پلاسما جت چیست و چه مزایایی دارد؟

27 دی ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

مزایای انجام پلاسما جت چیست؟

یکی از دلایلی که افراد اقدام به جراحی های زیبایی می کنند ایجاد چین و چروک و افتادگی پلک در صورت آن ها است. اما برای از بین بردن این گونه موارد نیاز به جراحی های پر هزینه نیست. پلاسما جت روشی ساده و آسان برای افرادی که علاقمند جوان سازی پوست خود بدون جراحی هستند.

پلاسما جت چیست؟

امروزه روش های بسیاری برای درمان چین و چرو ک های صورت و یا افتادگی پلک ها در نتیجه پیری وجود دارد. افراد زیادی در اثر عوامل مختلفی نظیر عوامل محیطی و یا تغذیه نادرست به این مشکلات دچار می شوند که از روش های زیادی جهت درمان این آسیب ها استفاده می کنند. در بعضی از موارد افتادگی پلک ها و یا برطرف شدن چروک ها پوست با یک بار درمان از ین نرفته و افراد دیگر تمایلی به استفاده مجدد از این روش ها برای بازسازی پوست خود ندارند. به همین دلیل استفاده از روش های جایگزین بدون انجام جراحی یکی از بهترین روش ها برای کم نمودن کاهش عوارض جراحی های زیبایی است. پلاسما جت یکی از روش ها برتر در این زمینه است که متخصصین زیبایی امروزه برای بیشتر مراجعه کنندگان به کلینیک زیبایی تجویز می نماید. به دلیل عدم نیاز به بی هوشی این روش در میان افراد دارای محبوبیت بسیاری است.

ماندگاری پلاسما جتماندگاری پلاسما جت

چگونگی انجام پلاسما جت

بیشتر چروک هایی که بر روی پوست ایجاد می شود ناشی از شل شدن پوست و از دست رفتن حالت ارتجاعی آن است. به همین علت در این گونه روش ها با ترغیب کردن پوست به ایجاد کشش مناسب به آن استحکام بیشتری می بخشند. در پلاسما جت با استفاده از تکنولوژی پوست درلایه رویی در نقاط بسیار ریز سوزانده می شود. لایه های پوست به دلیل سوختگی جمع شده و پوست محکم می شود. در این روش به دلیل ریز بودن سوراخ ها و عدم آسیب به لایه های زیری هیچ گونه اثری باقی نمی ماند.
دستگاه توسط پزشک بر روی ناحیه تحت درمان به صورت کشیده می شود. پرتوها به داخل پوست نفوذ کی کند و قسمت های تحت درمان را پوشش می دهد. پوست در این روش به بازسازی تحریک شده و بافت آسیب دیده ترمیم می شود. گرمای حاصل باعث سوزانده شدن پوست در این نواحی می شود و درمان انجام می شود.

انجام لیفیت بینی با این روش

بسیاری از افراد نیز علاقمند استفاده از این روش برای درمان افتادگی در بینی خود می شوند. پوست بینی های گوشتی در این روش کمی سوزانده شده و با جمع شدن پوست بینی کمی به سمت بالا کشیده می شود. به دلیل ضخیم بودن پوست در این ناحیه از صورت می توان سوختگی را عمیق تر انجام داد. به همین دلیل نیز بعد از درمان بینی کمی به سمت بالا کشیده می شود. برای درمان بینی با پلاسما جت می توان از روش های همراه مانند تزریق هیالاز و یا نخ نیز استفاده نمود. استفاده از این روش های همراه برای بیمار نتایج بسیار بیشتری به همراه دارد.

این روش برای چه مواردی بیشتر کاربرد دارد

روش پلاسما جت بیشتر برای این موارد به کار برده می شود:

• افتادگی پلک چشم
  • کاهش چروک های صورت و گردن
  • کم کردن لکه های پوستی صورت
  • کم کردن نقاط روی پوست که در اثر کهولت ایجاد می شود
  • درمان جای جوش و آکنه
  • افرادی که در قسمت هایی از پوست مانند شکم و باسن دارای افتادگی هستند

توجه نمایید که به دلیل این که در این درمان از بی هوشی استفاده نمی شود بسیار مفید برای افرادی است که تمایل به بی هوشی نداشته یا از آن واهمه دارند.

هزینه پلاسما جتهزینه پلاسما جت

چه مراقبت هایی در قبل و بعد از این روش لازم است

در پلاسما جت فرد باید حتما توسط متخصص مورد معاینه قرار بگیرد. در صورت وجود هر گونه شبه و علائم بیماری آزمایش های خاصی توسط متخصص تجویز می شود که باید حتما قبل از پلاسما جت انجام شود. توجه کنید که افرادی که آسپرین مصرف می کنند باید حتما 3 روز قبل از انجام درمان از مصرف آن خودداری کنند. مصرف این دارو و هر گونه داروی رقیق کننده خون در این زمان منع پزشکی دارد.
در زمان انجام این روش پزشک از پمادهای مخصوص جهت کاهش درد استفاده می کند. بعد از انجام پلاسما جت نیز بیمار باید تا 5 روز از پمادهای بی حس کننده استفاده نماید. مصرف هر گونه لوازم آرایشی نیز بر روی قسمت درمان شده شده باعث ایجاد حساسیت و درد در این منطقه می شود. توجه کنید که ایجاد درد و قرمزی یکی از علائم شایع در این دوره است به همین دلیل مصرف پمادهای بی حس کننده از این علائم و در ناشی از آن کم می کند. فراموش نکنید که از خاراندن یا نمالیدن محل درمان به سرعت درمان کمک می کند.

چه افرادی نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند

با این که این روش درمانی بسیار ساده و بدون عوارض زیاد است اما بسیاری از افراد منع استفاده از پلاسما جت دارد. این افراد عبارتند از:

• بانوان باردار
  • افرادی که دچار بیماری های حاد یا صرع هستند
  • افرادی که در بدن خود هر گونه شی فلزی دارند مانند دستگاه تنظیم ضربان قلب

تعداد جلسات لازم در این روش

تعداد جلسات درمانی در این روش با توجه به چند مورد مهم از 3 تا 4 جلسه است. اما درمان با پلاسما جت در یک مدت کوتاه صورت نمی گیرد. بسته به نوع درمان و پوست فرد هر مرحله درمان با مرحله بعدی حدود یک تا دو ماه فاصله دارد.

مزایای انجام این روش

از مزایای انجام پلاسما جت می توان به مواردی چند اشاره نمود:

• هزینه درمان با این روش بسیار کمتر از روش های دیگر است.
  • دوره نقاهت در آن بسیار کوتاه است.
  • درمان در پلاسما جت در بیشترین حالت خود چیزی حدود 6 ماه طول می کشد که در مقایسه با درمان های دیگر بسیار کوتاه است.
  • این روش کمترین عوارض را ممکن است به دنبال داشته باشد.
  • درد و ناراحتی برای بیمار در طی انجام آن وجود ندارد.

پلاسما جت و کاربردهای آن در زیباییپلاسما جت و کاربردهای آن در زیبایی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی