تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن در چیست

28 خرداد ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن به شما کمک می کند تا با توجه به مشکلات پوستی خود بهترین را انتخاب نمایید. در حقیقت هر دوی این روش ها برای بهبود چین و چروک ها، التهابات پوستی، خطوط ایجاد شده متفاوت و ... قابل استفاده است.

در این مقاله با کلینیک زیبایی آفتاب تهران همراه باشید تا اطلاعات کاملی از آن بدست آورید. پس از آن می توانید یکی از دو روش را با توجه به شرایط سیستمی بدن خود انتخاب نموده و از مشاهده نتیجه آن لذت ببرید. با ما همراه باشید.

میکرودرم و میکرودرم ابریژن و تفاوت آنها باهممیکرودرم و میکرودرم ابریژن و تفاوت آنها باهم

میکرودرم چیست؟

قبل از آن که بخواهید از تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن آشنا شوید لازم است تا از هر یک به صورت جداگانه اطلاعات کافی داشته باشید. یکی از رایج ترین روش هایی که امروزه برای لایه برداری پوست از آن استفاده می شود میکرودرم است.

با انجام این روش صافی و یکدستی مناسبی برای پوست صورت شما پدید می آید. همچنین می توانید از جای باقی مانده جوش های گذشته که سبب نارضایتی شما هستند به آسانی خلاص شوید. از یاد نبرید که همه افراد می توانند پوست آسیب دیده خود را با روش میکرودرم درمان نموده و از مشاهده نتیجه شگفت زده شوند. در نهایت همه این اتفاق ها شما را در بازیابی اعتماد بنفس از دست رفته تان یاری می کند.

مزایای میکرودرم

دانستن مزایای میکرودرم به شما کمک می کند تا به آسانی بتوانید مقایسه این دو روش را انجام داده و با خیال راحت بهترین راه را انتخاب کنید. مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است گزیده ای از مزیت های لایه برداری با میکرودرم است. همچون؛

  • عملکردی بدون درد و عوارض جانبی
  • عدم نیاز به بیهوشی و بدون خونریزی
  • ایمن و غیر تهاجمی
  • تحریک سلول‌های فیبروبلاست در جهت بالا بردن ساخت کلاژن
  • بدون داشتن دوره نقاهت و کاملا مقرون به صرفه
  • ایجاد شادابی پوست و بستن منافذ باز پوست
  • بهبود جای جوش، زخم، آکنه و ...
  • رفع چین و چروک ها، خطوط متفاوت و ...
  • امکان استفاده برای انواع پوست همچون؛ خشک، چرب، مختلط و معمولی
  • بدون عارضه جدی( پس از انجام این روش ممکن است صورت تا گذر زمانی چند ساعت، کمی ملتهب و قرمز شود.)

کاربردها و مزایای میکرودرمکاربردها و مزایای میکرودرم

میکرودرم ابریژن چیست؟

اکنون که با روش میکرودرم آشنا شدید بهتر است با روش میکرودرم ابریژن نیز آشنایی مناسبی داشته باشید. این روش که بسیار تخصصی تر از حالت قبلی است عمدتا توسط پزشک و جراح پلاستیک برای پوست هایی با رنگ روشن انجام می شود.

این راه حل با انجام آسیب دیدگی های جزئی لایه اول پوست را برداشته و در لایه زیرین سبب تغییرات مفید می شود. عمق ورود سبب می شود تا در لایه بعدی سلول ها بتوانند کلاژن سازی بیشتری انجام داده و سبب تولید الاستین شوند. به همین دلیل برای رنگ پوست روشن بیشتر پیشنهاد می شود. زیرا در پوست های تیره ممکن است آتار زخم  و تیرگی بیشتر نمایان شود.

میکرودرم ابریژن سبب خراش های متفاوت بر روی صورت شما می شود و تا 10 روز نیاز است که استراحت نموده و روتین درمان را ادامه دهید. پس از سپری شدن 6 تا 8 هفته پوست شما به حالت طبیعی برگشته و درمان به نحو احسن انجام گردیده است. از یاد نبرید که در این مدت تا زمانی که رنگ پوست شما به صورتی تغییر شکل نداده است نباید در زیر نور آفتاب قرار گیرید.

مزایا میکرودرم ابریژن

اکنون که اطلاعات کاملی از این روش دارید بهتر است از مزایای آن نیز با خبر باشید؛ تا بتوانید به آسانی تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن را تشخیص دهید. از فواید این روش می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • بهبودی و درمان کامل ضایعات پوستی
  • جوانسازی پوست و ایجاد لطافت در مدل پوست های زبر و خشن
  • بهبود لکه های افزایش سن
  • رفع لکه های حاملگی
  • شفاف سازی پوست های کدر و مات
  • درمان مناسب آکنه، جوش، اسکار و ...
  • بهبود جوش های سر سیاه و سفید
  • امکان استفاده از این روش در قسمت گردن، سینه، آرنج، زانو و دست
  • قابلیت تنظیم توان دستگاه با توجه به ضخامت پوست و ناحیه تحت درمان
  • قابل استفاده برای انواع پوست
  • افزایش جریان خون رسانی و سبب ساختن کلاژن در پوست
  • سفت و لیفت شدن پوست پس از انجام چند مرحله درمان
  • از بین رفتن چروک های سطحی و مشاهده آنی پس از پایان کار
  • بازسازی تدریجی پوست

میکرودرم ابریژن و کاربردها و مزایای آنمیکرودرم ابریژن و کاربردها و مزایای آن

تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن

اکنون شما اطلاعات کاملی از هر دو روش و مزایای آن ها بدست آوردید اگر بخواهیم به طور مفید از تفاوت های این دو روش برای شما شرح دهیم لازم است بدانید که در روش اول شرایط تهاجمی کمتری برای مراجعه کننده به نسبت روش دوم ایجاد می شود.

زیرا که در میکرودرم ابریژن فشرده سازی و فشار بیشتر بر لایه اول پوست ایجاد می شود و عمدتا این روش برای از بین بردن اسکار های پوستی، لکه های ناشی از جراحی و درمان های گذشته و خالکوبی توسط متخصص مربوطه به متقاضی پیشنهاد می شود.

از یاد نبرید که اگر پوستی روشن دارید فقط می توانید از میکرودرم ابریژن استفاده کنید در غیر اینصورت روش ساده آن برای شما مناسب است. همچنین در نوع ابریژن دوره نقاهت تقریبا ضروری وجود دارد اما با انجام میکرودرم ساده شما تنها 24 ساعت باید استراحت کوتاهی داشته باشید. روش اول تقریبا سبک تر بوده اما تاثیر ویژه ابریژن را در بر ندارد. به همین علت تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن در مشاهده نتیجه های انجام شده متفاوت است.

تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن از نظر زمان انجام

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین فاکتور های اصلی تفاوت این دو روش در زمان انجام آن است. از یاد نبرید که میکرودرم ابریژن باید در هفته های مشخص مثلا هر هفته یا حداکثر هر 8 هفته یک بار انجام داد. این فاصله لازمه توسط پزشک بررسی شده و نوبت بعدی درمان شما تنظیم می گردد. اما برای میکرودرم معمولی به دلیل عدم نیاز برای دوره نقاهت و استراحت سلولی تقریبا زمان های نزدیک به هم برای مراجعه کنندگان تنظیم می شود.

تفاوت میکرودرم و میکرودرم ابریژن از نظر کاربرد

اگر به دنبال آن هستید تا روشی را انتخاب کنید که بهترین کاربرد را برای شما دارد در ابتدا باید به مشکل خود و شدت آن توجه کنید. عمدتا میکرودرم ساده برای مشکلات پوستی معمولی تر و البته افراد دارای رنگدانه های متفاوت بهترین انتخاب است.

اما مراجعه کنندگانی که از مشکلات عمیق تری رنج می برند و به دنبال یک درمان نهایی هستند در صورت داشتن رنگ پوستی روشن از یاد نبرند که بهترین انتخاب برای آنها انجام میکرودرم ابریژن است. زیرا این روش یا توجه به مزایایی که در بالاتر ذکر گردید می تواند بهترین گزینه، با نتیجه موثر برای افراد باشد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

منظور از آر اف (RF) تراپی چیست؟

تفاوت میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ

میکرودرم ابریژن چیست و چه فایده ای برای پوست دارد؟

تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن از نظر عوارض

اگر بخواهیم این دو روش را از منظر عوارض آن بررسی کنیم باید بدانید که اگر هر کدام را در یک محیط استاندارد با دارا بودن جدیدترین دستگاه ها انجام دهید تقریبا عوارضی شامل حال شما نمی شود. البته که ضرورت دارد تا انجام این عملکرد درمانی توسط یک فرد متخصص و کارآزموده برای مراجعه کنندگان صورت گیرد. در غیر این صورت ممکن است عوارض ناگهانی و اتفاقات متفاوت برای متقاضیان رخ دهد.

به طور کلی ضرورت دارد تا با کمی تحقیق می توانید بهترین مرکز درمانی و کلینیک پوستی را برای خود انتخاب نمایید. همچنین از یاد نبرید که همه روزه می توانید از طریق راه های ارتباطی با مجموعه ما تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را از مشاوران متعهد و دلسوز این مرکز دریافت نمایید. به طور کلی عوارض عادی این دو روش می تواند به صورت قرمزی، تورم، التهاب، سوزش و کبودی در افراد رخ دهد.

تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن از نظر هزینه

اکنون اگر تمام تفاوت های این روش را بررسی کرده اید و فقط به دنبال اختلاف قیمت آن ها هستید لازم است تا به یک مسئله مهم توجه کنید. از یاد نبرید که تعداد جلسات درمان، مشکل مورد نظر، اجرت کار پزشک، موقعیت جغرافیایی مطب و ... همه می تواند بر روی قیمت کار انتخابی شما تاثیر ویژه ای داشته باشد.

اما به طور کلی میکرودرم ابریژن به علت تخصصی تر بودن عملکرد و نوع دستگاه آن، به مراتب هزینه بیشتری به نسبت میکرودرم دارد. پس پیشنهاد می شود تا با کمی تحقیق و معاینه توسط پزشک با توجه به نوع پوست خود بهترین راه را انتخاب کنید.

تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژنتفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن

کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب

در این مقاله سعی شد به معرفی کاملی از تفاوت میکرودرم با میکرودرم ابریژن پرداخته شود. اکنون شما می توانید با اندکی تحقیق و دانستن اطلاعات کافی که در این مقاله برای شما ارائه شد به کلینیک زیبایی آفتابواقع در تهران مراجعه نموده و با خیال راحت منتظر مشاهده بهترین نتیجه باشید.

همچنین در این مجموعه می توانید از دیگر اقدامات همچون؛ هایفوتراپی، مزوتراپی، میکرونیدلینگ، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و بوتاکس، پروفایلو، زاویه سازی صورت و ... بهره مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB