تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ در چیست

28 خرداد ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ بسیار مشخص و واضح است. تا آن جا که افراد می توانند به درستی بهترین راه را برای جوانسازی و ترمیم پوست خود انتخاب کنند. معمولا در روزمره زندگی، مشکلات متعدد پوستی برای افراد به وجود می آید. به همین منظور لازم است تا برای درمان این مشکلات که از قبیل بروز آکنه، رفع جای اسکار و چین چروک هستند، اقدام کنند.

در این مقاله با کلینیک زیبایی آفتاب تهران همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از هر دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ به دست آورده و بتوانید با توجه به مشکل خود بهترین راه حل درمانی را انتخاب نمایید. از یاد نبرید که دانستن و تحقیق برای بهترین انتخاب لازمه داشتن سلامتی و زیبایی است. با ما همراه باشید.

مزوتراپی و میکرونیدلینگ و تفاوت هر یکمزوتراپی و میکرونیدلینگ و تفاوت هر یک

مزوتراپی چیست؟

برای آن که از تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ با خبر شوید بهتر است با هر یک از این روش ها به طور کامل آشنا گردید. در حقیقت مزوتراپی یک روش غیر تهاجمی است که می تواند مواد معدنی، ویتامین ها، اسید هیالورونیک و ... به لایه زیرین پوست شما تزریق نماید. زیرا که این مواد از طریق موضعی هرگز جذب نشده و کارایی اصلی خود را انجام نمی دهند.

با تزریق این مواد موثر و سلامتی بخش، کلاژن سازی تحریک و تولید الاستین صورت می گیرد. به همین منظور سبب افزایش جوانسازی و درمان لکه ها و بیماری های حاضر بر روی پوست محل مشخص می شود. در نهایت با آب رسانی صحیح که در این روش انجام می شود رنگ بافت پوست با انجام واکنش های مشخص تغییر کرده و نتیجه شگفت انگیزی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد.

مزایا و کاربرد مزوتراپی

برای آن که با این روش درمانی بیشتر آشنا شوید لازم است تا از مزایای آن بیشتر بدانید. زیرا که در نهایت به شما کمک می کند تا تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ را بهتر دانسته و در انتخاب خود مصمم تر شوید. از کاربرد ها و مزایای مزوتراپی می توان به موارد ذیل اشاره کرد. همچون؛

  • از بین بردن و رفع لکه های پوستی
  • بهبود جای زخم و آکنه
  • جوانسازی و آبرسانی موثر پوست به همراه لیفت موثر آن
  • درمان سلولیت
  • محافظت از پوست و مو
  • بهبود گردش خون
  • تحریک سلول های فیبروبلاست با کلاژن سازی و مقابله با پیری پوست
  • امکان انجام آن با برخی روش های درمانی دیگر( در صورت صلاحدید پزشک)

مزوتراپی، کاربردها و مزایای آنمزوتراپی، کاربردها و مزایای آن

میکرونیدلینگ چیست؟

روش دیگری که به شما کمک می کند تا برای ترمیم پوست و جوانسازی آن اقدام کنید میکرونیدلینگ است. در این روش برخلاف راه حل قبلی با سوزن های ریز دستگاه به قطر میکرو سبب ایجاد زخم های متعدد و خراش هایی کوچک ولی کنار هم می شوند.

این زخم های سطحی باعث می شود تا تحریک کلاژن سازی زیر پوست شکل گرفته و با تولید الاستین سبب جوان سازی و ترمیم پوست متقاضی زیبایی می شود. پس با استفاده از این روش نیز برای درمان های پوستی می توان اقدامات موثری را انجام داد.

مزایا و کاربرد های میکرونیدلینگ

اکنون که با این روش آشنا شدید لازم است تا از مزایا و کاربرد های میکرونیدلینگ هم بیشتر بدانید تا بتوانید تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ را به آسانی از هم تمیز دهید. از مزیت های این روش موثر در درمان های زیبایی پوستی می توان به موارد ذیل اشاره کرد. همچون:

  • بهبود انعطاف پذیری پوست
  • کاهش خطوط و چین و چروک های پوست
  • رفع جای جوش، اسکار و لکه های پوستی
  • بسته شدن منافذ بزرگ پوست
  • درمان لکه های خورشیدی
  • بهبود جای زخم های شدید پوست
  • کاهش علائم پیری
  • مشاهده نتایج سریع در کوتاه مدت
  • امکان انجام برای تمام بخش های صورت همچون؛ پلک، لب، گونه، ابرو، زیر چشم و ...

میکرونیدلینگ کاربردها و مزایای آنمیکرونیدلینگ کاربردها و مزایای آن

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

اکنون با هر دو روش به طور کامل آشنا شدید و لازم است به مقایسه هر دو بپردازید. به طور کلی همانطور که بیان شد در مزوتراپی مواد مغذی به زیر پوست تزریق می شوند. و در میکرونیدلینگ با ایجاد زخم بر روی پوست سبب تحریک و درمان آن می شوند.

ممکن است فکر کنید روش دوم کمی ترسناک و دلهره آور است اما این زخم ها بسیار کوچک بوده و مشکلی شما را تهدید نمی کند. اما در کل باید پس از بررسی پزشک تصمیم نهایی را بگیرید که مزوتراپی مناسب درمان شماست یا میکرونیدلینگ می تواند بهترین اثر را بر جای بگذارد. از یاد نبرید که هر دو روش نتیجه پایانی برابری دارند و در نهایت با تحریک کلاژن و تولید الاستین سبب افزایش شادابی و جوانسازی پوست می شوند.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ از نظر دوره نقاهت

اگر بخواهیم بر اساس دوره نقاهت از تفاوت های این دو روش بگوییم لازم است بدانید در روش مزوتراپی تقریبا دوره نقاهتی وجود ندارد فقط لازم است بر اساس اقدامات مهمی که توسط پزشک گفته می شود زمان کمی را سپری کنید. اما در میکرونیدلینگ قضیه فرق دارد. با انجام این روش لازم است به علت داشتن زخم های مشخص و درمان آن شما 3 تا 4 روز را به استراحت و رعایت اقدامات مهم بپردازید.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ از نظر تاثیر

لازم است بدانید هر دو روش سبب بروز جوانسازی و شادابی پوست می شود و تقریبا اثر گذاری یکسانی دارند. امروزه معمولا پزشکان هر دوی این روش ها را همزمان برای فرد در یک دوره درمانی تجویز می کنند تا بیشترین نتیجه را در درمان موثر آن دریافت کنند. در صورتی که قرار بر چنین اقدامی باشد حتما پزشک به شما نظر خود را خواهد گفت.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

مقایسه مزوتراپی و پی آر پی

هایفوتراپی بهتر است یا مزوتراپی

تفاوت آر اف فرکشنال با میکرونیدلینگ

تفاوت میکرودرم ابریژن با میکرونیدلینگ

عوارض میکرونیدلینگ و مزوتراپی

از تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ می توان به عوارض آن ها اشاره کرد. در حقیقت اگر هر دو روش را در یک مرکز معتبر و مناسب انجام دهید عارضه ای خاص شما را تهدید نخواهد کرد. اما اگر در انتخاب بهترین مرکز پوستی کوتاهی کنید ممکن است اپراتور به علت کم کاری و عدم آگاهی مناسب سبب بروز اتفاقات ناگوار برای شما شود.

در کل از عوارض مزوتراپی می توان به تورم، التهاب و حساسیت به ماده تزریق شده اشاره کرد. در میکرونیدلینگ نیز ممکن است زخم، قرمزی، التهاب و مشکلات این چنینی برای شما به وجود آید. البته لازم است بدانید این عوترض مقطعی بوده و پس از پایان دوره نقاهت از بین می رود.

تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگتفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ و مزوتراپی

از تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ می توان به قیمت آن اشاره کرد. زیرا در مزوتراپی در حقیقت مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، اسید هیالورونیک به لایه زیرین پوست تزریق می شود. همین عامل یکی از مهم ترین تغییرات در قیمت کار است. به طور کلی عوامل متعددی می تواند بر روی نتیجه کار شما تاثیر بگذارد همچون؛ موقعیت جغرافیایی، تعداد جلسات، وسعت مشکل، اجرت کار پزشک، برند محصولات و ... از دلایل موثر بر افزایش و کاهش قیمت هستند.

شما می توانید همه روزه از طریق راه های ارتباطی برای دانستن هزینه و مشاوره های لازم با کارشناسان مجموعه تماس برقرار نموده و بهترین پاسخ را دریافت کنید. نکته ضروری آن جاست که هرگز نباید وسوسه تبلیغات تخفیفی برخی مراکز ناشناس بشوید. لازم است تا با کمی تحقیق برای سلامت و زیبایی خود ارزش قائل شده و بهترین کلینیک را انتخاب کنید.

کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب

در این مقاله سعی شد به طور کامل به معرفی تفاوت مزوتراپی و میکرونیدلینگ پرداخته شود. اکنون شما با هر دو روش به طور کامل آشنا شده و می دانید که چه نتایج مثبتی برایتان خواهد داشت. همچنین می توانید برای انجام هر مورد از روش های گفته شده به کلینیک زیبایی آفتابتهران مراجعه کنید.

از یاد نبرید که در این مرکز اقدامات دیگری همچون؛ هایفوتراپی، تزریق ژل و بوتاکس، کربوکسی تراپی، زاویه سازی فک و صورت، لیزر موهای زائد و ... با استفاده از جدیدترین متد و بهترین دستگاه های جهانی قابل انجام برای شما مراجعه کنندگان محترم می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB