نحوه صحیح استفاده از پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر

31 اردیبهشت ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

با توجه به آن که استفاده از دوره های لیزر درمانی برای حذف موهای زائد این روزها شدت گرفته است، ضرورت دارد تا با نحوه صحیح استفاده از پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر نیز بیشتر آشنا شوید. همچنین پس از آن بدانید که چه برند هایی برای این کرم نیز در بازار به فروش می رسد.

البته که دانستن مزایا و معایب هر کدام نیز خالی از لطف نیست. زیرا که شما لایق بهترین ها هستید. در این مقاله با کلینیک زیبایی غرب تهران همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از نحوه استفاده و دیگر نکات مربوط بدست آورید. پس از آن می توانید با داشتن بهترین انتخاب از درد در هنگام جلسه لیزر به دور بوده و نتیجه نهایی خوبی را کسب کنید. با ما همراه باشید.

استفاده از پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر مواستفاده از پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر مو

لیزر موهای زائد

همان طور که همه شما می دانید استفاده از دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد امروزه با تنوع بسیار زیادی مواجه است. از قبیل دستگاه های موجود در بازار می توان به الکساندرایت، کندلا، دایود و ... می باشند. هر کدام از آن ها با توجه به رنگدانه های پوست بهترین کاربرد را خواهند داشت.

در این میان شما باید قبل از استفاده از هر دستگاه از یک کرم بی حسی برای کاهش درد لیزر و جلوگیری از سوختگی استفاده نمایید. در ادامه به معرفی برخی از بهترین کرم ها نیز پرداخته ایم. از یاد نبرید که این کرم های بی حسی تنها قبل از استفاده از دستگاه باید استفاده شود و برای پس از آن کاربرد مناسبی ندارند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

لیزر موهای زائد ضرر دارد یا نه؟

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت چیست؟

لایه برداری پوست با لیزر بهتر است یا با مواد؟

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

انواع پماد های بی حسی

با توجه به حضور برند های متفاوت، تنوع بسیاری در هنگام خرید کرم بی حسی برای کاهش درد لیزر ممکن است شما را گمراه نماید. از مناسب ترین کرم های بی حسی برای کاهش درد جلسه لیزر درمانی می توان به زایلا پی، املا، الاندینا، ژل زایلوژل و ... اشاره نمود.

همه این کرم ها و ژل ها در دوسته پماد های حاوی لیدوکائین و دارای بنزوکائین تقسیم بندی می شوند. گزارشات بدست آمده حاکی از آن است که پماد های حاوی لیدوکائین بیشترین تاثیر را داشته و پر فروش تر هستند زیرا که در کاهش درد اثر بسیار شایانی دارند.

نحوه صحیح استفاده از پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر

این که شما از چه پمادی استفاده می کنید در درجه اول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما در قدم بعدی نحوه درست استفاده از آن کرم می باشد. هرگز از یاد نبرید که نحوه درست استفاده از این کرم ها ابدا نباید بی رویه و بیشتر از حد مجاز باشد. پزشک متخصص و اپراتور کار آزموده دستگاه قبل از شروع جلسه میزان لازم برای استفاده را به شما توضیح خواهد داد. به یاد داشته باشید که شرایط مصرف نیز به گونه زیر است:

  • ابتدا در مرحله اول ناحیه مورد نظر را با آب به خوبی شستشو داده تا آلودگی های احتمالی از بین رود. سپس به خوبی خشک نمایید.
  • سپس در مرحله دوم مقدار مناسب و لازم از کرم را با استفاده از چوب آبسلانگ( چوب بستنی) بر روی ناحیه مورد نظر زده و سپس به خوبی آن را پخش کنید. تذکر: از یاد نبرید که این کرم بی حسی است. اگر با دست آن را پخش کنید تا مدت زمان تاثیر اثر، انگشت ها و کف دستتان بی حس خواهد شد. می توانید با همان چوب بستنی گفته شده و یا دستکش مناسب این کار را انجام دهید.
  • در مرحله دوم باید ناحیه چرب شده را با یک پلاستیک نایلونی یا فریزر آن را به خوبی بپوشانی تا مدت زمان بی حسی به خوبی طی شده و اثر بگذارد. مراقب باشید که ناحیه مشخص شده اصلا در مجاورت هوا قرار نگیرد.
  • در مرحله سوم وقتی که زمان مناسب سپری شد باید ناحیه مشخص شده را با آب و شامپو بچه به خوبی بشویید.( تاثیر گذاری هر کرم و برند متفاوت است، از متخصص مربوطه زمان کافی را سوال کنید.)

از یاد نبرید که این مراحل دقیقا باید قبل از انجام لیزر سپری شود. و اگر زمانی از دست برود ممکن است تاثیر کرم هم از بین رفته و عوارضی همچون سوزش در هنگام کار را برای شما به بار آید.

نحوه استفاده از پماد بی حسی برای لیزرنحوه استفاده از پماد بی حسی برای لیزر

موارد مهم برای استفاده از پماد بی حسی

اکنون شما می دانید که چه میزان لازم از پماد بی حسی  برای کاهش درد لیزر را باید استفاده نمایید. به یاد داشته باشید در هنگام انجام مواردی همچون؛ حذف موهای زائد، درمان های کوچک و سطحی پزشکی، کاهش درد پس از بروز سوختگی باید از کرم های بی حسی گفته شده استفاده نمایید.

عوارض مصرف پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر

با توجه به تحقیقات و گزارشات انجام شده، کمتر افرادی هستند که به کرم های بی حسی عوارض زیادی نشان داده باشند. در این میان اما ممکن است برخی از افراد به هر دو ماده حاوی لیدوکائین و دارای بنزوکائین حساسیت داشته باشند. در این شرایط برای استفاده از این پماد ها ابدا اصرار نفرمایید. زیرا ممکن است عوارض نامشخصی برای شما به بار آید. در این موقعیت نظر پزشک و یا اپراتور متبحر حاضر در مجموعه را جویا شوید. از عوارضی که برای این کرم ها به اختصار یاد شده است می توان به قرمزی، تورم، التهاب و خارش اشاره نمود. در چنین شرایطی باید کرم خود را با مدلی دیگر تعویض نمایید.

 اما یکی از مهم ترین عوارض در پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر وجود دارد در هنگام مصرف بی رویه رخ می دهد. ابدا استفاده از این کرم را بیش از حد انجام ندهید. زیرا ممکن است خطراتی همچون؛ تهوع، بی حالی، سرگیجه، بالا رفتن ضربان قلب، اختلال در سیستم عصبی و گردش خون را برای شما به بار آورد.

به میزان مصرف لازم اعلام شده توسط کارشناس مربوطه توجه کنید تا از عوارض ناگوار این اتفاق به دور باشید. در این میان لازم به ذکر است که به چه مجموعه ای برای انجام لیزر موهای زائد خود مراجعه می کنید. ممکن است در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد و نابلد بودن اپراتور باز هم شما مورد درد و عوارض قرار گیرید.

در آن صورت استفاده از کرم مناسب هم تاثیری نخواهد داشت. برای این که مانع از بروز عوارض و ناراحتی برای خود شوید در انتخاب مرکز پوستی کمال دقت را به خرج دهید. از یاد نبرید که همه روزه می توانید با کارشناسان و مشاوران ما از طریق راه های تماس اعلام شده ارتباط برقرار نموده و برای سوالات خود پاسخ مناسبی بدست آورید.

نکته مهم در استفاده صحیح پماد بی حسی

با توجه به اطلاعات در اختیار گذاشته شده برای شما، اگر نحوه صحیح استفاده از کرم های بی حسی برای کاهش درد لیزر را به خوبی اجرا نمایید، نه تنها سوزش و درد اندکی برایتان خواهد داشت و نه مانع از تاثیر عملکرد زیبایی شما خواهد شد. پس در مصرف صحیح آن دقت کنید. همچنین لازم به ذکر است که اگر پماد با چشم شما تماس مستقیم پیدا کرد سریعا با آب یا محلول نمکی آن را شستشو دهید. به یاد داشته باشید نگه داشتن کرم بر روی محل بیش از زمان لازم خود نیز خطرساز خواهد بود.

نکات مهم در استفاده از پماد بی حسی برای لیزر موهای زائدنکات مهم در استفاده از پماد بی حسی برای لیزر موهای زائد

کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب

در این مقاله سعی شد به معرفی کامل و جامعی از نحوه صحیح استفاده از پماد بی حسی برای کاهش درد لیزر پرداخته شود. اکنون شما می دانید چگونه و با چه شرایطی باید از این کرم ها استفاده نمایید تا مانع از بروز عوارض شوید.

کلینیک زیبایی آفتابواقع در تهران نیز مفتخر است تا شما مراجعه کنندگان گرامی را در انجام لیزر موهای زائد با بهترین خدمات همراهی نماید. همچنین شما می توانید از دیگر خدمات این مجموعه همچون؛ هایفوتراپی، مزوتراپی، تزریق ژل و بوتاکس، زاویه سازی صورت و ... بهره مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB