آیا کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت می شود

31 فروردین ، 1401
کلینیک زیبایی آفتاب

چاقی صورت با کربوکسی تراپی یکی از موضوعاتی می باشد که به تازگی مورد توجه متقاضیان زیبایی قرار گرفته است. افرادی که از صورت های استخوانی و کم حجم برخوردار هستند می توانند با برخی از اقدامات زیبایی از جمله کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت خود شده و قدم مثبتی برای افزایش حجم آن بردارند.

عمدتا مراجعین پس از پذیرش برای این اتفاق یک سوال مشترک دارند. آیا کربوکسی تراپی سبب چاقی صورت می شود؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال و اطلاع از مزایا و معایب این روش، با ادامه این مطلب همراه کلینیک زیبایی آفتاب تهران باشید تا اطلاعات جامع و کاملی از این امر زیبایی به دست آورید.

کربوکسی تراپی چیست؟

قبل از آن که بخواهید اطلاعات کاملی از پاسخ سوال خود بدست آورید و بدانید آیا کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت است یا خیر؟ بهتر است به طور مختصر از این عملکرد زیبایی بیشتر بدانید. در حقیقت کربوکسی تراپی بیشتر برای رفع چین و چروک ها و لاغری موضعی استفاده می شود. اما اگر به طور درست و اصولی توسط پزشک متخصص انجام شود با تجمع کلاژن و سفت کردن پوست صورت نیز می تواند همراه باشد.

در حقیقت حجم گاز تزریقی برای هر قسمت از بدن متفاوت است و میزان تزریق گاز کربن دی اکسید و استفاده از تکنیک های مشخص برای صورت با دیگر قسمت های بدن مجزا می باشد. پس با توجه به نیاز شما و تبحر پزشک هم امکان لاغری با این روش وجود دارد و هم می تواند سبب چاقی صورت شما شود.

کربوکسی تراپی، مزایا و کاربردهای آنکربوکسی تراپی، مزایا و کاربردهای آن

تاثیر کربوکسی تراپی بر چاقی صورت

تا به این جا دانستید که کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت نیز خواهد بود. زیرا که در این روش با استفاده از سوزن های ریز، گاز کربن دی اکسید به پوست انتقال پیدا می کند. کربن دی اکسید جریان خون را انتقال داده و با برخورد به سلول ‌های چربی، موجب از بین رفتن سلول ها و زاویه سازی صورت می گردد.

با افزایش سلول های خونی و فعالیت بیشتر آن ها توسط تزریق کربن دی اکسید، چربی های اضافی از بین می‌روند. البته این بدین معنی نیست که با از بین رفتن چربی ها، صورت لاغر می ‌شود. باید بدانید که در اثر این واکنش، رشد کلاژن های پوست بیشتر شده و بافت صورت سفت تر می‌شود. در نتیجه پوست صورت حالت طبیعی به خود می‌گیرد.

برای اینکه کربوکسی تراپی موجب چاقی قسمت های مختلف از صورت گردد، باید به صورت اصولی انجام شود. بنابراین اگر شما به دنبال چاقی صورت خود هستید، حتما به کلینیک‌های معروف و معتبر مراجعه کنید. کربوکسی تراپی یکی از تکنیک هایی می باشد که با کاهش چربی های موضعی، می تواند به چاق شدن صورت کمک کند. در این تکنیک به راحتی قسمت های مختلف از صورت، تحت تاثیر قرار می گیرند.

دیگر مطالب مرتبط با این مقاله را در این بخش دنبال نمایید

کربوکسی تراپی بهتر است یا بوتاکس

نحوه انجام جوانسازی دست با کربوکسی تراپی

رفع سیاهی و گودی زیر چشم با کربوکسی تراپی

مزایای کربوکسی تراپی بر چاقی صورت

کربوکسی تراپی از جدیدترین روش های لاغری است. در این روش گاز کربن دی اکسید، به چربی های بدن وارد می شود و همین امر موجب سوخت و ساز بالای سلول‌ های چربی می گردد که برای لاغری موضعی استفاده می‌ شود.

از این روش می‌ توان برای لاغری بازو ها، باسن و سایر نقاط بدن هم استفاده نمود. با استفاده از این روش، سلول های خونی افزایش پیدا می ‌کنند و فعالیت بیشتری خواهند داشت؛ در نتیجه سلول ‌های چربی به راحتی از بین می روند. کربوکسی تراپی در نقاط مختلف صورت انجام می شود.

باید بدانید که استفاده از این روش، موجب کاهش چربی های موضعی مانند غبغب می گردد. همچنین این روش می تواند به کاهش جای زخم نیز کمک کند. برای از بین بردن حلقه های تیره دور چشم، کربوکسی تراپی مفید است. افرادی که به دنبال این روش از جوان سازی هستند، می ‌توانند بدون نیاز به جراحی و بیهوشی این عمل را انجام دهند.

استفاده از کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت می شود و با  افزایش میزان گردش خون، به جوان سازی پوست کمک می کند. همچنین این محصول، خاصیت ارتجاعی و کلاژن سازی پوست را نیز بیشتر می‌ کند. روش کربوکسی تراپی موجب بهبود کیفیت و نرمی پوست نیز می شود و به عنوان یک لایه بردار هم شناخته می شود. در کربوکسی تراپی، می توان برخی از قسمت های صورت را موضعی چاق نمود. از جمله این قسمت ها باید به گونه و چانه اشاره کرد.

معایب کربوکسی تراپی بر چاقی صورت

از روش هایی که باعث چاقی صورت می شود، باید به کربوکسی تراپی اشاره کرد. کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت و گونه ها می گردد. افرادی که به دنبال راهی آسان برای چاق شدن موضعی صورت خود هستند، می توانند این روش را نیز انتخاب کنند.

این عملکرد زیبایی که یکی از روش های جوان سازی پوست نیز به شمار می رود همواره کلاژن سازی پوست را بیشتر می کند. پزشکانی که دارای تخصص کافی هستند، با استفاده از این روش می‌توانند موجب جوان سازی پوست بیماران خود گردند. اما کربوکسی تراپی گاهی اوقات معایبی نیز دارد. در ذیل به چند گزینه اشاره شده است. همچون؛

  • افرادی که دارای بیماری‌ های عفونی یا پرکاری و کم کاری تیروئید هستند، نباید از این روش استفاده کنند. استفاده از کربوکسی تراپی برای این افراد به دلیل تزریق گاز کربن دی اکسید، باعث سردرد های شدید می‌ شود.
  • در حقیقت افرادی که دارای پوست های تحریک پذیر نیز می باشند هم بهتر است که این روش را امتحان نکنند.
  • معمولاً کربوکسی تراپی برای بازسازی پوست استفاده می شود و در رفع چین و چروک، رفع سیاهی و همچنین چاق شدن موضعی تاثیر زیادی می گذارد. اما برای افرادی که دارای بیماری‌های خاص می باشند،  این روش ها معایبی دارند.  بنابراین باید عوارض جانبی این روش را در نظر گرفت.
  • گاهی اوقات برخی از افراد نیز پس از انجام کربوکسی تراپی، دچار افزایش حرارت بدن می‌ شوند. البته باید بدانید که این حالت طبیعی است و پس از چندین ساعت از بین می‌رود.
  • در کربوکسی تراپی رطوبت بدن کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه پوست بدن خشک می شود. حتما پس از انجام کربوکسی تراپی، با استفاده از کرم های مخصوص قسمت‌های تزریق شده را چرب نمایید.
  • از دیگر معایب این روش می توان ذکر که این اقدام زیبایی به نسبت دیگر عملکرد های جوان سازی و چاقی صورت، میزان ماندگاری کمتری داشته و همین مورد در حقیقت یکی از معایب کربوکسی تراپی می باشد. 
  • در صورت که یک کلینیک پوستی معتبر و پزشک متخصص و متبحر این اقدام زیبایی را برای شما انجام ندهد ممکن است عوارض جبران ناپذیری شما را تهدید کند. حتما در انتخاب مرکز پوستی و کلینیک سلامتی خود توجه لازم را به خرج داده تا مانع از بروز اتفاقات ناگوار شوید.

کربوکسی تراپی و چاقی صورتکربوکسی تراپی و چاقی صورت

اقدامات ضروری قبل از انجام کربوکسی تراپی صورت

اکنون که اطلاعات خوبی از اقدام زیبایی کربوکسی تراپی که می تواند سبب چاقی صورت شما شود بدست آوردید، انتخاب کنید آیا تمایل به انجام این عملکرد برای خود دارید یا خیر؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است، ضرورت دارد تا اقدامات قبل از انجام آن را بدانید و به خوبی به آن ها عمل کنید.

بیست و چهار ساعت قبل از انجام کربوکسی تراپی برای صورت مصرف الکل و دخانیات را قطع کنید. نظافت صورت خود را به خوبی رعایت نموده و از مصرف کرم های لایه بردار و عملکرد های دیگر زیبایی لطفا پرهیز نمایید.

مراقبت های لازم پس از کربوکسی تراپی

پس از آن که این اقدام زیبایی را انجام دادید برای این که بهترین نتیجه را از کربوکسی تراپی صورت بگیرید لازم است برخی نکات را نیز رعایت نموده تا بهترین نتیجه را از آن دریافت نمایید. از جمله این موارد می توان به اقداماتی که در ذیل به آن ذکر شده است اشاره نمود. از جمله:

  • تا صرف مدت زمان 24 ساعت از رفتن به استخر شنا، جکوزی و ... پرهیز کنید.
  • پس از یک روز کامل اجازه استفاده از استحمام آب سرد را دارید.
  • پس از انجام کربوکسی تراپی به مدت زمان یک ماه از انجام اقداماتی نظیر آفتاب گرفتن، سولار و ... دوری کنید.
  • در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • در صورتی که کرم و یا دارویی برای شما تجویز شده است، لطفا در زمان مقرر آن را استفاده نمایید تا عوارض به خوبی برطرف شده و بهترین نتیجه را دریافت نمایید.
  • در صورت داشتن عوارض ادامه دار حتما با پزشک خود ارتباط برقرار نمایید و هرگز بدون هماهنگی با او دست به انجام کاری نزنید.
  • اگر تمایل داشتید کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت شما شود ضرورت دارد تا تمام نکاتی که توسط پزشک نیز پس از انجام عمل گفته می شود را رعایت کنید.

انجام کربوکسی تراپی در کلینیک زیبایی آفتابانجام کربوکسی تراپی در کلینیک زیبایی آفتاب

کلینیک مرکز سلامت و زیبایی غرب

در این مقاله سعی شد به خوبی به سوال مراجعه کنندگان محترم و متقاضیان زیبایی تحت عنوان" آیا کربوکسی تراپی باعث چاقی صورت می شود؟" پاسخ داده شود. اکنون شما می توانید پس از تصمیم گیری کامل به کلینیک زیبایی آفتابواقع در تهران مراجعه نمایید. و این عملکرد زیبایی را تحت نظر پزشک متخصص با بروز ترین دستگاه ها انجام دهید.

از یاد نبرید همراهان گرامی می توانند همه روزه از طریق راه های ارتباطی با این کلینیک زیبایی تماس حاصل نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایند. در این مجموعه می توانید از دیگر اقدامات زیبایی همچون؛ هایفو تراپی، مزو تراپی، آر اف فرکشنال، لیزر موهای زائد، تزریق ژل و فیلر، بوتاکس، زاویه سازی فک و صورت، تزریق پروفایلو، میکرودرم ابریژن، میکرو نیدلینگ و ... نیز به خوبی بهره مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdzUigaAAAAAHVZfs8WpP0pNqDIgZjTbNXz6TkB