کربوکسی تراپی پیشانی چیست

29 مرداد ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

روش کربوکسی تراپی پیشانی اقدام تقریبا جدیدی است که افراد برای رفع چین و چروک های حاضر در آن قسمت استفاده می کنند. با افزایش سن، چروک های پیشانی در تمامی افراد نمایان می شود. عده ای به شدت بر روی این موضوع حساس بوده و به دنبال رفع آن هستند.

عمدتا چین و چروک های ایجاد شده به صورت عمودی و افقی ظاهر می شود. ممکن است کوتاه یا طولانی بوده و میان ابروها را فرا بگیرد. به همین منظور از این روش برای درمان آنها بهره مند می شوند. در این مقاله با کلینیک تهران غرب همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی از آن بدست آورید.

کربوکسی تراپی و کاربردهای آنکربوکسی تراپی و کاربردهای آن

کربوکسی تراپی چیست؟

قبل از آن که با کربوکسی تراپی پیشانی آشنایی پیدا کنید بهتر است در ابتدا با ماهیت اصلی این اقدام آشنا شوید. در واقع در این سبک از درمان با استفاده از گاز دی اکسید کربن اقدام به جوانسازی پوست افراد می کنند. گاز کربن دی اکسید که به صورت مستقیم به زیر پوست افراد تزریق می شود. این اقدام سبب می شود تا چربی های اضافی متلاشی شده و سبب افزایش کلاژن زیر پوست افراد بشود.

کارکرد اصلی کربوکسی تراپی بدین شرح است که با افزایش غلظت کربن دی اکسید بدن تصور می کند اکسیژن کمبود پیدا کرده و افزایش جریان خون صورت می گیرد. در این شرایط محرکه های رشد واکنش نشان داده و حجمی از اکسیژن به همراه مواد مغذی به به محل مورد نظر فرستاده می شود. در نتیجه گردش خون صورت گرفته و سلول های آسیب دیده ترمیم می شود.

کربوکسی تراپی پیشانی

حال که با اقدام کربوکسی تراپی آشنا شدید بهتر است بدانید یکی از قسمت هایی که بسیار از این مورد استفاده می شود، پیشانی می باشد. کربوکسی تراپی  برای پیشانی می تواند تمامی خطوط افقی و عمودی آن قسمت را به خوبی از بین برده و زیبایی افراد را مجدد به آن ها بازگرداند.

در این روش همچون دیگر قسمت ها گاز کربن دی اکسید به زیر پوست تزریق شده و تمامی مراحلی که در بالاتر ذکر شد در قسمت پیشانی افراد انجام می شود. در نهایت با تحریک کلاژن سازی و تولید الاستین سبب جوانسازی پوست در آن منطقه خواهد شد. همزمان با ترمیم سلول ها، گردش خون نیز به خوبی بهبود پیدا می کند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

کاربردهای کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی برای گودی زیر چشم

کربوکسی تراپی دست

مزایای کربوکسی تراپی پیشانی

کربوکسی تراپی برای پیشانی یک اقدام درمانی و البته زیبایی می باشد که افراد بسیار از آن استقبال نموده و به خوبی برای درمان خود از آن بهره مند می شوند. اگر بخواهیم از مزیت های این اتفاق برایتان بگوییم بهتر است به مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است توجه نمایید. از جمله:

  • بدون درد
  • دارای شرایط ایمنی کامل 
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • سبب بالا رفتن جریان خون
  • رفع ناهمواری های حاضر بر روی پیشانی
  • انجام درمان به صورت سرپایی
  • ایجاد شادابی و نشاط
  • جوانسازی و درمان تمامی چین و چروک های پیشانی

مزایا و عوارض کربوکسی تراپی پیشانیمزایا و عوارض کربوکسی تراپی پیشانی

عوارض کربوکسی تراپی پیشانی

هر اقدام زیبایی به یقین دارای مزایا و معایب متفاوتی است. درست است که از کربوکسی تراپی تقریبا به عنوان یک عارضه بدون مشکل یاد شده است؛ اما بهتر است بدانید که این امر اگر در یک مرکز معتبر انجام نشود می تواند سبب بروز عوارض ناگوار برای مراجعه کنندگان گردد.

پس بهتر است از این درمان در یک محیط کاملا بهداشتی و معتبر به خوبی بهره مند شوید. اما از عوارض زود گذر این اقدام نیز می توان به ایجاد لرز و فشار در حین انجام کار، کبودی و ... اشاره نمود. که تمامی این موارد با گذشت چند دقیقه به خوبی از بین خواهد رفت.

ماندگاری کربوکسی تراپی پیشانی

اگر شما هم به دنبال انجام این عملکرد هستید بهتر است بدانید که برای هر قسمت از صورت همچون پیشانی افراد نیاز به انجام 4 تا 6 جلسه درمان با کربوکسی را دارند. هر جلسه تقریبا بین هر دو تا چهار هفته یکبار انجام می شود.

پس از آن که جلسات به پایان رسید با رعایت اصولی و مراقبت های مهم نتایج کار شما از 6 تا 8 ماه ماندگاری خواهند داشت. پس از آن لازم است یک جلسه درمانی یادآور داشته باشید تا نتیجه کار برایتان ماندگار شود.

آیا کربوکسی تراپی پیشانی خطرناک است؟

بسیاری از افراد به دنبال انجام این اقدام زیبایی و درمانی هستند اما عمدتا از این عملکرد ترس داشته و استرسی بی جهت به خود وارد می کنند. در حقیقت باید بدانید که کربوکسی تراپی روشی ایمن و بدون عارضه بوده و تمام گاز کربن دی اکسیدی که جذب بدن شما می شود از طریق ریه به خوبی دفع می شود و خطری شما را تهدید نخواهد کرد.

اما مسئله مهم این است که حتما نزد یک پزشک معتبر و کارشناسی آموزش دیده مراجعه نمایید تا تمام شرایط بهداشتی برایتان رعایت شود. در این صورت از بروز آلودگی های خونی، عفونت های ریوی، حساسیت های شدید پوستی، التهابات و ... در امان خواهید بود.

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی پیشانی

پس از آن که انتخاب کردید تا کربوکسی تراپی برای پیشانی را انجام دهید باید بدانید که پس از آن باید از مراقبت های اصولی به خوبی بهره مند شده تا درمان و نتیجه آن با بهترین شکل ممکن برایتان پیش آید. از جمله مراقبت های اصولی که برای ماندگاری بیشتر نتیجه تزریق خود باید از آن پیروی نمایید باید به مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است توجه نمایید. همچون؛

  • تا 24 ساعت بعد از انجام کربوکسی تراپی برای پیشانی نمی توانید استحمام نمایید.
  • تا مدت زمان کامل یک روز شما از رفتن به استخر، سونا، جکوزی و ... معاف هستید.
  • در دوره درمان خود نباید ورزش های سنگین را انجام دهید.
  • تا یک ماه کامل از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. در صورت نیاز از کرم های ضدافتاب با اس پی اف بالای 30 به خوبی استفاده کرده و از داشتن کلاه آفتابی و عینک مناسب غافل نشوید.
  • تمام داروها و علی الخصوص کرم هایی که توسط پزشک برایتان تجویز شده است را مصرف نمایید.
  • جلسات درمان خود را در زمان مقرر انجام داده تا شاهد دیدن بهترین نتیجه برای خود باشید.

مراقبت های بعد از انجام بوتاکس پیشانیمراقبت های بعد از انجام بوتاکس پیشانی

هزینه کربوکسی تراپی پیشانی

حال که انتخاب کردید کربوکسی تراپی را برای پیشانی خود انجام دهید بهتر است بدانید که این اقدام زیبایی همچون دیگر موارد با توجه به برخی عوامل دچار نوسان قیمت خواهد بود. از جمله این عوامل می توان به؛ تعداد جلسات مورد نیاز، حجم کار، اجرت کار پزشک، موقعیت جغرافیایی و ... اشاره کرد.

با توجه به این موارد ممکن است هزینه کار شما بیشتر یا کمتر شود. از یاد نبرید که همه روزه می توانید از طریق راه های ارتباطی با مجموعه تماس برقرار نموده و اطلاعات جانبی کاملی از این موضوع به همراه هزینه دقیق آن بدست آورید. کارشناسان ما همه روزه آماده مشاوره و پاسخ دهی به شما همراهان گرامی و متقاضیان زیبایی می باشند.

کربوکسی تراپی پیشانی در کلینیک زیبایی آفتاب

در این مقاله سعی شد به معرفی کامل کربوکسی تراپی پیشانی پرداخته شود. اکنون شما به خوبی با این اقدام زیبایی آشنایی داشته و از مزایا، معایب و ... آن به خوبی مطلع هستید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی آفتابتهران از انجام این اقدام به خوبی بهره مند شوید.

همچنین از یاد نبرید که این مجموعه مفتخر است خدمات درمانی و زیبایی دیگری همچون؛ مزوتراپی، پلاسما جت، هایفوتراپی، میکرونیدلینگ، میکرودرم ابریژن و ... با بهره مندی از کادری مجرب و استفاده از جدیدترین متد های روز دنیا در اختیار شما قرار داده و سبب رضایت خاطر کاملی برای مراجعه کنندگان محترم گردد. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB