لایه برداری پوست با لیزر بهتر است یا با مواد

01 دی ، 1400
کلینیک زیبایی آفتاب

لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد ؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید، آیا شما از تفاوت میان عملکرد این دو خبر دارید؟ اگر قصد لایه برداری پوست خود را دارید و هنوز نتوانتسته اید میان لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد بهترین راه ممکن را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنم این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

مراقبت ها و نکات مهم درباره ی پوست

ابتدا می خواهم درباره پوست و عارضه های آن صحبت کنم. زمانی تولد تمام انسان ها دارای پوستی شفاف و یکدست می باشند که با گذشت زمان و بر اثر عوامل محیطی و همچنین بالاتر رفتن سن، پوست دچاره لک و جوش و ... می باشد. برخی از عارضه های پوستی را به اختصار نام می بریم تا در ادامه درباره ی روش درمان آنها بپردازیم:

  • لک ها های پوستی ناشی از نور آفتاب
  • لک های ناشی از انواع جوش ما مانند جوش غرور جوانی و یا جوش های عصبی و چرکی
  • چین و چروک های ناشی از بالارفتن سن و یا خط اخم و خط خنده
  • اسکار و آکنه که ناشی از حساسیت های بالای پوستی می باشد و ...
  • جای زخم و...

همانطور که مشاهده می کنید تمامی موارد بالا باعث از بین رفتن شفافیت و زیبایی پوست می شوند، چناچه پوست یکی از مهمترین ارکان زیبای می باشد و سلامت آن باید بسیار مورد توجه باشد. یکی از روش های درمان و پیشگیری لایه برداری می باشد که به دو روش کلی لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد انجام گیرد. در ادامه درباره ی چون و چند آن و روش ها و ... بیشتر صحبت می کنیم.

لایه برداری پوست با مواد بهتر است یا لیزرلایه برداری پوست با مواد بهتر است یا لیزر

لایه برداری چیست و چگونه انجام می شود؟

لایه برداری به معنی حذف و برداشتن لایه های پوست در عمق های مختاف می باشد، طبعیی است هر چه مشکل پوستی شدید تر باشد در عمق های بیشتر انجام می گیرد در این روش لایه های سطحی پوست همراه با لایه های آسیب دیده و سلول های پوستی برداشته می شوند و با باز کردن منافذ پوستی و رساندن اکسیژن به لایه های زیرین باعث ساخت مجدد کلاژن و ترمیم پوست می شوند.

البته لایه برداری سطحی نوعی پاکسازی ملایم و عادی است که فقط آلودگی ها و سلول های مرده را حذف می کند و یکی از بهترین روش های مراقبتی پوست می باشد. دو روش کلی  برای لایه برداری وجود دارد لایه برداری با مواد و یا لایه برداری با دستگاه لیزر. ولی سوال اکثر مردم این است که کدام میان روش های لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد، کدام مورد بهتر می باشد.

لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد! کدام یک بهتر است؟

برای این که بتوانید انتخابی درست در میان این دو گزینه داشته باشید باید تفاوت های لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد را بدانید پس بهتر است از هر کدام روش به خوبی مطلع باشید.اگرچه زمانی که به کلینیک زیبایی مراجعه می کند باید تمام نکات مهم را از پزشک بخواهید اما بهتر است خودتان نیز اندک اطلاعاتی را در این باره داشته باشید، چرا که پوست یکی از مهم ترین بخش های بدن و ضامن زیبایی است.

لایه برداری پوست با لیزر و انواع لیزر پوست

لایه برداری با لیزر توسط دستگاه های  مخصوص انجام می شود و با فرستادن اشعه های این دستگاه ها بر روی پوست باعث سوزاندن لایه های سطحی می شوند ، در این روش لایه های آسیب دیده حذف می شوند و با رساندن اکسیژن به پوست باعث تحریک کلاژن سازی میگردند.

دو نوع لایه برداری توسط لیزر انجام می شود یک لایه برداری co و دوم لایه برداری فرکشنال، در روش لایه برداری با شدت بیشتری انجام می شود و دارای دوران نقاهت می باشد چرا که پوست بعد از انجام لیزر لایه لایه می شود و مدتی باید در معرض مستقیم نور آفتاب و آلودگی قرار نگیرید تا پوست سرحال شود و بعد از لیزر پوست هر روز بهار از قبل می شود. در روش دوم درمان نقاهتی وجود ندارد چراکه لایه های پوست به آرامی از بین می روند و بهبود به آرامی انجام می گیرد به همین دلیل پوست زیاد حساس نمی شود و نیاز به مراقبت های شدید نمی باشد.

لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد؟لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد؟

لایه بردای با مواد و شناخت ماهیت مواد های لایه برداری پوست

دومین نوع لایه برداری، لایه برداری با مواد می باشد که از طریق مواد اسیدی و شیمایی مانند ترکیب اسید حاصل از میوه ها انجام می گیرد. در کلینیک های زیبایی این مواد توسط پزشک متخصص بر روی پوست طی مدت زمانی گذاشته می شود. مقدار اسیدی بودن مواد سطح لایه برداری را تعیین می کند.

یعنی هر چه اسید کمتر باشد لایه برداری سطحی تر است، مثلا زمانی که سطح اسید مواد با 30 یا 50 درصد می رسد، آنگاه می گویند که لایه برداری مواد عمیق بوده است. در این نوع لایه برداری سلول های زیری پوست گرم و تحریک می شوند و شروع به کلاژن سازی و احیای پوست می کنند.

شما زمانی که می خواهید بین لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد یکی را انتخاب کنید، باید حتما از قبل به پزشک متخصص پوست مشاوره کنید تا خصوصیات کامل پوست را ارزیابی کند و در انتخاب شما راهنمایی کند. به این نکته فکر کنید شاید پوست شما در مقابل اشعه لیزر خیلی ضعیف باشد و یا شاید حساسیت شدید به مواد اسیدی نشان دهد،پس بهتر از تصمیم های سرخود پرهیز کنید. پزشک ها با دانشی که از لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد دارند، می توانند بهترین راه را به مراجعه کننده پیشنهاد کنند، تا بهترین نتیجه حاصل شود.

انواع روش ها برای لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد

برای لایه برداری پوست با لیزر یا با مواد دستگاه ها و روش های مختلفی وجود دارد، که سعی کرده ایم معروف ترین آنها را نام ببریم:

انواع دستگاه و روش های لیزر پوست

  • لیزر کیوسوِییچ
  • لیزر فرکشنال co2
  • لیزر اربیوم
  • لیزر آر اف فرکشنال
  • لیزر الکساندریت
  • لیزر دایود 
  • و...

انواع مواد مورد استفاده (اسید ها) برای لایه برداری شیمیایی

  • گلیکولیک اسید که ( نیشکر)
  • لاکتیک اسید( شیر و سبزیجات)
  • سیتریک اسید ( مرکبات)
  • تارتاریک اسید ( انواع انگور)
  • مالیک اسید که (سیب)

انواع روش های لایه برداری پوست

انواع روش های لایه برداری پوست

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB