسط آر اف فركشنال ایجاد می شود، ويژگی های زيادی دارد. اين امواج با سرعت و انرژی كه دارند، بدون آسيب رساندن به پوست تاثير جوانسازی خود را نشان می دهند. روش جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF) با استفاده از  امواج راديو فركانسی اثرات چشمگيری از خود نشان می دهد.

جوانسازی پوست موی سر با آر افجوانسازی پوست موی سر با آر اف

نحوه عملكرد دستگاه آر اف (RF)

يكي از روش های جوانسازی پوست با استفاده از ليزری به اسم آر اف فركشنال انجام می شود. آر اف فركشنال دستگاهی است كه دارای بسيار زيادی سوزن به تعداد ٥٠ عدد است كه با روكش طلا پوشانده شده است و عمق رخنه به آن قابل كنترل است. اين سوزن انرژی مكانيكی و حرارتی را به طور عمودی به پوست بدن منتقل می نماید. منتقل كردن اين انرژی به پوست تاثيرات بسيار خوبی برای جوانسازی آن و تقویت مو خواهد گذاشت. قبل از انجام دادن اين كار پزشک سطح پوست را با روغن و نوعی ژل آماده می كند تا بيشترين تاثير را بر روی پوست بگذارد.

انجام اين كار در چند جلسه تاثيرات بسيار مثبتی خواهد گذاشت. اين روش هيچ عوارضی به پوست سر وارد نمی كند. نواحی كه آر اف بر روی آن ها انجام می شود، معمولا دچار قرمزی و خشكی پوست می شوند كه به مرور زمان رفع خواهد شد. با اينكه اين سوزن وارد پوست می شود، هيچ درد و خونريزی ایجاد نخواهد شد. از آنجایی که دليل ريزش مو ضعيف شدن فولیکول و آسيب هايی است كه به پوست سر منتقل می گردد، به همين دليل با استفاده از دستگاه آر اف می توان به رشد فوليكول های سر كمک كرد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آموزش انواع تراپی های پوست و مو

منظور از آر اف (RF) تراپی چیست؟

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

تاثير آر اف بر روی پوست موی سر

به طور کلی روش جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF) تاثيری برای درمان ريزش مو و يا طاسی سر ندارد. برای انجام این کار در ابتدا بر روی سطح پوست سر با استفاده از سوزن های مخصوص آر اف سوراخ هایی ايجاد می شود كه با مواد و دارو می تواند در رويش مو تاثیرگذار باشد. در صورت طاس بودن و يا ريزش مو با انجام اين تكنيک نمی توان جلوی ريزش مو را گرفت.

همچنین اين روش جايگزين مناسبی براي كاشت و ترميم موی سر نيست. به طور كلی روش جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF) تاثيرات بسيار خوبی در جريان خون پوست ناحیه سر خواهد داشت كه پس از گذشت مدت زمانی می تواند باعث رشد مو شود.

تاثیر روش آر اف در جوانسازیتاثیر روش آر اف در جوانسازی

لازم به ذكر است با استفاده از روش جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF) نمی توانید موهای از دست رفته خود را دوباره به دست آوريد. اين روش همراه با مزوتراپی تنها می تواند به تقويت و رشد موها كمک كند. تاثیر آر اف به طور دائم نيست، اما بلند مدت است.

به طور كلی تاثير آر اف بسته به پوست شماست و ممكن است كلاژن سازی بافت پوست به مدت هشت ماه پس از درمان ماندگار باشد. نتيجه يک جلسه آر اف به مدت شش ماه دوام دارد و يک دوره درمانی آر اف به سه الی شش جلسه می باشد. همچنین بعد از اتمام دوره درمان شش الی هشت ماهه، این روش می تواند به مدت سه الی پنج سال ماندگار باشد. البته ممكن است به ترميم سالانه هم نياز داشته باشید.

عوارض استفاده از روش آر اف

جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF) عوارض بسيار زيادی نداشته و دوره بهبود و استراحت پس از درمان نیز احتیاج نخواهد داشت. اين دستگاه بدون درد و خونريزی می باشد و در برابر ليزر های تهاجمی و غير تهاجمی تاثير بسيار كمی دارد. تعداد جلسات انجام این روش شش الی ده جلسه می باشد و براي هر جلسه درمان زمان بسيار زيادی نياز است.

اثرات آر اف فركشنال بر روی پوست

جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF) در دو مرحله اثرات خود را بر روی پوست نشان می دهد:

  • فاز سريع: در مرحله اول بلافاصله بعد از انجام کار، تاثیر آن خيلی سريع بر روی پوست نشان داده می شود. به طور كلی حرارت ایجاد شده در این فاز رشته های كلاژن را از بين نمی برد و تنها اندکی تغيير شكل می دهد. كلاژن هايی كه آسيب ديده اند، كوتاه تر و محكم تر می شوند. به همين دليل بعد از اتمام كار آر اف، پوست سفت تر و جوان تر می  شود.
  • فاز تاخيری: بعد از درمان بين چهار الی شش هفته، فاز تاخيری جوانسازی پوست خود را نشان می دهد و در اين مدت كلاژن جديدی ساخته می شوند. به همين علت پوست سفت تر و جوان تر خواهد شد.

اثرات آر اف فرکشنال بر روی پوستاثرات آر اف فرکشنال بر روی پوست

هزينه جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF)

جلسات درمان جوانسازی پوست موی سر با روش آر اف (RF) براي هر فرد متفاوت است. اما به طور كلی نتيجه آن طی سه الی شش جلسه مشخص می شود. البته نوع دستگاه و به روز بودن آن در هزینه آر اف فركشنال موثر است. به همين دليل براي هر فرد هزينه آن متغير است. آر اف فرکشنال يک عمل زيبايی جوانسازی پوست است و تحت پوشش بيمه نيست و تمامی هزينه های آن توسط بيمار پرداخت می شود.

به طور كلی ممكن است پزشک شما هزينه آن را به طور كامل و يا در چند بخش از شما دريافت كند. بعضی از كلينيک ها مشاوره های رايگان در اختيار شما می گذارند تا در مورد هزينه و تعداد جلسات آن كاملا مطلع شويد. بسياری از افراد براي نتيجه كلی به سه الی شش جلسه نياز دارند. در طی جلسات مشاوره به شما اطلاع داده می شود كه چقدر بايد برای درمان هزينه كنيد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB