تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

25 بهمن ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

مقایسه RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2  

مهم ترین تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 را می توان در کاربرد و شیوه انجام عمل زیباسازی صورت دانست. RF فرکشنال و لیزر فرکشنال CO2، دو روش نوین و مدرن زیباسازی پوست به دو روش متفاوت هستند که در این مقاله می خواهیم با معرفی آنها، به معرفی تفاوت های این دو شیوه زیباسازی بپردازیم.

RF فرکشنال یا CO2 فرکشنال ؟ RF فرکشنال یا CO2 فرکشنال؟  

روش های جوانسازی پوست

امروزه حفظ سلامتی و زیبایی پوست و ایجاد یک ظاهر جوان به خصوص برای بانوان، جزو یکی از دغدغه های مهم آنها شده است. به همین منظور، از گذشته تاکنون، روش های مختلفی برای حفظ زیبایی صورت، مو، بدن استفاده شده است که رایج ترین آن را می توان استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی دانست. اما با این حال با پیشرفت تکنولوژی، روش های نوین به تدریج جای روش های قدیمی را می گیرند. در این مقاله می خواهیم به دو روش مدرن برای جوان سازی پوست و تفاوت آن با یکدیگر بپردازیم که عبارتند از زیباسازی پوست با فرکشنال RF و زیبایی پوست با لیزر فرکشنال CO2.

RF فرکشنال 

همانطور که گفتیم، امروزه روش های مختلف و مدرنی برای زیباسازی پوست وجود دارد که از جمله آنها می توان به RF فرکشنال اشاره کرد. در واقع RF فرکشنال، امواج رادیو فرکوئنسی هستند که غالبا با لیزر اشتباه گرفته می شوند. این روش در یک عمق مشخص، امواج رادیو فرکوئنسی را منتشر و آزاد می کند که سبب می شود تا عملیات زیبا سازی پوست انجام شود. در واقع استفاده از امواج رادیو فرکوئنسی می تواند مزایای خاص خود را داشته باشد که یکی از مهم ترین آنها را می توان عدم ایجاد عوارض جانبی دانست. برای انجام عملیات زیباسازی پوست از طریق این روش، از دستگاه RF Fractional استفاده می شود که نتایج خوبی را برای زیباسازی پوست ارائه می کند. تعداد جلسات برای درمان از طریق این روش کاملا بستگی به پوست و مشکلات ایجاد شده برای آن دارد.

لیزر فرکشنال CO2

یکی دیگر از شیوه های پیشرفته برای جوانسازی پوست را می توان استفاده از لیزر فرکشنال CO2 دانست که می تواند در درمان مشکلات پوستی اعم از جوش، منافذ و همچنین جوانسازی و سفت نمودن پوست استفاده شود. این تکنولوژی یعنی لیزر فرکشنال از سال 2004 وارد دنیای زیبایی و تجهیزات پزشکی شد که در این روش زیبایی، از لیزر فرکشنال برای حذف یک یا چند لایه پوست استفاده می شود. استفاده از لیزر فرکشنال CO2 توسط متخصص پوست استفاده می شود که در آن با استفاده از انرژی نور برای ایجاد منافذ پوستی استفاده می شود. برای انجام آر اف تراپی می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. 

جوانسازی پوست با RF فرکشنال یا CO2 فرکشنال
جوانسازی پوست با RF فرکشنال یا CO2 فرکشنال 

تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 چیست؟

با معرفی اجمالی که از این دو روش زیباسازی پوست بیان نمودیم، در رابطه با تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 می توان گفت:

  • نوع عملیات و شیوه انجام آن در دو شیوه RF فرکشنال و لیزر فرکشنال CO2 به کل با یکدیگر تفاوت دارد و استفاده اصلی از روش RF فرکشنال، بیشتر برای درمان کشیدگی پوست و افتادگی آن است.

  • یکی از مواردی که می توان برای تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 بیان کرد، بهبود اسکار های آکنه یا جوش است که این بهبودی در لیزر فرکشنال دی اکسید کربن بیشتر از فرکشنال رادیو فرکوئنسی می باشد. 

  • همچنین روند درمان و بهبود در مواردی از جمله شل شدگی پوست و افتادگی آن، در روش فرکشنال RF مناسب تر است.

  • همچنین دیگر تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 را می توان عوارض فیزیکی کمتر در نوع فرکشنال RF نسبت به فرکشنال لیزر CO2 دانست که از نظر ایجاد زخم، عمق زخم و... بهتر عمل می کند.

  • همانطور که تا به اینجای کار فهمیده اید، مهم ترین تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 را می توان تهاجمی تر بودن روش لیزر فرکشنال CO2 نسبت به روش RF فرکشنال دانست.

موارد مختلف تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2

از دیگر موارد تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 می توان گفت:

  • استفاده از روش RF فرکشنال می تواند برای فصول گرم تر مناسب باشد.

  • همچنین استفاده از فرکشنال RF می تواند برای کسانی که پس از درمان ، امکان استراحت را ندارند، مناسب باشد.

همچنین در بخشی دیگر از موارد تفاوت RF فرکشنال با لیزر فرکشنال CO2 می توان به دستگاه های این دو اشاره نمود که دستگاه لیزر CO2 فرکشنال لیزر قوی تری نسبت به affirm دارد و معمولا تعداد جلسات آن کمتر است. در این شیوه درمانی، احتمال بالایی وجود دارد که زخم هایی ایجاد شود که نیاز به استراحت برای بیمار ضروری است. استفاده از شیوه RF می تواند برای کسانی که شرایط عمل جراحی را ندارند، مناسب بوده و می توان با درصد اطمینان بالایی گفت نسبت به لیزر فرکشنال cO2، ریسکی ندارد.

جمع بندی

در یک جمع بندی می توان گفت RF فرکشنال و لیزر فرکشنال CO2 از شیوه های نوین برای درمان چروک و سفت کردن پوست های افتاده و به اصطلاح شل است که به کمک امواج رادیویی با فرکانس بالا یا به اصطلاح رادیوفرکوئنسی انجام می شود. در مورد تفاوت این دو روش اما باید گفت روش RF فرکشنال، یکی از روش های کاملا بی خطر است که برای افتادگی و کشیدگی پوست توسط متخصص آن انجام می شود که با پرتو های رادیو فرکوئنسی این کار انجام می شود اما در روش لیزر فرکشنال CO2 که شیوه انجام آن می تواند همراه با ریسک جراحت همراه باشد و در این شیوه درمان، بیمار نیاز به استراحت در بین جلسات دارد، از دستگاه مخصوصی برای جوانسازی پوست و حذف آکنه و اسکار های عمقی و... استفاده می شود. شما برای دریافت خدمات زیبایی می توانید به کلینیک زیبایی آفتاب مراجعه نمایید یا با کارشناسان ما برای دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید. 

RF فرکشنال بهتر است یا CO2 فرکشنال؟RF فرکشنال بهتر است یا CO2 فرکشنال؟ 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB