میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود

31 شهریور ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود؟ اگر شما هم به دنبال انجام این اقدام زیبایی هستید حتما دانستن پاسخ این سوال برایتان مهم است. با رشد صنعت زیبایی و درمانی افراد برای رفع مشکلات و نواقص ظاهری خود به دنبال انجام عملکرد های متفاوت هستند. میکرونیدلینگ در حقیقت یک تکنیک جدید و موثر است که با توجه به بازدهی بالا و سریعی که دارد سبب جوانسازی پوست افراد می شود.

به همین علت متقاضیان زیادی روزانه به دنبال انجام این اقدام زیبایی هستند. اما قبل از آن باید به خوبی مطلع شوید که آیا کاندیدای مناسبی برای انجام این اقدام زیبایی و درمانی هستید؟ به همین منظور در این مقاله با کلینیک زیبایی آفتاب تهران همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از این تکنیک بدست آورید.

انجام میکرونیدلینگانجام میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ چیست؟

قبل از آن که بدانید میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود، باید با ماهیت این عملکرد نیز مختصرا آشنا شوید. در حقیقت میکرونیدلینگ با توجه به سوزن های ریزی که دارد، آسیب های ریزی به پوست وارد کرده و سبب ایجاد زخم های ریزی در محلی که نیاز است ترمیم شود ایجاد می کند.

عمدتا از عملکرد میکرونیدلینگ برای رفع چین و چروک ها، از بین بردن جای اسکار و زخم، جوانسازی پوست و ... استفاده می شود. زیرا که زخم های ایجاد شده با تحریک سلول ها به کلاژن سازی و تولید الاستین سبب جوانسازی پوست شده و درمان ویژه ای را برای فرد متقاضی به همراه خواهد داشت.

موارد منع میکرونیدلینگ

حال که دانستید این اقدام زیبایی و درمانی چیست بهتر است به معرفی کاندیدای انجام این عمل پرداخته و بررسی کنید که این اقدام برای چه افرادی مناسب نیست و ممکن است سبب بروز عوارض ناگوار شود. در ذیل به هر دو دسته به صورت جامع پرداخته شده است.

چه کسانی نمی توانند میکرونیدلینگ را انجام دهند؟

اگر شما هم قصد انجام این اقدام درمانی و البته زیبایی را دارید باید قبل از آن بررسی کنید که آیا در این دسته قرار می گیرید؟ به طور کلی گروهی از افراد با توجه به سابقه بیماری هایی که دارند، شرایط حساس پوستی و ... برای انجام هر اقدام زیبایی باید آن را با پزشک مورد نظر خود در میان گذاشته و طبق صلاحدید او پیش بروند. علاوه بر آن به طور کلی افرادی که در ذیل به آن ها اشاره شده است میکرونیدلینگ برای آن ها توصیه نمی شود. همچون؛

افرادی که نمی توانند میکرونیدلینگ انجام دهندافرادی که نمی توانند میکرونیدلینگ انجام دهند

افراد دارای اسکار بر روی پوست خود

اگر به دنبال یک پاسخ کامل برای این سوال که میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود؛ هستید باید ابتدا به گروه اول این پاسخ نگاهی بیندازید. در واقع اگر بر روی پوست خود اسکار یا کلوئید فعال دارید شما مجاز به انجام میکرونیدلینگ نیستید.

حضور اسکار ها بر روی پوست نشان از ضعف در سیستم ایمنی بدن فرد است و در صورت انجام این اقدام، میکرونیدلینگ باعث افزایش تحریک سیستم ترمیمی پوست و بزرگ شدن آن ها می شود. به همین جهت استفاده از این روش برای این گروه از متقاضیان نیز توصیه نمی شود.

مبتلایان به حساسیت های پوستی

اگر دارای حساسیت های پوستی و واکنش های آلرژیک به اتفاقات این چنینی هستید انجام فرآیند میکرونیدلینگ برای شما نیز پیشنهاد نمی شود. زیرا که در صورت انجام این اقدام سیستم ایمنی بدن شما تحریک شده و باعث بروز آسیب های جدی به پوست شما می شود و در نهایت ترمیم این اختلال ایجاد شده زمان بر بوده و سبب افزایش التهابات شما خواهد شد.

افراد دارای هموفیلی

گروه دیگری که در پاسخ به این سوال که میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود در رده افراد مهم قرار می گیرند مبتلایان به هموفیلی هستند. در واقع میکرونیدلینگ با ایجاد آسیب به ساختار پوست ممکن است سبب یک خونریزی احتمالی و محدود در افراد عادی شود.

اما هموفیلی ها چون از مشکل عدم انعقاد خون رنج می برند در صورتی که این اتفاق برایشان رخ بدهد؛ قطع نشدن خونریزی می تواند باعث کبودی و کاهش انجام این اقدام شود. به همین منظور این دسته از افراد گروه مناسبی برای انجام میکرونیدلینگ نیستند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تاثیر میکرونیدلینگ بر جای جوش

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

دیابتی ها

اگر دارای بیماری دیابت هستید شما نیز در دسته افرادی قرار می گیرید که میکرونیدلینگ مناسب آن ها نمی باشد. این افراد به دلیل داشتن این بیماری که سبب بروز اختلالاتی در سیستم ترمیمی بدن می شود، نمی توانند کیس مناسبی برای این اتفاق باشند.

در صورتی که این دسته از متقاضیان این عملکرد را انجام دهند، زخم های مزمنی در پوست صورت آنها تشکیل شده و سبب به خطر افتادن زیبایی به علت تشکیل اسکار های بد شکل بر روی صورتشان می شود. این گروه از افراد برای رفع چین و چروک های خود می توانند از روش دیگری استفاده کنند.

مصرف کنندگان داروهای ضد انعقاد خون

اگر بخواهیم بگوییم میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود در حقیقت می توان به گروهی اشاره کرد که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند. برای مثال این داروها مورد استفاده افراد دارای غلظت خون یا بیماران سکته قلبی قرار می گیرد.

از جمله این داروها می توان به؛ آسپرین، وارفارین، کومارین و ... اشاره کرد. این داروها به علت این که سبب افزایش رقت خون و زمان بر بودن انعقاد آن می شوند مانع از انجام نتیجه و بازدهی میکرونیدلینگ شده و عوارضی همچون؛ کبودی، خونریزی، تورم و ... برای این افراد به بار خواهد آورد.

دارندگان عفونت های پوستی

اگر دارای عفونت های پوستی هستید؛ میکرونیدلینگ برای شما توصیه نمی شود. زیرا زمانی که بدن انسان دچار عفونت و التهابات است، سلول های ایمنی در محل مورد نظر پوست فرد تجمع کرده و فرآیند التهاب آغاز می شود.

اگر در چنین شرایطی میکرونیدلینگ انجام دهید، عفونت های فعال سبب تحریک بیش از حد سلول های سیستم ایمنی و تشدید التهابات می شود. این اتفاق مانع از بازدهی میکرونیدلینگ برای شما می شود و ممکن است سبب بروز عوارض دیگری برایتان بشود.

کاندیدای نامناسب برای انجام میکرونیدلینگکاندیدای نامناسب برای انجام میکرونیدلینگ

افرادی که به تازگی ویتامین A مصرف کرده اند

در حقیقت اگر بخواهیم بگوییم میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود، باید به گروهی که به تازگی ویتامین A مصرف کرده اند یا از محصولی استفاده می کنند که دارای این ویتامین است اشاره نمود. به طور کلی ویتامین آ سبب از بین رفتن نتیجه میکرونیدلینگ می شود. به همین منظور اگر قصد انجام این عملکرد را دارید از 2 هفته قبل از درمان مصرف این دارو را کنار بگذارید.

اگر هم ضروری است که آن را مصرف کنید حتما برای قطع آن با پزشک خود کاملا مشورت نمایید. پس از انجام میکرونیدلینگ نیز تا پایان دوره نقاهت مصرف آن را آغاز نکنید زیرا باعث از بین رفتن اثر کار می شود. به این صورت که مانع تجمع سلول های ترمیمی و تکثیر آن ها می شود.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد؛ زنان باردار، افراد مبتلا به پسوریازیس، اگزما، دارای زخم باز، گزینه های تحت درمان با رادیوتراپی ها، پرتو درمانی و ... نیز مجاز به انجام میکرونیدلینگ نیستند و بهتر است برای رفع نواقص ظاهری پوست خود، درمان چین و چروک ها و ... از روش کاربردی دیگری بهره مند شوند. 

چه کسانی کاندید مناسب میکرونیدلینگ هستند؟

اکنون که می دانید میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود بهتر است به گزینه مقابل این افراد یعنی کاندیدای مناسب این عملکرد درمانی نیز توجه کنید. به طور کلی افرادی که در ذیل از آنها یاد شده است مجاز به انجام این اقدام زیبایی و درمانی بوده و می توانند با انتخاب یک مرکز معتبر و دارای استاندارد های بهداشتی از مشاهده نتیجه کار، رضایت خاطر کاملی کسب نمایند. این افراد عبارتند از:

  • کیس های بالای 20 سال کامل
  • دارای شرایط سلامت عمومی
  • متقاضیان ترمیم آسیب های پوستی
  • افراد دارای افتادگی پوست
  • دارندگان گونه های بدون حجم
  • مراجعه کنندگان درمان های جانبی با استفاده از میکرونیدلینگ برای بهبود پوست بازوها، دست ها، پاها  و ...

همه مواردی که در بالا ذکر شد مجاز به انجام میکرونیدلینگ هستند. در بهترین حالت متقاضیان باید ابتدا توسط پزشک معاینه شده و مشکل آن ها به خوبی بررسی شود. سپس می توان مشخص کرد که میکرونیدلینگ برای آن ها قابل انجام است یا باید از روش دیگری به خوبی بهره مند بشوند.

میکرونیدلینگ در کلینیک زیبایی آفتاب

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی پاسخ این سوال که میکرونیدلینگ برای کدام افراد توصیه نمی شود، پرداخته شود. اکنون شما می دانید که کاندیدای مناسبی برای این اقدام هستید یا باید از یک راهکار جانبی دیگر به درستی استفاده نمایید.

کلینیک زیبایی آفتابواقع در تهران مفتخر است شما را در انجام این اقدام درمانی و زیبایی همراهی نموده و سبب رضایت خاطر کاملی برایتان بشود. از یاد نبرید که در این مجموعه می توانید از خدمات دیگری همچون؛ مزوتراپی، آر اف فرکشنال، هایفوتراپی، تزریق ژل پروفایلو، زاویه سازی صورت و فک، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، کربوکسی تراپی و ... نیز بهرمند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB