مواد غذایی آبرسان پوست کدامند

31 اردیبهشت ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

روزانه با توجه به قرارگیری در شرایط اقلیمی متفاوت، پوست شما دچار فعل و انفعالاتی می شود که نیاز به رسیدگی دارد. مواد غذایی آب رسان پوست کمک شایانی به شما می کند تا برای سلامت پوست خود قدم مثبتی با مصرف آن بردارید.

این سلامتی نشان از درمان به موقع و بهره مندی از اصول درست و کارآمد است. همان طور که می دانید، انسان ها از نظر نوع مدل پوست در سه گروه اصلی چرب، خشک و معمولی و گروه پوستی مختلط که عمدتا در ناحیه T صورت یا همان مثلث خطر صورت از نوع چرب بوده و دیگر قسمت های پوست خشک می باشد دسته بندی میشوند.

در این مقاله با کلینیک زیبایی آفتاب تهران همراه باشید تا بیشتر از این مواد مغذی آبرسان پوست برای انواع پوست های چرب و خشک و مختلط و معمولی اطلاعات کسب کرده و آن ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مواد غذایی آبرسان پوستمواد غذایی آبرسان پوست

چرا باید مواد غذایی آب رسان پوست را جدی بگیریم؟

قبل از آن که بخواهیم برای شما از این مواد ویژه برای آب رسانی پوست صحبت کنیم، ضرورت دارد تا علت آن را بدانید. با قرار گیری در شرایط آب و هوایی متفاوت روتین مراقبتی پوست خود را باید جدی بگیرید. چرا که با خشک شدن بیش از حد، پوسته پوسته شدن، کمبود مواد غذایی سالم پوست، ویتامین ها و ... باعث بروز عوارض متفاوتی همچون خستگی، ترک خوردگی منجر به خونریزی، عفونت و ... می شود. آبرسانی پوست چرب و خشک هر کدام با شرایط و روتین متفاوتی همراه است. که در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد.  

بهترین مواد غذایی آب رسان پوست

اکنون وقت آن است تا از مواد غذایی آب رسان پوست اطلاعات جامع و کاملی را کسب نمایید. از یاد نبرید برای آب رسانی پوست خود شما دو مرحله پیش رو دارید. اول استفاده از مواد غذایی، خوراکی سالم و پیشنهاد شده ای که در ادامه برای شما شرح داده شده است.

دوم بهره مندی از کرم ها، ماسک ها و لوازم های بهداشتی که می تواند در کنار مصرف صحیح مواد مغذی، تاثیر بهینه ای داشته باشد. در ادامه به معرفی کاملی از هر یک برای شما پرداخته شده است.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

آموزش انواع تراپی های پوست و مو

منظور از شیوه درمانی فیشیال پوست چیست؟

نحوه خوابیدن بعد از انجام تزریق بوتاکس چگونه است؟

آب مایه حیات، سلامت پوست و جان

درست است! اولین قدم و مهم ترین گزینه برای داشتن پوستی سالم، مصرف بهینه آب است. همه شما می دانید که باید در طی یک شبانه روز 8 لیوان آب کامل مصرف کنید. این جمله خود نکته ای ویژه است. زیرا که مقدار آب ضروری را باید در زمان مقرر و بر اساس نیاز اصلی مصرف کنید.

در غیر این صورت اگر به زور آب را به طور متوالی مصرف کنید تاثیری نداشته و عملا همه آن دفع می شود. پس با تدبیر و برنامه مشخص در طی روز میزان آب گفته شده را مصرف کنید. از تاثیرات ویژه این مایه حیات بخش می توان به جوانی و شادابی پوست، سوخت و ساز بیشتر اندام های داخلی، کمک به تولید کلاژن سازی بیشتر و ... اشاره کرد.

پیشنهاد می شود برای آن که مزه آب نوشیدنی خود را دلپذیر تر کنید، داخل آن از میوه های خرد شده، سبزیجات و ... استفاده نمایید. علاوه بر آن می توانید از یادآورد تلفن همراه خود برای زمان مناسب مصرف بهره ببرید. تا مصرف آب را در طول شبانه روز فراموش نکنید.

نوشیدن آب برای سلامت پوستنوشیدن آب برای سلامت پوست

چای بابونه جایگزین قهوه

اگر فردی هستید که به طور پیوسته قهوه مصرف می کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده منظم از چای بابونه است. یک فنجان چای بابونه با دارا بودن آهن، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کلسیم، فولات، مواد معدنی، ویتامین آ و... می تواند سبب تسکین خارش و رفع خشکی پوست برای شما شود. آب موجود در این گیاه جادویی می تواند سبب آبرسانی پوست شما گردد. از مصرف چای بابونه غافل نشوید...

آجیل و مغزیجات

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که می تواند در آب رسانی پوست به شما کمک کند مغزها هستند. این خوشمزه های دوست داشتنی با دارا بودن ویتامین ها، امگا 3 و 6، اسید چرب، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، پروتئین و ... می توانند به خوبی برای شما آب رسانی پوست را انجام دهند. این مواد مغذی که در گردو، بادام هندی، پسته، فندق و ... قرار دارند با بهبود گردش خون سبب نرم و درخشندگی بیشتر پوست می شوند.

تخم مرغ؛ ماده غذایی موثر در آبرسانی پوست

اگر از خشکی پوست خود رنج می برید زرده تخم مرغ مصرف کنید! تخم مرغ با دارا بودن مواد مغذی همچون؛ کلسیم، پتاسیم، ویتامین آ،دی، ای و ... می تواند خشکی پوست شما را برطرف کرده و بر سلامت پوست شما تاثیر بسزایی  بگذارد. این ماده مغذی را برای آن که دلنشین تر شود می توانید در سالاد و ساندویچ های خود استفاده کنید.

حفظ رطوبت پوست با مصرف ماهی

از گذشته تا به اکنون همیشه تاکید به مصرف ماهی شده است. ماهی سالمون و تن با داشتن اسید چرب و امگا 3 می تواند سبب حفظ رطوبت پوست شده و قدمی موثر برای آب رسانی پوست گردد. علاوه بر آن این ماده مغذی تاثیر بسزایی در کاهش التهاب و دفع سموم بدن دارد. به همین علت است که می تواند به نرم کنندگی و درخشندگی پوست شما کمک نماید. در صورتی که از مصرف این ماده غذایی دوری می کنید می توانید کپسول های ماهی را با توجه به تجویز پزشک مصرف نمایید.

سیب زمینی شیرین برای رفع ترک خوردگی های دردناک پوست

سیب زمینی شیرین یکی از مواد غذایی آب رسان پوست است که با دارا بودن ویتامین ها و مواد مغذی آلی و معدنی بسیار زیادی که دارد، می تواند تاثیرات بسیار مفیدی بر روی سلامت پوست شما بگذارد. این ماده مفید غذایی با داشتن کاروتنوئیدهای خود می تواند فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی را تحریک نموده و خواص ضد التهابی دارد. با استفاده این ماده غذایی مفید، سموم بدن شما پاک شده و درمان مناسبی برای ترک های دردناک ایجاد شده بر روی پوست شما می باشد.

آبرسانی پوست با سیب زمینیآبرسانی پوست با سیب زمینی

خواص جادویی روغن زیتون و روغن نارگیل در آب رسانی پوست

از خواص ویژه دو روغن منحصر به فرد زیتون و نارگیل در سلامت پوست خود هرگز غافل نشوید. روغن زیتون می تواند از پیری زودرس در برابر آفتاب با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد، جلوگیری نماید.

همچنین روغن زیتون می تواند مانع از شکل گیری اسکار شود. در نهایت سبب نرمی و لطافت پوست می شود. علاوه بر آن روغن نارگیل که یکی دیگر از مواد غذایی آب رسان پوست است می تواند با دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارد در نرم شدن پوست شما القا درخشندگی برایتان موثر واقع شود.

از مصرف سبزیجات غافل نشوید!

سبزیجات دارای برگ سبز از جمله کلم پیچ، کلم برگ، اسفناج، گیاه آلوئه ورا و ... از  مواردی هستند که با دارا بودن خواص معدنی خود می توانند ویتامین ها و ماده های مغذی بسیاری را برای شما تامین نمایند. این مواد غذایی آب رسان پوست بوده و سبب نرم شدن و ایجاد لطافت پوست برای شما می شود.

شما می توانید این مواد را در سالاد های خود استفاده نموده و یا از نوشیدنی هایی که با این مواد غذایی آماده می شود بهره ببرید. از یاد نبرید که این مواد علاوه بر آب رسانی پوست شما تاثیرات چشمگیری در سلامت بدن شما و بهبودی بیماری های دیگر نیز دارند. پس با یک تیر چند نشان بزنید.

میوه ها خوشمزه ترین مواد غذایی آب رسان پوست

از خوشمزه ترین مواد غذایی آبرسان پوست چرب و خشک می توان به میوه ها اشاره نمود.  استفاده منظم و پیگیر از میوه هایی همچون؛ موز، انار، هندوانه، توت فرنگی، آووکادو، پرتقال، خیار، سیب و ... بهترین تاثیر را در آب رسانی پوست خشک و چرب برای شما می نماید.

زیرا که هر یک از این میوه ها دارای خواص آنتی اکسیدانی، ویتامینی و ... بوده که می تواند یک مشکل را حل نماید. در ادامه به توضیح مختصر و مفیدی از هر یک از موارد ذکر شده پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

  • آووکادو

آووکادو میوه ای است که با دارا بودن ویتامین ث، آ، کا و ... در هیدراته کردن سلول های پوستی، کاهش چین و چروک پوست موثر بوده و دستیابی به نرمی و لطافت خوبی را به شما هدیه می دهد.

  • موز

موز با دارا بودن گروه کاملی از ویتامین ها، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پتاسیم، فسفر و ... می تواند سبب دفع سموم از داخل بدن شده و جوانی را به پوست شما بازگرداند. این میوه سبب درخشش بی اندازه صورت شما می شود. اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

  • خیار

اگر از خشکی پوست رنج می برید و به دنبال یک آبرسان قوی هستید پیشنهاد ما به شما استفاده از خیار می باشد. این میوه پر آب با داشتن ویتامین های بسیار و مواد مغذی که در خود دارد سبب بروز لطافت و رفع خشکی پوست می شود.

آبرسانی پوست با خیارآبرسانی پوست با خیار

  • انار

انار که یکی از موثرترین مواد غذایی آب رسان پوست است، می تواند با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد سبب حالت ارتجاعی پوست شده و درمان موثری برای آب از دست رفته پوست شما شود. زیرا که این ماده غذایی دارای ویتامین آ، ث، مواد معدنی و ... بوده و تحریکات را کاهش داده و خارش پوست را بهبود می بخشد.

  • سیب

سیب که یک ماده مغزی و بهشتی می باشد با سم زدایی منحصر به فردی که انجام می دهد می تواند آب رسانی را به پوست شما بازگردانده و سبب سلامت گوارش شما شود. از یاد نبرید اگر گوارش شما مشکل داشته باشد اولین نقطه پوست شما نشانگر آن خواهد بود. پس از مصرف سیب هرگز غافل نشوید. اگر می توانید روزانه یک سیب میل نمایید تا از خواص ویژه این میوه پر ویتامین بهره مند شوید.

  • پرتقال

این میوه خوشمزه که سرشار از ویتامین سی می باشد امروزه علاوه بر سفره خانواده در برخی از ماسک های بهداشتی نیز حضور دارد. از مصرف این بمب ویتامین بهره ببرید تا آب رسانی پوست شما به نحو احسنت انجام شود.

  • توت فرنگی

این میوه که از اب بسیار زیادی برخوردار است یکی از مفیدترین مواد غذایی آب رسان پوست خشک می باشد. این میوه پر آوازه در سلامت می تواند سبب کاهش التهابات پوستی شود. در فصل حضور این میوه از میل کردن آن با دانستن خواص ویژه اش لذت ببرید.

  • هندوانه

جالب است بدانید 92 درصد این میوه را آب تشکیل داده است. یک فرمول بسیار موثر برای دریافت آبرسانی پوست استفاده از همین میوه است. این میوه با خواص آنتی اکسیدانی که دارد می تواند سبب رفع التهابات پوستی شده و در درمان چین و چروک ها و جلوگیری از پیری زودرس نیز موثر واقع شود. چنان که در درمان برخی از بیماری های دیگر نیز به مصرف این میوه تاکید شده است.

مواد غذایی آبرسان مناسب پوستمواد غذایی آبرسان مناسب پوست

کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب

در این مقاله سعی شد به طور کامل و جامعی برای شما همراهان گرامی از مواد غذایی آب رسان پوست صحبت شود. اکنون شما می دانید در کنار هر یک از اقدامات زیبایی که انجام می دهید جهت تسریع در نتیجه چه مواد غذایی استفاده نمایید.

کلینیک زیبایی آفتابمفتخر است با دارا بودن کادری مجرب و متخصص بهترین خدمات را در حوزه های زیبایی درمانی از جمله؛ هایفوتراپی، آر اف تراپی، میکرونیدلینگ، مزوتراپی، تزریق ژل و فیلر، زاویه سازی صورت و ... را برای شما مراجعه کنندگان گرامی انجام داده و در کنار شما باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB