میکرودرم ابریژن چیست و چه فایده ای برای پوست دارد؟

25 بهمن ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست 

داشتن پوستی سالم و شفاف آرزوی هر فردی است که  به سلامتی و زیبایی خود اهمیت می دهند. میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست یکی از روش های مراقبت پوست است. با توجه به این که به مرور زمان پوست انسان طراوت و شادابی خود را از دست می دهد و دچار لک ها و فرورفتگی های پوستی می شود، لازم است با راهکارهایی که امروزه برای مراقبت از پوست وجود دارد از جمله میکرودرم ابریژن، از پوستتان مراقبت کرده و آن را درمان کنید.

تاثیرات میکرودرم ابریژن بر پوستتاثیرات میکرودرم ابریژن بر پوست 

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به آرامی پوست شخص را لایه برداری کرده و بعد از تعداد جلسات مشخص شده پوست شما شفاف تر و صاف و یکنواخت می شود. میکرودرمی که در خانه روی پوستتان انجام می دهید با میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست کمی متفاوت است به طوری که در روش دوم متخصص پوست آن را برای شما انجام داده و به لایه های زیرین پوست شما نفوذ می کند. فرقی نمی کند که پوست شما چه رنگی دارد، میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست برای هر رنگ پوستی مناسب است.

از میکرودرم ابریژن برای برطرف شدن کدام مشکلات پوستی استفاده کنیم؟

  • لک های پیری (یعنی لکه هایی که با افزایش سن روی پوست ایجاد می شوند)
  • لک های قهوه ای رنگ ظاهر شده روی پوست صورت به علت های مختلف مثلا نور خورشید
  • لک هایی که جای جوش و آکنه هستند
  • کدر بودن پوست و غیر یکنواخت بودن رنگ پوست در همه قسمت ها

در تمامی موارد بالا میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست کمک به برطرف کردن این مشکلات پوستی می کند. در حقیقت یکی از اهداف میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست این است که متخصص برای جذب بیشتر محصولات ضد پیری و سفید کننده که بسیاری از افراد امروزه مورد استفاده قرار می دهند، عمل میکرودرم ابرِیژن را انجام می دهد و البته لازم به ذکر است که نتایج میکرودرم ابریژن موقت بوده و حتما مراقبت های بعد از آن تاثیر مهمی در پایداری و ماندگاری بیشتر آن خواهد داشت. به عنوان مثال استفاده مداوم از ضد آفتاب و استفاده از کرم های مراقبتی پوست برای ماندگاری اثر میکرودرم ابریژن لازم و ضروری است.

فرآیند میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست

اساس عمل میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست لایه برداری پوست است. که این کار راه ها و ابزارهای مختلفی دارد که هر متخصص پوست می بایست علم به آن داشته باشد. در انجام عمل میکرودرم ابرِیژن لایه های شاخی پوست که بسیار کوچک و گاها غیر قابل مشاهده با چشم غیر مسلح هستند بریده شده و بدون استفاده از مواد شیمیایی پوست لایه برداری عمیق می شود. دستگاهی که برای میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست استفاده می شود یا دارای نوعی دستی با نوک الماسی هستند و یا از ذرات کریستال برای لایه برداری پوست استفاده می کند. گاهی اوقات دستگاه میکرودرم یک مکش کوچک نیز دارد که ذرات ساییده شده پوست را جمع آوری می کند. تقریبا می توان گفت که بلافاصله پس از عمل میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست نتیجه را مشاهده خواهید کرد، پوستی لطیف با بافتی یکدست تر خواهیم داشت.

مضرات و فواید میکرودرم ابریژنمضرات و فواید میکرودرم ابریژن برای پوست

مزایا میکرودرم ابریژن برای پوست

میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست حدود 30 دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد. این روش کاملا بدون درد بوده و یک روش مطمئن برای پاکسازی و لایه برداری پوست به شمار می رود. از بین بردن لایه های سطحی و لک دار پوست، محرکی برای افزایش تولید کلاژن شده و پوستی صاف و شفاف را برای شما به ارمغان می آورد. شما پس از یک جلسه درمان نیز تغییر بسیاری در پوست خود مشاهده خواهید کرد. میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست برای بهبود موارد زیر بسیار موثر است:

  • منافذ باز پوست را کنترل می کند و منفذهای بسته شده پوست را بهبود می بخشد
  • مات بودن و کدر بودن پوست را از بین می برد و منجر به افزایش جریان خون در پوست و کلاژن سازی می شود
  • خطوط ریز روی پوست و جای آکنه و جوش را از بین می برد و مشکلات خفیف پوست (مثل رنگ) را برطرف می کند

تفاوت میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ در چیست؟

میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ هر دو به منظور لایه برداری و پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در استفاده از هر دو روش شما پوستی شفاف و عاری از لک های به جا مانده از جوش، عارضه های پوستی و... خواهید داشت. اما تفاوت هایی که این دو روش با هم دارند در چیست؟ در میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست کریستال‌ های بسیار ظریفی مسئولیت لایه برداری پوست را بر عهده دارند که سبب افزایش گردش خون در پوست و کلاژن سازی شده و در سه سطح پوست شما را لایه برداری می کند. در میکرونیدلینگ اما از سوزن‌ برای ایجاد سوراخ های میکروسکوپی بر روی پوست استفاده می‌شود. این روش طبیعتا با سوراخ های عمیق تری که روی پوست ایجاد می کند سبب لایه برداری عمیق و کلاژن سازی می شود و برای از بین بردن عمقی جوش ها و لک های بزرگ مناسب است.

چه زمانی بهتر است از میکرودرم ابریژن استفاده کنیم؟

شما هر زمانی که روی پوست خود عارضه هایی از جمله جای جوش های باقی مانده و لک مشاهده کردید می توانید از میکرودرم ابریژن و فواید آن برای پوست استفاده کنید. اما به طور کلی میکرودرم ابریژن مناسب برای بهبود زخم ها و اسکارها، جای آکنه و جوش و... مناسب است. برای افرادی که پوست روشن تری دارند میکرودرم ابریژن بدون خطر است اما اگر شما پوست تیره تری دارید حتما قبل از انجام این کار با دکتر متخصص مشورت کنید زیرا باعث زخم و تغییر رنگ پوست شما می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در مرکز سلامت و زیبایی غرب تماس حاصل فرمایید.

میکرودرم ابریژن برای بهبود چه مشکلاتی استفاده می شود؟میکرودرم ابریژن برای بهبود چه مشکلاتی استفاده می شود؟ 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB