آیا میکرونیدلینگ برای جای جوش موثر است؟

09 اسفند ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش 

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش و کاربردهای آن با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ استفاده از این متد درمانی در کلینیک های زیبایی باعث تحریک بافت پوست فرد شده و تاثیرات شگرف آن را در احیای بافت پوست و رفع جای جوش بعد از طی شدن پروسه درمانی به وضوح خواهید دید. 

قیمت و هزینه میکرونیدلینگ (جوانسازی پوست)قیمت و هزینه میکرونیدلینگ (جوانسازی پوست) 

منظور از میکرونیدلینگ چیست؟ 

میکرونیدلینگ از جمله روش های درمانی محبوب و شناخته شده است که در جهت رفع جای جوش های صورت زنان و مردان بکار گرفته می شود. در این روش غیر تهاجمی از سوزن های زیری برای تحریک بافت پوست کمک گرفته می شود تا با احیای کلاژن ها باعث ترمیم بافت آسیب دیده پوست شود. امروزه میکرونیدلینگ به عنوان بخشی از روش های مراقبت پوست کاربرد بسیاری داشته و می توان از آن در جهت اهداف و مقاصد خاصی بهره کافی را برد. همچنین آثار و نتایج این کار را می توان شامل موارد مختلف نظیر برخورداری از پوستی نرم، صاف، شاداب و جوان با قابلیت کشسانی بالا دانست.

کاربرد استفاده از روش میکرونیدلینگ 

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به بخشی از مزایا و کاربرد این روش درمانی غیر قابل تهاجمی اشاره ای کوتاه داشته باشیم؛ می توان هر یک از موارد ذیل را برای انجام این کار بر شمرد: 

  • رفع جای جوش و آکنه روی پوست
  • رفع چین و چروک های ایجاد شده روی پوست
  • برطرف کردن جای زخم و معضل رنگدانه های پوستی
  • خون رسانی و احیای تولید کلاژن در بافت پوست
  • برطرف شدن حالت شل شدگی پوست ناشی از تغییر وزن، لیپوساکشن و یا بالا رفتن سن 

تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش

یکی از مهمترین بخش هایی که در روند بهبودی کامل پوست بعد از ایجاد زخم های سطحی یا جوش بسیار موثر است، روند تولید کلاژن می باشد. تولید این ماده در زیر پوست با بالا رفتن سن افراد و تحت تاثیر شرایط مختلف به شدت کاهش یافته و این موضوع باعث خواهد شد که آثار فرورفتگی و لکه های ناشی از جای جوش ‌های شدید نظیر جوش ‌های کیستی یا ندولار و ... در اثر کندن، دستکاری یا فشار دادن آنها برای سال های طولانی بر روی پوست فرد باقی بماند.

از همین رو افراد به دنبال راهکاری موثر و ایمن بودند تا به نحوی بتوانند بافت پوست را برای تولید کلاژن تحریک کرده و آثار ناشی از این فرورفتگی ها و لکه ها را به تدریج و بعد از طی کردن پروسه درمانی برطرف نمایند. تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش غیر قابل انکار بوده و در این شیوه درمانی در کنار امواج رادیویی برای بهبود وضعیت ظاهری پوست فرد و درمان جای جوش های او کمک گرفته می شود.

تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش را می توان بدین صورت بیان نمود که از کانال‌ های ریز ایجاد شده به وسیله سوزن کراتینوسیت‌ ها و فیبروبلاست ‌های موجود در بافت پوست را به منظور تولید کلاژن و الاستین تحریک می کنند تا با افزایش میزان رشد این سلول های جدید، سرعت روند بهبودی و ترمیم بافت سطحی پوست به وسیله این شیوه درمانی افزایش پیدا کند. همچنین از دیگر تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش می توان به افزایش خون‌ رسانی در بافت پوست بدون آسیب به اپیدرم (روپوست) و و بهبود حالت ظاهری و ضخیم تر شدن آن در طی تنها چند هفته اشاره کرد.

تاثیر میکرونیدلینگ برای رفع جای جوش و آکنهتاثیر میکرونیدلینگ برای رفع جای جوش و آکنه 

عوارض جانبی میکرونیدلینگ پوست

هرچند که تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش و درمان چین و چروک های روی پوست نمی توان انکار کرد اما در برخی از این افراد بعد از انجام میکرونیدلینگ شاهد بروز عوارض موقتی هستیم که با توجه به حساسیت و واکنش های پوست آنها در مقابل این اقدام غیر تهاجمی و ایمن می توان به موارد مطرح شده در قسمت ذیل اشاره کرد: 

  • احساس ایجاد ورم یا کبود شدن برخی از نقاط
  • قرمز شدن یا التهاب موقت پوست بعد از انجام این کار
  • پوسته پوسته و یا خشک شدن پوست صورت
  • خونریزی در موارد نادر و خاص برای افراد مبتلا به اختلالات خونریزیی یا مصرف داروهای رقیق شدگی خون 

نحوه افزایش تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش 

جهت سرعت بخشیدن به روند بهبودی وضعیت پوست فرد و مشاهده تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش می توان اقدامات زیر جهت تقویت تولید کلاژن بکار گرفت:

  • رعایت تمامی نکات و توصیه های تجویز شده توسط پزشک متخصص پوست نظیر استفاده از محصولاتی مانند رتینوئیدها، رتینول ها و ... با توجه به حساسیت های پوستی فرد
  • استفاده از سرم های حاوی ویتامین c و املاح مفید و مغذی پوست برای کمک به تولید کلاژن و جلوگیری از تجزیه شدن آن
  • استفاده از کرم های ضد آفتاب و یا عینک های آفتابی برای جلوگیری از تجزیه کلاژن ها توسط پرتو فرابنفش نور خورشید
  • استفاده از لایه بردارهای پوست برای از بین بردن سلول های مرده و تولید کلاژن در جهت بهبود ظاهر پوست

دوران نقاهت بعد از میکرونیدلینگ و مراقبت های آن

خوشبختانه سرعت روند بهبودی افراد برای مشاهده تاثیرات میکرونیدلینگ برای جای جوش و... بسیار سریع بوده و دوره نقاهت بروز هر یک از عوارض جانبی نامبرده شده در قسمت قبل بسیار کوتاه خواهد بود. افراد بعد از انجام میکرونیدلینگ می توانند مانند گذشته به انجام بسیاری از امور روزمره زندگی خود بدون هیچگونه محدودیتی پرداخته و در جهت مراقبت بیشتر از پوست خود بهتر است که همواره نکات زیر را مد نظر قرار دهند: 

  • پرهیز از انجام فعالیت های ورزشی به مدت 48 ساعت
  • عدم قرار گرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید
  • پرهیز از انجام کارهای نظیر بوتاکس و فیلر های مخصوص صورت
  • پرهیز از انجام وکس، لیزر موهای زائد و....
  • پرهیز از استفاده لوازم آرایشی به مدت 12 ساعت بعد از انجام میکرونیدلینگ

بهترین خدمات زیبایی و درمانی را با کلینیک زیبایی آفتاب تجربه کنید. ما بهترین خدمات را برای شما در نظر گرفته ایم.

درمان جای جوش با میکرونیدلینگدرمان جای جوش با میکرونیدلینگ

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB