آشنایی با انواع بوتاکس و نحوه انجام آن

01 دی ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

روش های زیبایی روز به روز در حال پیشرفت و تغییر هستند. انواع بوتاکس و آشنایی با انواع بوتاکس نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هر روز مدل های جدیدی به لحاظ قدرت و کیفیت وارد بازار می شود. بوتاکس جزء مناسب ترین و پرطرفدارترین روش های زیبایی و رفع چین و چروک است. تا به حال نیز جایگزین مناسبی برای این نوع روش درمانی پیدا نشده است.

در ادامه با ما در کلینیک زیبایی تهران همراهمان باشید تا شما عزیزان را با انواع مختلف بوتاکس و نحوه انجام آن بیشتر آشنا کنیم.

بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد؟

بوتاکس نام تجاری سموم عصبی بوتولینوم نوروتوکسین است که توسط داروسازان آلرگان تولید می شود. این سموم در دوزهای پایین برای رفع چین و چروک و زیبایی استفاده می شود. هر سال که می گذرد چین و چروک روی صورت عمیق تر می شود. به همین دلیل باید زودتر به فکر راه حل بود. در حال حاضر نیز بوتاکس بهترین روش برای از بین بردن چین و چروک می باشد.

داروسازی های بزرگی در دنیا مشغول به تولید انواع بوتاکس هستند. و این مشخصه های دارو هستند که نوع آن را تعیین می کنند. پزشکان و متخصصان زیادی در سراسر جهان تحقیقات گسترده ایی را در رابطه با انواع بوتاکس انجام داده اند تا مزایا، معایب و تفاوت بین آنها را کشف کنند. در ادامه بیشتر با انواع بوتاکس ترند در دنیا آشنا خواهید شد. برای آشنایی با انواع بوتاکس این مقاله را تا انتها بخوانید. 

بوتاکس و کاربردهای آن

بوتاکس و کاربردهای آن

مجوزهای انواع بوتاکس

متخصصان بهداشت از بوتاکس برای درمان انواع شرایط پزشکی که بیشتر بر سیستم عصبی عضلانی تاثیر گذارند نیز استفاده می کنند. FDA بوتاکس را علاوه بر زیبایی برای موارد زیر تایید کرده است. این تاییدیه برای افراد بالای 18 سال است؛ مگر در موارد اضطراری مجبور به استفاده برای افراد زیر 18 سال شوند:

  • اسپاستیسیتی اندام فوقانی، برای هر کس بیشتر از دو سال
  • استرابیسم در افراد بالای 12 سال
  • هایپرهیدروز
  • جلوگیری از میگرن در افرادی که در ماه 4 تا 15 روز سردرد میگرنی دارند
  • در صورت عدم تاثیر داروهای کولینرژیک، جهت کاهش علائم مثانه بیش از حد فعال به دلیل بیماری های عصبی
  • اسپاسم پلک یا بلفارو اسپاسم، به دلیل دیستونی
  • اختلال حرکت عصبی به نام دیستونی که عصب را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب درد گردن می شود

آشنایی با انواع بوتاکس

FDA علاوه بر موارد استفاده به برخی از برندهای بوتاکس در جهان مجوز رسمی درمان داده است. در زیر چند مورد از این برندها را معرفی خواهیم کرد. این نوع بوتاکس ها توسط متخصصان جهان برای زیبایی و همچنین مواردی که در بالا ذکر شدند استفاده می کنند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که قصد انجام بوتاکس برای درمان چین و چروک یا سایر درمان ها را دارید باید این مقاله را جهت آشنایی با انواع بوتاکس مطالعه کنید.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آناتومی عضلات برای بوتاکس

بوتاکس چیست و چگونه انجام می شود؟

نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس چگونه است؟

1- نوع BOTOX

اولین نوع بوتاکس که FDA به آن در سال 2002 مجوز داد. البته این بوتاکس برای اولین بار فقط برای رفع چین و چروک و زیبایی و از بین بردن خط اخم بین دو ابرو مجوز گرفت. مواد غیر فعال موجود در BOTOX شامل آلبومین انسانی(مانند پروتئین پلاسما) و کلرید سدیم است. به مرور BOTOX که توسط آلرگان تولید شده بود علاوه بر موارد زیبایی یک نسخه نیز برای درمان تولید کرد.

از نسخه ی درمانی آن برای درمان بیماری هایی مانند میگرن، تعریق بیش از حد و اسپاسم چشم استفاده می شود. هزینه ی بوتاکس با نوع BOTOX متوسط اعلام شده و بسته به واحدهای تزریق در صورت یا بدن متفاوت است. همچنین اثرات تزریق این نوع بوتاکس بین سه تا 5 روز طول می کشد تا نمایان شود. میزان دوام آن نیز بسته به متابولیسم بدن بیمار بین چهار تا پنج ماه متغیر است.

انواع بوتاکس کدامند؟انواع بوتاکس کدامند؟

بوتاکس نوع DYSPORT

نوع بوتاکس دیسپورت برای اولین بار در آوریل 2009 توسط FDA تایید شد. کاربرد اولیه آن برای درمان اسپاستیسیتی عضلات و از بین بردن خط اخم ابرو بود. به دلیل وزن مولکولی کمی که دارد نسبت به نوع BOTOX قویتر است. بای آشنایی با انواع بوتاکس و مقایسه ی آنها بهتر است تمامی اطلاعاتی که درباره ی آن ها دارید را کنار هم بگذارید.

اما تحقیقات نشان داده که نوع بوتاکس هایی که دارای وزن و دوز کمتری هستند دارای تاثیر بیشتری می باشند. به دلیل وزن مولکولی پایین نوع DYSPORT سرعت انتشار آن نیز بالاتر است و به همین دلیل افرادی که دارای چین و چروک عمیق تر هستند بهتر است از این نوع استفاده کنند.

DYSPORT حاوی لاکتوز و پروتئین شیر گاو است، بنابراین افرادی که به شیر و یا لاکتوز حساسیت دارند بهتر است از این نوع بوتاکس استفاده نکنند. اثرات تزریق دیسپورت خیلی سریع تر و در عرض 24 ساعت نمایان می شوند. اما ماندگاری آن نسبت به نوع BOTOX کمتر است. هزینه ی آن نیز تقریبا با نوع BOTOX برابری می کند.

آشنایی با بوتاکس XEOMIN

در ادامه ی آشنایی با انواع بوتاکس نوعی را به شما معرفی خواهیم کرد که نتایج و اثرات بهتری را به نسبت دو مورد قبلی داشته است. XEOMIN برای اولین بار در سال 2011 برای زیبایی توسط FDA مجوز گرفت. برعکس دو مورد قبلی درمان زیبایی با XEOMIN نیاز به واحدهای کمتری برای تزریق دارد. زیرا دارای اثر بخشی قدرتمندتری است.

نتایج آن ممکن است بین 5 تا 7 روز طول بکشد تا قابل مشاهده باشد اما نتیجه اثر بخشی طولانی مدت تری به نسبت دیسپورت دارد. تزریق XEOMIN به دلیل میزان نوروتوکسین موجود در آن برای بیمار راحت تر است. اخیرا این نوع بوتاکس برای درمان اسپاستیک عضله و افتادگی عضله نیز به کار می رود.

انواع بهترین مواد برای انجام بوتاکسانواع بهترین مواد برای انجام بوتاکس

همانطور که مشاهده می کنید سه نوع نوروتوکسینی که با آنها آشنا شدید دارای کاربرد و مشخصات تقریبا یکسانی هستند. اما چیزی که آنها را متفاوت می کند ترکیبات و میزان دوز مصرف بوتاکس است. جهت آشنایی با انواع بوتاکس و اطلاع از قیمت بوتاکس در ایران می توانید به صورت آنلاین و یا از طریق شماره تماس مراکز زیبایی معتبر اقدام نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB