منظور از آر اف (RF) تراپی چیست؟

27 دی ، 1399
کلینیک زیبایی آفتاب

آر اف چیست؟ کاربردها، مزایا و معایب استفاده از آن 

آر اف (RF) تراپی یکی از جدیدترین شیوه های درمانی موثر و کم خطر برای جوانسازی پوست صورت یا بدن افراد است که از طریق یک لیزر و تشعشع امواج رادیویی، بافت های آسیب دیده پوست را ترمیم کرده و تاثیرات بسزای دیگری نیز  بر روی پوست فرد با خود به همراه خواهد داشت. از همین رو در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در خصوص آر اف تراپی و مزایای آن با شما خوانندگان عزیز و محترم در میان بگذاریم؛ همراه ما باشید. 

جوانسازی پوست صورت با آر اف تراپیجوانسازی پوست صورت با آر اف تراپی 

منظور از آر اف (RF) تراپی چیست؟

آر اف (RF) به روشی گفته می شود که بدون هیچگونه نیاز به جراحی و ایجاد زخم می توان برای بهبود ظاهر پوست صورت و بدن از آن کمک گرفت و اعتماد به نفس خود را برای حضور در جامعه افزایش داد. در واقع این شیوه به صورت کاملا  ایمن و بی خطر عمل کرده و  تولید حرارت و گرمای حاصل از امواج رادیویی باعث می شود که بافت پوست بدن و صورت فرد تحریک شده و با نفوذ به لایه های عمیق آن، شروع به کلاژن سازی و جذب الاستین و سلول های جدید خواهد کرد. به این ترتیب پوست آن ناحیه از بدن فرد سفت، ضخیم و مقاوم تر شده و شخص جوان تر از قبل به نظر خواهد رسید. بهبود ساختار بافت تشکیل دهنده پوست در روش آر اف تراپی برخلاف سایر لیزرها با فرکانسی پایین از امواج رادیویی صورت گرفته و بدون خطر تغییر رنگ دائمی پوست می تواند برای درمان افراد با رنگ پوست های مختلف تیره و روشن موثر واقع شود.

مزایا و تاثیرات مثبت آر اف (RF) تراپی

هر روش درمانی از علاوه بر مزایای بیشمار خود با عوارضی نیز همراه است که  عوارض بعد از انجام  آر اف (RF) تراپی بسیار موقت بوده و شامل سوزش، قرمزی و تورم می باشد. در ادامه این قسمت به بیشترین تاثیرات مثبتی که فرد بعد از انجام  آر اف (RF) تراپی بر روی پوست خود احساس خواهد کرد؛ پرداخته ایم: 

  • لیفت و سفت شدن پوست صورت
  • از بین رفتن چین و چروک های  روی پیشانی و اطراف چشم
  • ناپدید شدن ترک های پوستی ناشی از عوارض چاقی و حاملگی
  • نابودی لکه های قهوه ای و روشن شدن پوست
  • بستن منافذ باز پوست صورت
  • کمک به رفع تعریق زیاد در نواحی زیر بغل و...
  • لیپولیز بافت چربی و از بین بردن چربی اضافی پوست
  • رفع اثرات ناشی از آفتاب سوختگی بر روی پوست
  • درمان گودی، سیاهی و پف اطراف چشم
  • محو کردن رگ های زیر پوست

 آر اف (RF) تراپیآر اف (RF) تراپی پوست صورت

انواع شیوه های مختلف آر اف (RF) تراپی

آر اف (RF) تراپی بنا بر مشکل فرد در انواع مختلفی صورت میگیرد که شیوه و زمان کار با دستگاه در هر یک از این روش ها با دیگری متمایز خواهد بود. انواع شیوه های مختلف آر اف تراپی را میتوان به صورت زیر نام برد:

آر اف مونوپلار (لاغری)

در این روش امواج رادیویی حاصل از دستگاه مونوپلار آر اف با کمک یک پروب وارد بدن فرد بیمار شده و سپس یک صفحه فلزی این امواج بعد از خروج از سمت دیگر بدن فرد، جذب خواهد کرد. فرکانس امواج رادیوی ساطع شده توسط این دستگاه 0.3 مگاهرتز بوده و با قدرت 300 وات قادر است که به داخل پوست بدن فرد نفوذ و بعد از ایجاد حرارت در بافت چربی زیر پوست از سمت دیگر خارج شود. 

آر اف فرکشنال یا ام ار اف (MRF)

این روش یکی از به روز ترین شیوه های آر اف (RF) تراپی برای جوانسازی، لیفتینگ، محو چین و چروک و شفاف سازی پوست بدن یا صورت افراد با رنگ پوست های مختلف می باشد. در این نوع از شیوه آر اف (RF) تراپی، امواج رادیویی دستگاه ​از طریق سوزن های کوچک به لایه های داخلی و میانی پوست نفوذ پیدا کرده و با ایجاد حرارت و گرمایی مختصر در مدت زمانی کوتاه، بافت میانی پوست را برای کلاژن سازی تحریک خواهد کرد تا پوست سفت تر و جوان تر از قبل به نظر برسد. ارتفاع سوزن های مورد استفاده در شیوه  آر اف  فرکشنال یا ام ار اف (MRF) بین ۰٫۱ تا ۰٫۴ میلیمتر متغیر می باشد.

آر اف بای پولار (دوقطبی)

دو قطب مثبت و منفی بکار رفته بر روی پروب دستگاه بای پولار باعث کاهش عمق نفوذ امواج به درون بافت های پوست فرد شده و معمولا از این شیوه برای لیفتینگ و سفت شدن پوست استفاده می شود. فاصله بین دو قطب دستگاه رابطه مستقیمی با عمق نفوذ امواج داشته و هر چه این فاصله بین او 2 قطب کمتر باشد، امواج حاصل از دستگاه آر اف پولار به عمق کوتاه تری از بافت پوست نفوذ خواهد کرد. فرکانس مورد نظر برای امواج رادیویی این دستگاه بین  ۰٫۵ تا ۱ مگاهرتز در نظر گرفته می شود.

آر اف مولتی پولار

این شیوه آر اف (RF) تراپی همانطور که از نام آن مشخص است از چندین قطب مثبت و منفی برخوردار بوده که امواج رادیویی حاصل از آن در منطقه وسیع تری می تواند به لایه عمقی پوست نفوذ پیدا کرده و این قسمت ها را در جهت تولید کلاژن برای لیفتینگ و جوانسازی پوست تحریک کند. با توجه به گستردگی ناحیه نفوذ امواج و افزایش عمق نفوذ آنها به بافت پوست فرد بیمار، زمان انجام کار با این دستگاه کاهش می یابد.

هزینه انجام آر اف تراپی

 آر اف (RF) تراپی علی رغم تاثیر بسزای خود در درمان و بهبود پوست فرد بیمار، کاری زمان بر بوده و برای مشاهده تاثیرات نهایی آن بر روی پوست، نیاز به صبر و حوصله فرد بیمار در طی چندین جلسه درمانی خواهد داشت؛ لذا هزینه ای که شخص به منظور جوانسازی پوست خود از طریق روش آر اف (RF) تراپی باید بپردازد با توجه به نوع و مدل دستگاه، جنس امواج و تعداد جلسات متغیر بوده و بهتر است که قبل از هر چیز، به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کرده تا بعد از بررسی وضعیت پوست شما، تعداد جلسات لازم و نوع دستگاه برای بهبودی و درمان موثر تشخیص داده و هزینه نهایی انجام این کار به شما اعلام گردد. کلینیک زیبایی غرب با ارائه بهترین خدمات آر اف تراپی در کنار شما می باشد.

کاربردهای آر اف RF تراپی کاربردهای آر اف RF تراپی 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB